Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
901/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Prismassa klo 6 aamulla eikä muita asiakkaita juuri ollut, vain pari keräilijää. Jäin parkkiin hillohyllyn luo ja vedin ostoskärryn ihan hyllyyn kiinni sekä seisoin itse kärryn perässä tutkien hillopurkkeja. Tilaa ohittaa oli reilusti. Sattui niin, että keräilijät tulivat samaan välikköön yhtä aikaa eri suunnista. Minun kaistaani tulevan olisi kuulunut odottaa kunnes viereistä kaistaa tuleva pääsee ohi. Tämä hieman yksin kertaisen oloinen kaveri ryysäsi ohitse kuitenkin samaan aikaan ja totesi minulle "kuulkaas rouva, te seisotte siinä ihan tiellä". Tosi outo tilanne; me kolme kaupassa olijaa olemme yhtä aikka samassa hyllyvälissä ja minä liuskaantuneena vasten hyllyä seisoin näiden kahden tiellä :D

Nuo ostosten keräilijät eivät väistä ketään, ja parkkeeraavat ne jättikärrynsäkin aina sellaiseen paikkaan, että kukaan ei pääse mihinkään. Yritän aina käydä kaupassa sellaisena päivänä kun keräilijöitä on mahdollisimman vähän.

Vierailija
902/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zaltys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin paikalliseen S-ryhmän ruokakauppaan noin puoli tuntia ennen kuin illan tupla-ale alkoi ja keräsin kärryyni paljon pelkkiä punalapputuotteita. Oli leipää, lihatuotteita, maitotuotteita jne.

Pysähdyin yhden hyllyn eteen katsomaan mitä punalappuja siinä on ja laitoin ostoskärryni viereeni käytävän puolelle. Siis ihan kylkeni viereen.

Yhtäkkiä huomasin kun ihan tavallisen, siistin ja normaalin näköinen keski-ikäinen mies alkoi poimimaan ostoskärrystäni lopputuotteita ja oli laittamassa niitä omaan kärryynsä.

Ärähdin tosi vihaisesti, että mun kärrystä et ota, hae itse hyllyistä omat ruokasi.

Mies oli tosi hämmästyneen oloinen ja änkytti takaisin että Ai, Okei.

Siis mitä liikkui tuolla miehellä päässä? Ihan selvästi näki että kärry oli mun kärry. Ja siitä vaan poimimaan toisen asiakkaan aleostoksia hänen kärrystään. Välillä tuntuu että monet ihmiset on tyhmempiä kuin saappaat.

Ainakin omassa vakiokaupassani niitä aletuotteita on hyllyn lisäksi usein vieressä olevassa kärryssä — kun kaikki ei hyllyyn mahdu. Oli varmaan katsonut alekärryksi jos olit jo useamman niitä siihen kerännyt.

No kuten kirjoitin, ostoskärryni oli ihan kylkeni vieressä, käytävän puolella. Ei missään hyllyn päässä tai hyllyn vieressä. Kärryssä oli lisäksi kylmäsäilystystuotteita, joten vielä vähemmän syytä luulla että kauppias laittaisi alemaidot ja alelihat ostokärryyn käytävälle. Mutta ilmeisesti sinäkin nappaisit toisen asiakkaan kärrystä ostoksia.

TIETENKÄÄN se joka otti kärrystäsi ostoksia, ei tehnyt sitä tahallaan! Mitä järkeä siinä olisi. Kuka tahansa muu kuin sinä ymmärtäisi sen erehdykseksi! Itse kyllä vaan naureskelin asialle vastaavassa tilanteessa, toivottaisin mukavaa päivää. (En ole tuo aiempi kommentoija.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran paistopisteen luona eräs mies pudotti lihapiirakan maahan. Hän nosti sen nopeasti paljain käsin takaisin myytävien joukkoon. :/

Aikanaan eräs haiseva, alkoholisti-oletettu myös lappoi karjalanpiirakoita vitriinistä paljain käsin pussiin.

Tää on ihan normaalia päivittäistä toimintaa. Muutaman vuoden olin ruokakaupassa töissä ja pääsin seuraamaan tätä paistopiste & salaattibaari -sekoilua. Paistopisteeltä voin ostaa jotain aikasin aamulla kun se on juuri täytetty mutta muuten en enää osta yhtään mitään itsepalvelutiskeiltä. Ne on aivan järkyttävän epähygienisiä. Yleisintä on varmaan se tuotteiden tunnustelu ja haistelu ja sitten ne heitellään takasin hyllyyn. Henkilökunnalla ei ole mahdollisuutta olla koko ajan vahtimassa ja sitä sikailua tapahtuu niin usein että kiinnostuskin vahtimiseen loppuu nopeasti.

Vierailija
904/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään paikallisessa marketissa n. 50-vuotias mies asioi kassalla ja hänellä oli 13 veikkauksen pelikuponkia jotka antoi tarkistettavaksi. Sen lisäksi hän osti uusia pelejä, ainakin eurojackpot, ja lotto sekä muutaman raaputettavan arvan. Olihan hänellä sen verran voittoja noissa aikaisemmista peleistä ja arvoista, että joutui maksamaan vain 4.80 euroa. Aikaa niihin kului yli kahdeksan minuuttia.

Näin tämän, kun olin hänen jälkeensä kassajonossa.

Vierailija
905/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bsbsks kirjoitti:

Ei liity kauppaan mut tänään pizzeriassa turkkilainen n 30 vuotias mies flirttaili ihan täysillä, tarjosi ilmaisen juoman ja kyseli kaikkea, asunko yksin, saako numeron jne, en viitsinyt sanoa että et saa, kun tyrkkäs puhelimensa ja siihen kirjoitin numeroni... Ahdisti, sano vielä et voi tuoda illalla pizzan sanoin että ei kiitos kun aikaiset aamuvuorot menen nukkumaan aikaisin... Naama venähti kun sanoin et juu poikaystävä on, sen jälkeen oli aika nuiva mua kohtaan:D

En käy enää ikinä siellä eikä onneks oo laitellut mitään, (Heh just sen poikaystävän takia varmana)

Hauskinta tässä on se et monta kertaa oon käynyt siellä syömässä ja ollut ihan peruskohtelias niinkuin asiakkaille monesti ollaan

Ahdisti siksi koska yhden ainoan kerran elämäni aikana mies on osoittanut kiinnostusta ja sekin vitsillä, olen 30 eli miesten mittapuussa liian "vanha" enkä ollut itse flirttaileva eikä kiinnostanut, ois pitänyt sanoa suoraan vaan että ei kiitos

Turkkilaisen pizapaikan pitäjän seinänaapurina tuuletusikkunan välityksellä olen kuullut monet lirkuttelut tuon paikan asiakkaille. Yksi lähti, toinen tuli paikalle. Kolme eri naista oli yhtenä päivänä parhaimmillaan.  Kuinka halpaan te aina menettekään, kysyn vain. Kliseet pitää paikkansa. Yök!

Vierailija
906/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotin automarketin kassalla aikomuksenani maksaa leipä. Oli ilta, joten olin puolitorkuksissa. Taakseni tuli kaksi ihmistä ja heistä toinen puhui toiselle heidän ostoksistaan kovaan ääneen, joten käänsin vähän päätäni äänen suuntaan, kuten nyt yleensä käännetään. Silloin toinen ihmisistä rupesi rääkymään kyttäämisestä. Toinen oli normaalisti eikä kiinnittänyt minuun huomiota. Oudointa oli, että he sitten jatkoivat keskustelua ja tämä rääkyjä heitteli välillä lisää kyttäys- ym. vainoharhakommentteja, mutta toinen jatkoi kuten he olisivat käyneet vain sitä normaalia keskustelua ilman näitä välihuomautuksia.

Vierailija
907/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa kotiin ja kävin tankkaamassa auton. Oli jo ilta, ja ajattelin lämmittää saunan kotiin päästyäni. Yksi saunakalja voisi maistua, tuumin. Kun olin avaamassa juomakaapin ovea niin huomasin, että ovi oli lukittu ketjulla. Tajusin että kello olikin jo 21, siinä samassa kassatyttö kailottaa myymälän toiselta puolelta mulle täysillä ET SÄ TÄHÄN AIKAAN SAA KALJAA SUN PITÄÄ MENNÄ KAPAKKAAN pari muuta asiakasta kääntyi katsomaan kuinka epätoivoinen juoppo siellä riuhtoo kaljakaapin ovea.

Vierailija
908/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noita hälytytyksiä oikein aiheuttaa? Itselleni ei ole vuosiin sattunut mitään ja nyt useita kertoja puolen vuoden sisään.

Huvittavin oli jouluna, kun käytiin läheisessä 24 h hypermarketissa hakemassa muutama pullo mikseriä myöhään aattoiltana, kun sukulaispojan piti saada juuri tiettyä merkkiä... Ei siis kovin tärkeä ostos, mutta oli kiva päästä vähän tuulettumaan raskaiden ruokien päälle. Kassalla yksi meistä hälytti ja riisui jo pikkutakin ja heilutteli sitä ja lompakkoa hälytinportilla, eikä lähde vaan selvinnyt. Onneksi ei joutunut paitaa tai housuja enää riisumaan.

Itselläni myös tullut hälytys apteekissa, Citymarketissa ja viimeksi Lidlissä, eikä aavistustakaan syystä.

Mikä tahansa sopivalla radiotaajuudella resonoiva esine. Metallinappi, kirjastokortti, älytarra, hiuskoriste. Jopa puhelin.

Tää on jo vanhempi viesti, mutta kommentoinpa silti: poikani oli saanut magneettikuvaa varten jotain merkkiainetta suoneen, ja sen tutkimuksen jälkeen käytiin sitten kaupoissa. Ja joo, poika piippasi joka ikisen portin kohdalla. Vähän aikaa ekalla portilla raavittiin päätä myyjän kanssa, että kun tuolla on päällä vaan kalsarit, collegehousut, t-paita ja huppari sekä lenkkarit ja sukat, ja mikään niistä ei sisältänyt edes metallia (tottakai katsoin heti hupparin+housujen laput, että oliko unohtunut se Tokmannin lätkä, no ei ollut). Vasta kun myyjä alkoi kysellä onko esim. sokerilätkä käsivarressa (se mittausanturi) niin keksin, että ei , mut merkkiainetta suonissa :-D

Mut ei ole koronarokotukset kyllä piipanneet, että hukkaan nekin salaliitot meni.

Vierailija
909/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv julkkis kiilasi kassajonon ohi, sanoi vaan että kai tää sopii.

Vierailija
910/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään paikallisessa marketissa n. 50-vuotias mies asioi kassalla ja hänellä oli 13 veikkauksen pelikuponkia jotka antoi tarkistettavaksi. Sen lisäksi hän osti uusia pelejä, ainakin eurojackpot, ja lotto sekä muutaman raaputettavan arvan. Olihan hänellä sen verran voittoja noissa aikaisemmista peleistä ja arvoista, että joutui maksamaan vain 4.80 euroa. Aikaa niihin kului yli kahdeksan minuuttia.

Näin tämän, kun olin hänen jälkeensä kassajonossa.

Meidän lähikaupassa käy päivittäin Lottomieheksi ristimämme kaveri. Hänellä on myös nippu keno-, vikinglotto- ja vaikka mitä kuponkeja. Niiden setvimisen jälkeen alkaa raaputusarpojen osto, lopuksi hän suuntaa pelikoneille. Tulee aina kiire tehdä ostokset että ehtii ennen häntä kassalle.

Vierailija
911/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Mannerheimintien päässä pikkukaupassa, olikohan Elanto 80-luvun alussa. Otin lehtihyllystä lehden käteeni, kääntelin sitä ja katselin etusivua. Tähän meni parikymmentä sekuntia. Ohikulkeva naismyyjä löi lehden kädestäni navakalla iskulla lattiaan ja katsoi raivostuneena.

Olin silloin vielä nuori ja ujo maalaispoika enkä rämäyttänyt ostoskoriani lattiaan näyttävästi ja kuuluvasti (niin kuin olisi pitänyt tehdä) enkä marssinut ulos.

Tämä oli poikkeuksellista. Yleensä H:ssä on tosi mukavat ja kohteliaat myyjät. Vuosikymmenien kokemus asiasta.

Vierailija
912/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapseni kanssa kaupassa eikä rahatilanne ollut kovinkaan häävi. Lapseni pyysi että ostaisin savustetun lohen joka oli ihan jäätävän hintainen. Selitin että savustetaan lohta itse kotona joku päivä ja valitsin tämän päivän ruuaksi huomattavasti edullisemmat kalapullat.

Ilmeisesti vieressä seisova rouva oli kuullut meidän keskustelun koska hän katsoi ostoskoriini ja sanoi vihaisesti kovaan äänen että: "AI SAVUSTATTE MUKA LOHEN ITSE?? JA SIT SINÄ OSTAT TOLLAISTA PASKAA?? Osoittaen samalla kalapulliani.

Rouvan lapsilla taisi olla itkuntuhruiset silmät.

Vierailija
913/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noita hälytytyksiä oikein aiheuttaa? Itselleni ei ole vuosiin sattunut mitään ja nyt useita kertoja puolen vuoden sisään.

Huvittavin oli jouluna, kun käytiin läheisessä 24 h hypermarketissa hakemassa muutama pullo mikseriä myöhään aattoiltana, kun sukulaispojan piti saada juuri tiettyä merkkiä... Ei siis kovin tärkeä ostos, mutta oli kiva päästä vähän tuulettumaan raskaiden ruokien päälle. Kassalla yksi meistä hälytti ja riisui jo pikkutakin ja heilutteli sitä ja lompakkoa hälytinportilla, eikä lähde vaan selvinnyt. Onneksi ei joutunut paitaa tai housuja enää riisumaan.

Itselläni myös tullut hälytys apteekissa, Citymarketissa ja viimeksi Lidlissä, eikä aavistustakaan syystä.

Mikä tahansa sopivalla radiotaajuudella resonoiva esine. Metallinappi, kirjastokortti, älytarra, hiuskoriste. Jopa puhelin.

Tää on jo vanhempi viesti, mutta kommentoinpa silti: poikani oli saanut magneettikuvaa varten jotain merkkiainetta suoneen, ja sen tutkimuksen jälkeen käytiin sitten kaupoissa. Ja joo, poika piippasi joka ikisen portin kohdalla. Vähän aikaa ekalla portilla raavittiin päätä myyjän kanssa, että kun tuolla on päällä vaan kalsarit, collegehousut, t-paita ja huppari sekä lenkkarit ja sukat, ja mikään niistä ei sisältänyt edes metallia (tottakai katsoin heti hupparin+housujen laput, että oliko unohtunut se Tokmannin lätkä, no ei ollut). Vasta kun myyjä alkoi kysellä onko esim. sokerilätkä käsivarressa (se mittausanturi) niin keksin, että ei , mut merkkiainetta suonissa :-D

Mut ei ole koronarokotukset kyllä piipanneet, että hukkaan nekin salaliitot meni.

Olen minäkin muutaman kerran kassojen porteilla piipannut, mutta en ole antanut sen häiritä itseäni. Paitsi sen kerran, kun Bauhausista vesihanan ostettuani ja maksettuani piippasin portilla ja myyjä riuhtaisi vesihanan pois ja alkoi vaatia, että tyhjentäisin heti taskuni. No en tyhjentänyt; oli minusta aika röyhkeää käytöstä asiakasta kohtaan, joka juuri on maksanut parinsadan euron ostoksen. Pari kertaa sanoin kohteliaasti, että antaa hanan takaisin, ja kun ei uskonut, niin sitten sanoin rumasti. Jollen olisi tarvinnut hanaa juuri siinä ja nyt, olisin tässä vaiheessa perunut kaupat.

Vierailija
914/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle käynyt kerran prismassa:

Ostin ihan perus ruokaa. Ostoskärryissäni oli tyyliin maitoa, juustoa, margariinia, leipää, banaania ja jotain jauhelihaa. Olin juuuri ottamassa tarjouksessa olleita päärynöitä kun ohitseni pyyhälsi kireän oloinen äiti noin 3-4 vuotiaan lapsen kanssa. Lapsi näki päärynät ja kysyi äidiltään voisivatko hekin joskus ostaa niitä.

Tämä äiti sitten lähes karjuen vastasi lapselle, että ei niihin ole rahaa, tuollaiset rikkaat niitä ostelee. Jäin sanattomaksi ja koetin myöhemmin hämmästyksestä toivuttuani etsiä tuon naisen lapsineen- olisin halunnut ostaa sille lapselle ne päärynät...

Tästä on jo vuosia ja olin itsekin tuolloin matala-palkkaisella alalla mutta en silti ole ikinä kokenut päärynöitä herrojen herkuksi. Olin myös pukeutunut ihan tavallisesti, en omista kalliita vaatteita tms.

Lisättäköön vielä, että tällä äidillä oli kuitenkin ostoskärryissään ihan reilun näköisesti asioita, ei vaikuttanut kovin köyhältä sen sisältökään.

Vierailija
915/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaupassa nainen laittoi kassalla kapulan ostostensa perään, ajattelin että nainenkin voi näköjään oppia asioita !

Mutta mies ei vain opi, että ennen huutomerkkiä ei tule välilyöntiä.

Vierailija
916/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Prismassa ostamassa kahvipaketteja kun olivat tarjouksessa. Joku mies tuli paasaamaan kuinka ei pitäisi ostaa sellaista myrkkyä, kofeiini tappaa, hän ei ole juonut kofeiinia ikinä jne. Kuuntelin hetken, otin kahvit ja lähdin. Mies jatkoi paasaamista seuraavalle tarjouskahvien ostajalle. Päivysti siinä kahvitarjouksen luona valistamassa ihmisiä.

Vierailija
917/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Lidlistä energiajuomaa yövuoroon ja isäni ikäinen mies tuli valistamaan, että kuule tyttö noista menee hampaat ja tulee sydänongelmiakin. Olen kolmekymppinen joten oli melko hämmentävää saada tälläinen valistuspuhe.

Vierailija
918/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin kun mies söi keksejä paketista hyllyjen välissä ja lopetti pikaisesti kun huomasi, että joku tuli samalle hyllyvälille.

Nainen ja lapsi söivät kaupan heviosastolla iloisesti viinirypäleitä suoraan laatikosta. Huomautin asiaata, niin nainen lähti lapsineen nokka pystyssä marssimaan poispäin. Vissiin harmitti kun joku keskeytti varastamisen.

Vierailija
919/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Käytätkö sanaa "nuorehko" 25-32 vuotiaista? 😭

T. Ikäkriisistä kärsivä 27v

Vierailija
920/1640 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran paistopisteen luona eräs mies pudotti lihapiirakan maahan. Hän nosti sen nopeasti paljain käsin takaisin myytävien joukkoon. :/

Aikanaan eräs haiseva, alkoholisti-oletettu myös lappoi karjalanpiirakoita vitriinistä paljain käsin pussiin.

Tää on ihan normaalia päivittäistä toimintaa. Muutaman vuoden olin ruokakaupassa töissä ja pääsin seuraamaan tätä paistopiste & salaattibaari -sekoilua. Paistopisteeltä voin ostaa jotain aikasin aamulla kun se on juuri täytetty mutta muuten en enää osta yhtään mitään itsepalvelutiskeiltä. Ne on aivan järkyttävän epähygienisiä. Yleisintä on varmaan se tuotteiden tunnustelu ja haistelu ja sitten ne heitellään takasin hyllyyn. Henkilökunnalla ei ole mahdollisuutta olla koko ajan vahtimassa ja sitä sikailua tapahtuu niin usein että kiinnostuskin vahtimiseen loppuu nopeasti.

Kuinka vaikeaa voi olla kirjoittaa sana HYGIEENINEN?