Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
641/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt kaupasta etsimääni tuotetta, joten lähdin vetää. Kassojen kohdalla oli paljon porukkaa ja ahtaan näköistä niin hyppäsin suljetun kassan poimun yli.

Tietysti henkilökunta näki toimintani ja he huusivat mulle vihaisesti, ettei noin saa tehdä.

Kaikki katsoi mua päin.

Oliko toi paha juttu?

Ja miksei kaupoissa ole vapaata poistumis-tietä?

Kylmäävä fiilis jäi tuosta.

Vierailija
642/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manne piireissä normaalia seuraappa joskus kun romaanit tekee muuttoa kuka kantaa ja kuka on päällysmiehenä

Muuttofirman väki kantaa ja muuton maksaja on päällysmies. Yhdyssanavammaiset harrastaa rasistista lässytystä.

Kukin tekee minkä parhaiten osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä alkuiltapäivästä kuljettelin ostoskärryjäni automarketin parkkihallia kohti, ohimennen sanoin hymyillen "ei kiitos" feissarille ja asettauduin hissiin. Hissiin tuli myös mies, joka nojaili hetkisen vastapäiseen seinään, katseli minua hetken kulmiensa alta ja sanoi sitten feissareista jotakin epäröivän ympäripyöreää, jota en enää muista. Juttelimme hissimatkan ajan ja vielä autohallissakin niitä näitä, seisoskelimme hetken hämmentyneenä, ja lopulta minä kurvasin nurkan taakse autoani kohti.

Kyllä muuten harmitti jälkeenpäin, kun ymmärsin, että kysymyksessä oli ainakin viiteentoista vuoteen ensimmäinen mies, joka on osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun kanssani juttelemiseen. Vielä enemmän harmitti, kun älysin, mitä olin puhunut: "No, työtäänhän nuo myyjät vain tekevät. Ei ole kivaa joutua sanomaan, että ei kiinnosta yhtään, mutta kai sisältään pitää osata kaivaa esille se kiero ihminen, jolla on kanttia kieltäytyä."

Sattuuko kukaan tuntemaan tuota juttuseuraa vailla ollutta miestä? Tuntomerkit: ihan tavallinen viisikymppinen suomalaismies. Juu, ei tunnisteta, ei. :(

Ja sä sitten haluat mieheksi tuollaisen joka yrittää iskeä jokaista muijaa prismakauppareissulla. Saman se tekee muille vaikka olisi sun kanssa.

Niin, meillä Suomessahan saa lähestyä naisia vain A) baarissa kännissä tai B) Tinderissä.

No, alapeukuttajat! Ei siis saa lähestyä baarissa, tinderissä eikä prismassa, missä ihmeessä sitten!

Vierailija
644/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta ystävä kävi Stockmannin Herkussa. Päätti ottaa videokuvaa astelustaan koronan tyhjentämään myymälään, tarkoituksena siis vain näyttää muualla asuville ystäville ettei Helsingin keskustassa liiku nyt juuri kukaan. Noh, videolla näkyy kuinka ystävä astelee sivuovista sisään ja hieman edempänä on naismyyjiä ja vartija. Yksi naismyyjä heittää muille kovaan ääneen ivallisen kommentin Stockmannin Herkun prinsessoista ja se näyttää huvittavan muita. Heistä en tiedä, mutta minua tämä huvitti. Ihan vain siksi, että harva ilkeilijä nimittäin ymmärtää miten hirveältä muiden pilkkaaminen näyttää videoituna. Joskus pilkka osuu omaan nilkkaan. Ja tarkoitus ei ole haukkua Stockmannia. En asu itse pääkaupunkiseudulla, mutta olen Helsingissä käydessä käynyt usein tuolla ostoksilla ja palvelu on aina ollut hyvää. Ilkeitä ihmisiä on aina joukossa, suurin osa on kuitenkin hyviä. 

Matalasti kouluttautuneet naiset ovat usein ilkeitä, miesten joukossa samaa ilmiötä ei ole.

Vuoden paras vitsi :D :D :D :D Keitä mahtavat olla kaikilla nettipalstoilla öyhkäävät pers-mieliset kirjoitustaidottomat tappouhkauksien latelijat :D:D:D

Vierailija
645/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helee nää alapeukut on jopa asiallisissa kommenteissa?

Vierailija
646/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori teini vanhempieni kanssa kaupassa ja lähdin hakemaan jäätelöä itselleni itsenäisesti.

Jäätelö-osastolla valkatessa jäätelöä paikalle tuli kaksi humalaista miestä, jotka vilkuttelivat ja virnistelivät mulle. Sanoivatkin jotain mulle, mutten saanut puheesta mitään selvää.

Ja nää tyypit vielä tuuppas mua olkapäähän ja naureskelivat. Olin välittämättä heistä ja nämä tyypit jatkoivat matkaa.

Kaupasta, kun lähdin vanhempieni kanssa niin katsoin auton takaikkunasta ja näin samat tyypit auton ratissa ja he vilkuttelivat mulle virnistellen.

Hitsi, kun olin pöllö enkä tajunnut käräyttää heitä ratista. Varmaankin epämiellyttävä olo vaikutti toimintaani. Enkä sanonut vanhemmilleni mitään tapahtuneesta.

Vierailija
647/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten marketissa kassalla maksamassa ostoksiani, kun pari nuorta karautti skootterilla/mopolla kaupan liukuovista sisään eteisaulaan.

Vierailija
648/1640 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kaupassa kerran vastakkain suunnilleen ikäiseni miehen kanssa, joka näytti todella tutulta. Olin aivan varma, että olemme esim. jollain yhteisellä koulukurssilla tai vastaavalla, mutta en saanut päähäni, missä. Tuijotin miestä ja yritin muistaa, mistä hänet tunnistin. Hän näytti tekevän samoin. Kun tulimme kohdakkain, moikkasin häntä hämmentyneenä, koska en ollut varma, olisiko moikkaamatta jättäminen ollut epäkohteliasta. Hän moikkasi takaisin yhtä hämmentyneenä, ja kumpikin jatkoi matkaa sen näköisenä, että "Kukahan hitto tuo oli."

Vierailija
649/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin miehen kanssa aikanaan mökiltä sinne kertyneet pari jätesäkillistä pulloja ja tölkkejä kauppaan, niin että molemmat palautimme niitä samaan aikaan kahteen eri "aukkoon" jotta homma sujuisi nopeammin. Vieressä oli viisi palautuspistettä tyhjänä. Ensin joku mummu tuli yhden pullon kanssa valittamaan, että kyllä pitäisi useammin palauttaa ettei kerry tuollaisia määriä ja jäi taaksemme tönöttämään. Ilmoitin että tuossa vieressä on kyllä useampi vapaa palautuspiste. Mummu sanoi "Mutta kun minä haluan palauttaa tähän" ja odotti siinä sen n. 5 min mitä niitä ladoimme. Summaksi tuli muistaakseni n. 21€ (toinen kassi melkein täynnä 1,5l vichypulloja) Kävin Alkossa ostamassa pari viinipulloa ja annoin kuitin jolloin takanani jonottanut toinen mummu tuhahti "naisihminen ja tuommoisia määriä juo" En ole koskaan tuntenut itseäni kaupassa yhtä paheksutuksi :D

Vierailija
650/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta ystävä kävi Stockmannin Herkussa. Päätti ottaa videokuvaa astelustaan koronan tyhjentämään myymälään, tarkoituksena siis vain näyttää muualla asuville ystäville ettei Helsingin keskustassa liiku nyt juuri kukaan. Noh, videolla näkyy kuinka ystävä astelee sivuovista sisään ja hieman edempänä on naismyyjiä ja vartija. Yksi naismyyjä heittää muille kovaan ääneen ivallisen kommentin Stockmannin Herkun prinsessoista ja se näyttää huvittavan muita. Heistä en tiedä, mutta minua tämä huvitti. Ihan vain siksi, että harva ilkeilijä nimittäin ymmärtää miten hirveältä muiden pilkkaaminen näyttää videoituna. Joskus pilkka osuu omaan nilkkaan. Ja tarkoitus ei ole haukkua Stockmannia. En asu itse pääkaupunkiseudulla, mutta olen Helsingissä käydessä käynyt usein tuolla ostoksilla ja palvelu on aina ollut hyvää. Ilkeitä ihmisiä on aina joukossa, suurin osa on kuitenkin hyviä. 

Matalasti kouluttautuneet naiset ovat usein ilkeitä, miesten joukossa samaa ilmiötä ei ole.

Vuoden paras vitsi :D :D :D :D Keitä mahtavat olla kaikilla nettipalstoilla öyhkäävät pers-mieliset kirjoitustaidottomat tappouhkauksien latelijat :D:D:D

Kirjoitustaidottomuudesta pilkkaavan luulisi itse osaavan käyttää välimerkkejä, kuten pistettä ja kysymysmerkkiä.

Vierailija
651/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ostoskierroksen pienessä lähikaupassa, maksoin kassalla jne. Kotiin päästyäni ihmettelin, että missäs ruokatarvikkeet ovat? Olin unohtanut koko satsin sinne kaupan kassalaariin.

Palasin takaisin kaupaan ja tällä välin kassahenkilö oli pakannut tavarat muovikassiin ja sanoi hymyillen, että taisi unohtua jotain.

Vierailija
652/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on niukasti virikkeitä elämässä

Ja niin vain sinäkin saat virikkeesi AV-palstalta. Sääliö.

Mutta niin vain sinunkin piti päästä  juuri se tänne kertomaan...(vai oletko ihan jossain palstan ulkopuolella? )

Vierailija
653/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjavallan Lidlissä ehkä 12-13 v romanityttö punasi huuliaan ja laittoi ripsiväriä hyllyn edessä. Siten puikot kiinni ja takaisin hyllyyn. En edes osannut sanoa mitään, kun paikalle tupsahdin.

Vierailija
654/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eräänä tiistaina muiden ostosten lisäksi 4 olutta viikonloppua varten. Kassalla ollut iäkkäämpi nainen kaatoi vahingossa yhden tölkin liukuhihnalle. Totesi sitten isoon ääneen, että "Älä avaa tota sitten ihan heti, lämmitä se sauna ensin".

Ärsytti.

Vierailija
655/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Tekevät todennäköisesti kimchiä.

Vierailija
656/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naapurikunnassa ruokakaupassa (vaihtelu virkistää). Kun olin menossa aulasta porttien läpi myymälään, vastaan oli tulossa kasvoilta tuttu nuorimies, sylissään sipsi- ja karkkipusseja. Hän oli siis livahtamassa kaupasta käymättä kassan kautta, mutta kun minä satuin tulemaan vastaan, hän kääntyi 180º ja siirtyi kiltisti kassajonoon.

Vierailija
657/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietiin miehen kanssa aikanaan mökiltä sinne kertyneet pari jätesäkillistä pulloja ja tölkkejä kauppaan, niin että molemmat palautimme niitä samaan aikaan kahteen eri "aukkoon" jotta homma sujuisi nopeammin. Vieressä oli viisi palautuspistettä tyhjänä. Ensin joku mummu tuli yhden pullon kanssa valittamaan, että kyllä pitäisi useammin palauttaa ettei kerry tuollaisia määriä ja jäi taaksemme tönöttämään. Ilmoitin että tuossa vieressä on kyllä useampi vapaa palautuspiste. Mummu sanoi "Mutta kun minä haluan palauttaa tähän" ja odotti siinä sen n. 5 min mitä niitä ladoimme. Summaksi tuli muistaakseni n. 21€ (toinen kassi melkein täynnä 1,5l vichypulloja) Kävin Alkossa ostamassa pari viinipulloa ja annoin kuitin jolloin takanani jonottanut toinen mummu tuhahti "naisihminen ja tuommoisia määriä juo" En ole koskaan tuntenut itseäni kaupassa yhtä paheksutuksi :D

Käytiin aikoinaan 90-luvulla tyttöystäväni kanssa Alkosta ostamassa tuliaisiksi kuohuviinipulloa ja hän kysyi suosittelua myyjältä, niin tämä vastasi, että eikö se ole ihan sama mitä sitä juo?

Vierailija
658/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kaupassa kerran vastakkain suunnilleen ikäiseni miehen kanssa, joka näytti todella tutulta. Olin aivan varma, että olemme esim. jollain yhteisellä koulukurssilla tai vastaavalla, mutta en saanut päähäni, missä. Tuijotin miestä ja yritin muistaa, mistä hänet tunnistin. Hän näytti tekevän samoin. Kun tulimme kohdakkain, moikkasin häntä hämmentyneenä, koska en ollut varma, olisiko moikkaamatta jättäminen ollut epäkohteliasta. Hän moikkasi takaisin yhtä hämmentyneenä, ja kumpikin jatkoi matkaa sen näköisenä, että "Kukahan hitto tuo oli."

Mulla kävi kans kerran hieman vastaava tilanne. Kävelin ovista sisään ja vastaan tuli joku kumman tutun näköinen ihminen ja ilmeestä päätellen hänkin katsoi minua kuin tunnistaen.

Onneksi en kuitenkaan tervehtinyt, sillä puolta sekuntia myöhemmin tajusin tutkiskelevani peilikuvaani.

Vierailija
659/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Alkon kassalla, kerrankin mielestäni siistin ja asiallisen näköisenä (yleensä näytän pummilta) ja kävin varsin aikuismaista keskustelua kassalla palvelleen miehen kanssa, jota yleensä jotenkin arastelin, vaikutti niin "sotilaallisen jäykältä", mutta nyt kehuin ostamiani viinejä hintalaatusuhteeltaan erinomaisiksi, kuin mikäkin hienostorouva, hän oli samaa mieltä ja jotain small talkia siinä vaihdoimme.

Kun olin saanut tämän jäyhän kassamiehen jopa hymyilemään, ja itsekin olin hyvilläni siitä että annoin asiallisen vaikutelman ja kohta pääsisin alkosta ulos, niin eikö samalla hetkellä vieressä olevasta oviaukosta tule sisään vanha "panokaverini" vuosien takaa, jonka luona kävin kauan sitten nuorempana juomassa ja naimassa viikonloppuisin.

Äijä mylvi suureen ääneen heti minut nähdessään "NOORA PERKELE, PERJANTAIPULLOA HAKEMASSA, LUULETKO ETTÄ NOI RIITTÄÄ, HOHROHÖRÖHÖHEHEHEHÖHÖHÖÖ!!

Ja sillä miehellä on HYVIN kantava ääni, matala ja kuuluva, vaikkei edes huutaisi kuten silloin. Olisin voinut vajota maanrakoon, ja kassamyyjän ilme oli vakavoitunut.. eipä enää rupateltu.  Maksettuani ryntäsin äkkiä ulos ja hyppäsin pyörän selkään, ennen kuin menneisyyteni haamu ehti ulos.

(nimi muutettu)

Vierailija
660/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Tekevät todennäköisesti kimchiä.

Eh heh. Ketjun kuudeskymmenesneljäs kimchikommentti ei enää jaksa edes naurattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi