Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Näin kerran marketissa G kun jollain oli kärryssä porkkanapussi ja varmasti toistakymmentä pakettia kaurahiutaleita. Tuollaista ei usein näe (tapahtui ek eli ennen koronaa) ja oli kyllä outoa. Sanoin asiasta hyllyvälistä löytyneelle myyjälle mutta tämä vai tuijotti hyvin hiii-taaaas-tiiii muttei reagoinut mitenkään. Outoa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran Lidlissä ostin pari kassillista ruokaa. Kassalla myyjä yhtäkkiä kysyi henkkareitani, katsoin ihmeissäni ostoksiani että mitä ihmettä kun en edes ostanut mitään alkoholituotteita enkä tupakkaa. Vielä enemmän hämmästyin kun myyjä sanattomasti osoitti tiramisupakkausta. Olikohan siinä muistaakseni jopa jotain 0,3% alkoholia, ja siksi vaatimus henkkareista! :'D Oli kyllä aika naurettavaa, mutta heillä ilmeisesti käytäntö tämä. En kyllä aatellu mitää tiramisukännejä vetää, ja paljoko niitä olis edes pitäny ostaa että jossain olis tuntunu?? :DD
Oiskos siinä tiramisussa ollut kuitenkin 3 painoprosenttia sitä alkoholia eikä 0,3? Kiinteiden alkoholivalmisteiden raja on 2,8 %, sitä vahvempia leivonnaisia, karkkeja tai jäätelöitä ei saa ollenkaan myydä alaikäisille ja niiden ostamiseen tarvitaan henkilötodistus jos näyttää kassasta alle 30-vuotiaalta.
Ei todellakaan ollut 3% vaan nimenomaan määrä oli alle nollan (tarkkaa lukemaa en muista)! Todella pienestä määrästä kyse siis. :)
Eihän se määrä voi olla alle nollan, koska jos määrä on nolla, ei ole mitään.
Prismassa ollessa minulle tuli yhtäkkiä tosi pakollinen tarve yskiä ja en saanut sitä yskää loppumaan millään. Kurkussa oli sellainen inhottava kutittava tunne, jota ei saanut loppumaan edes yskimällä. Huomasin myös, että kaikki muutkin ihmiset lähistöllä yskivät. Oli ihan absurdi tilanne, että mikä kaikille yhtäkkiä tuli. No, selitys saatiin kun tuli kuulutus, että ilmaan on vahingossa päässyt pippurisumutetta ja pahoittelut päälle.
Tämä tapahtui siis yli kymmenen vuotta sitten, jolloin ei vielä koronasta ollut tietoakaan.
Vuosia sitten olin töissä kaupassa, jonka ikkunasta näki lähipizzeriaan. Kerran eräs työntekijä pizzeriasta haki pakastepizzoja monta kappaletta ja paineli pizzeriaan. Vasta jälkeen päin jäin miettimään, että eikai myyneet niitä ominaan. En ollut kauaa myyjänä joten en tiedä menestyikö paikka. Jäi mieleen, mutta ei välttämättä mitenkään erikoinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin pelkästään pitkävartiset kumihanskat (siivoukseen) ja käsivoidepurkin (kuiva iho). Onneksi en ole mies...
Mun työharjoittelupomo lähetti mut kerran ostamaan laatikollisen kumihanskoja ja 5 litran kanisterin liukuvoidetta.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin pelkästään pitkävartiset kumihanskat (siivoukseen) ja käsivoidepurkin (kuiva iho). Onneksi en ole mies...
Mun työharjoittelupomo lähetti mut kerran ostamaan laatikollisen kumihanskoja ja 5 litran kanisterin liukuvoidetta.....
Putkimies?
Mua yllytti raksan harjoittelussa vanhempi timpuri hakemaan mestarilta satiaisia. Olisi varmaan uunotus onnistunut, ellei ammattikoulun opettaja olisi ollut samaa ikäluokkaa sen timpurin kanssa, ehti jo koulun omalla työmaalla oppia nuo epävirallisemmat nimekkeet nippeleille ja namiskoille.
Erikoisin kokemus kauppareissulla hetkeen sattui tälle aamulle. Mentiin maitopurkkia hakemaan, ja kaupan oveen oli ilmestynyt lappu missä pyydettiin että myymälän asiakkaat käyttäisivät hansikkaita ostoksilla käydessään. En olisi odottanut näin pienen kyläpahasen pieneltä marketilta noinkin vakavaa suhtautumista asiaan. Toisaalta nyt lehdissä varoitellaan hanskojen käytöstä. Näyttäisi olevan, että teetpä niin tai näin, aina oot väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkimies?
Olin navetassa karjanhoitajana :)
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran marketissa G kun jollain oli kärryssä porkkanapussi ja varmasti toistakymmentä pakettia kaurahiutaleita. Tuollaista ei usein näe (tapahtui ek eli ennen koronaa) ja oli kyllä outoa. Sanoin asiasta hyllyvälistä löytyneelle myyjälle mutta tämä vai tuijotti hyvin hiii-taaaas-tiiii muttei reagoinut mitenkään. Outoa oli.
Miksi myyjän olisi pitänyt reagoida jotenkin toisten ihmisten ostoksiin?
Ja miksi sinä reagoit siihen?
Ymmärrän että ostokset ehkä näyttivät oudolta, mutta eihän se sulle kuulu.
Tämä tapahtui parkkipaikalla. Viereisellä paikalla oli pakettiauto ja kuski puuhasi jotain siinä sivuovella, niin etten päässyt kulkemaan ohi. Pyysin ihan kohteliaasti, että anteeksi voiko hetkeksi väistää, niin pääsen autooni. Tyyppi alkoi karjumaan, että ”minulla on kuule oikeus olla tässä”. Menin ihan sanattomaksi. Puhuuko joku oikeasti tuntemattomille ihmisille tuollain?!?
Asuin jo silloin ulkomailla ja olin käymässä Suomessa. Menin kauppaan ja katselin ajatuksissani tiskillä olevia kosmetiikkatuotteita. Takaani kuului naisen ääni, joka hyvin selkeästi ja kohteliaasti artikuloi: "Anteeksi, puhutteko suomea?"
Käännyin ja vastasin toki puhuvani. Kai me siinä hetki juteltiin niitänäitä ja nyt, kun asiaa mietin, kysymyksen syy taisi olla silloisen asuinmaani muoti. Ylläni oli sikäläiset vaatteet ja hiukset laitettu ja jalassa korkkarit.
Toinen omituinen juttu sattui jo hyvin kauan sitten Turussa Vähä-Heikkilänkadulla sijaitsevassa pikkukaupassa. Olin poikennut sinne ostamaan jotain unohtamaani ja kassalla pyöri kaksi naisihmistä, olin ainoa asiakas. Kun kassa ilmoitti hinnan, hämmästyin, ostokseni olivat muutaman markan luokkaa ja hinta oli yli 50 markkaa. Otin kuitin ja katsoin: Pikkuostosteni lisäksi kuittiin oli lyöty olutta yli 40 markan edestä. Sanoin, etten ole tällaisia ostanut. Naiset supattelivat hetken päät yhdessä ja sitten kassa korjasi asian. Olikohan kassaneitien tarkoitus maksattaa hajamieliseksi arvelemallaan asiakkaalla iltakaljat?!
Tukholmassa menin kaverin kanssa pieneen ruokakauppaan. Sen edustalla oli noin 30v ulkoruotsalaisen näköinen mies kerjuulla. Mies ei kuitenkaan ollut rähjäinen vaan ihan siististi pukeutunut. Annoin hyvää hyvyyttäni miehelle pari kruunua, mutta yllättäen hän alkoikin selittää jotain mistä en saanut selvää. Siirryimme kaverini kanssa kauppaan sisälle, ja mies tuli perässämme sinne. Edelleen jotain selittäen hän viittilöi seuraamaan, ja päädyimme vaippahyllylle. Ilmeisesti mun olisi pityt ostaa hänelle vaippapaketti. Sanoin ettei mulla ole rahaa niihin, jolloin mies poistui kiltisti kaupasta. Vaikka miehellä olisikin ollut pieni lapsi vaippojen tarpeessa, niin oli tuo silti melko omituista. Lisäksi melko härskiä, kun kuitenkin häntä parilla roposella huomioin, niin sitten vaatii vielä tuolla tavalla enemmän!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt edellistä yhtään!
Sinä löysit avaimet korista. Edellä oleva oli unohtanut ne sinne. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Mutta mikä tässä oli sitä omituista?
Liian kova huutaminen tietenkin.
Yritin ostaa Mountain Dew-virvoitusjuomapullon, mutta myyjä kysyi henkkareita. Onko limullakin nykyään ikäraja?
Vierailija kirjoitti:
Yritin ostaa Mountain Dew-virvoitusjuomapullon, mutta myyjä kysyi henkkareita. Onko limullakin nykyään ikäraja?
Olisit sanonut että on kyllä alkoholiton juoma. Hän erehtyi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään mitattiin kuume ennen sisäänpääsyä.
Oikeasti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niukasti virikkeitä elämässä
Ja niin vain sinäkin saat virikkeesi AV-palstalta. Sääliö.
Mutta täältä niitä virikkeitä ssakin paljon. Ihan parasta viihdykettä
13v tyttärelleni ei myyty limsaa kun ei ollut henkkareita, se oli sitä yhtä pinkkiä Soda pop tms vähän erikoisemmassa pullossa. Menin takaisin kauppaan tytön kanssa ja kysyin miksi ihmeessä limsaan tarvitaan paperit ja myyjä alkoi selittää että ei se ole limsaa vaan lonkeroa, hermostuin jo vähän ja sitten toinen myyjä puuttui tilanteeseen todeten että limsaa se on.
Mies, siististi pukeutunut, ojenti kahvilassa ollessaan lapun jossa oli huonolla Google käännöksellä raamatun jae, sitten osoitti ulos? Ja sanoi että tarvitsee rahaa englannilla sanoin ettei ole ja näytti ruplan kolikoita, ahdisti koska ei voi tietää mihin ne rahat oikeasti menee
Toinen on kanssa samantyyppinen, lappunen jossa huonolla suomenkielellä et on lapsia 2 kpl(yllättävää et aika monella on) ja ei rahaa ruokaan ja kotimaahan pitäisi päästä,kun annoin 2 euroa osoitti automaattia ja sanoi more money pliis, sanoin että ei ole enempää, lähti sitten pois
Mulle myyjä rupesi nauramaan ja vinoilemaan toiselle asiakkaalle kun olin vielä pakkaustasolla lastaamaasa ostoksia, en saanut yhtä siideri pulloa ostettua kun ei ollut henkkareita mukana, sanoin molemmille sekä myyjälle että toiselle asiakkaalla, et ha ha haa onpas tosi hauskaa vinoilua ja lähdin äkäisesti pois
Olen voinut kirjoittaa johonkin toiseen ketjuun tästä aiemminkin. Tämä tapahtui tupakan vapaamman myynnin aikana 1990- luvulla. Eräässä tavaratalossa juopunut mies kulki kassan ohi ja juuri kassan kohdalla hänen povestaan keikahti tupakkapuntti kassan näkyviin. Kassa kysyi mieheltä, onko tämä maksanut tupakat? Mies mökelsi jotakin epäselvää. Asia olisi jäänyt siihen, jos mies ei olisi jäänyt norkoilemaan huojuen kaupan ulko- ovelle. Muutaman ajan kuluttua kassa ilmoitti vartijalle ja vartija ohjasi vain miehen ulos.