Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikääntymisen vaikutus luonteeseesi?

Vierailija
22.01.2020 |

Miten olet muuttunut ajatuksiltasi/luonteeltasi 20-30 vuotiaasta 40+ vuotiaaksi?

Itse olen nyt 38v ja viime vuosina luonne on rauhoittunut todella paljon. Aikaisemmin piti kokoajan olla tekemässä jotain ja en osannut olla paikallaan. Olin myös kokoajan tyytymätön kaikkeen. Nyt nautin rauhallisuudesta ja paikallaan olosta ja olen onnellinen pienistä asioista. Parisuhteessa olen huomioivampi ja kärsivällisempi, enkä ole kokoajan vaatimassa jotain toiselta. Liikunta oli ennen ulkonäkökeskeistä ja pakkopulaa, nyt liikun kun mieli tekee ja sen takia että siitä tulee hyväolo. Liikuntamuodot on myös vaihtuneet enemmän mukaviksi itselleni. Matkustamisessa olen mukavuus haluisempi. Ei enää yölentoja vaan yöt mieluummin nukun ja haluan palata reissusta levänneenä. Turvallisuushakuisempi myös. Seksuaalisesti olen aina ollut todella halukas, aktiivinen ja kokeilunhaluinen. Nyt se on tasoittunut huomattavasti vaikka edelleenkin seksiä haluan säännöllisesti. Elokuvat ei saa enää olla ahdistavia, katselen mieluummin dokumentteja ja hyvän mielen leffoja. Osaan valita ystävien seuran ketkä tuottaa hyvää mieltä ja osaan kieltäytyä asioista mitä en halua. Siinä jotakin. Mites sulla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä varttunut noihin ikiin, mutta mielenkiintoinen ketju.

Vierailija
2/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapset on musta joskus ihan herttaisia, ennen en oikein sietänyt niitä.

Olen myös muuttunut ystävällisemmäksi, ennen saatoin lohkaista loukkauksiakin ajattelematta asiaa sen enempää. Vanhemmiten tajuaa, että sellaisella on väliä.

Toisaalta nykyään puolustan itseäni ja muita typerää käytöstä vastaan, esim. ahdistelua. Ennen en uskaltanut.

n52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut välinpitämätön ja mukavuudenhaluinen.

Teen töissäkin ihan vaan minimisuorituksen, en mene enää vapaapäivinä töihin saikkuja tuuraamaan.

Siivoan silloin, kun huvittaa. Onneksi mies on myös suurpiirteinen.

Vierailija
4/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut mukavampi, huomaavaisempi, pitkäpinnaisempi (pitkälti kyllä lasten ansiosta, veikkaan) ja empaattisempi. Osaan myös paremmin ajatella, että ei ne asiat nyt niin kamalan vakavia ole ja aina tulee parempi päivä. Nautin pienemmistä asioista ja osaan löytää enemmän ilonaiheita kuin nuorempana. Parisuhteessa en ole enää niin vaativa ja ymmärrän miestäni paremmin ja otan hänet ja hänen hyvinvointinsa paremmin huomioon. Seksi on aina vain parempaa. Loikan kohti parempaa seksielämä otti jo ensimmäisen lapsen saannin jälkeen, mutta vuodet ovat tehneet siitä aina vain parempaa. Kertojen määrä on vähän vähentynyt huippuajoista n. 5-10 vuoden takaa, mutta edelleen haluja on melko paljon. Voi sanoa kyllä, että laatu korvaa määrään. Tulevaisuus näyttäytyy valoisana ja tuntuu, että mahdollisuuksia on vielä vaikka mihin, että se paras aika on vielä edessäpäin. N50

Vierailija
5/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tullut välinpitämätön ja mukavuudenhaluinen.

Teen töissäkin ihan vaan minimisuorituksen, en mene enää vapaapäivinä töihin saikkuja tuuraamaan.

Siivoan silloin, kun huvittaa. Onneksi mies on myös suurpiirteinen.

Tässä on paljon minua. Olen nykyään paljon suurpiirteisempi, mukaavuudenhaluinen, en enää pyri täydellisyyteen, käydään paljon ulkona syömässä, meillä käy siivooja eli käytämme enemmän palveluja ja keskitymme hyviin asioihin ja ollaan ihan tarpeeksi leikytty jo aikuisia.

Vierailija
6/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutunkohan itsekin päinvastaiseksi. t. Parikymppinen joka on nuoren AP:n vastakohta ja nykyisen AP:n vastine.

Vierailija
7/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äkäisempi, enkä välitä yhtään siitä mitä muut siitä ajatteleen. Olen kuspäisempi, enkä ole enää niin tekopyhä.

Vierailija
8/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äkäisempi, enkä välitä yhtään siitä mitä muut siitä ajatteleen. Olen kuspäisempi, enkä ole enää niin tekopyhä.

👍

Vierailija
9/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut uutosta.

Vierailija
10/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kyrsii vanhemmiten (olen 37) ja esim. työnhaku ja koko työelämä tuntuu naurettavalta teatterilta ja pelleilyltä sekä turhalta, mitään kunnianhimoa sen suhteen ei enää ole. Tykkään olla omissa oloissani yhä enemmän enkä odota enää sillä nuoruuden innolla tulevaa. Mitään odottamisen arvoista ei juurikaan ole. En kuitenkaan koe olevani masentunut, teen etätöitä ja opiskelen samalla ja tykkään esim. kissoistani ja miehestäni. Siinähän nuo menevät.

Vierailija
11/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on ap.lla ollut ongelmia.

Hyvä jos ne ovat helpottaneet.

Vierailija
12/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mielipide ei enää hetkauta, oli asia mikä tahansa. Toisaalta en taas jaksa enää ihmisiä samanlailla kuin nuorempana, ennen tuli käytyä töiden jälkeenusein  syömässä kavereiden kanssa, nyt on hyvä jos nähdään kerran kuussa. Meteliä en kestä enää yhtään, lasten ja nuorten pälätys ja kiljuminen saa pään särkemään. Olen selkeästi tullut vanhaksi ja kärttyiseksi vaihdevuosi-ikäiseksi ämmäksi :/

Vierailija
13/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittunut, välinpitämätön muiden mielipiteistä ja tekemisistä ja joskus jopa kyyninen. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän pidän eläimistä ja sitä vähemmän ihmisistä. Ainoa mikää nostaa raivoa, on eläinten kaltoinkohtelu.

Vierailija
14/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän omat rajani ja pidän ne myös.

Karsin ilkeät ja kateelliset ihmiset ympäriltäni.

Vierailija
15/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju kerrankin.

Vierailija
16/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "seesteisempi", siis siina mielessa etten viitsi stressata turhista, so. asioista joihin en voi vaikuttaa. Tietyssa mielessa minusta on tullut fatalisti, silla uskon, etta kaikki lutviintuu ja universumi jarkkaa. 

Osaan sanoa "ei", mikali en ehdi/jaksa tai mua ei vaan yksinkertaisesti huvita. Elama on liian lyhyt pakkopullaan.

Nautin nyt, enka huomenna. 

Tiedan, mita haluan. 

Osaan sanoa vastaan, jos joku loukkaa minua. Tai vaan sanoa, etta hei tuo mita sanoit satutti, miksi sanoit noin.

Olen mieluummin yksin kuin huonossa seurassa. 

Tiedan oman arvoni enka tee mitaan, mista en pida, vain miellyttaakseni toista.

N44

Vierailija
17/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä tärkeintä oli, että on jännittävää. Draamaa piti olla ja hain jatkuvasti toinen toistaan erikoisempia kokemuksia ja suurempia elämyksiä. Oli kyse sitten seksistä, päihteistä, ihmissuhteista, matkustamisesta, mistä vaan. Kaikkea aina vain enemmän. Omat todelliset tunteet ja tarpeet tulivat aina toissijaisena ja lopputulos olikin lähestulkoon mielenvikainen.

Nyt kolmekymppisenä pakonomainen elämyshakuisuus on jo niin nähty, että nautin paljon mielummin luonnosta ilman päihteitä ja panostan ihmissuhteisiin ihan eri tavalla kuin ennen. Nykyään myös annan enkä vain ota. Olen paljon onnellisempi ihminen, vaikka olen juuri se rauhallinen ja vähään tyytyväinen, sopivasti mukavuudenhaluinen ja draamaa karttava ihminen jota ennen melkeinpä halveksin.

Nelikymppinen en vielä ole, mutta olen hyvin tyytyväinen jos suunta pysyy samana ja silloin olen entistä harmonisempi ja onnellisempi ihminen.

Vierailija
18/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viiskymppisenä en enää piittaa paljon mistään, tajuan että millään ei oikeastaan ole mitään väliä. Olen itsekäs, teen asioita miten itse haluan, enkä välitä mitä muut tekee tai ajattelee mun tekemisistä. Olen ystävällisempi, koska en näe enää mitään syytä kiihkoilla tai kiivastua tai väitellä mistään. Jokainen saa mun puolesta elää miten huvittaa, näyttää miltä huvittaa, olla sellainen kuin on. Nuorempana olin ehdottomampi, jaksoin käydä pitkiä kiihkeitä keskusteluja mieltäni painavista aiheista, lähdin 'barrikadeille' jos asia vaati sitä. Nykyään vain huitaisen kädellä, koska mikään ei kuitenkaan muutu.

Vierailija
19/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on : kun vanhenee, niin viisastuu🤗

Vierailija
20/23 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyynistynyt pikimustaksi, muuttunut liberaalista konservatiiviksi ja tuhlailevasta saidaksi penninvenyttäjäksi. Suunnittelen kaiken mihin ryhdyn hyvin huolellisesti, spontaanius on jäänyt. Syön mitä mieleni tekee, en rajoita kaloreita. Harrastan vain liikuntamuotoja, joista oikeasti nautin. En tee mitään verenmaku suussa, kuten kurita itseäni urheilulla, ylisuorita töissä jne. En yritä olla täydellinen. Ajattelen kaikessa vain omaa ja mieheni etua, enkä anna kenenkään astua varpailleni. Olen asettanut rajat myös sukulaisille ja poistanut elämästäni kylmästi ihmisiä. Löysin tyylini, pukeudun klassisesti, ja pyrin välttämään liiallista huomion vetämistä itseeni. Kodista pidän entistä tarkemmin huolta, en siedä lainkaan likaa tai epäjärjestystä. Olen modernin suunnittelun sijasta ihastunut antiikkiin ja "ylelliseen" mummolatyyliin, ja pyrin nyt sisustamaan kotiamme tällä tavalla.