Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
41/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse vahingossa virheen kaupassa, eli keksipaketti menivät ostoskorin ohi toisen koriin. En viitsinyt sanoa siitä mitään kun huomasin vasta myöhemmin, mutta ostaja tuskin luultavasti edes suuttui kun kyseessä oli vain euron keksit. Joskus minulle on myös tahallisesti työnnetty kassalla toisten kalliita ostoksia, joista olen sanonut enkä ole suostunut maksamaan niitä. 

Vierailija
42/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Mulle kanssa kävi kerran kaupassa niin, että ihan tyhjällä käytävällä seisoin lähes seinän vieressä vastaamassa viestiin, kun yhtäkkiä joku mies vaan mitään sanomatta tarttui muhun molemmin käsin kiinni ja siirsi toiseen kohtaan. Jatkoi sitten vaan matkaansa ovista ulos ja autolleen. Mitenkään en ollut herran tiellä ja hän olisi vallan mainiosti voinut kävellä pari askelta sivummalta. Pienikokoinen olen myös eli sai helposti nostettua melkein lattiasta ylös :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kovin outoa mutta kerran pyörin keskikokoisessa marketissa aika pitkään eestaas kun en vaan löytänyt tiettyä tuotetta. Lopulta kassalle mennessäni kassa kommentoi nyrpeästi jotain "jopas sulla kesti/kiertelit siellä pitkään" mitä vähän ihmettelin.

Oliko se kassa vahtinut kun välillä vilahdan hyllyjen välistä vai oliko kenties saanut kameroita katsoneelta vartijalta jotain noottia että tuo käyttäytyy omituisesti älä anna sen livahtaa maksamatta kassan ohi?

Vierailija
44/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhytkasvuinen ja kurotin varpaillani seisten yhtä pakkausta hyllystä kun takanani ollut mies nosti minut yhtäkkiä kainaloista ilmaan :D en nyt tästä osannut loukkaantuakaan koska hyväähän hän tarkoitti, mutta olisi kyllä voinut ihan vaan kysyä "tarvitsetko apua"

Vierailija
45/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama nyt ei ollut kovinkaan omituinen vaan ilahduttava: kaytiin eilen kaupassa ja huomattiin parkkipaikalla, etta olutkori oli jaanyt maksamatta (se laitetaan ostoskarryjen "takaosaan" sille erikseen varatulle telineelle ja unohdin sen tyystin - siita pitaa siis sanoa kassalle silla han ei sita valttamatta nae).

No, ei kun takaisin kauppaan ja juuri ruokatarpeet myyneen kassan juttusille, anteeksi pyydellen. 

Kassa antoi mulle kiitokseksi rehellisyydestani kahdeksan euron arvoisen kukkakimpun ja sanoi, etta rehellisyyskin tulee palkita! :) 

Vierailija
46/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä edessäni oli nuori, siististi pukeutunut pari, ei siis mitenkään alko-ongelmaisen näköisiä. Heillä oli  runsaasti alkoholijuomia , pitsa ja hamppareita.  Äkkiä poika alkoi laskea kolikoita ja tyttö hokea "ei mul oo kortil ku kakstoista" ja sitten alkoikin kiivas pohdinta, että miten maksetaan juomat! Lopulta jättivät muun ruuan pois paitsi yhden eineshampparin ja päättivät syödä  sen puoliksi :D

Vierailija
47/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori romanipariskunta tuli kassalle täyden ostoskärryn kanssa. Nainen oli viimeisillään raskaana, mutta mies vain käveli kassan ohi odottelemaan. Nainen siis latoi tavarat hihnalle, pakkasi ne muovikasseihin ja lähti kantamaan painavia ostoksia kohti uloskäyntiä miehen perässä. Ainut, mitä mies tilanteessa teki, oli lompakon avaaminen ja ostosten maksaminen!

Vierailija
48/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori romanipariskunta tuli kassalle täyden ostoskärryn kanssa. Nainen oli viimeisillään raskaana, mutta mies vain käveli kassan ohi odottelemaan. Nainen siis latoi tavarat hihnalle, pakkasi ne muovikasseihin ja lähti kantamaan painavia ostoksia kohti uloskäyntiä miehen perässä. Ainut, mitä mies tilanteessa teki, oli lompakon avaaminen ja ostosten maksaminen!

Miten niin _vain_? Itselleni sopisi kyllä hyvin roolien vaihtokin.

Vierailija
49/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassajonossa odottamassa vuoroani, kun huomasin keski-ikäisen miehen, joka käveli kädet selän takana ja näytti jotenkin velmulta. Hän hiippaili taakseni kassajonoon ja iski sitten selkänsä takaa liukuhihnalle kokonaisen vesimelonin. En tiedä, kuulostaako se näin kirjoitettuna hauskalta, mutta se oli jotenkin älyttömän huvittava tilanne, miehen veikeä ilme ja kaikki. :D

Vierailija
50/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta olin joskus teini-ikäisenä äitini kanssa Prismassa ja minua alkoi yhtäkkiä heikottaa kamalasti. Silmissä sumeni täysin ja oli pakko käydä istumaan penkille ja näin vain pelkkää valkoista. Istuskelin siinä aika pitkältä tuntuneen ajan äidin seisoessa vieressä ja selittäessä jollekin ihmettelemään tulleelle toiselle asiakkaalle juuri alkaneista menkoistani. Lopulta paikalle kutsuttiin joku kaupan työntekijä, joka kuskasi minut pyörätuolissa ulos ja siitä jatkettiin äitini kanssa taksilla kotiin (olimme siis tulleet polkupyörillä kauppaan).

Vierailija
51/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kassajonossa odottamassa vuoroani, kun huomasin keski-ikäisen miehen, joka käveli kädet selän takana ja näytti jotenkin velmulta. Hän hiippaili taakseni kassajonoon ja iski sitten selkänsä takaa liukuhihnalle kokonaisen vesimelonin. En tiedä, kuulostaako se näin kirjoitettuna hauskalta, mutta se oli jotenkin älyttömän huvittava tilanne, miehen veikeä ilme ja kaikki. :D

Varmaan  isäni, on juuri tuollainen velmuilija.

Vierailija
52/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajonossa narkkari kommentoi ostamaani kalaa "komeaksi vonkaleeksi" Mihinkä vastasin "joo, harmi ku se on uinut norjasta suomeen niin ei ole kotimaista" HaHAhaAHHAhaAhahhAHhaHhahahhAHAhhahahhaahhahaha

Vierailija
53/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Itse taas en lakkaa ihmettelemästä kaltaisiasi ihmettelijöitä, jotka ihmettelevät mitä muut ostavat kaupasta.

Vierailija
54/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Itse taas en lakkaa ihmettelemästä kaltaisiasi ihmettelijöitä, jotka ihmettelevät mitä muut ostavat kaupasta.

Ja lisään vielä, että ihmettelen myös palstan tasoa, kun noin moni yläpeukuttaja on myös sinun ihmettelysi kanssa samaa mieltä.

Vierailija
55/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku yritti ostaa olutta vaikka oli kello yli yhdeksän. Suuttu, ja piruiluksi avasi ne kaikki siihen paikkaan ja jätti hihnalle.

Just, ihan kun ei suomalainen tietäisi että sitä ei voi myydä vaikka olisi minuutin yli.

Vituttaa tuommoinen ihmisten urpous. Toki vituttaa Suomen alkoholilaki joka ei moista salli mutta se onkin jo toinen juttu.

Vierailija
56/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevät todennäköisesti kimchiä. Sitä tehdään isoja annoksia kerralla. 

Vierailija
57/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon metatason ihmettelyä tässä. :D

Mainio ketju!

Vierailija
58/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16v tyttönä keskustan k-supermarketissa päiväsellä asiakkaana kun kaupassa vastaan käveli Uncle Benin näköinen ukko maanisella ilmeellä ja sanomatta sanaakaan kaksin käsin puristi tissejäni! Juoksin kiljuen kaupan toiselle puolelle ja järkyttyneenä sitten hoidin kauppaostokseni. Poistuessa kaupasta tämä mies seisoi ovella lapsiperheensä kanssa ja katsoi minuun iskien silmää.. En ollut pukeutunut mitenkään paljastavasti jos joku av sitä miettii. Ja nyt aikuisiällä jos vastaava olisi tapahtunut tekisin asiasta ilmoituksen myyymälävartijalle tai myyjille välittömästi

Vierailija
59/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli Prismassa ostoksilla sellaisella hoverboardilla tai mikä se rullailuväline on nimeltään (en tarkoita segwayta). Siellä vaan rullaili menemään korin kanssa ja otti jotain pakasteita. En sitten tiedä, saako sellaisella tulla kauppaan.

Vierailija
60/1611 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on niukasti virikkeitä elämässä

Ja niin vain sinäkin saat virikkeesi AV-palstalta. Sääliö.

tais kolahtaa, hähhhäh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan