Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
21/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt mitään omituista. Aika tylsiä kauppareissuja on ollut.

Vierailija
22/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävän kuuloista, että aluksi sanot hänen vaikuttaneen siltä että kärsi sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja seuraavaksi kerrot kuinka loppukauppareissun naureskelit hänelle. Minä, kun olen yrittänyt todistella itselleni että ei kukaan muista sitä enää kohta, jos käyttäydyn vähän hassusti.

T. Sosiaalisesti kömpelö

Kiinnitin huomiota samaan. Tuli ikävä olo tästä aloituksesta. Ap vaikuttaa ilkeältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Tunnen paljon uskovaisia ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan kulje julkisissa paikoissa kertomassa vieraille ihmisille, että jumalalla on heille erikoistehtävä. Niin siitä vain ajattelin että todennäköisesti on jotain mt-ongelmaa. Mulle itselleni ei ole ongelma mihin muut uskovat tai ovat uskomatta, kunhan sen nimissä vain ei vahingoiteta toisia. 

Vierailija
24/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähikaupassa käymässä, sellainen pikkukauppa. Kassalla oli nuori kundi ja jostain syystä sen oli pakko tunkea mun jälkeen tulevan asiakkaan ostokset siihen samaan niin, että meinasivat mennä sekaisin vaikka vieressä oli tilaa.

Mulkoili vain tympeän näköisesti. En ollut edes hidas ja vaikka olisinkin niin tulee kyllä outo olo aina kun kaupassa tulee fiilis, ettei ole tervetullut tai toivottu asiakas.

En enää asioi tässä kaupassa kuin tilaamalla paketit sinne (koska on lähin).

Vierailija
25/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jotain pyytämällä pikku kojusta.

Myyjä sanoi että "olet viehättävä olemukseltasi".

Toinen kauppatorilla ,kun ohikulkiessani näin eläviä rapuja ja huusin ja lähdin nopeasti pois.Pelkään niitä!Kauheaita.

Vierailija
26/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun outo kauppakokemukseni: piti pikaisesti kipaista kaupasta hakemassa tupakkaa ja taksi raksutti taksaansa kadulla. Kassalla oli häslinki menossa. Hyvin nuori amerikkalaispariskunta selvitteli jotain asiaa niin monisanaisesti ja perin pohjin kuin vain amerikkalainen osaa. Minä vuoroani odotellessa sitten jouduin kuulemaan ongelman laadun.

Poika oli ostanut kolme tuntia sitten kyseisestä kaupasta kolmioleivän ja syönyt sen hyvällä ruokahalulla. Hän oli myöhemmin huomannut pakkauksessa omasta mielestään vanhan päivämäärän. Minä en tiedä miten k.o. leipiin päivät merkitään, oliko se valmistus-, parasta ennen, vaiko viimeinen myyntipäivä.

Tyhjä kuori kädessään hän tivasi kaupalta kuittia ostoksestaan. Hänellä ei siis kuittia ollut. Syy, miksi hän halusi kuitin jälkikäteen oli tietysti se, että jos hän nyt sairastuu, joutuu kauppaliike mahtikorvauksiin!

Myymäläpäällikkö selvitti asiaa vallan mainiosti ja asiallisesti, mutta jankkaus sen kun jatkui. Kassahenkilö sitten myi minulle ostokseni ja sinne jäivät vielä selvittelemään asiaa minun poistuessani.

Vierailija
27/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Vierailija
28/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.

Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella

Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen

Joo, semmosiahan ne kaikki muut kuin uskovat ovat. Ryyppäävät ja tappelevat vaan menemään päivät pitkät...

Sinä et muuten voi ketään toivottaa helvettiin, sinne joutuminen tai sen välttäminen on Jumalan ja yksilön välinen asia.

Vierailija
29/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienessä lähikaupassa ostoksilla ja sillä aikaa kun pyörin liikkeessä, kauppa ryöstettiin aseella uhaten. En tiennyt asiasta mitään. Menin kassalle välittömästi tapahtuman jälkeen ja autossa minua odottanut mieheni ihmetteli, miksi mies juoksee buutseissa ohi ostoskori kädessä.

Kiinni jäivät. Karkumatka taisi päättyä tunnin sisällä, kun poliisiasemakin oli vieressä. Kokenut kassaihminen traumatisoitui tapahtuneesta ja jäi pois töistä pian tapahtumien jälkeen. Nykyisin kaupassa on aina vuorossa kaksi ihmistä. Se oli omituisinta mitä minä olen todistanut. 

Vierailija
30/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Et oo käyny aasialaisissa ravintoloissa? Melkein joka kastikeruuassa on kaalia

Vierailija
31/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella 3v pojallani iski yllättäen vatsatauti prismassa. Oksennus lensi kaaressa ostoskärryyn, vaatteisiin ja ostosten päälle. Perunoiden luona oli lavuaari ja käsipaperia niin sai hanasta vedellä putsailtua pahimmat ennen kassalle menoa 😐

Vierailija
32/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myyjänä s-marketissa. Kerran asiakas saapui haulikon kanssa. Kun kassavuorosta alkoi kahvitauko niin näin kahvitteluhuoneen edessä maassa makaavan miehen ja kaksi vartijaa ukon päällä istumassa ja käsiä raudoittamassa

Vierailija
33/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa ravintolan menekki on ollut niin suurta, että on pitänyt lähteä täydentämään varastoja. Useimmiten varmaan asioivat kuitenkin tukun kanssa. Kaali on sen verran halpaa kaupassakin, ettei liene suurta väliä, onko se sieltä vai tukusta.

Vierailija
34/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui noin 20-25 vuotta sitten. Kerran lapsena ehkä noin 12-vuotiaana ollessani isossa cittarissa joku vanhempi äijä, siviili siis ei kaupan työntekijä tai vartija, alkoi seuraamaan minua täydessä kaupassa ja laukomaan kovin muiden kuulen että "hei poika, mä tiedän kyllä että pöllit tavaraa täältä. Hei poika näytä nyt mitä laitoit takin alle.. Tuu nyt poika takahuoneeseen niin mennään kattomaan mitä lehtiä pöllit täältä.." Samaa toistui useamman minuutin. Välillä pisti jopa kädet ympärilleni ihan kuin olisi muka ottanut kiinni tai jotain. Ilmeestä näki ettei epäillyt minua oikeasti mistään vaan halusi vain kiusata tai nolata. Sellainen häiriintyneen sadistinen ilme.

Jotain mielenterveysongelmia taisi olla.Normaalit ihmiset eivät käyttäydy tuolla tavalla. Jäi todella kammottava olo koko tilanteesta ja ihmisestä vuosiksi. Harmittaa etten pienenä uskaltanut mennä infopisteelle ja kysyä että voivatko soittaa poliisit paikalle.

Vierailija
35/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua kävin Tokmannilla. Menin kassalle, jossa oli pari asiakasta ennen minua. Ensimmäinen oli jo maksamassa, ja toinen, n. 30-vuotias nainen piteli kolmea konvehtirasiaa sylissään. Hän huomasi minut, mutta ei tehnyt elettäkään laittaakseen rasioita hihnalle, puhumattakaan mistään kapulasta. Minulla oli kori, jossa useampi tavara, ja tuijottelimme hetken siinä toisiamme, kunnes nainen älysi laittaa rasiat hihnalle ja kapulan niiden jälkeen, jotta sain laitettua omat ostokset siihen. Nainen vaikutti käyvän hitaalla jo ennen maksamista, ja maksun aikanakin oli jotain ongelmia, hiluja siinä ainakin tutkittiin. Hän maksoi rasiat, ja heti kassojen jälkeen alkoi hälytinportit piipata. Myyjä alkoi selvittää sitä, otti vielä minun ostokseni siihen ja samalla kyseli naiselta kassin sisällöstä ja kuitteja, mutta naisella ei niitä ollut. Sain ostokseni maksettua, ja myyjä otti naisen mukaansa, ja asiaa selvitettiin n. 10-15 minuuttia, koska jäin itse lähistölle odottelemaan miestäni, joka oli tulossa hakemaan minua hetken päästä. En sen enempää tiedä, oliko nainen jotain varastanut vai ei, mutta tapaus jäi mieleen.

Vierailija
36/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui joskus 70luvun puolivälissä ollessani puolimatruusina FÅA:n

ms Iniössä ns. "vanhassa tervakeulassa".

-

Olimme Guinea-Bissaussa länsi afrikassa  ja kuten tavallista viinat olivat lopussa.

Lähdimme etsimään kauppaa mistä saisimme juotavaa ja löytyikin siistinnäköinen

myymälä missä oli venäläistä vodkaa myytävänä.

-

Otin pari pulloa hyllystä ja kun pääsin kassalle niin nuori musta kassaneiti

tuijotti käsivarressani näkyvää tatuointia ja sylkäisi siihen ja alkoi sormilla

hieromaan sylkeä ilmeisesti nähdäkseen lähteekö kuva irti.

No kuva ei irronnut ja ostotapahtuma jatkui normaalisti.

-

Seuraavassa satamassa Abidjanissa Ivory Coastilla jouduimmekin turvautumaan

apteekin apuun kun ostimme pirtua "ihonpuhdistukseen" ja koska farmaseutti

ei meinannut ensin ymmärtää mitä halusimme niin pyysin kynän ja paperia

ja kirjoitin itse reseptin Spirit Fort 96% ja ostin kaksi litraa mistä riitti pitkäksi aikaa

muuhunkin kuin ihonpuhdistukseen.

Vierailija
37/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa ravintolan menekki on ollut niin suurta, että on pitänyt lähteä täydentämään varastoja. Useimmiten varmaan asioivat kuitenkin tukun kanssa. Kaali on sen verran halpaa kaupassakin, ettei liene suurta väliä, onko se sieltä vai tukusta.

Ohiksena oikaisen harhaluulon, että tukussa olisi Suomessa halvemmat hinnat. Ei ole. Usein Prismasta saa paljon halvemmalla. Tukussa on joissain tuotteissa isommat pakkaukset, mutta suurin syy, miksi pienyrittäjät käyttävät tukkua, on mahdollisuus ostaa tilille.

Vierailija
38/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävän kuuloista, että aluksi sanot hänen vaikuttaneen siltä että kärsi sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja seuraavaksi kerrot kuinka loppukauppareissun naureskelit hänelle. Minä, kun olen yrittänyt todistella itselleni että ei kukaan muista sitä enää kohta, jos käyttäydyn vähän hassusti.

T. Sosiaalisesti kömpelö

Anteeksi, jos tämä nyt loukkasi sinua tai jotakin muuta, mutta minä olen vain ihminen, joten jotkut asiat naurattavat. Ja kyllä, tämä tapahtuma oli aika koominen, kun sitä mietin jälkikäteen, en mahda sille mitään. 

Parasta, kun et mieti, mitä ihmiset miettivät sinusta tai siitä, mitä teet. Ja onko sillä muka oikeasti väliä, mitä ihmiset sinusta ajattelevat?

Ap

Vierailija
39/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Vierailija
40/1611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minusta ne ovat vain hauskoja, Ranskassa joillain ihmisillä oli ihan yleinen tapa kääntää selkä ja ahmia hedelmäosaston rypäleitä yms. mutta maksoivat kuitenkin ne muut ostoksensa niin ei se voi olla kamala ongelma, kaupassa oli myös vartija joka ei huomannut mitään. Kauppiaat joka tapauksessa tienaa enemmän kuin millä hinnalla tukusta niitä tuotteita ostavat. Kerran näin Suomessa laivalla kun pikkulapsi kävi hakemassa useita kertoja juotavaa, en huomannut että olisivat maksaneet. En sanonut mitään, koska mielestäni se oli vain hauskaa ja koska monessa liikkeessä on ryöstöhinnat, huomioonottaen miten halvalla kauppiaat saavat tuotteensa esim. parin sentin mehu voi maksaa vaikka 5e pieni lasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä