Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
661/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manne piireissä normaalia seuraappa joskus kun romaanit tekee muuttoa kuka kantaa ja kuka on päällysmiehenä

Muuttofirman väki kantaa ja muuton maksaja on päällysmies. Yhdyssanavammaiset harrastaa rasistista lässytystä.

Kukin tekee minkä parhaiten osaa.

Tietysti, oikeassa olet. Tässä tapauksessa päällysmiehenä on veronmaksajat.

Vierailija
662/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran vauvanvaunujen kanssa Kodin1:ssä ostamassa lahjaksi kahvikuppia. Otin jonkun Iittalan kupin, tutkin sitä hartaasti vertaillen muihin kuppeihin kun en osannut oikein päättää. Jatkoin kulkua kassoille ja just ennen kassaa tuli ahaa elämys että haluankin ostaa sen toisen hienomman kupin. Lähdin päättäväisenä takas ja hain kupin, laitoin Iittalan kupin paikalleen ja menin maksamaan. Olin ulkona jo kun joku huusi lujaa mulle ja pelästyin kauheasti. Se oli vartija joka kysyi tuimasti ”Missä se muki on!!!???” Olin hämmentynyt ja kysyin mikä muki? Vartija käski mua avaamaan kassin ja tutki vaunut ja kaikki. Sanoin että se on siellä hyllyssä ja kait se tajusi itsekin siinä vaiheessa, että oli vähän ehkä ylireagoinut. Nolona perääntyi takas kodinykköseen.

Mulla vähän nousi syke tosta episodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin miehen kanssa Lidliin ja sisälle päästyä sanoin että pitää muistaa ostaa mustaherukkamehuakin.

Tehtiin ostoksia, mentiin kassalle ja mietin että jotain taisi unohtua ja sanoin miehellekin että jotain tais unohtua, mitäköhän se oli.

Ihan vieras mies mun takana sanoi että haluatko tietää.

Mä ihan hölmistyneenä katson ja vastaan hitaasti ”joo..?”. Mietin että mikähän tämäkin juttu on.

No se mies hymyillen sanoi että mustaherukkamehua :D

Kiittelin muistutuksesta ja hain pikaisesti mehun :) Vielä hymyilytti kaikkia kolmea kun palasin jonoon :)

Vierailija
664/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassalla ruokaostoksia tekemässä ja tyttö istui rattaissa jotka oli jo lähellä sitä kassapäätyä. Myyjä piippaili tavaroita ja valmistauduin maksamaan, kun huomasin että joku mummeli oli ottanut mun ostosten joukosta synttäreitä varten ostetun keksipaketin, oli juuri avaamassa sitä ja lässytti kovaan ääneen että kyllähän lapselle pitää herkkuja antaa.

Mun tyttö katsoi hölmistyneenä kun ei ole tottunut että ihan vieraat tulee kosketusetäisyydelle.

Mä tokaisin tiukasti mummelille että älä koske mun ostoksiin, minä päätän milloin se paketti avataan. Häipyi vähin äänin, yllättävää kyllä.

Vierailija
665/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vauvan kanssa lastentarvikeliikkeessä ja törmäsin tuttuun, siinä hetki juteltiin.

Yhtäkkiä rintsikkahyllyltä lähtee juoksemaan monta romaninaista LAPSINEEN.

Myyjä juoksee perään mutta naiset lapsineen hyppäävät oven edessä olevaan autoon ja kaasuttavat pois.

666/1640 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin menossa Halpa hallin vessaan kun ystävälläni ja minulla oli hätä. Etsin sopivaa kolikkoa siihen oveen ja kun luulin löytäväni sen ja kokeilin kolikkoa siihen jutskaan mihin ne rahat laitetaan niin ei se mahtunut. Siinä kiroillessa kovaan ääneen ystävä kopautti mua olkapäälle ja sanoi: "Noi yhet miehet kyylää meitä." 

Ne miehet oli koko ajan seurannu meidän puuhia vähän matkan päästä kun istuivat pöydän ääressä. päästin sellasen räkänaurun että itteä aivan nolottaa. Enää ei miehet kyylänny, lähettiin kavereiden kanssa hihitellen pois kaupasta. Se jos mikä oli outoa, ne miehet varmaan luuli että naurettiin niille :D varmaa ne miehet aatteli et jaahas humalassa koko porukka.

667/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa käytyäni olin odottamassa ovensuulla kun lauma nuoria tuli kauppaan ja yks hoki että: "Turvaväli, turvaväli, turvaväli." mut nähtyään. Tuli vähän wtf fiilis ja hokee turvaväliä aikuiselle. Teki mieli nauraa mutta jätin nauramatta tilanne oli aika koominen kun nuori neuvoo aikuista. Silmät pyöreenä vaan lähin kaupasta.

Vierailija
668/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33725 kirjoitti:

Tänään kaupassa käytyäni olin odottamassa ovensuulla kun lauma nuoria tuli kauppaan ja yks hoki että: "Turvaväli, turvaväli, turvaväli." mut nähtyään. Tuli vähän wtf fiilis ja hokee turvaväliä aikuiselle. Teki mieli nauraa mutta jätin nauramatta tilanne oli aika koominen kun nuori neuvoo aikuista. Silmät pyöreenä vaan lähin kaupasta.

No jätitkö myös sen turvavälin?

Vierailija
669/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33725 kirjoitti:

Meidän lähikaupassa, jos on kaksi kassaa kerrallaan auki, ne on aina ne viereiset kassat,  vaikka muitakin olisi. Ei jää turvaväliä kahden vierekkäin olevassa jonossa seisoville. 

Vierailija
670/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin aina Anttilasta ostamassa elokuvia ja kun kassa rouva vaihtui kassaneidiksi niin tämä neiti katsoi mua kuin olisi ihastunut minuun.

Aina kun kävin lisää elokuvia ostamassa niin aina sama neiti kassalla.

Tosivaikeaa oli mennä kassalle, kun neiti katsoo hurmaavasti ja itseäni punastuttaa ja pokkaa oli vaikea pidätellä.

Aina tilanne oli samanlainen ja kumpikaan ei sanonut sanaakaan toiselle.

Nyt huvittaa ajatella miltä tilanne näyttää sivustakatsojille :) (olin teini silloin)

Mitä pahaa tässä minun kommentissa on?

Miksi noin paljon dislikejä?

Pahaa oloako haluatte muhun tartuttaa vai mitä? :(

Luulin tämän olevan kevyempää luettavaa

Vierailija
671/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin aina Anttilasta ostamassa elokuvia ja kun kassa rouva vaihtui kassaneidiksi niin tämä neiti katsoi mua kuin olisi ihastunut minuun.

Tosivaikeaa oli mennä kassalle, kun neiti katsoo hurmaavasti ja itseäni punastuttaa ja pokkaa oli vaikea pidätellä.

Nyt huvittaa ajatella miltä tilanne näyttää sivustakatsojille :) (olin teini silloin)

Alapeukut tulee siitä, että monet naiset tietää miten puistattavaa on olla asiakaspalvelijana, kun asiakas luulee että siinä on jotain ihastumista ja/tai flirttiä menossa.

Vierailija
672/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33725 kirjoitti:

Meidän lähikaupassa, jos on kaksi kassaa kerrallaan auki, ne on aina ne viereiset kassat,  vaikka muitakin olisi. Ei jää turvaväliä kahden vierekkäin olevassa jonossa seisoville. 

No ainakin jätit turvavälin kysymykseen ja jätit vastaamatta.

Vierailija
673/1640 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukut tulee siitä, että monet naiset tietää miten puistattavaa on olla asiakaspalvelijana, kun asiakas luulee että siinä on jotain ihastumista ja/tai flirttiä menossa.

Hassua ajatella noin. Kerroin olevani silloin teini, joten sen ikäisenähän hormonit jyllää.

Ja ihastumista käytin kommentissani vertauskuvana. Ja enhän minä mahda sille mitään minkälaisen kuvan neiti antaa itsestään. Katsoa minua, kuin jotain koiranpentua. Vaikka ihastuminen olisi jommankumman puoleista vaan, niin eihän siinä mitään pahaa ole.

Okei, tunnustan. Vaikea olla kiinnostumatta ihmisestä, joka vaikuttaa olevan kiinnostunut minusta.

Ja toinen outo kokemus oli se, kun tämä neiti ei enään ollut kassalla. Ja kyllä mä olen sitä mieltä vahvasti, että tämä neiti ihastui minuun. Kyllähän toisten tuntemukset aistii helposti. Vieläpä, kun joka kerta samanlailla reagoi minuun.

Vierailija
674/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmkdkdk kirjoitti:

Asun pienellä paikkakunnalla ja olin kassajonossa erään paikallisen spurgun takana. Oli ostamassa kahta tölkkiä olutta kun myyjä ilmoitti että antamat rahat eivät ihan riitä. Mies alkoi hädissään kaivella kaikkia taskuja ja läsähti lompakosta nippu meetvurstia lattialle. Poimi makkarat takaisin lompakkoon ja osti yhden tölkin.

Heh, oliko ne siis irrallisia meetvurstin siivuja vai oliko se kähminyt paketin ja pannut lompakon väliin? 

Melko noloa. :D

Minusta tämä on nolouden sijaan vain surullista.

Vierailija
675/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sattui kebab-paikassa, jossa olin aikuisen poikani kanssa. Kebabbilan myyjä, samanikäinen suunnilleen kuin minäkin, yli nelikymppinen mies, kertoi, että poikani käy heillä usein ja oonko tosissaan hänen äitinsä, että en voi olla, kun näytän niin nuorelta.

Mua alkoi nolottaa, kun en näytä nuorelta vaan todellakin väsyneeltä äiti-ihmiseltä eikä mulle yleensä koskaan flirttailla tai mitään, oon kai aina niin tympeen näköinen. Mutta muakin alkoi naurattaa, kun poikaani nauratti tilanne.

Kotona aikuinen tyttäreni sanoi, että tää on just se tilanne, mistä olen häntä yrittänyt varoittaa, että se mies vaan koetti onneaan :)

Vierailija
676/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33725 kirjoitti:

Koomista se oli varmaan nuorenkin mielestä, kun joutui asiasta aikuiselle sanomaan.

Vierailija
677/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua ajatella noin. Kerroin olevani silloin teini, joten sen ikäisenähän hormonit jyllää.

Ja ihastumista käytin kommentissani vertauskuvana. Ja enhän minä mahda sille mitään minkälaisen kuvan neiti antaa itsestään. Katsoa minua, kuin jotain koiranpentua. Vaikka ihastuminen olisi jommankumman puoleista vaan, niin eihän siinä mitään pahaa ole.

Okei, tunnustan. Vaikea olla kiinnostumatta ihmisestä, joka vaikuttaa olevan kiinnostunut minusta.

Ja toinen outo kokemus oli se, kun tämä neiti ei enään ollut kassalla. Ja kyllä mä olen sitä mieltä vahvasti, että tämä neiti ihastui minuun. Kyllähän toisten tuntemukset aistii helposti. Vieläpä, kun joka kerta samanlailla reagoi minuun.

Se nyt olisi ikäänkuin miehille antautumista, jos myönnettäisiin että myös kaupan työntekijänaikkoset voisi ihastua asiakkaisiin. Joten ei, miehet kuvittelee kaiken ja se kaikki kuuluu vaan näiden naisten työhön. Kuten pitkät tuijottelut kassalla jonon ohi suoraan silmiin tai jopa ihan hedelmävihannesosastolle saakka, kenties kyyläsi että varastanko jotain kurkkuja? Kaupan käytävällä jo kaukaa jatkuva tuijotus silmiin, ehkä siinä kelaili vaan että miten järjestäisi hyllyt....

Vierailija
678/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui eilen korona-aikaan. Keski-ikäinen nainen availi haistoi ja hieroi useammasta deodorantista käsiinsä. Lopulta valitsi dödön mitä ei ollut lääppinyt. Ällötys jäi tästä näystä, ja vitutus etten hämmästykseltäni saanut sanottua mitään.

Vierailija
679/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran sovittamassa vaatetta pukukopissa. Pois, kun tulin kopista niin joku vartija (tai joku muu vastaava) kävi tarkistaa sen kopin saman tein.

Tuli jotenkin väheksyttävä olo.

"Hei! Jotain luottamusta."

Vierailija
680/1640 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ostoskierroksen pienessä lähikaupassa, maksoin kassalla jne. Kotiin päästyäni ihmettelin, että missäs ruokatarvikkeet ovat? Olin unohtanut koko satsin sinne kaupan kassalaariin.

Palasin takaisin kaupaan ja tällä välin kassahenkilö oli pakannut tavarat muovikassiin ja sanoi hymyillen, että taisi unohtua jotain.

Tosta tuli mieleen:

Kävin mäkkärissä kyselee olisiko minulta jäänyt pipo sinne. Menin sitten tämän henkilökunnan jäsenen kanssa löytötavaroitten luokse ja tämä työntekijä sanoi minulle:

"Miten ihmeessä voi unohtaa tällaisia isoja kasseja tänne?" Siellä oli useita kasseja urheilukasseista kauppakasseihin. Pipoani ei sieltä löytynyt :(

Ihmettelin mitä kaikkea toiset ovat unohtaneet, mutta mikään näistä ei vedä vertoja sinun kokemukseen 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi