Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Pyrhösellä ostoksia maksaessani kassaneiti veti yhden tuotteen kahdesti. En huomannut sitä aluksi. Kuitilta huomasin sitten sen ja käännyin takaisin tiskille päin.
Kassaneiti oli kerennyt lähteä pois joten huomautin asiasta kahdelle toiselle kaupantyöntekijälle.
Nämä sanoivat, että he eivät voi asialle tehdä mitään, sillä minähän voin huijata ja käskivät mun odottaa neidin palaamista.
Odotin joku 5min ja pinna paloi ja lähdin vetää.
Saipa kauppa ryöstettyy multa 2€.
Olin vieläpä vakioasiakas. Enpä tämän jälkeen enään.
Vierailija kirjoitti:
Pyrhösellä ostoksia maksaessani kassaneiti veti yhden tuotteen kahdesti. En huomannut sitä aluksi. Kuitilta huomasin sitten sen ja käännyin takaisin tiskille päin.
Kassaneiti oli kerennyt lähteä pois joten huomautin asiasta kahdelle toiselle kaupantyöntekijälle.
Nämä sanoivat, että he eivät voi asialle tehdä mitään, sillä minähän voin huijata ja käskivät mun odottaa neidin palaamista.
Odotin joku 5min ja pinna paloi ja lähdin vetää.
Saipa kauppa ryöstettyy multa 2€.Olin vieläpä vakioasiakas. Enpä tämän jälkeen enään.
Etpä niin enääNNNNNNNNN.
Kävin Prismassa ja jäin jonottamaan käytävälle pankkiasiointivuoroani. Joku nuorehko nainen (25?) yllätti minut intensiivisellä katseella ja kasvoillaan himokas ilme. Järkytti kyllä tällaisen mielenterveyskuntoutujan aivokemioita, miten tästä taas eteenpäin :(
No tulee mieleen eilinen Alkossa käynti.
Myyjä:*muminaa mistä en saa selvää koska roiskesuoja*
Minä: Anteeks mitä
Myyjä: Henkilötodistussssssssss.......
>Yritän maksaa lähimaksulla, myyjä taustalla edelleen suhisee sitä ässää, ja lähimaksu ei onnistu
Minä:Miks tää ei toimi :DD
Myyjä:Vaatii varmaan pinkoodin
Myyjä:Kuittia
Minä:Ei kiitti
Myyjä:Kiitossssssss....
Sinne se jäi suhisemaan ::D Mies arveli että myyjä oli robotti ja oli virta loppumassa 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä alkuiltapäivästä kuljettelin ostoskärryjäni automarketin parkkihallia kohti, ohimennen sanoin hymyillen "ei kiitos" feissarille ja asettauduin hissiin. Hissiin tuli myös mies, joka nojaili hetkisen vastapäiseen seinään, katseli minua hetken kulmiensa alta ja sanoi sitten feissareista jotakin epäröivän ympäripyöreää, jota en enää muista. Juttelimme hissimatkan ajan ja vielä autohallissakin niitä näitä, seisoskelimme hetken hämmentyneenä, ja lopulta minä kurvasin nurkan taakse autoani kohti.
Kyllä muuten harmitti jälkeenpäin, kun ymmärsin, että kysymyksessä oli ainakin viiteentoista vuoteen ensimmäinen mies, joka on osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun kanssani juttelemiseen. Vielä enemmän harmitti, kun älysin, mitä olin puhunut: "No, työtäänhän nuo myyjät vain tekevät. Ei ole kivaa joutua sanomaan, että ei kiinnosta yhtään, mutta kai sisältään pitää osata kaivaa esille se kiero ihminen, jolla on kanttia kieltäytyä."
Sattuuko kukaan tuntemaan tuota juttuseuraa vailla ollutta miestä? Tuntomerkit: ihan tavallinen viisikymppinen suomalaismies. Juu, ei tunnisteta, ei. :(
Ja sä sitten haluat mieheksi tuollaisen joka yrittää iskeä jokaista muijaa prismakauppareissulla. Saman se tekee muille vaikka olisi sun kanssa.
Kävin viikko sitten alepassa. Ketään ei ollut kassalla ja kysyin hyllyjä täyttävältä nuorelta naiselta kumpi kassoista on käytössä. Hän alkoi huutamaan että tietenkin se ykköskassa, toista ei ole käytetty pitkään aikaan! Siis oikeasti huusi. Mistäköhän mun olisi pitänyt tietää että juuri siinä kaupassa käyttävät vain "ykköskassaa." Jäi todella omituinen olo mistä hän niin kimpaantui.
Saksassa sai ostaa joskus psykedeelisiä sieniä laillisesti kaupasta. Näyteikkunassa oli mainos, että laillisia psykoaktiivisia sieniä.
Tuttu perhe varasti ison kasan tavaraa ostoskärryjen alatasolla kassan ohi viemällä. En viitsinyt sanoa mitään, koska olin lapsi.
Lapseni ollessani rintaruokinnalla keräsin ison kasan tavaraa, maksoin ne ja painelin ulos kaupasta ilman ostoksia. Kummastuttaa, ettei kukaan huomannut sitä ja olisi voinut juosta perään tai huutaa. Oksitosiini, jota on elimistössä imettäessä voi vaikuttaa niin, että unohtelee asioita. Myöhemmin palasin ja sain kuulla, että ostokseni oli laitettu takaisin hyllyihin. Sain ne tietysti mukaani keräiltyäni ne uudelleen. Harmitti keräillä ne uudelleen, kun olisi pitänyt olla jo kotona vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä alkuiltapäivästä kuljettelin ostoskärryjäni automarketin parkkihallia kohti, ohimennen sanoin hymyillen "ei kiitos" feissarille ja asettauduin hissiin. Hissiin tuli myös mies, joka nojaili hetkisen vastapäiseen seinään, katseli minua hetken kulmiensa alta ja sanoi sitten feissareista jotakin epäröivän ympäripyöreää, jota en enää muista. Juttelimme hissimatkan ajan ja vielä autohallissakin niitä näitä, seisoskelimme hetken hämmentyneenä, ja lopulta minä kurvasin nurkan taakse autoani kohti.
Kyllä muuten harmitti jälkeenpäin, kun ymmärsin, että kysymyksessä oli ainakin viiteentoista vuoteen ensimmäinen mies, joka on osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun kanssani juttelemiseen. Vielä enemmän harmitti, kun älysin, mitä olin puhunut: "No, työtäänhän nuo myyjät vain tekevät. Ei ole kivaa joutua sanomaan, että ei kiinnosta yhtään, mutta kai sisältään pitää osata kaivaa esille se kiero ihminen, jolla on kanttia kieltäytyä."
Sattuuko kukaan tuntemaan tuota juttuseuraa vailla ollutta miestä? Tuntomerkit: ihan tavallinen viisikymppinen suomalaismies. Juu, ei tunnisteta, ei. :(
Ja sä sitten haluat mieheksi tuollaisen joka yrittää iskeä jokaista muijaa prismakauppareissulla. Saman se tekee muille vaikka olisi sun kanssa.
Niin, meillä Suomessahan saa lähestyä naisia vain A) baarissa kännissä tai B) Tinderissä.
Tämä ei ole ehkä omituinen, mutta ihan hauska juttu kuitenkin.
Minulta on tultu usein Helsingissä kysymään suosituksia ruokakaupassa jonkun ruoan suhteen. Kerran yksi mies osti pakastepitsan suositteluni perusteella. Myyjä kysyi mielipidettäni ostamistani kasvisnugeteista ja kertoi ostavansa niitä tulevaisuudessa suositteluni perusteella. Tämä huvittaa minua koska olen aivan surkea kokki eikä makuaistini ole ollenkaan harjaantunut. Suorastaan kauhistuttaa antaa mitään suosituksia kenellekään. Ilmeisesti kuitenkin näytän siltä, että tiedän ruoanlaitosta jotain :D
Olin kassalla pakkaamassa isoja ostoksiani syvään jättireppuuni. Käyn maksamassa ostokseni ja palatessani takaisin repun luo huomaan mehukeittopurkin kaatuneen ja vuotaneen repun pohjalle. Nostan mehukeittopurkkia ja jostain suihkuaa mehukeittoa ympäriinsä reppuuni, pakkauspöydälle ja päälleni. Lasken purkin takaisin pakkauspöydälle, suihkuaminen loppuu ja pyydän kassalta paperia pöydän ja repun pyyhkimiseen. Kassa antaa paperirullan ja päättää tutkia purkkia nostamalla sen käteensä. Mehukeittoa suihkuaa taas purkin pohjasta ympäri kassaa, nyt myös kassahihnalle ja kassan päälle. Tällä välin olen selvittänyt mysteerin. Hukkuneeksi luulemani pitkä- ja teräväkärkiset lankasakseni ovat pystyssä repun pohjalla, olen iskenyt purkin pohjan saksilla puhki. Kassa on suljettava hetkeksi, että mehukeittokatastrofi saadaan siivottua. Nolona ja tahmaisena poistun kaupasta. Kotona joudun laittamaan kaikki vaatteeni alusvaatteita lukuun ottamatta pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut.
Oliko tämä Helsingissä? Meille kävi miehen kanssa samoin ja juuri siistin näköinen, nuorehko nainen josta vaikea sanoa ikää mutta sopi habituksensa puolesta vaikka lakimieheksi tuli ja pamautti jotain vastaavaa ystävällinen hymy huulillaan, joskin tämä tapahtui kadulla. Olin vain että morjens.
Olin ostamassa farkkuja ennen tätä koronaa. Pyörähtelin peilin edessä, kun kuulin jonkun sanovan, että istuu todella hyvin. Sanoin hämmästyneenä, että kiitos. Sama nainen oli maksamassa ostoksiaan kassalla minun edelläni. En tiedä, onko tuo ihan tavallista, että vieraalle ihmiselle mennään pyytämättä kommentoimaan, miltä farkut näyttää päällä. Ei ole ennen sattunut.
Tämä tapahtui pari vuotta sitten Alepassa.
Käytävät on hiukan ahtaat ja mulla oli vauvan vaunut. Paistopisteellä juuri mies (ehkä 20-30v) oli ottamassa berliininmunkkia. Jäin odottamaan toiselle puolelle ja toisella puolella käytävää odotti kaupanmyyjä rullakon kanssa. Näin, että mies pudotti vahingossa munkin lattialle. Hän nosti sen, laittoi takaisin sinne muiden munkkien joukkoon (!) ja otti uuden itselleen. Ajattelin,  että hyvä, että myyjä näki niin voi hoitaa ainakin likaantuneen munkin pois myynnistä. Ja näin, että myyjä näki! Mutta ei hän tehnyt mitään, käveli vain ohitse ja jatkoi muihin hommiin.  Ei tulisi mieleenkään tuosta Alepasra ostaa mitään pakkaamatonta! 
Mistäpä luulet kaalin sinne paikalliseen kiinalaisravintolaan tulevan???
Manne piireissä normaalia seuraappa joskus kun romaanit tekee muuttoa kuka kantaa ja kuka on päällysmiehenä
Kerran joku aikuinen mies haisteli tomaatteja oikein antaumuksella ja laittoi sitten haistamansa tomaatit takaisin hyllyyn. Hän oikein hieroi nenäänsä niihin ja nuuhkutteli, vaihtoi sen jälkeen tomaatit toisiin. Ei ilmeisesti ostanut yhtään. Tämä oli vuosia ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Manne piireissä normaalia seuraappa joskus kun romaanit tekee muuttoa kuka kantaa ja kuka on päällysmiehenä
Typerää. En alistuisi moiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt romaanien muuttoa, vaikka kaipa kirjastojenkin täytyy joskus vaihtaa osoitetta.
Yläasteikäiset pojat nojaili kyynerpäillä suklaalevyihin rikkoen ne samalla kun nauroivat ja höpöttivät jotain "minkäslaista suklaata tää Fazer on hehehe"
Kävin aina Anttilasta ostamassa elokuvia ja kun kassa rouva vaihtui kassaneidiksi niin tämä neiti katsoi mua kuin olisi ihastunut minuun.
Aina kun kävin lisää elokuvia ostamassa niin aina sama neiti kassalla.
Tosivaikeaa oli mennä kassalle, kun neiti katsoo hurmaavasti ja itseäni punastuttaa ja pokkaa oli vaikea pidätellä.
Aina tilanne oli samanlainen ja kumpikaan ei sanonut sanaakaan toiselle.
Nyt huvittaa ajatella miltä tilanne näyttää sivustakatsojille :) (olin teini silloin)