Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Vierailija kirjoitti:
Minun outo kauppakokemukseni: piti pikaisesti kipaista kaupasta hakemassa tupakkaa ja taksi raksutti taksaansa kadulla. Kassalla oli häslinki menossa. Hyvin nuori amerikkalaispariskunta selvitteli jotain asiaa niin monisanaisesti ja perin pohjin kuin vain amerikkalainen osaa. Minä vuoroani odotellessa sitten jouduin kuulemaan ongelman laadun.
Poika oli ostanut kolme tuntia sitten kyseisestä kaupasta kolmioleivän ja syönyt sen hyvällä ruokahalulla. Hän oli myöhemmin huomannut pakkauksessa omasta mielestään vanhan päivämäärän. Minä en tiedä miten k.o. leipiin päivät merkitään, oliko se valmistus-, parasta ennen, vaiko viimeinen myyntipäivä.
Tyhjä kuori kädessään hän tivasi kaupalta kuittia ostoksestaan. Hänellä ei siis kuittia ollut. Syy, miksi hän halusi kuitin jälkikäteen oli tietysti se, että jos hän nyt sairastuu, joutuu kauppaliike mahtikorvauksiin!
Myymäläpäällikkö selvitti asiaa vallan mainiosti ja asiallisesti, mutta jankkaus sen kun jatkui. Kassahenkilö sitten myi minulle ostokseni ja sinne jäivät vielä selvittelemään asiaa minun poistuessani.
Eikä edes välttämättä ollut vanha. Meidän 1.3.2020 ymmärtävät olevan tammikuun kolmas.
Tästä on muutama vuosi aikaa, mutta tapahtuipa pääsiäisen aikoihin seuraavaa.
Odottelin vuoroani kassajonossa. Edelläni oleva hieman vanhempi nainen virnuili hassunkurisesti ja jo tuossa vaiheessa aavistelin että kohta jotain tapahtuu. Nainen oli ostamassa kananmunia ja munakotelo lipui jo uhkaavasti pahaa-aavistamatonta kassapoikaa kohti. Seurasin tilannetta jännityksellä.
Nainen sanoo kassalle: ”Voisitko tarkistaa että kaikki munat tuossa rasiassa ovat ehjiä”. Kassapoika sanoo hieman kummeksuen että ”tottahan toki”. Hän avaa kananmunarasian ja yhden munan tilalla on ”tipu”, ilmeisesti naisen itsensä tekemä. Nainen toteaa että ”nyt on kyllä todella kypsiä munia ehhehhee!!!!”.
Kassapoika on niin hämmentynyt ettei osaa oikein sanoa mitään ja minulla oli ihan kauhea työ pitää naama peruslukemilla. Tulee minun vuoro ja en saa muuta sanottua kuin ”kaikenlaista...”
Naurattaa vieläkin
Olin joululahjaostoksilla ja siinä aikani pyörittyäni henkareiden parissa, huomasin että vieressäni oleva mies mittaili minua katseellaan, salavihkaa ja arvioiden, katseemme kohdatessa, mies rohkaistui kyselemään kokoani koska arvionsa mukaan olimme samaa kokoa naisystävänsä kanssa. Aww...suloista.
Joku aika sitten kun seisoin kassajonossa, kuului kauhea kailotus, kun eräs kaupasta lähtenyt ukko huusi kauppaan tulleelle tutulleen "PEDOFIILI SAA#ANA, MITÄ KUULUU?!!".
Sen kuulivat ihan kaikki, senverran lujaa juntti huusi. 
Arvatenkin tämä oli ilmeisesti joku sisäpiirivitsi olevinaan, mutta kyllä minua myötähävetti sen puolesta, jolle tämä huuteli. Helposti alkaa pikkukunnassa jutut liikkua vähemmästäkin.
Ei omituinen, vaan ihana juttu sattui kaupassa. Komea myyjä oli niin syötävän ihana. Harmi, että olen varattu,
Tällä viikolla Lidlissä oli tämmöinen harmiton juttu, kun odottelin että kaksi naista tulee minua ennen ahtaasta hyllyväliköstä, jälkimmäinen kun alkoi sitten tulla kärryjensä kanssa, niin törmäsi serviettitelineeseen joka liikkui paikoiltaan. Totesi minulle että "Ei pitäis ajokorttia saada, kun ei osaa peruttaakaan oikein" ja nauroi päälle, minä hymyilin, puistelin leikilläni päätä ja  vastasin "Ei näköjään!"
Omituista tästä teki se, että eihän nainen peruuttanut kärryllään, vaan työnsi eteenpäin normaalisti kun törmäsi servietteihin.
Olin unohtanut lompakon kotiin mut huomasin vasta kun kaikki tuotteet oli jo luettu kassaan, ja niit oli kaks muovikassillista. Kassa sanoi ”tuu myöhemmin sit maksamaan”. Tämä tapahtui lähikaupassamme jossa asioin pari kertaa viikossa. Palasin maksamaan saman päivän aikana. Oli kyllä tosi hyvää palvelua!
Asun pienellä paikkakunnalla ja olin kassajonossa erään paikallisen spurgun takana. Oli ostamassa kahta tölkkiä olutta kun myyjä ilmoitti että antamat rahat eivät ihan riitä. Mies alkoi hädissään kaivella kaikkia taskuja ja läsähti lompakosta nippu meetvurstia lattialle. Poimi makkarat takaisin lompakkoon ja osti yhden tölkin.
Hmmkdkdk kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla ja olin kassajonossa erään paikallisen spurgun takana. Oli ostamassa kahta tölkkiä olutta kun myyjä ilmoitti että antamat rahat eivät ihan riitä. Mies alkoi hädissään kaivella kaikkia taskuja ja läsähti lompakosta nippu meetvurstia lattialle. Poimi makkarat takaisin lompakkoon ja osti yhden tölkin.
Heh, oliko ne siis irrallisia meetvurstin siivuja vai oliko se kähminyt paketin ja pannut lompakon väliin?
Melko noloa. :D
Tokmannilla kerran pöyhin jotain alkkarilaaria, niin minua lähestyi juovuksissa oleva mies ja alkoi kysellä millaisista tissiliiveistä naiset mahtavat pitää, kun hänen pitäisi muijalleen ostaa, eikä tiedä minkälaiset niiden pitäisi olla. Hävisi sitten hyllyjen väliin ja tuli vielä mun luo roikottaen jotain liivejä kädessään ja kysy onkohan ne hyvät, vastasin että kyllä kai tms. Siitä se sitten lähti harppomaan pois liivit kädessä.
Olin tänään kaupassa, koska oli pakko, vaikka tulin eilen todella kipeäksi. Huomasin kauppaan mennessä hissin peilistä, että olen todella kamalan näköinen, olin aivan valkoinen naamastani ja minulla oli todella tummat silmäpussit.
Menin kauppaan ja huomasin, että moni tuijotti minua, jota en kyllä ihmetellyt kun näytin siltä. Minulla on myös kova kipu keuhkoissa ja väsyn nopeasti ihan vain kävelystäkin, joten välillä jouduin pysähtymään puuskuttamaan ja odottamaan, että kipu helpottaa.
Minulla oli lapseni mukana kärryissä ja kun olin pysähtynyt hetkeksi tasaamaan hengitystä, joku vanhempi nainen tuli minua paheksumaan, "miten kehtaat olla krapulassa pienen kanssa, on siinäkin äiti, sääliksi käy lasta" jne. todella kiukkuisena.
Katsoin naista hetken ja pihisin viimeisillä voimillani (minulla on myös ääni mennyt aika pahasti) että jos itsellä on huono omatunto tuollaisista, ei se tarkoita sitä että muut olisivat yhtä huonoja äitejä kuin hän itse on.
Apteekissa ostamassa koiralle lääkkeitä ja myyjä alkoi kertomaan vaihdevuosioireistaan ja mielialan vaihteluista ja näytti ison arven, joka oli seurausta hänen oman koiran toiminnasta. Ei haitannut, mutta outoa oli, kun yleensä apteekissa henkilökunta on niin asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten näin sittarissa vanhan herrasmiehen, jolla oli kädessään ihan tuliterä Ruokavaraston muovikassi. Näytti ihan kuin olis just tullut Ruokavarastosta. Missä lie säilyttänyt, kun oli ihan pakasta vedetyn näköinen.
Mun anopin kätköistä löytyy uusia muovipusseja 70-luvulta, sai niitä silloiselta työpaikaltaan.
Eilen Prismassa vanha äijä avasi jauhelihapaketin kulmasta, nuuhkaisi sitä ja laittoi takaisin hyllyyn.
Olin joskus lukioikäisenä S-marketissa kesätöissä. Hyllytin keksejä, kun mummeli lapsenlapsensa kanssa tuli kysymään, mitkä keksit olisi hyviä. Näytin jonkun paketin, mummeli otti sen, avasi ja antoi lapselle, ”tykkäätkö?”. Onneksi lapsi tykkäsi ja ostivat sitten ne maistamansa keksit.
Kutvosen Rene kävi kerran K-kaupassa ja osti nakkeja.
Eläkeläismies tuli nojailemaan alle kouluikäiseen tyttäreeni, kun odotimme vuoroamme palvelutiskille. Havahduin tilanteeseen kun tyttö liikahti, kasvoillaan tuskainen ilme. Otin häntä kädestä ja vedin luokseni, mies oli kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunutkaan. Harmitti kun en sillä hetkellä sanonut jotain napakkaa, koska mielestäni on paitsi asiatonta mutta myös vaarallista nojailla aikuisen vanhuksen painolla siroon 5-vuotiaaseen. Tytölle kyllä sanoin myöhemmin, että hän ei ole mikään nojailuteline, ja että kenenkään ei tarvitse antaa tehdä noin.
Ja ei, me EMME olleet mitenkään tiellä, päinvastoin. Sivussa seisoimme, ei ollut ruuhka-aika, tyttäreni seisoi nätisti paikallaan eikä venkoillut tms.
Luulen että ne olivat retkievästä jotka hänellä oli jo ennen kauppaan tuloa
:D
Ei nyt mitään outoa ole tapahtunut, mutta hyvin usein tuntemattomat ihmiset lähestyvät minua kaupassa, etenkin lapset! Taidan olla melko helpostilähestyttävän oloinen. Varmaan viikottain lapset jotka ovat joko itsekseen kaupassa tai vanhemmat ovat jossain kauempana, pyytävät minua nostamaan jotain ylähyllyltä tai auttamaan punnitsemaan hedelmiä tms vastaavaa. Myös vanhukset tulevat juttelemaan ja olen saanut pullokuitteja tms ihmisiltä :D