Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Ostin viime kesänä irtokarkkeja ja viereeni karkkihyllyllä tuli vanhempi rouva joka halusi lakritsia ja autoin häntä, otin kauhallisen lakua ylimmästä boxista ja näytin hänelle kauhaa että näitäkö? Ja ennen kuin ehdin tiputtaa lakut pussiin rouva tokaisi "aa kiva maistiaisia ja nappasi lakut kauhasta suuhunsa" ja lähti pois. Jäin siihen ihmettelemään kauhan ja tyhjän pussin kanssa että mitä juuri tapahtui ja tuli niin rikollinen olo kun avustin rouvaa "varkaudessa". Hän ilmeisesti luuli että olen myyjä/tuote-esittelijä. Vein kauhan oikealle myyjälle ja mumisin että tää oli jonkun lapsen suussa ja poistuin maksamaan ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Olin saanut uudet työvaatteet (huomioväriset takki ja housut) ja menin ne päällä tavarataloon. Sisäänmenoportilla hälytin piippasi kohdallani ja samoin, kun lähdin kassalta. Jostain syystä kummassakaan tapauksessa henkilökunta ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota, enkä huomannut, että laitteet olisivat piipanneet muille. Kotona tarkastin vaatteet perusteellisesti, enkä löytänyt mitään hälyttimiä. Luulen, että hälyttimet reagoivat heijastimien materiaaliin ja/tai siihen että minulla oli kaksi puhelinta taskussa.
Ei ne puhelimet kyllä niissä porteissa piippaa, osa hälyistä on huomaamattomampia ja hajoavat ensimmäisessä pesussa, mm. pesulaput on monissa paikoissa semmosia "pusseja" joissa on "tarra"häly sisällä. Nämä ohjeistetaan leikkaamaan pois kotona. Koska joskus käy niin että ne aktivoituvat uudelleen, vaikka juuri siellä pesukoneessa pyöriessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun edessä oleva asiakas halusi maksaa myös minun ostokseni, yritin hänelle kertoa että tähän tulee sit myös astianpesukone ja mikro jotka odottaa lastauslaiturilla. Mutta hän niin puhua palpatti päälle että olin lopulta että noh anna mennä vaan ja kassakin yritti kysyä mieheltä että oletko varma. Mies maksoi, ja kiiruhti pois paikalta ennen kuin ehdin suuta avata ja kiittää. Jäätiin kassan kanssa vähän hämilleen :D mutta tottatosiaan hän oli ostokseni maksanut 800e tuosta noin vaan.
Olikohan ukolla mania päällä? Jättikö sulle takuukuitit?
Kuitit jäi minulle, jäin keskustelemaan kassan kanssa seuraavalla kerralla ja hän kertoi että mies oli kuulema voittanut vähän enemmän rahaa ja oli seuraavanakin päivänä joidenkin ostokset halunnut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin saanut uudet työvaatteet (huomioväriset takki ja housut) ja menin ne päällä tavarataloon. Sisäänmenoportilla hälytin piippasi kohdallani ja samoin, kun lähdin kassalta. Jostain syystä kummassakaan tapauksessa henkilökunta ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota, enkä huomannut, että laitteet olisivat piipanneet muille. Kotona tarkastin vaatteet perusteellisesti, enkä löytänyt mitään hälyttimiä. Luulen, että hälyttimet reagoivat heijastimien materiaaliin ja/tai siihen että minulla oli kaksi puhelinta taskussa.
Ei ne puhelimet kyllä niissä porteissa piippaa, osa hälyistä on huomaamattomampia ja hajoavat ensimmäisessä pesussa, mm. pesulaput on monissa paikoissa semmosia "pusseja" joissa on "tarra"häly sisällä. Nämä ohjeistetaan leikkaamaan pois kotona. Koska joskus käy niin että ne aktivoituvat uudelleen, vaikka juuri siellä pesukoneessa pyöriessä.
Kyllä minulla piippasi puhelimen vuoksi portti. Kuljin portista ulospäin ja olin jo muutaman metrin päässä (ketään ei tullut takanani), portti piippasi. Palasin selvittämään asiaa. Myyjä sanoi heti, että sen täytyy olla joku erehdys, koska olin niin kaukana portista. Kuljin portista uudelleen, mitään ei tapahtunut. Samassa huomasin, että juuri tuohon aikaan puhelimeeni oli tullut viesti. Eli se sai portin hälyttämään.
Itse en ole vaatteissa mitään pusseja huomannut hälyttiminä, vaan suurikokoiset laput, jotka tulee leikata pois. Ehkä käytäntöä on monenlaista.
Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta ystävä kävi Stockmannin Herkussa. Päätti ottaa videokuvaa astelustaan koronan tyhjentämään myymälään, tarkoituksena siis vain näyttää muualla asuville ystäville ettei Helsingin keskustassa liiku nyt juuri kukaan. Noh, videolla näkyy kuinka ystävä astelee sivuovista sisään ja hieman edempänä on naismyyjiä ja vartija. Yksi naismyyjä heittää muille kovaan ääneen ivallisen kommentin Stockmannin Herkun prinsessoista ja se näyttää huvittavan muita. Heistä en tiedä, mutta minua tämä huvitti. Ihan vain siksi, että harva ilkeilijä nimittäin ymmärtää miten hirveältä muiden pilkkaaminen näyttää videoituna. Joskus pilkka osuu omaan nilkkaan. Ja tarkoitus ei ole haukkua Stockmannia. En asu itse pääkaupunkiseudulla, mutta olen Helsingissä käydessä käynyt usein tuolla ostoksilla ja palvelu on aina ollut hyvää. Ilkeitä ihmisiä on aina joukossa, suurin osa on kuitenkin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta ystävä kävi Stockmannin Herkussa. Päätti ottaa videokuvaa astelustaan koronan tyhjentämään myymälään, tarkoituksena siis vain näyttää muualla asuville ystäville ettei Helsingin keskustassa liiku nyt juuri kukaan. Noh, videolla näkyy kuinka ystävä astelee sivuovista sisään ja hieman edempänä on naismyyjiä ja vartija. Yksi naismyyjä heittää muille kovaan ääneen ivallisen kommentin Stockmannin Herkun prinsessoista ja se näyttää huvittavan muita. Heistä en tiedä, mutta minua tämä huvitti. Ihan vain siksi, että harva ilkeilijä nimittäin ymmärtää miten hirveältä muiden pilkkaaminen näyttää videoituna. Joskus pilkka osuu omaan nilkkaan. Ja tarkoitus ei ole haukkua Stockmannia. En asu itse pääkaupunkiseudulla, mutta olen Helsingissä käydessä käynyt usein tuolla ostoksilla ja palvelu on aina ollut hyvää. Ilkeitä ihmisiä on aina joukossa, suurin osa on kuitenkin hyviä.
Matalasti kouluttautuneet naiset ovat usein ilkeitä, miesten joukossa samaa ilmiötä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalasti kouluttautuneet naiset ovat usein ilkeitä, miesten joukossa samaa ilmiötä ei ole.
Käypä Iltalehden kommenttipalstalla tai lähimmässä kaljapubissa.
Rastapäinen vanha mies slaidaili kärryillä pitkin käytäviä.. (otti vauhtia ja hyppäs kärryyn kiinni ja anto mennä...)
Vierailija kirjoitti:
Rastapäinen vanha mies slaidaili kärryillä pitkin käytäviä.. (otti vauhtia ja hyppäs kärryyn kiinni ja anto mennä...)
Pelle Miljoona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeät naiset on tämän maailman syöpä. Toivottavasti noi eukot saa koronan ja pahimman laatuisena, ovat sen ansainneet.
Aika rankasti sanottu suutaan soittavista naisista. Sanoisin että väkivalltarikollise t ja lasten hyväksikayttäjät ovat tämän maailman syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin jotain parikymppisiä, ku mentiin kaverin kans kauppaan. Muistin parkkipaikalla, ettei mulla ollu ajokorttia mukana, vaikka oltiin autollani matkassa. En muista syytä miksi oli kotiin jääny. Varaton kaverini pyysi ostamaan pari sidukkaa, mutta kieltäydyin em. syystä, koska olin varma että paperit kysytään. Noh, kaveri intti ja inisi, ja lopulta sidukat sujahti ostoskoriin. Olin tuolloin vielä aivan liian kiltti ja kaverin vietävissä. Kassalla kuinkas ollakkaan, kassa pyysi näyttämään paperit. Sanoin että ne jäi kotiin, ja siinä samassa sain tosi nerokkaan idean tilanteen pelastamiseksi, eli vetäisin taskustani autoni avaimet ja niitä heilutellen kysyin riittääkö nää todisteeksi? :D No ei tietenkää riittäny! Sanoin sit, että käyn hakemas paperit kotoa ja tuun myöhemmin, jättäen ostokset kassan taakse.
Siinä vaihees mua alkoi suututtaa, koska olin arvannu jo etukäteen miten siinä käy. Kaikenlisäksi kotini sijaitsi melkein toisella puolella kaupunkia. Haimme kuitenki ajokorttini, koska kaverin oli saatava sidukkansa, ja en todellakaa halunnu sen kassan jäävän siihen luuloon, että yritän epätoivoisesti ala-ikäisenä ostaa alkoholijuomia (siltä tilanne nimittäin varmasti näytti!).
Palattiin siis kauppaan. Kyseisellä kassalla oli kassahenkilö vaihtunu ja ku tultiin noutamaan ja maksamaan ostokset, se edellisen kerran palvellut oikein pyyhälsi siihen paikalle varmistamaan että multa kysytään paperit. Ja kyllä hyvillä mielin ne näytin, tuli jotenkin voitonriemuinen fiilis että hähää, kyllä mulla on oikeus nää sidukat ostaa!
Miksi ihmeessä tuosta nyt jäi jotenkin voitonriemuinen fiilis? 😂
Ei se ollut mikään kisa, että kumpi teistä on oikeassa siitä, että saatko ostaa ne siiderit tai että myyjä olisi jotenkin toivonut olevansa oikeassa ja sinä olisit ollut alaikäinen. Tuo oli ihan normaali tilanne: hän oli töissä, johon olennaisena osana kuuluu se, että tiettyjen tuotteiden myynnin kohdalla hänen on _tiedettävä_ ostajan ikä, ja sitten jää myymättä, jos hän ei pysty sitä varmaksi toteamaan, että toinen on täysi-ikäinen.
Ja vakuuttelulla "kyllä minä olen" tai auton avaimia heiluttelemalla tämä asia ei mitenkään varmistu.
Ulkosuomalainenn kirjoitti:
-
Toinen omituinen juttu sattui jo hyvin kauan sitten Turussa Vähä-Heikkilänkadulla sijaitsevassa pikkukaupassa. Olin poikennut sinne ostamaan jotain unohtamaani ja kassalla pyöri kaksi naisihmistä, olin ainoa asiakas. Kun kassa ilmoitti hinnan, hämmästyin, ostokseni olivat muutaman markan luokkaa ja hinta oli yli 50 markkaa. Otin kuitin ja katsoin: Pikkuostosteni lisäksi kuittiin oli lyöty olutta yli 40 markan edestä. Sanoin, etten ole tällaisia ostanut. Naiset supattelivat hetken päät yhdessä ja sitten kassa korjasi asian. Olikohan kassaneitien tarkoitus maksattaa hajamieliseksi arvelemallaan asiakkaalla iltakaljat?!
Todennäköisempää on kai, että edellisen asiakkaan maksu ei ole mennyt läpi ja myyjä ei ole asiaa huomannut. Tai ainakin näin toivon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten etelä-pohjanmaalla isäni tuli kaupasta ulos ja istui autoonsa ja siinä hetken touhusi jotain, niin yhtäkkiä apparin ovi aukeaa ja joku rouva istuu autoon ja samalla pieraisee. Siihen isäni tokaisee että nyt taitaa rouva olla väärässä autossa😆 oli kuulemma pikkasen nolona rouva pyydelly anteeks. Sen oma mies odotti vähän matkan päässä samanlaisessa autossa..😉
Joo ihan varmasti tapahtui juuri sinun isällesi tämä maailman kulunein urbaanilegendatilanne.
Ei tuo nyt aivan urbaanilegendaa oo. Äitille sattui vastaava tapaus mutta mitään pieruja siihen ei liittynyt. Äitini tuli kaupasta, istui autoonsa, ja hetken päästä joku vieras vanhempi nainen istui apparin paikalle. Nainen ei hoksannut tilannetta, ja hetken hiljaisuuden ja hämmennyksen jälkeen äiti sanoi varovasti hei. Sitten vasta nainen havahtui ja poistui autosta. Kyseessä oli vieläpä tuppukylän marketin pienehkö parkkipaikka! :D
Minullekin kävi lapsena :D Istuin autossa yksin (tai ehkä veljen kanssa?) kun vanhemmat/vanhempi oli mennyt käymään kaupassa. Yhtäkkiä joku ehkä kolmekymppinen nainen tulee istumaan autoon, sitten katsoo minua päin ja lähtee äkkiä mitään sanomatta pois. Muistaakseni tuli vielä hetken päästä uudelleen sanomaan, että anteeksi erehdyin autosta :D Ei kyllä pieraissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten etelä-pohjanmaalla isäni tuli kaupasta ulos ja istui autoonsa ja siinä hetken touhusi jotain, niin yhtäkkiä apparin ovi aukeaa ja joku rouva istuu autoon ja samalla pieraisee. Siihen isäni tokaisee että nyt taitaa rouva olla väärässä autossa😆 oli kuulemma pikkasen nolona rouva pyydelly anteeks. Sen oma mies odotti vähän matkan päässä samanlaisessa autossa..😉
Joo ihan varmasti tapahtui juuri sinun isällesi tämä maailman kulunein urbaanilegendatilanne.
Ei tuo nyt aivan urbaanilegendaa oo. Äitille sattui vastaava tapaus mutta mitään pieruja siihen ei liittynyt. Äitini tuli kaupasta, istui autoonsa, ja hetken päästä joku vieras vanhempi nainen istui apparin paikalle. Nainen ei hoksannut tilannetta, ja hetken hiljaisuuden ja hämmennyksen jälkeen äiti sanoi varovasti hei. Sitten vasta nainen havahtui ja poistui autosta. Kyseessä oli vieläpä tuppukylän marketin pienehkö parkkipaikka! :D
Minullekin kävi lapsena :D Istuin autossa yksin (tai ehkä veljen kanssa?) kun vanhemmat/vanhempi oli mennyt käymään kaupassa. Yhtäkkiä joku ehkä kolmekymppinen nainen tulee istumaan autoon, sitten katsoo minua päin ja lähtee äkkiä mitään sanomatta pois. Muistaakseni tuli vielä hetken päästä uudelleen sanomaan, että anteeksi erehdyin autosta :D Ei kyllä pieraissut.
Olisi nyt pieraissutkin, niin olisit saanut haistella. Isoisäni oli joskus kaupassa meidän kyydillä ja meni ennen meitä autoon. Kun tulimme kaupasta, huomasimme, että hän istui väärässä autossa, jossa ei ollut muita. Siihen aikaan ei lukittu autonovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, miehet ovat ilkeitä koulutustasosta riippumatta.
Tämä tapahtui pari vuotta sitten kun odotin viimeisillään lasta ja etsin alusvaateliikkeestä tukevia rintaliivejä. Kysyin myyjältä apua ( huom!! myyjä oli reilusti ylipainoinen ja pyöreä vatsainen) ja hän esitteli erilaisia hyvä liivejä ja kuinka asiakkaat ovat olleet tosi tyytyväisiä. Jotenki käsitin asian niin, että myös myyjällä on hyviä kokemuksia. Noh tomerana tyttönä tokaisin, että ompa mukava saada myyjä joka on samassa jamassa kuin minä ja ymmärrät myös varmasti kuinka tissit meinaa räjähtää kohta. Nooh sekunnit kuluivat ja tuli vaivaantunut hiljaisuus ja sitte myyjä neiti sano. Niin en mä nyt ole raskaan. Voi että sitä hävetyksen määrää ja teki niin mieli vajota maanrakoon. Sopersin anteeksi pyynnöt ja siihen samaa hengenvetoon että kattelen vielä muista kaupoista. Sen jälkeen en ole käynnyt siinä kaupassa.
Kerran kaupassa näin pariskunnan juoksemassa pitkin käytävää. Nainen: Mihin sä jätit sen lapsen? Mies: Saattoi se jäädä siihen edelliseen kauppaanki. Luulin aluksi, että oli joku vitsi - mutta miksi kukaan näyttelisi tollasta tapahtumaa kaupassa...
Kun jonkun taapero väänsi paskat keskelle Cittarin käytävää.
Saavuin juuri kassalle ja kassaneiti ärsyyntyi mulle syyttä.
Oli kiusallinen hetki.
Lähikaupan ässän kauppareissu syksyllä kun takana oleva mieshenkilö pieraisi kovaan ääneen ja mumisi jotain "Oih oho miten se nyt noin mmmmh" Vilkuili taakseen ja sivuille, itse lähdin paikalta vähin äänin etten jää pahimman hajupilven lomaan....