Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Kävin tänään kaupassa ja huomasin suht huvittavan tilanteen. Olin kaupassa n. 10-15min ja huomasin, että neljä nuorta kävi tuona aikana kaupassa kolme kertaa. Joka kerralla ostivat energiajuomia ja sitten lähtivät ulos, kunnes palasivat takaisin ostamaan energiajuomia, aina yhden tölkin kerrallaan.
Kun tulin ulos ja laitoin ostoksia pyörän koriin ja taakse, huomasin nämä nuoret. He olivat yhdessä parkkiruudussa kyykyssä juomassa energiajuomia ja polttivat tupakkaa. He olivat huonossa kohdassa, kahden auton välissä ja nostivat hirveän metelin, kun joku yritti parkkeerata tähän ruutuun, eihän kuski tietenkään nähnyt nuoria autojen välistä, ennen kuin käänsi nokan siihen. Tämä kävi parin minuutin aikana kaksi kertaa, mutta eivät silti voineet siirtyä, tuossa olisi voinut käydä pahastikin. Mitä ihmettä tällaisestakin saa?
"Olin nuori teini vanhempieni kanssa kaupassa ja lähdin hakemaan jäätelöä itselleni itsenäisesti"
XDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää nämä välinpitämättömät, jotka eivät vaivaudu laittamaan omien ostostensa jälkeen kapulaa. Itse en enää laita kapulaa heidän puolestaan. Saavat maksaa ostokseni.
Entisenä kassaneitinä on pakko sanoa että älkää tehkö näin, pliis. Vaikka itseänikin ärsyttää ne jotka eivät laita sitä kapulaa, niin tällainen passivisaggressiivinen näpäytys kaatuu AINA kassahenkilön niskaan ja hän on se joka saa asiakkaalta valitukset ja huudot kun kuitille on ilmestynyt ylimääräistä tavaraa ja oletko niin sokea ettet näe kun jätin välit ostoksiini ja blaa blaa. Että suu auki ja pyytäkää edellä olevaa vaikka laittamaan se kapula jos ette itse viitsi olla isompia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrhösellä ostoksia maksaessani kassaneiti veti yhden tuotteen kahdesti. En huomannut sitä aluksi. Kuitilta huomasin sitten sen ja käännyin takaisin tiskille päin.
Kassaneiti oli kerennyt lähteä pois joten huomautin asiasta kahdelle toiselle kaupantyöntekijälle.
Nämä sanoivat, että he eivät voi asialle tehdä mitään, sillä minähän voin huijata ja käskivät mun odottaa neidin palaamista.
Odotin joku 5min ja pinna paloi ja lähdin vetää.
Saipa kauppa ryöstettyy multa 2€.Olin vieläpä vakioasiakas. Enpä tämän jälkeen enään.
Etpä niin enääNNNNNNNNN.
Ha ha haa!😂
Ekaa kertaa, kun pilkunviilaaja mua huvittaa. Toi vika sana kommentissani nii se oli tosi tärkeää huomauttaa minulle siitä.
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt kaupasta etsimääni tuotetta, joten lähdin vetää. Kassojen kohdalla oli paljon porukkaa ja ahtaan näköistä niin hyppäsin suljetun kassan poimun yli.
Tietysti henkilökunta näki toimintani ja he huusivat mulle vihaisesti, ettei noin saa tehdä.
Kaikki katsoi mua päin.Oliko toi paha juttu?
Ja miksei kaupoissa ole vapaata poistumis-tietä?Kylmäävä fiilis jäi tuosta.
Mikä vtun POIMU🤣🤣🤣🤣 Muutenkin surkea satu.
Kauppamatka meni metsäpolkua.
Varikset hyökkäili päälle.Sai pelätä.
Omituista on se, ettei ole tapahtunut mitään huomiota herättävän omituista! Ihan normaali kaupassa kävijä olen aina ollut. Aikoinaan tosin satuin samalle Veikkauksen pisteelle vanhemman pariskunnan kanssa, kun he pohtivat ääneen lottokuponkiinsa laitettavia numeroita. Herra kuului antavan aikansa omia ehdotuksia, kunnes Rouva totesi tomakasti, että "Laitetaas kuule lasten syntymäpäivien mukaan". Herra tuumas siihen jotain "Alahan luetella" -tapaista ja Rouva teki työtä käskettyä. Hauskinta tässä oli se, että "varastin" osan kuulemistani numeroista omaan lappuuni ja sain niillä neljä oikein. :D
Poikkesin erään pikkupaikkakunnan huoltamolle ostamaan tuulilasinpesunestettä. Oli tavallista ja sitruunaa. Kysyin myyjältä, mitä eroa niillä on ja se vastasi, että ne on eri makuisia.
Kävin tänään kaupassa ja todistin kassalla outoa tilannetta. Edelläni oli keski-ikäinen nainen maksamassa aika pieniä ostoksiaan ja kassa varmisti, että halusiko hän ottaa kaksi muovipussia, vai tuliko toinen vahingossa. Tämähän on ihan normaalia ja itseltänikin on tätä useasti kysytty vuosien saatossa ja yleensä on tullut toinen pussi vahingossa.
Mutta tämä rouva vetikin hernepellon nenäänsä tästä kysymyksestä ja alkoi raivota kassaneidille, että kyllä hän osaa laskea, miten kehtaa kyseenalaistaa hänet ja hänen älynsä, vaati pomoa paikalle jne. Teki kyllä mieli sanoa naiselle, että tuon kohtauksen jälkeen luultavasti kaikki kaupassa olijat kyseenalaistivat hänen älynsä, mutta pidin mölyt mahassani. Sen verran puutuin tilanteeseen, että sanoin naiselle sen olevan aivan normaali kysymys ja hyvää asiakaspalvelua. Tästä rouva otti lisää pökköä pesään ja alkoi raivota minullekin.
Lopulta myymäläpäällikkö meni naisen kanssa sivummalle, jossa nainen jatkoi raivoamistaan, en tiedä miten tilanne mahtoi päättyä.
Ostin tuotteen Anttilasta ja portista pois astuessa hälytykset laukesivat. Kaikki katsoi minua päin ja joku mies sanoi jotain minua puolustavasti. Kiitokset tälle miehelle, ettei kaikki olijat ajatellut minua varkaaksi. Itse levittelin käsiäni siinä tilanteessa. Palasin kassalle selvittämään tilannetta ja kassaneiti repäisi sen viivakoodin kokonaan pois. Sitten pääsin jatkamaan matkaa.
Havahduin maitoa valitessa että noita hyllyjä täyttänyt miesmyyjä tuijotti mua niiden purkkien takaa.. Jotenkin kammottavaa kun en ole aiemmin ajatellut että siellä takana voi olla joku :D
Vierailija kirjoitti:
Havahduin maitoa valitessa että noita hyllyjä täyttänyt miesmyyjä tuijotti mua niiden purkkien takaa.. Jotenkin kammottavaa kun en ole aiemmin ajatellut että siellä takana voi olla joku :D
Tämän olen kokenut usein itsekin. Kuumottava käynti kylmähyllyllä aina, kun näin tapahtuu!
Tapahtui tällä viikolla ruokakaupassa:
maksoin juuri ostoksiani kassalla, kun myyjä kysyi että "onko tuo mies sinun seurassasi?". Hämmennyin ja kysyin että mikä ihmeen mies, ja myyjä osoitti miestä joka oli seuraavana kassajonossa. Ihmettelin kysymystä ja vastasin että ei ole, jolloin myyjä tiuskaisi että tuo mies oli kuulemma ollut aivan kiinni minussa jonossa, ja että turvavälit pitää muistaa pitää! Itse en ollut edes huomannut miestä, kun olin luonnollisesti selkä jonoa päin. Hämmästyttää myyjän asenne, ikäänkuin se olisi minun vika, jos joku takana oleva henkilö tulee liian lähelle minua.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran sovittamassa vaatetta pukukopissa. Pois, kun tulin kopista niin joku vartija (tai joku muu vastaava) kävi tarkistaa sen kopin saman tein.
Tuli jotenkin väheksyttävä olo.
"Hei! Jotain luottamusta."
Oli varmaan lukenut sen vuosia sitten tänne hieman provoillen kirjoittamani jutun, jossa pohdin, että jos yhtäkkiä tulee rahakriisi ja köyhtyy, niin voisiko kauppaan mennä, syödä ruokaa sovituskopissa ja livistää sitten ulos.
Tosiasiassa olen rehellinen ihminen, joka ei ole koskaan varastanut. Aivoni vain haluavat spekuloida tuollaisilla kauheuksilla :D
En nyt tiedä onko tää nii omituinen, mutta mieleen jäänyt.
Olin ehkä 17v kun olin poistumassa kaupasta kun vastaan köpötteli kultainennoutaja, oli päässyt ovista kaupan aulaan. Kaikki vaan tuijotti koiraa eikä kukaan tehnyt mitään, joten meni koiran luo ja otin kiinni sen perässä laahaavasta hihnasta. Hihna oli natustettu poikki joten menin koiran kanssa takaisin ulos ja siinähän se hihnan toinen pää oli tolpan ympärillä.
Jäin odottamaan omistajaa, eikä mennyt kauaakaan kun koira aloitti hirveän vinkumisen ja hännänheilutuksen ja meidän luo käveli nainen lastenvaunujen kanssa. Nainen oli hyvin hämillään miksi mulla on hänen koiransa, eikä oikein saanut sanaa suustaan vaikka tilanteen selvitin. Osasikohan edes kiitosta sanoa kun nappasi hihnan ja lähti pois. Koiran reaktio oli kyllä selvä että tuolta tulee hänen omistajansa, muihin ihmisiin kiinnittänyt edes huomiota.
Tästä on kauan ja kyseinen henkilö on jo edesmennyt, RIP. Paikallinen korttelihöppänä (kylähullun vastine kaupungissa) oli lähikaupan lihatiskillä. Tarkemmin sanottuna sen edessä polvillaan. Ohi mennessäni näin hänen avanneen leikkelepaketin ja laskevan tarkasti leikkeleitä siinä lattialla.
Hyvä S-marketin kassatäti tai setä: Älä liimaa kiinni hinta-etikettiä kurkkuun skannatessasi sitä, jos olen tahallaan laittanut sen löysästi kiinni. Laitan hinta-etiketin aina löysästi koska poistan sen heti enenkuin laitan kurkun ostoskassiin. Sitä etikettiä on hemmetin vaikea irroittaa jos se on kokonaan tarrautunut kiinni ja kurkkua vaikea kuoria irti muovikuoresta jos etiketti on kiinni!
Mulla on tapana pukeutua vaaleisiin housuihin ja puseroihin kesäisin. Kun oli minun vuoroni kassalla, ja ostokseni alkoivat rullata hihnaa pitkin, edellinen asiakas, nuori äiti joutui sanomaan pikkupojalleen että "noi on tädin tavaroita, ei meidän", niin oli naurussa pitelemistä. Olen nimittäin mies!
Hämmentävä maitohyllykokemus täälläkin. Prismassa otin maitopurkkia hyllystä, kun yhtäkkiä siitä vierestä kömpi myyjä sieltä kylmätilan puolelta. Molempia alkoi naurattaa, tilanne oli jotenkin niin absurdi 😁
On se omituista kun kaikki juntit punkevat iholle ja kassan jälkeen kiilaavat kylkeen pakkaamaan ostoksia vaikka koronaepidemiasta on hyvin selvästi tiedotettu. Ovat varmaan pienituloisia eli eivät osaa muutenkaan hoitaa asioitaan ja huomioida muita ihmisiä sekä tappavat itsensä siinä sivussa.