Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1635)

Vierailija
81/1635 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui noin 10-15v(?) sitten lild kaupassa, olivat juuri rantautuneet Suomeen.

Jonkinlainen sähkökatkos tai jotain, kun kassat eivätkä sähköiset järjestelmät toimineet, niin jonoista ihmiset kävelivät ulos maksamatta ostoksiaan.

Vierailija
82/1635 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin täkäläisessä Lidlissä ulkomaista ihmistä.

Tämä ei ollut uskoa, että olen suomalainen. Minähän otin itse avuliaasti kontaktia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1635 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen joulua kävin Tokmannilla. Menin kassalle, jossa oli pari asiakasta ennen minua. Ensimmäinen oli jo maksamassa, ja toinen, n. 30-vuotias nainen piteli kolmea konvehtirasiaa sylissään. Hän huomasi minut, mutta ei tehnyt elettäkään laittaakseen rasioita hihnalle, puhumattakaan mistään kapulasta. Minulla oli kori, jossa useampi tavara, ja tuijottelimme hetken siinä toisiamme, kunnes nainen älysi laittaa rasiat hihnalle ja kapulan niiden jälkeen, jotta sain laitettua omat ostokset siihen. Nainen vaikutti käyvän hitaalla jo ennen maksamista, ja maksun aikanakin oli jotain ongelmia, hiluja siinä ainakin tutkittiin. Hän maksoi rasiat, ja heti kassojen jälkeen alkoi hälytinportit piipata. Myyjä alkoi selvittää sitä, otti vielä minun ostokseni siihen ja samalla kyseli naiselta kassin sisällöstä ja kuitteja, mutta naisella ei niitä ollut. Sain ostokseni maksettua, ja myyjä otti naisen mukaansa, ja asiaa selvitettiin n. 10-15 minuuttia, koska jäin itse lähistölle odottelemaan miestäni, joka oli tulossa hakemaan minua hetken päästä. En sen enempää tiedä, oliko nainen jotain varastanut vai ei, mutta tapaus jäi mieleen.

Olipas ihan helvetin outoa.

Vierailija
84/1635 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingin kantakaupungissa ja lähikauppa on Lidl. Voisin kirjoittaa kirjan omituisista kokemuksista. Olenkin ulkoistanut kaupankäynnin miehelle :D. Ja joka kerta miehellä on joku älytön juttu kerrottavana sieltä. Tänään: Oli kansallispukuinen perhe. Isä otti maitopurkin kylmäkaapista, joi lotkotti aikansa ja laittoi purkin siististi takaisin sinne kaappiin omalle paikalleen. 

Voin allekirjoittaa tämän! Olin 3 vuotta Lidlissä töissä ja lähes joka päivään mahtui ihan käsittämättömiä asiakkaita. Niihinkin kyllä tottui nopeasti. Välillä kun olin kassalla ja peräkkäin tuli esim. kolme ihan pimahtanutta asiakasta niin mietin, että olenko piilokamerassa, näenkö unta vai mitä helvettiä.

Nyt onneksi opiskelen toista alaa.

Vierailija
85/1635 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just kassajonossa kmarket elielinaukiolla. Edelläoleva asiakas alkoi yhtäkkiä puhua jumalasta mulle ja sanoi, että hän haluaa maksaa kahvipakettini. Sanoin että ei tarvi mutta kaveri välttämättä vaati. Joten hän maksoi kahvipaketin ja sitten poistui paikalta käteltyään vielä meikäläistä. Olin hämmentynyt.

Vierailija
86/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mm. banaaneja (oliskohan ollut viiden tai kuuden banaanin terttu). Menin ostosten kanssa kassalle ja ladoin tuotteet hihnalle. Banaanien hintatarra oli kiinni yhdessä banaanissa, kuten tapana on. Myyjätär aloitti tuotteiden skannauksen. Kun tuli banaanitertun vuoro, myyjätär tarttui yhteen banaaniin, joka irtosi tertusta, tarttui toiseen banaaniin, joka myös irtosi tertusta. Tämä toistui vielä pari kertaa, kunnes pääsi kiinni siihen yhteen jossa se hintalappu oli. Hämmentyneenä seurasin irtobanaanien kulkua hihnalla. Pyysin pikkupussin, jotta saan irtobanaanit jotenkin hallintaan. Miksei myyjätär voinut tarttua banaanitertun kantaan?

Vierailija
87/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on niukasti virikkeitä elämässä

Sääliö

Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D

Just tätä olinkin seuraavaksi tulossa sanomaan.... ei oo koskaan aiemmin tullu mieleenkään että säälittävä ääliö on sääliö.Kiitos tästä:)

Vierailija
88/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Tama nyt ei ollut kovinkaan omituinen vaan ilahduttava: kaytiin eilen kaupassa ja huomattiin parkkipaikalla, etta olutkori oli jaanyt maksamatta (se laitetaan ostoskarryjen "takaosaan" sille erikseen varatulle telineelle ja unohdin sen tyystin - siita pitaa siis sanoa kassalle silla han ei sita valttamatta nae).

No, ei kun takaisin kauppaan ja juuri ruokatarpeet myyneen kassan juttusille, anteeksi pyydellen. 

Kassa antoi mulle kiitokseksi rehellisyydestani kahdeksan euron arvoisen kukkakimpun ja sanoi, etta rehellisyyskin tulee palkita! :) 

Ihan mielenkiinosa kyselen että mikä on ostoskärryn takaosassa oleva paikka mikä on varattu erikseen oluelle? Tiedän etten kyseistä paikkaa sit vahingossa käytä muuhun tarkoitukseen:)

Vierailija
89/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana taipuu kaalia, ei *kaalta. KAALIA. Painapa tämä KAALIISI ja käy joskus ulkona. On uskomattoman noloa, jollei aikuinen ihminen ole käynyt ravintolassa (siis ihan oikeasti).

Eivät kaikki pidä julkisella paikalla syömisestä, miksi siis maksaa siitä älyttömiä hintoja?

Enemmän ihmetyttää se, ettei joku ole koskaan ostanut KAALIA. Mutta olisin kyllä minäkin katsonut hiukan pitkään kokonaista kärryllistä keräKAALIA, vaikka olisinkin KAALISSANI pystynyt päättelemään niiden menevän ravintolakäyttöön. Mutta mihin ihmeen käyttöön se jonkun mainitsema kärryllinen makkaraa oli menossa?

Vierailija
90/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Tämähän kuulostaa ihan niiltä matikankirjojen esimerkeiltä: herra Wong ostaa 87 kaalinpäätä...

Vierailija
91/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paikallisessa marketissa ja vauvani istui rattaissa, kun yht’äkkiä takavasemmalta tulee romaninainen, joka sanoo minulle:”Tuo lapsesi on erikoinen lapsi! Hän on indigolapsi, tiedätkös? Hänellä on kolmas silmä otsassa.”

Olin aika kiusaantunut, mutta totesin siihen jotakin ympäripyöreää ja jatkoin ostosten tekemistä. Nainen tuli aivan viereen ja jatkoi, että haluaa maalata muotokuvan lapsestani, voimmeko tulla hänen studiolleen. Hän vaatimalla vaati sitä ja vaisusti myötäillen häivyin vähin äänin tuon taulukauppiaan ulottuvilta.

Vierailija
92/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kovin outoa mutta kerran pyörin keskikokoisessa marketissa aika pitkään eestaas kun en vaan löytänyt tiettyä tuotetta. Lopulta kassalle mennessäni kassa kommentoi nyrpeästi jotain "jopas sulla kesti/kiertelit siellä pitkään" mitä vähän ihmettelin.

Oliko se kassa vahtinut kun välillä vilahdan hyllyjen välistä vai oliko kenties saanut kameroita katsoneelta vartijalta jotain noottia että tuo käyttäytyy omituisesti älä anna sen livahtaa maksamatta kassan ohi?

Tai sitten olit tullut kauppaan viittä vaille sulkemisajan ja kassa odotti, että pääsisi lähtemään kotiin.

93/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.

Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella

Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen

Juu oikein ihanalta, suvaitsevalta ja tyyppilliseltä jumalan rakkauden ja hyväksynnän sanan levittäjältä vaikutatkin..

Itse uskon jumalaan ja minua ei kuvota mikään niin paljon kuin tekopyhät, minä olen parempi ja pelastun kun te kaikki muut kärsitte helvetin tulessa tyypit.. Menehän nyt lukemaan se raamattusi uudestaan ja mieti mitä siellä kerrotaan esim. sen ensimmäisen kiven heittäjästä.. Taitaa olla sinulle varattu ihan oma paikka siellä kuumemmalla puolella jos et käytöstäsi muuta.. Pthyi mikä tyyppi

Pthyi itsellesi, joka itseään ylentää se alennetaan, kannattaa katsoa mitä raamattu puhuu lopunajoista ja lopunajan ihmisistä. Justiinsa monet vainoaa ja mustamaalaa niitä kristittyjä jotka haluaa elää raamatun mukaan ja olla kuuliaisia jeesukselle. Tottakai löytyy niitä uskovia jotka esim haukkuu ja mollaa ja pitää itseään parempana, mutta se ei ole lähimmäisen rakkautta, rakkautta on varoittaa synnistä ja kehottaa tekemään parannusta esim kaikki tuollainen viha, panettelu, toisen ihmisen haukkuminen, mollaaminen ovat ns piilosyntejä joita monilla on, sitten on julkisyntejä kuten avoliitto, haureus, väkivalta toista kohtaan, pedofiili, alkoholi yms

Monet ihmiset haukkuu ja mollaa sekopääksi ja käskee menemään hoitoon jos sanoo että on uskova ja seuraa Jeesusta, mielestäni sellaisten ihmisten tulisi tarkastella omaa käytöstään ja sanoja itse

Vierailija
94/1635 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on niukasti virikkeitä elämässä

Ja niin vain sinäkin saat virikkeesi AV-palstalta. Sääliö.

tais kolahtaa, hähhhäh

Ja jotta ei vaikuttaisi kolahtavan, niin pitää jättää sulle viimeinen sana, niinkö? Älä ole niin lapsellinen, vaan yritä pysyä asiallisella tasolla.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta halusin kommentoida viestiäsi.

Vierailija
95/1635 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minusta ne ovat vain hauskoja, Ranskassa joillain ihmisillä oli ihan yleinen tapa kääntää selkä ja ahmia hedelmäosaston rypäleitä yms. mutta maksoivat kuitenkin ne muut ostoksensa niin ei se voi olla kamala ongelma, kaupassa oli myös vartija joka ei huomannut mitään. Kauppiaat joka tapauksessa tienaa enemmän kuin millä hinnalla tukusta niitä tuotteita ostavat. Kerran näin Suomessa laivalla kun pikkulapsi kävi hakemassa useita kertoja juotavaa, en huomannut että olisivat maksaneet. En sanonut mitään, koska mielestäni se oli vain hauskaa ja koska monessa liikkeessä on ryöstöhinnat, huomioonottaen miten halvalla kauppiaat saavat tuotteensa esim. parin sentin mehu voi maksaa vaikka 5e pieni lasi.

Lol. Luuletko tosiaan, kun että tuotteen myyntihinnasta vähennetään ostohinta niin niiden erotus on puhdasta voittoa, jonka kauppias vain saa työntää taskuunsa. 😂

Vierailija
96/1635 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei outo, mutta ehdottomasti raivostuttava.

Olin tänään kaupassa ja siellä täytettiin hyllyjä jokaisella osastolla, joten käytävillä oli ahdasta kun oli isoja laatikoita siellä. Eikö vaan neljän vanhuksen ryhmä jäänyt pölpöttämään juuri siihen laatikoiden viereen. Ei päässyt kummaltakaan puolelta ohi ja kun sanoin "Anteeksi, pääsisikö tästä?" sain pahan mulkaisun ja vastauksen "Etkö näe että meillä on juttu kesken, etkö voi kiertää?". Tuijotin hetken heitä ja sanoin etten voi ja siirsin heidän kärrynsä pois ja tungin läpi. Sitten tietysti pyöriteltiin silmiä ja tuhahdeltiin ja haukottiin henkeä paheksuvasti.

Vierailija
97/1635 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana taipuu kaalia, ei *kaalta. KAALIA. Painapa tämä KAALIISI ja käy joskus ulkona. On uskomattoman noloa, jollei aikuinen ihminen ole käynyt ravintolassa (siis ihan oikeasti).

HV,  siis ihan oikeasti.

-eri

Vierailija
98/1635 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki pidä julkisella paikalla syömisestä, miksi siis maksaa siitä älyttömiä hintoja?

Enemmän ihmetyttää se, ettei joku ole koskaan ostanut KAALIA. Mutta olisin kyllä minäkin katsonut hiukan pitkään kokonaista kärryllistä keräKAALIA, vaikka olisinkin KAALISSANI pystynyt päättelemään niiden menevän ravintolakäyttöön. Mutta mihin ihmeen käyttöön se jonkun mainitsema kärryllinen makkaraa oli menossa?

No, ihmetelläänkös sitä, kun joskus 80-luvulla nuorisoporukka osti kärryllisen verran olutta, muistelen että siinä oli 96 pulloa. Enempää ei pikkukaupassa sillä hetkellä enää ollutkaan, perjantaipäivä oli kyseessä. Siihen aikaan ostoskärrit oli pienempiä kuin nykyään, joten ei siihen enää muuta olisi mahtunutkaan.

Vierailija
99/1635 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei outo, mutta ehdottomasti raivostuttava.

Olin tänään kaupassa ja siellä täytettiin hyllyjä jokaisella osastolla, joten käytävillä oli ahdasta kun oli isoja laatikoita siellä. Eikö vaan neljän vanhuksen ryhmä jäänyt pölpöttämään juuri siihen laatikoiden viereen. Ei päässyt kummaltakaan puolelta ohi ja kun sanoin "Anteeksi, pääsisikö tästä?" sain pahan mulkaisun ja vastauksen "Etkö näe että meillä on juttu kesken, etkö voi kiertää?". Tuijotin hetken heitä ja sanoin etten voi ja siirsin heidän kärrynsä pois ja tungin läpi. Sitten tietysti pyöriteltiin silmiä ja tuhahdeltiin ja haukottiin henkeä paheksuvasti.

Oikein teit, kyllä ompeluseurat ja juorukerhot on pidettävä muualla kuin kaupassa.

Vierailija
100/1635 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori romanipariskunta tuli kassalle täyden ostoskärryn kanssa. Nainen oli viimeisillään raskaana, mutta mies vain käveli kassan ohi odottelemaan. Nainen siis latoi tavarat hihnalle, pakkasi ne muovikasseihin ja lähti kantamaan painavia ostoksia kohti uloskäyntiä miehen perässä. Ainut, mitä mies tilanteessa teki, oli lompakon avaaminen ja ostosten maksaminen!

Nähtiin samantyylinen tapaus vuosia sitten lidlissä. Paikalla oli vaan kaksi pariskuntaa, yhden sijaan.