Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Lintuna oksalla kirjoitti:
Bsbsks kirjoitti:
Ei liity kauppaan mut tänään pizzeriassa turkkilainen n 30 vuotias mies flirttaili ihan täysillä, tarjosi ilmaisen juoman ja kyseli kaikkea, asunko yksin, saako numeron jne, en viitsinyt sanoa että et saa, kun tyrkkäs puhelimensa ja siihen kirjoitin numeroni... Ahdisti, sano vielä et voi tuoda illalla pizzan sanoin että ei kiitos kun aikaiset aamuvuorot menen nukkumaan aikaisin... Naama venähti kun sanoin et juu poikaystävä on, sen jälkeen oli aika nuiva mua kohtaan:D
En käy enää ikinä siellä eikä onneks oo laitellut mitään, (Heh just sen poikaystävän takia varmana)
Hauskinta tässä on se et monta kertaa oon käynyt siellä syömässä ja ollut ihan peruskohtelias niinkuin asiakkaille monesti ollaan
Ahdisti siksi koska yhden ainoan kerran elämäni aikana mies on osoittanut kiinnostusta ja sekin vitsillä, olen 30 eli miesten mittapuussa liian "vanha" enkä ollut itse flirttaileva eikä kiinnostanut, ois pitänyt sanoa suoraan vaan että ei kiitos
Turkkilaisen pizapaikan pitäjän seinänaapurina tuuletusikkunan välityksellä olen kuullut monet lirkuttelut tuon paikan asiakkaille. Yksi lähti, toinen tuli paikalle. Kolme eri naista oli yhtenä päivänä parhaimmillaan. Kuinka halpaan te aina menettekään, kysyn vain. Kliseet pitää paikkansa. Yök!
Ööööö. Ei kukaan normaalijärkinen luule olevansa ainoa kohde. 🙄 Eikä kukaan normaalijärkinen kiinnostu noista. Tietysti minua voi PIRISTÄÄ joku flirttimiekkonen, koska hän flirttailee siksi, että pitää ulkomuodostani. Kukaan ei ala selvinpäin keskellä kirkasta päivää lähestymään epämiellyttävän näköisiä ihmisiä ja tiedän kyllä, etten ole millään tasolla epämiellyttävä.
Oli miten oli, miksi luulet olevasi fiksumpi kuin "muut"?
Tämä on täysin ot kommentti, mutta tarkottaakko tuo "itkuntuhruiset silmät" jotain. Muuallakin sitä on käytetty, niin sillä vaan mietin.
Vierailija kirjoitti:
Somput kaupassa. Nuoret äipät ei välitä kun taaperot repii pakkauksia auki ja meno on muutenkin kuin eläintarhassa.
Eihän niillä ole mitään velvollisuuksia,niillä on vaan oikeuksia,ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Lidlistä energiajuomaa yövuoroon ja isäni ikäinen mies tuli valistamaan, että kuule tyttö noista menee hampaat ja tulee sydänongelmiakin. Olen kolmekymppinen joten oli melko hämmentävää saada tälläinen valistuspuhe.
Miehet nyt vaan tykkää kertoa naisille miten pitäis olla ja elää. Säälittävää.
Eräässä kaupassa aukesi kassa juuri kun olin menossa kassajonoon, no menin sille kassalle, mutta ne portit oli vielä kiinni. Odotin että kassa painaisi jotain nappia että portit aukeaisi, no ei painanut. Sanoin sitten että nuo portit on vielä kiinni, niin kassa sanoi että ne aukeaa ihan työntämällä.
Siis asiakkaan piti avata portti työntämällä väkisin vaikka joku moottorin mekanismi selvästi vastusteli portin avausta. Jollei portinavausmoottori ollut jo valmiiksi hajalla, ei se varmaan hyvää tykkää tällaisesta väkisinavaamisesta mutta kun kerran käskettiin niin ei ollut muutakaan vaihtoehtoa. Avasin porttia vain sen verran että pääsin siitä läpi. En tiedä olisiko joku heikkovoimaisempi saanut porttia avattua ollenkaan.
Yleensä kai jos jokin asiakkaiden käyttämä laite on epäkunnossa, sen käyttö estetään ja ottaisivat käyttöön kunnossa olevan toisen kassapisteen, varsinkin näinä aikoina kun on tällainen amerikkalaistyylinen lakitupayhteiskunta jossa asiakkaan tms. loukkaantumisen riskikin on liikaa. Siihen nähden epätavallista laittaa asiakas avaamaan epäkuntoinen sähkötoiminen portti väkisin mekanismin vastustellessa portin avausta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin ot kommentti, mutta tarkottaakko tuo "itkuntuhruiset silmät" jotain. Muuallakin sitä on käytetty, niin sillä vaan mietin.
Täällä oli jossain vaiheessa palstahullu, joka teki aloituksia siitä, miten perheellä ei ole varaa savuloheen ja lapsilla on siksi itkuntuhruiset silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Kimchin tekoon.
Kimchi tehdään kiinankaalista ja chilistä. Ihan vinkkinä.
Olin jo pyöriskellyt kaupassa pitkään, kun hieno herra tuli sanomaan minulle, että meillä on kärryt varmaan vaihtuneet. Katsoin tuuppaamiini kärryihin, siellä oli kaikkea kallista kuten lohta, hienoja lihoja jne. Kärryissä, jotka hän palautti minulle, oli maksalaatikkoa, perunoita ja muuta sen tyyppistä einestä. Varmaankin vähän häpesin, koska muistan asian vieläkin selvästi. Outoa, että häpesin juuri ostoksiani.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.
Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.
Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.
eka on kyllä aikamoista hullunrohkeutta tyypeiltä, pesemättömistä tai huonosti pestyistä viinirypäleistä voi saada tosi inhottavan vatsataudin..mut ehkä ne oppi jossakin vaiheessa :) Itse nähnyt kun joku kalasti salaattibaarista sormin tavaraa suoraan suuhun..hrr..ja jokunen jugurtti kaadetaan jo kaupassa huiviin ja pakkaus hemmettiin-tapauksia on kanssa nähty. Kai nämä on katteeseen laskettu.
Parikin hassua tapausta: minulla oli isot ostokset ennen jotain pyhää ja ostoskärry oli aika täynnä ja jonot kassoilla olivat pitkät. Kun tuli minun vuoroni alkaa laittaa ostoksia hihnalle niin takanani olleen tuntemattoman pariskunnan mies alkoi nostelemaan minun ostoksiani kärrystäni hihnalle ilman että olin pyytänyt mitään apua tai muutenkaan puhunut mitään. Aloin vain hämmentyneenä sanomaan hänelle, että älä koske niihin. Ne on mun ostoksia! Pariskunnan nainenkin vain katseli touhua kommentoimatta mitään.
Toisella kertaa olin nuorena tyttönä ostamassa työmatkalla töihin eväitä: jonkun sämpylän, jogurtin ja banaanin, niin joku maistissa ollut 50-kymppinen nainen alkoi kassajonossa kovaa kommentoimaan ja vihjailemaan kuinka hän tietää mihin tarkoitukseen tarvitsen banaania. Silloin nolotti enkä osannut sanoa mitään.
Kesällä helteellä shortsit jalassa kassajonossa jäsähti stondis ja siinäpäs sitten teltta komeasti pystyssä ostoksia makselemaan jonottamassa.... Saatto kostua housukin....
mulkoileva myyjä kun olin maskiton
Olen mies ja oli kesäaika. Kauppa oli auki klo 23 saakka, eli aika myöhään ja asiakkaita oli varsin vähän kun viimeistä aukiolotuntia mentiin. Olin laittamassa tomaatteja pussiin, kun viereeni tuli nainen, joka myös alkoi lappamaan tomaatteja omaan pussiinsa. Yhtäkkiä hän hieman sormella naputti minua olkapäähän ja kun katsoin häntä, niin hän näytti minulle toisen rintansa. Sitä kesti ehkä noin parin sekunnin ajan ja sitten hän laittoi rinnan piiloon sellainen virne kasvoillaan. Totesin jotain, että "ohhoh", ja poistuin hämmentyneenä paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja oli kesäaika. Kauppa oli auki klo 23 saakka, eli aika myöhään ja asiakkaita oli varsin vähän kun viimeistä aukiolotuntia mentiin. Olin laittamassa tomaatteja pussiin, kun viereeni tuli nainen, joka myös alkoi lappamaan tomaatteja omaan pussiinsa. Yhtäkkiä hän hieman sormella naputti minua olkapäähän ja kun katsoin häntä, niin hän näytti minulle toisen rintansa. Sitä kesti ehkä noin parin sekunnin ajan ja sitten hän laittoi rinnan piiloon sellainen virne kasvoillaan. Totesin jotain, että "ohhoh", ja poistuin hämmentyneenä paikalta.
Tyhmä jätkä. Oisit päässy panee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä jätkä. Oisit päässy panee.
Oisin vai?
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kaupassa aukesi kassa juuri kun olin menossa kassajonoon, no menin sille kassalle, mutta ne portit oli vielä kiinni. Odotin että kassa painaisi jotain nappia että portit aukeaisi, no ei painanut. Sanoin sitten että nuo portit on vielä kiinni, niin kassa sanoi että ne aukeaa ihan työntämällä.
Siis asiakkaan piti avata portti työntämällä väkisin vaikka joku moottorin mekanismi selvästi vastusteli portin avausta. Jollei portinavausmoottori ollut jo valmiiksi hajalla, ei se varmaan hyvää tykkää tällaisesta väkisinavaamisesta mutta kun kerran käskettiin niin ei ollut muutakaan vaihtoehtoa. Avasin porttia vain sen verran että pääsin siitä läpi. En tiedä olisiko joku heikkovoimaisempi saanut porttia avattua ollenkaan.
Yleensä kai jos jokin asiakkaiden käyttämä laite on epäkunnossa, sen käyttö estetään ja ottaisivat käyttöön kunnossa olevan toisen kassapisteen, varsinkin näinä aikoina kun on tällainen amerikkalaistyylinen lakitupayhteiskunta jossa asiakkaan tms. loukkaantumisen riskikin on liikaa. Siihen nähden epätavallista laittaa asiakas avaamaan epäkuntoinen sähkötoiminen portti väkisin mekanismin vastustellessa portin avausta.
Jonon pää olisi ollut paikkasi. Etuilija.
Olin äitiyslomalla ja menin lastenrattaiden kanssa silloiseen Kodin 1 kauppaan. Mietin mitä ostaisin kaverilleni synttärilahjaksi ja pitelin teekuppia kädessäni ja kävelin samalla koko kaupan läpi. Kassoja ennen tulin siihen tulokseen, että ostan jotain muuta ja jätin kupin johonkin hyllyyn kun en jaksanut kävellä rattaiden kanssa koko kauppaa takaisin.
Noin 50 metriä kaupan ulkopuolella kuulin kun joku juoksee takanani ja huutaa jotain hei siellä!! Mä olin ihmeissäni että mitä nyt. Se oli vartija joka huusi ihan hermona, että missä se on!!!! Missä se on???? Mä en edes tajunnut mitä se tarkoitti. Kysyin vaan että missä mikä on? Mikä hätänä?
Se syytti mua ihan tosissaan ja vihoissaan sen teekupin pöllimisestä. Mä koitin selittää rauhallisesti et mä laitoin sen hyllylle. Kesti aikaa ennen kuin se uskoi, oli selvästi päättänyt napata voron kiinni.
Jestas että oli ikävä kokemus. Tosin myös aika koominen.
Vierailija kirjoitti:
Olin äitiyslomalla ja menin lastenrattaiden kanssa silloiseen Kodin 1 kauppaan. Mietin mitä ostaisin kaverilleni synttärilahjaksi ja pitelin teekuppia kädessäni ja kävelin samalla koko kaupan läpi. Kassoja ennen tulin siihen tulokseen, että ostan jotain muuta ja jätin kupin johonkin hyllyyn kun en jaksanut kävellä rattaiden kanssa koko kauppaa takaisin.
Noin 50 metriä kaupan ulkopuolella kuulin kun joku juoksee takanani ja huutaa jotain hei siellä!! Mä olin ihmeissäni että mitä nyt. Se oli vartija joka huusi ihan hermona, että missä se on!!!! Missä se on???? Mä en edes tajunnut mitä se tarkoitti. Kysyin vaan että missä mikä on? Mikä hätänä?
Se syytti mua ihan tosissaan ja vihoissaan sen teekupin pöllimisestä. Mä koitin selittää rauhallisesti et mä laitoin sen hyllylle. Kesti aikaa ennen kuin se uskoi, oli selvästi päättänyt napata voron kiinni.
Jestas että oli ikävä kokemus. Tosin myös aika koominen.
Ne tavarat vois jättää myös kassalle, ne on helpompaa paluttaa sieltä kuin käydä satunnaisia hyllyjä läpi. Varsinkin kylmäsäilytettävät ...
Mua alkoi naurattaa kerran Alepan kassajonossa, kun mua ennen oli joku vanhempi mies, joka kysyi kassalta jotain tupakkiaskia ja lisäsi isoon ääneen, että no onks sulla paksua ja kovaa? Tämä kassa oli nuori mies ja olin aistivinani, että hänkin kuuli kysymyksen kaksimielisenä ja piteli pokkaansa.
Minkä v##uttaa tuo iänikuinen klisee: nokka pystyssä, niskojaan nAkElLeN (ihan v:n ärsyttävä sana), tuhahdellen jne. Miksi ei voi vain sanoa, että lähti pois, ilman noita kliseelisäyksiä😑 Nyt joku itseään nokkelaksi luuleva tulee mussuttamaan tähän, että olen itse varas ja siksi reagoin tähän kommenttiin. No en ole ikinä edes näpistänyt yhtään mitään, kirjaimellisesti MITÄÄN ikinä.