Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1611)
Lähikaupan vanhempi kassa tarkistaa 5 ja 10 euronkin setelit. Juu 20 euron setelien tarkistukset ymmärrän. Enskerran aattelin maksaa pikkukolikoilla.
No lähikaupan yksi kassatyöntekijä on äärettömän hidas. En ole oikeasti koskaan nähnyt niin hidasta työntekijää kassalla. En tiedä haluaako olla tarkka, oliko aineissa, jännittikö silloin ekoja kertoja en ole nähnyt parin kerran jälkeen vai mikä oli.
Hän otti aina yhden tuotteen kerrallaan, katsoi sitä tarkkaan ja alkoi hitaasti pyörittää sitä, kunnes löysi viivakoodin. Katsoi hetken viivakoodia ja sitten hitaasti, tarkasti katsoen koko ajan piippasi sen ja hitaasti laittoi pois. Sitten hitaasti taas uusi tuote jne. Hänellä meni valehtelematta yli 5min minun tuotteisiini ja ostin huimat pair purkkia maitoa, pari jogurttia, leipäpussin, vaippapaketin, jauhelihaa ja kanaa. Satuin vilkaisemaan odotellessani takanani olevaa naista, jolla oli kärryt aivan täynnä ja se ilme oli aika kärsivä, kun katsoi kassatyöntekijää. Ei käynyt kateeksi, meni varmaan yli puoli tuntia tuon naisen ostoksiin. Ja tottakai tämä oli ainoa kassa auki koko kaupassa, kuten aina.
Olin lidlissä kassajonossa kun edessä oleva mies pulisi koko ajan kovaan ääneen ja maksoi ostoksiaan, lopuksi hän avasi reppunsa ja näytti siellä olevia kaljoja ja väitti että ovat viereisen kaupan oluita (lidlin vieressä alepa) Noh kaljat olivat lidlin omaa merkkiä joten myyjä ei uskonut tarinaa ja paikalle kutsuttiin esimies selvittämään asiaa. Sanoivat kutsuvansa poliisit ja mies sanoi ei kai sitä kyttiä tarvitse kutsua voin kai vaan lähteä, eivät antaneet lähteä. Huvittavaa tässä on että jos mies vain olisi pakannut ostoksensa ja lähtenyt pois niin olisi onistunukkin varastamaan kaljat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kovin outoa mutta kerran pyörin keskikokoisessa marketissa aika pitkään eestaas kun en vaan löytänyt tiettyä tuotetta. Lopulta kassalle mennessäni kassa kommentoi nyrpeästi jotain "jopas sulla kesti/kiertelit siellä pitkään" mitä vähän ihmettelin.
Oliko se kassa vahtinut kun välillä vilahdan hyllyjen välistä vai oliko kenties saanut kameroita katsoneelta vartijalta jotain noottia että tuo käyttäytyy omituisesti älä anna sen livahtaa maksamatta kassan ohi?
Tästä tuli mieleeni, kun aikuinen poikani oli mennyt K-Markettiin, kävellyt portista ja kerännyt koriin joitakin tuotteita. Kun hän lähestyi kassaa, oli hän muistanut, että kahvi jäi ostamatta. Hän oli palannut hakemaan kahvipaketin, jolloin itse kauppias (mies) oli tullut hänen juttusilleen ja sanonut, että kaupassa pitää edetä järjestelmällisesti. Ukko oli tivannut, miksi poika oli palannut takaisin?
Täytyy sanoa, että ko. kauppias ei kauaa kauppiaana ollutkaan, vaan kuulemieni huhujen mukaan ajautui ns. rantojen mieheksi.
Mutta olisihan se jos kaupassa pitäisi edetä tietyn kaavan mukaan, eikä saisi palata hakemaan mitään tuotetta. Entä mitenkähän tämän ukon mukaan olisi pitänyt edetä niille poikkikäytäville? Olisi piirtänyt lattiaan nuolet osoittamaan oikeata reittiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Sana taipuu kaalia, ei *kaalta. KAALIA. Painapa tämä KAALIISI ja käy joskus ulkona. On uskomattoman noloa, jollei aikuinen ihminen ole käynyt ravintolassa (siis ihan oikeasti).
Uskomattoman noloa että täällä riittä näitä urpoja joilla ei ole muuta sanottavaa kuin itkeä joistakin olemattomista kirjoitusvirheistä
Kun täytin 50-vuotta, tein lomamatkan Jenkkeihin. Yhtenä iltana menin paikalliseen liquor storeen ostamaan pienen pullon rommia. Kassalla myyjä kysyi henkilöllisyyspapereitani! Katsoin häntä järkyttyneenä ja sanoin, että et ole tosissasi, vitsailetko? Johon myyjä vastasi vakavana, että ei vitsaile. Jenkeissä ikäraja alkoholin ostamiselle on 21-vuotta.
Huvittavaa oli, että pari iltaa myöhemmin söin ravintolassa amerikan-suomalaisten ystävieni kanssa. He ovat vanhempia ihmisiä ja ovar tottuneet tilaamaan ravintolassa "senior citizen dinner", joka on pienempi annos kuin amerikkalaiset annokset. Sanoin, että haluan itse tilata samanlaisen, koska en jaksa syödä isoja annoksia. Ikäraja noihin oli muistaakseni 62-vuotta, mutta ei tällä kertaa onneksi kysytty papereita.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin lähikaupassa liikkeellä ostoskärrien kanssa ihan normaalisti. Jostain ilmestyi nainen, joka kärreillään törmäsi minuun rajusti ja toistuvasti tahallaan verenhimoinen kiilto silmissään.
En tuntenut, enkä ollut ikinä nähnyt. Olin mustelmilla viikkoja.
Mitä tapahtui, tuliko vartijat?
Tää kyllä tapahtuu melkein jokaisella ostoskerralla, mutta on mielestäni aina yhtä outoa ajattelemattomuutta. Eli kuljetaan kaupassa kuin oltaisiin ainoita asiakkaita siellä; jätetään kärryt poikittain käytävälle tai haahuillaan edessä niin ettei varmasti mahdu käytävällä ohi.
Tämän takia vihaan käydä ruokakaupassa ja välttelen sitä siihen asti, että jääkaappi on tyhjä ja kauppaan on pakko mennä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niukasti virikkeitä elämässä
Sääliö
Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D
tuohan on ainakin 20 vuotta vanha keksintö, etkö oo ennen kuullu?
Sanaa sääliö käytti jo 80-luvulla moukarimies Sledge Hammer, tai ainakin sarjan suomentaja.
Yksi omituisen vastenmielinen tapaus oli kun ympäriinsä ryntäilevä kersa, jonka äitiä ei jälkikasvunsa toimet isommin kiinnostanut, meni irtokarkkihyllyille ja alkoi lappaa namuja laarista suuhunsa. Siinä vaiheessa äitikin heräsi ja alkoi vaisusti piipittää että ei saa noin tehdä Bjarne-Sebastian. Ihme kyllä pentu totteli ja sylkäisi karkit takaisin laariin. Siitä sitten hipsivät vähin äänin pois. Ikäväkseni olin pitkän unettomuuden jäljiltä melko koomassa enkä osannut ajatella sillä hetkellä, myöhemmin tajusin että olisi pitänyt latoa koko laarin sisältö pusseihin ja laittaa ne tuon äidin kärryihin ja sanoa että nämä unohtui.
Mua on parikin kertaa luultu myyjäksi ja suututtu, kun ilmoitin, että en ole myyjä enkä sitten lähtenyt palvelemaan asiakasta. Outoa tämä on ollut sikäli, että minulla on ollut ylläni ihan tavalliset arkivaatteet - miksi ihmeessä siis olisin myyjä? Molemmilla kerroilla kyseessä oli vanhempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Kimchiin.
Se kun käytin Prismassa itsepalvelukassaa ja kassojen ulkopuolella olevalta oleskelualueelta tuli äiti ja teinipoika siihen lähettyville pyörimään. Äiti puhui puhelimeen ja katseli muualle, mutta poika tuli ihan siihen pakkauslinjan päähän seisomaan ja vahtaamaan ostoksiani. Mulkaisin häntä pari kertaa vihaisesti, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Vahdin silmä kovana, ettei hän koskisi ostoksiini, ja hän tajusi onneksi lopulta häipyä. Lapsilta tuollaista voi odottaakin, mutta teiniltä outoa käytöstä.
Tapahtui muuten Isossa Omenassa.
Varmaan se, kun kävin Alkossa ja perässäni kassalle tuli äiti ja noin viisivuotias tyttö. Jälkimmäinen sitten äitinsä maksaessa katseli silmät pyöreinä, kun pakkasin viinipullojani laukkuun. Erään pullon kohdalla hän yhtäkkiä totesi "Ai, toi on sitä pahaa viiniä".
Vierailija kirjoitti:
Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."
Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...
Oletko trukilla matkassa vai millä kuljetat sen lavan kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Tää kyllä tapahtuu melkein jokaisella ostoskerralla, mutta on mielestäni aina yhtä outoa ajattelemattomuutta. Eli kuljetaan kaupassa kuin oltaisiin ainoita asiakkaita siellä; jätetään kärryt poikittain käytävälle tai haahuillaan edessä niin ettei varmasti mahdu käytävällä ohi.
Tämän takia vihaan käydä ruokakaupassa ja välttelen sitä siihen asti, että jääkaappi on tyhjä ja kauppaan on pakko mennä :D
Yritän itse käydä joka päivä kaupassa, ettei tarvitsisi ostaa niin paljon yhdellä kertaa. Eli ostokset mahtuvat ostoskoriin. Meillä on ainakin pakaillisen S-marketin käytävät niin kapeat, että niillä on vaikea liikkua, jos tiellä ovat yhdet ostoskärryt ja kaupan henkilökuntaa purkamassa tavaroita telineestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärryt vaihtui jossakin kesken kauppareissun, huomasin kassalla että nämä ei kyllä ole minun tavaroita mutta ostin ne kuitenkin.
Kerran kävi niinkin että oli ostoskori vielä tyhjä ja laskin sen siihen lattialle kun punnitsin jotakin vihanneksia tms. niin joku vanha ukko tuli ja sieppasi sen korin ja lähti menemään.
Kun Hevi-osastolla laskin ostoskorin lattialle ottaakseni omenoita, joku ohikulkija heitti roskia koriini.
Ollessani vuosia sitten kesätöissä s-marketissa, tuli eräs mies asiakas luokseni ja pyysi minua valitsemaan hänelle hyvän mikroaterian. Sitten kuitenkin, kun rupesin ehdottamaan erilaisia aterioita, mikään ei kelvannut.
Myyjä sitten itse käveli kylmähyllylle, osoitti hirvikäristystä ja sanoi, että ottaa tuon ja että voisinko minä nostaa sen hänen kärryynsä. Hämmentyneenä nostin ja mies jatkoi matkaa.
Eräs vanhempi nainen samaisessa kaupassa suuttui minulle kun kaupassa ei myyty hänen käyttämästään pyykkipulverista pienempää pakkausta. Sanoin, että isompi tulee halvemmaksi ja että riittää kauemmin, mutta ei auttanut asiaa. Ei ostanut sitten mitään pyykkiainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Tämähän kuulostaa ihan niiltä matikankirjojen esimerkeiltä: herra Wong ostaa 87 kaalinpäätä...
:D:D:D:DDD
Nainen takanani kassajonossa pyysi katsomaan, mikä päivämäärä hänen kananmunarasiassaan on. Siinä oli - 50% lappu ja päiväys oli juuri sinä päivänä. Vaihdettiin muutama sana, sanoin että kananmunat säilyvät hyvin, ja että hyvä kun päiväystuotteita ostetaan etteivät mene roskiin. Juuri ennen kassaa nainen kuiskasi korvaani, että "mä aina yritän vähän huijata". Sitten se huusi kassalla että "saanko mä tämän puoleen hintaan". Kassa oli niin kyllästyneen näköinen että taisi olla vakioasiakas. Köyhyys ja mielenterveysongelmat eivät ole naurun asia tietenkään.