Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
61/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on niukasti virikkeitä elämässä

Sääliö

Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D

tuohan on ainakin 20 vuotta vanha keksintö, etkö oo ennen kuullu?

Vierailija
62/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äitinsä kanssa ostoksilla ollut elämäm_koululainen rupesi heittelemään kaljapulloja kun ei äiti suostunut ostamaan hänelle tupakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui Lidlissä. Ostin jotkut pehmosukat ja muuta ja takanani tullut vanhempi mies alkoi ilkkumaan; UNISUKAT!! HAHHHAHAA! Katsoin häntä vähän tonninseteli-ilmeellä ja sanoin jotain että niin? Oli hiljaista herraa sen jälkeen. Äänensävy oli todella ilkkuva.

Vierailija
64/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Vierailija
65/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli päästänyt karkkiosastolle kaamean pierun. Jäi karkit ostamatta, kun se leijui koko käytävän mitalta. En ollut siis itse asialla.

Vierailija
66/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Karkuun? Miksi? Normaali kahden ihmisen välinen keskustelu. Onpa hurjaa.

Vierailija
67/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Esim. kimchiin. Monessa perheessä tehdään kylpyammeellinen kerrallaan. :)

Vierailija
68/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minusta ne ovat vain hauskoja, Ranskassa joillain ihmisillä oli ihan yleinen tapa kääntää selkä ja ahmia hedelmäosaston rypäleitä yms. mutta maksoivat kuitenkin ne muut ostoksensa niin ei se voi olla kamala ongelma, kaupassa oli myös vartija joka ei huomannut mitään. Kauppiaat joka tapauksessa tienaa enemmän kuin millä hinnalla tukusta niitä tuotteita ostavat. Kerran näin Suomessa laivalla kun pikkulapsi kävi hakemassa useita kertoja juotavaa, en huomannut että olisivat maksaneet. En sanonut mitään, koska mielestäni se oli vain hauskaa ja koska monessa liikkeessä on ryöstöhinnat, huomioonottaen miten halvalla kauppiaat saavat tuotteensa esim. parin sentin mehu voi maksaa vaikka 5e pieni lasi.

Laivalla on yleensä lapsille ilmaiset juomat, ns. loputon muki siis. Kuuluu lasten rannekkeeseen tms. settiin tuo muki. 

Vierailija
69/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautus. Olen tälle palstalle kirjoittanut varmaan alle 10 kertaa, ja aina täällä ollaan ilkeitä. Uskomaton paikka.

Vierailija
70/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienessä lähikaupassa ostoksilla ja menin kassalle jossa ei ollut edessäni ketään ja taakseni tuli jonoon joku nainen. Myyjä oli laittanut jo kassahihnan pyörimään kun laskin korini maahan ja kumarruin ottamaan muovipussia sieltä tiskin alta. Sillä välin kun olin ottamassa sitä pussia sieltä alta niin se takanani ollut nainen oli laittanut muutamat omat ostoksena hihnalle jotka olivat pyörineet siihen kassan kohdalle ja hihna oli pysähtynyt. Otin vain sellaisen kapulan ja sillä työnsin ne ostokset hihan perälle ja ladoin omat tavarani ensimmäisiksi.

Ainoa kerta kun käynyt noin. En tiedä kävikö hällä joku ajatusmoka vai mitä.

Vierailija
71/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanin Citymarketin kassoilla oli viime syksynä outo näky: iso joukko siististi pukeutuneita kiinalaispoikia kassoilla polkupyörien kanssa niitä maksamassa:) Valistunut arvaus, olivat AMK:n opiskelijoita, ainakin aikaisemmin siellä on ollut aika paljon kiinalaisia.

Vierailija
72/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa oli joku ulkomaalainen mies ostanut kärryn täyteen pelkkää grillimakkaraa. :'D

Vierailija
73/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Prismassa ostoksilla, käytössä kaupan pyörillä kulkeva, vedettävä kori. Olen lihahyllyllä valitsemassa ensimmäistä ostosta, kori jää selän taakse, melkein kantapäihin kiinni... ja kääntyessäni näen, kuinka joku vanhempi vetää sitä kärryä pois, kärryn pohjalla ilmaisjakelulehti, jonka olin poiminut kyytiin. Ei näkynyt käytävällä hylättyjä koreja, joten ei sekoittanut kahta samanlaista.

Vierailija
74/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin kaupunkiin kauppaan, joka sijaitsi näkyvällä mutta hankalalla paikalla. Etsimme oikeaa ajoreittiä alueen liepeillä pyörien. Onneksi tuli kierrettyä, koska muuten olisimme jääneet huumekaaharin tai häntä takaa-ajaneen poliisiauton alle. Kohtaus oli piirityksineen epätodellinen, kuin jostain elokuvasta auton mallia myöten. Puuttui vain ne lentelevät roskikset ja laatikot.

Toisen kerran lähdin illalla ruokakauppaan. Pääsin sisälle porteista, kun mutkan takaa juoksi pitkä ja roteva mies, pienempi ja pyylevä vartija perässään laukaten. Varas loikkasi notkeasti sen saman portin yli, mutta vartija sai kurotettua hänet viime hetkellä kiinni ja meni istumaan hänen päälleen.

Kiinniotettu piti kovaa meteliä välillä omalla kielellään ja vakuutti myös englanniksi olevansa rauhallinen. Jostain ilmestyi kaksi nuorta miestä, jotka osasivat puhua hänen kanssaan. Ymmärsin itse, että mies kertoi olevansa slovenialainen. Hän ei siis puhunut edes venäjää, joten kielitaitoisten ihmisten materialisoituminen tavallisen kaupan eteisaulaan oli absurdin tapahtuman huipennus. Olkoonkin, että paikallisella telakalla työskentelee monia Itä-Euroopan miehiä, nämä näyttivät enemmän opiskelijoilta.

Vierailija
75/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa oli, kun olin erään tämän pikkukaupunkini supermarketissa (niitä on täällä kolme), niin en yht'äkkiä tiennyt missä niistä olen. Luulin olevani liikkeessä B, johon mielestäni olin mennyt, mutta se ei näyttänyt lainkaan siltä, ja hämmennyin hetkeksi. Olinkin liikkeessä C. Kantamarkettini on A, mutta kaikki A, B ja C ovat oikein tuttuja. En oikein tajunnut, miten olin edes tullut liikkeeseen C, kun se on ihan eri paikassa kuin B, jossa siis ensin luulin olevani. 

Pelästyin, että onko minulla joku outo psyykkinen episodi, tai pieni muistinmenetys tai jotain muuta outoa. Mutta kun ymmärsin missä oikeasti olen, niin olo rauhoittui. Sen jälkeen tällaista ei ole tapahtunut. Tästä on nyt muutama kuukausi. 

Vierailija
76/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs mies takanani kassajonossa kommentoi tapaani laittaa tavarat hihnalle. Sanoi, että onpa ne järjestelmällisesti ja täsmällisesti laitettu, minulla on varmaan tosi siisti koti. Naurahdin ja sanoin, että ei se koti ihan aina tiptop sentään ole. Mies jatkoi päivittelyä, että eikö, kuulostaapa oudolta, kyllä se varmaan on, kun tuolla tavalla olet laittanut ostokset hihnalle. En itse jatkanut aiheesta enempää, jottei mieskään jatkaisi.

Vierailija
77/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Vaikka kimchiin. Kiinalainen keittiökin käyttää paljon kaalia.

Ehkä heillä on ravintola ja salaattipöytä.

Vierailija
78/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo käyny aasialaisissa ravintoloissa? Melkein joka kastikeruuassa on kaalia

Tämä selventää arvoitusta. Joo, en ole käyny aasialaisissa ja hyvin harvoin missään muissakaan.

Vierailija
79/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en lakkaa ihmettelemästä kaltaisiasi ihmettelijöitä, jotka ihmettelevät mitä muut ostavat kaupasta.

Ei mä muiden ostoksia katselekaan mutta tuollaista lastia kaalta ei voi olla huomaamatta. Varsinkaan kun en ole eläissäni ostanut ensimmäistäkään keräkaalta.

Vierailija
80/1611 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Helsingin kantakaupungissa ja lähikauppa on Lidl. Voisin kirjoittaa kirjan omituisista kokemuksista. Olenkin ulkoistanut kaupankäynnin miehelle :D. Ja joka kerta miehellä on joku älytön juttu kerrottavana sieltä. Tänään: Oli kansallispukuinen perhe. Isä otti maitopurkin kylmäkaapista, joi lotkotti aikansa ja laittoi purkin siististi takaisin sinne kaappiin omalle paikalleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi