Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
981/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran nätti kassaneiti hymyili ystävällisesti minulle. Yleensä ne ei siis hymyile, tuijottavat silmät seljällään vaan.

Minulle eräs kassaneiti ulkomailla iski silmää. Olin ihan sekaisin loppupäivän, kompastelin kadulla ja käyttäydyin todella omituisesti.

Vierailija
982/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaristi soittaa, kitara soi.

Kitaristi tiluttaa, kitara tiluaa.

Mutta jos se onkin ilmakitara, siitä ei lähde ääntä. Tiluttaminen jatkuu silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin lähikaupassa liikkeellä ostoskärrien kanssa ihan normaalisti. Jostain ilmestyi nainen, joka kärreillään törmäsi minuun rajusti ja toistuvasti tahallaan verenhimoinen kiilto silmissään.

En tuntenut, enkä ollut ikinä nähnyt. Olin mustelmilla viikkoja.

Tässä maassa on yksinäisiä mielenterveyspotilaita niin paljon ettet uskokaan. Kohtasit juuri yhden tällaisen.

Vierailija
984/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppisenä töissä erään tavaratalon kassalla. Mieleen on jäänyt tapaus, jossa eräs +50v. täysin siniseen asuun ja meikkiin sonnustautunut nainen tuli kassalleni. Hänellä oli muutamia ostoksia, kaikki sattumoisin sinisiä väriltään. Maksun hän hoiti sinisestä rahapussista 50€:n setelillä. Mielessäni hiukan huvittuneena keskityin palvelemaan hänet loppuun asti kunnes käänsin katseeni seuraavaan asiakkaaseen. Vastassa oli edellisen asiakkaan identtinen kaksoissisko, samoissa pukimissa, meikeissä ja mikä uskomattominta, tismalleen samoilla ostoksilla!!! Maksun koittaessa pidätin hengitystäni, ja kyllä vain! Hänkin maksoi 50€:n setelillä. Hetken aikaa mietin jo että olenko tullut hulluksi ja mielikuvitukseni on lähtenyt aivan laukalle.. Laitoin kassan kiinni ja lähdin sulattelemaan tilannetta kahvitauolle =)

Kaarina Suonperä?? Olikohan hänellä kaksosta.

Vierailija
985/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätaurinko saa hullut liikkeelle. Tänään ihmettelin ruokakauppaan mennessä kun joku vieras vanha akka jupisi jotain ja olin ainoa ihminen kymmenen metrin säteellä. Selvisi että akka valitti ääneen miehenpuutettaan.

Vierailija
986/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.

Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella

Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen

Joo, semmosiahan ne kaikki muut kuin uskovat ovat. Ryyppäävät ja tappelevat vaan menemään päivät pitkät...

Sinä et muuten voi ketään toivottaa helvettiin, sinne joutuminen tai sen välttäminen on Jumalan ja yksilön välinen asia.

Olkoonkin, että ei ole mitään Jumalaa helvettiä tai mitään muutakaan vastaavaa. Nämä on aikoinaan keksitty, että nössö kansanosa pysyy kurissa ja nuhteessa, koska muuten joudut helvettiin.

Miettikää nyt aikuisten oikeasti, kuinka sairasta on uskoa johonkin tuolla jossakin, mistä ei ole mitään konkreettisia todisteita, vain joidenkin isoon ääneen paasauksia asiasta.

987/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevätaurinko saa hullut liikkeelle. Tänään ihmettelin ruokakauppaan mennessä kun joku vieras vanha akka jupisi jotain ja olin ainoa ihminen kymmenen metrin säteellä. Selvisi että akka valitti ääneen miehenpuutettaan.

Sinähän se hänelle sähisit että nyt tulee melaa mekkoon.

Vierailija
988/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin Prisman kassajonossa ja edelläni oli vanha alkoholistipariskunta ihan tunnelissa. Jonottelin siinä aikani ja taakseni tuli jonoon lisäksi vanhalta viinalta haiseva ehkä kolmekymppinen mies kaljojen kanssa. Hetken aikaa kesti, kunnes takanani oleva mies huusi kovaan ääneen edessäni olevalle pariskunnalle "Mutsi! Faija! Tekin ootte täällä!". Vähän oli surullista.

Vierailija
989/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin appelsiineja, mutta vahingossa olin painanut omenille tarkoitettua painiketta vaakassa. Kyllä minua nauratti ja muistelen tätä huvittuneena varmaan vielä eläkepäivilläkin.

Vierailija
990/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Vierailija
991/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Eihän tuo ollut mitään palvelun vaatimista, vaan hän esitti sinulle kysymyksen.

Vierailija
992/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa satuin huomaamaan erään vanhemman äijän vihannesosastolla, joka keskittyneenä tuijotti jotain tomaattilaaria, sitten raapi antaumuksella persaustaan ja samalla kädellä ryhtyi sörkkimään niitä tomaatteja. Oli vielä korona-aika, ja maski päässä. Ei sitten muita basilleja ajatellut, hyi saakeli...

Vierailija
993/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niin outo, mutta yleinen harmin aihe.

Myyjän kaveri on juuri edelläni. He alkavat jutella iloisesti samalla kun myyjä skannaa ostokset. Kaveri maksaa, mutta ei lähdekään pois vaan he jatkavat juttua myyjän kanssa. Myyjä skannaa ostokseni, mutta ei katso päin eikä tervehdi minua, vaan juttelee kaverinsa kanssa. Pahimmassa tapauksessa olen maksanutkin ilman että kassa ottaa minuun mitään kontaktia. Se on todella ärsyttävää.

Varmaan aika moni on kokenut saman, minäkin olen useamman kerran vuosien aikana ja erikaupoissa, aika törkeää mielestäni

On kyllä törkeää.

Ystäväni oli ollut asiakkaana kampaamossa missä oli kaksi kampaajaa töissä. Toisen kampaajan asiakas oli ollut ilmeisesti molempien kampaajien vanha tuttu ja molemmat kampaajat olivat koko sen ajan, mitä ystäväni asiakkaana tuolissa istui, jutustelleet iloisesti tämän toisen asiakkaan kanssa. Ystävälleni oli tyyliin sanottu vain että mitäs laitetaan ja mitä tykkäät. Ei ollut mennyt tähän kampaamoon toista kertaa.

Vierailija
994/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin esitti kysymyksen, sitten oletti että toinen asiakas alkaa neuvomaan ripsivärin valinnassa. Luitko edes mitä tuossa sanottiin?

Vierailija
995/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa n. 30-vuotias nainen sattui kulkemaan samoilla hyllyillä samaan aikaan minun kanssani, ja pisti silmään, kun hän koko ajan koski ihan kaikkia tuotepakkauksia, ottamatta juuri mitään mukaansa. Koko ajan hipelsi ja näpelsi kaikkea, jäin ihan katsomaan kun näytti siltä, että hän olisi tehnyt niille tuotteille jotain vandalismia. Mutta ei. Muuten vain hipelsi kirjaimellisesti aivan kaikkea.

Tuo sama nainen on sittemmin tullut muuallakin vastaan, lähinnä busseissa, ja kaikkialla sama juttu. Hän on silminnähden mielenterveyspotilas, pukeutuu rääsyihin ja hiukset ovat todella surkealla limaluirulla. Ja aina, kaikkialla, taukoamatta, tilulilulilulilu. Kaikkea on pakko koko ajan tiluttaa. Käy oikeasti sääliksi, elämä ei voi olla helppoa tuollaisen taudin kanssa.

Kerran istuin bussissa suoraan hänen taakseen ja tuli ihan päänsärky siitä, kun 1 - 10 sekunnin välein nosti kätensä stop-napille ihan vain tiluttaakseen sitä. Ja toisen kerran erehdyin istumaan häntä vastapäätä kun en heti hoksannut, kuka siinä on. Hänellä oli mukanaan tyhjä limupullo, jonka hän koko ajan nosti ylös "juodakseen" siitä, ja kielellä tilulilu. Ei mitään vihaa häntä kohtaan, tietysti hänellä on oikeus käydä kaupassa ja matkustaa bussilla niin kuin kaikilla muillakin, mutta oli kyllä pakko vaihtaa pois maksamaltani paikalta jonnekin, missä en joudu koko 2 h matkan ajan näkemään sitä jatkuvaa, turhaa vemputtamista. Sama kuin kuuntelisi vesihanan tippuvan.

Siis kilkuttiko hän siellä kaupassakin purkkeja jollain metalliesineellä vai mitä tuo tilulilulilu tuossa yhteydessä oikein tarkoittaa?

Ei vaan sormillaan (ja sen yhden kerran kielellään) näpertelee, hypeltelee, naputtelee, hipeltää ja tiluttaa. Taukoamatta. Se näyttää paljon dramaattisemmalta, kuin sitä on sanoin mahdollista kuvailla.

Tiluttaminen on soittamista tai ylipäätään jonkin äänen aiheuttamista.

Tiluttaminen ei viittaa ääneen, vaan nopeuteen. Eli kitaran tilutus = kitaran erittäin nopea sormettaminen. Joten siitä voi viedä eteenpäin stop-napin tiluttaminen = stop-napin erittäin nopea sormeilu. Mutta kuuluuhan siitä kynsien rapinasta muovia vasten pieni ääni, jos se sinut tekee iloiseksi.

Tiluttaminen on kylläkin ääntä esim. "mikä tilulilii tuolta kuuluu, kenen kännykkä soi?"

Vierailija
996/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaupassa satuin huomaamaan erään vanhemman äijän vihannesosastolla, joka keskittyneenä tuijotti jotain tomaattilaaria, sitten raapi antaumuksella persaustaan ja samalla kädellä ryhtyi sörkkimään niitä tomaatteja. Oli vielä korona-aika, ja maski päässä. Ei sitten muita basilleja ajatellut, hyi saakeli...

oikeinko housun sisäpuolelta raapi?

Vierailija
997/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin esitti kysymyksen, sitten oletti että toinen asiakas alkaa neuvomaan ripsivärin valinnassa. Luitko edes mitä tuossa sanottiin?

hui

örkki-mörkiltä erehtyi kysymään

Vierailija
998/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuusikymppinen, humalassa ollut nainen istui kaupan edessä, pysäytti minut ja  tarjosi  kämmenen täydeltä kolikoita sopertaen " haetko mulle limppaa ja tupakkaa, ne heittää mut ulos". Pahoittelin kiirettä (oikeasti ei huvittanut ottaa niitä hikisiä kolikoita eikä varmaan olisi edes summa riittäänyt) mutta annoin naiselle yhden tupakan ja tulta. Kun poistuin  vartija puhutteli  edelleen samassa paikassa istuvaa naista joka huusi "mä en riko lakia! en lähde!" 

Aika surullista jotenkin.

Vierailija
999/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaile takkiisi: "EN PUHU KENELLEKÄÄN".

Tiedän sitten ainakin, että sinulta en tule koskaan vaatimaan mitään kysymyksilläni, kuten "anteeksi, paljonko kello on" tai "huomasithan, että tuo, mihin juuri parkkeerasit autosi, on vastikään muutettu pysäköintikieltoalueeksi".

Vierailija
1000/1640 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elannon elintarvikemyymälä  Helsingin Hakaniemessä pari vuosikymmentä sitten, olin ruokaostoksilla, kun sokkeloisen myymälätilan takaosassa näkyi syrjäytyneen oloinen nuori mies sylissään puoliksi syöty eineslaatikkoannos, makkaraa ja avoin juomapullo. Kaveri näytti ulkomaalaiselta, joka ei ollut saanut ruokaa moneen päivään. Ihan hotkimalla hän hotki ottamiaan annoksia eikä välittänyt minusta mitään. Mainitsin kassalla asiasta sieltä lähtiessäni, kassa vaan totesi että siellä on valvonta ja poika näyttää hyvin nälkäiseltä. Muuten asiaan ei puututtu.