Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko uskaltanut puuttua? Huijari pummilla bussissa

Vierailija
22.01.2020 |

Menin viikko sitten vauvani kanssa bussilla, vauva oli vaunuissa. Täällä pk-seudulla pääsee ilmaiseksi bussilla lastenvaunujen kanssa. No samalle pysäkille käveli mies risaisten vanhojen vaunujen kanssa, ne vaunut vain oli tyhjät, näin aivan selvästi sen siinä kun odotettiin pysäkillä bussia. Kun bussi tuli, niin mies veti kopan ylös ja vaunuverhon peitteeksi. Ja nousi bussiin ja matkusti pummilla, vauva varmaan muka nukkui niissä vaunuissa, jos tarkastaja tulee. Ilman lasta olisin puuttunut asiaan heti, mutta vauvan kanssa kaksin ollessa en uskaltanut, kyseessä oli vähän pelottavan näköinen ul ko maalaist autainen mies ja bussissa meidän lisäksi vain yksi mummo matkustajana. Olisitko sinä uskaltanut puuttua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi jaksanut puuttua. On ihan yleistä tietoa että kaikki vähemmistöt matkustaa ilmaiseksi ja jos asiaan puuttuu niin parhaimmillaan olet ra-sisti ja pahimmillaan sinut hakataan joukolla ja potkitaan päähän.

Yksi pieni pieru joku vaunumies.

Vierailija
2/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi puuttunut. Ainoastaan silloin, jos bussi olisi ollut ihan täysi, ja tuo vaunujen kanssa matkustava olisi vienyt paikan parilta matkustajalta.

Kyllähän tarkastajat liikkuvat busseissakin. Antaa heidän sitten sakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi jaksanut puuttua. On ihan yleistä tietoa että kaikki vähemmistöt matkustaa ilmaiseksi ja jos asiaan puuttuu niin parhaimmillaan olet ra-sisti ja pahimmillaan sinut hakataan joukolla ja potkitaan päähän.

Täällä meilläpäin on bussit yleensä ihan täynnä vaunuja ja rattaita ja monesti joutuu odottamaan pysäkillä neljäkin ohi kulkevaa bussia ennen kuin tulee bussi, johon itse mahtuu vaunujen kanssa. Eniten v itut ti se, että se mies vei vaunupaikan eikä mukaan mahtunut pysäkiltä vaunut, joissa oli LAPSI. Ap

Vierailija
4/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään puutu. Ei kuulu mulle toisten pummilla matkustaminen.

Vierailija
5/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa autoon.

Vierailija
6/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noihin pitäisi puuttua. Tarkastajat on sitä varten. Mahduit kuitenkin itse kyytiin. Mä ainakin suljen silmäni moiselta, mulle on ihan sama miten kukin kulkee.

Vierailija
7/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa säästäkseen pari roposta, mä nostan hattua enkä posaa. :D

Lisäksi ehkä se oli matkalla hakemaan lasta? Sääntöhän on juuri niin, että vaunujen kanssa ilmaiseksi.

Vierailija
8/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyseessä sama tyyppi, jonka olen muutaman keran nähnyt. Ulkomaalainen noin reilu 30v ja mustat, melko kulahtaneen näköiset vaunut, jonka kuomun suulla vaalea pitsiliina. Aika tiukkaa kai pitää olla rahasta, että jaksaa jäppinen kuljetella mukanaan vaununrotiskoja vain, jotta voi kulkea bussilla ilmaiseksi.

Vierailija
9/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa säästäkseen pari roposta, mä nostan hattua enkä posaa. :D

Lisäksi ehkä se oli matkalla hakemaan lasta? Sääntöhän on juuri niin, että vaunujen kanssa ilmaiseksi.

Ei ole, vaan vaunut joissa 6-v lapsi tai nuorempi = ilmaismatka.

Idea on ollut siinä että lasta ei voi jättää lipun oston ajaksi valvomatta.

Jos harmittaa puijaaminen niin mieti tyypin rahatilannettaja sitä miten ärsyttävää varmaan on kun ei pääse ihan vaan menemään ilman vaunuja. En puuttuisi ilman turvamiehiä moiseen.

Vierailija
10/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi.

Vierailija
11/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kyseessä sama tyyppi, jonka olen muutaman keran nähnyt. Ulkomaalainen noin reilu 30v ja mustat, melko kulahtaneen näköiset vaunut, jonka kuomun suulla vaalea pitsiliina. Aika tiukkaa kai pitää olla rahasta, että jaksaa jäppinen kuljetella mukanaan vaununrotiskoja vain, jotta voi kulkea bussilla ilmaiseksi.

Mustat kulahtaneet vaunut kyllä. Miehellä kädessä hieno kallis älypuhelin. Ap

Vierailija
12/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kirjoittavat haluavat, että sen jälkeen kirjoitetun luultaisiin olevan yleistä tietoa.

Vierailija
13/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö miehellä ollut ollenkaan lasta mukana? Sehän on sallittua, että 0-6-vuotias lapsi voi olla bussissa sylissä tai istua itse penkillä eli ei ole pakko istua rattaissa/vaunuissa ja silti pääsee ilmaiseksi, kuhan on ne vaunut/rattaat mukana.

Itse monesti nostan 2-vuotiaani istumaan bussin penkille tai annan kävellä keskiovesta itse bussiin istumaan, kun muuten hermostuu kun ei nää mitään rattaista, paitsi vaunupaikan seinän.

Vierailija
14/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin vastikään pummilla metrossa. Vahingossa. En tuomitse muita, koska itsellekin voi sattua joskus hassusti. AP tuossakin vain oletti, että miehellä ei ollut lippua, pelkästään ulkoisten seikkojen perusteella. Viime kädessä se on tarkastajien tehtävä tarkastaa liput.

Vierailija
15/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olette kohdanneet bussissa lipuntarkastajan? Minä en koskaan, vaikka matkustan bussilla 2-10 kertaa viikossa. Metrossa niitä tapaa ehkä kahdesti vuodessa.

Vierailija
16/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitt*uako se sinulle kuuluu, minkä näköinen vauva, vai onko vauvaa ollenkaan, toisten ihmisten lastenvaunuissa makaa?

Vierailija
17/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkastajilla muka oikeus alkaa tutkimaan vaunujen sisälle? Mitä sanoo ohjesääntö?

Vierailija
18/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Tutulta (mieheltä) kuski oli oikein halunnut tarkistaa, että vaunuissa oli vauva. Olihan siellä. Yhdessä vielä naureskeltiin juttua jäljestäpäin.

Vierailija
19/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olette kohdanneet bussissa lipuntarkastajan? Minä en koskaan, vaikka matkustan bussilla 2-10 kertaa viikossa. Metrossa niitä tapaa ehkä kahdesti vuodessa.

Mä kohtasin jostain syystä tosi paljon silloin, kun kävin töiden takia Hesassa noin kerran kuukaudessa, ja julkisilla yleensä liikuin. 

Vierailija
20/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla joku ilmianto-puhelin, että ainakin säännöllisesti huijaavat saataisiin kiinni jollain valvontakameralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi