UMK 2020 Official
Kilpailijat on valittu!
Vähän linkkejä uutisiin
https://yle.fi/uutiset/3-11167957
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4f8ca84a-1a18-4b5b-9a8a-c7d435…
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/01/21/tassa-ovat-umk20-finalistit-ke…
Kilpailijat ovat siis Tika, Erika Vikman, Aksel Kankaanranta, F3M, Sansa ja Catharina Zühlke.
Kommentit (1097)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kappaleet 1-5 huonoja sävellyksiä.
Miksi ihmeessä olet noin negatiivinen? Mikä niissä sinua niin mättää?
Olin vain lyhytsanainen. Kappale 6 on aivan toista luokkaa, hyvä sävellys, kertosäe jäi ekalla kuulemalla korvamadoksi.
Oon tosi hämmentynyt siitä, että lehtien äänestyksissä ja jopa Viisukuppilassa Erika Vikmanin Cicviolina on ennakkosuosikki. Minusta se on näistä viidestä huonoin. Se on vanhanaikainen ja huonoa huumoria. Ummehtunut. Erikan ääni ei pääse siinä oikeuksiinsa. En ymmärrä sen suosiota.
Mikä tahansa muu umk-kappaleista kelpaisi minulle, vaikkei niistä neljästäkään mikään ole mestariteos. Tuskin ylletään noista millään top 15:sta (jos finaaliin edes päästään), mutta ei ainakaan tarvitsisi tuntea myötähäpeää. Cicciolina on kulahtanutta junttimusaa, ei please valita sitä.
Bananas-biisistä tulee aivan liikaa mieleen Gwen Stefanin samanniminen kappale.
Zühlken kappale on ihan jees, mutta olisin toivonut häneltä jotain rockimpaa, johon äänensä sopii. Eternity muistuttaa vähän viime vuoden Australian oopperapoppia ja Umk:ssa aiemmin nähtyä Opera Skaalan ooppetatechnobiisiä. Ja ehkä myös sitä yhtä Venäjän balladia ja Ruotsin takavuosien viisua. Ei ole omaperäinen.
Olisipa Umk-finaaliin valittu edes yksi melodinen rock- tai metallibändi. Niissä on Suomen vahvuus.
Aksel Kankaanranta, Tika, Sansa tai Catharina Zühlke parhaat. Äänestän luultavasti Akselia, koska hänellä on makein ääni ja persoona.
Lohdutuksena se, että on nämä tämän vuoden kappaleet ainakin viime vuoden Daruden ja Sebujen tekeleitä laadukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Oon tosi hämmentynyt siitä, että lehtien äänestyksissä ja jopa Viisukuppilassa Erika Vikmanin Cicviolina on ennakkosuosikki. Minusta se on näistä viidestä huonoin. Se on vanhanaikainen ja huonoa huumoria. Ummehtunut. Erikan ääni ei pääse siinä oikeuksiinsa. En ymmärrä sen suosiota.
Mikä tahansa muu umk-kappaleista kelpaisi minulle, vaikkei niistä neljästäkään mikään ole mestariteos. Tuskin ylletään noista millään top 15:sta (jos finaaliin edes päästään), mutta ei ainakaan tarvitsisi tuntea myötähäpeää. Cicciolina on kulahtanutta junttimusaa, ei please valita sitä.
Arttu Wiskarin sanoitus kosiskelee suoraan seksuaalivähemmistöjä, joita on huomattavan paljon viisufaneissa. Ja Kikka matkimisen on uskottu upppoavan muuhun kansaan. Se on ihan suoraan laskelmoitu juttu. Kuulostaa kieltämättä kulahtaneelta, itse biisinteko vähän niinku unohtunut matkasta.
Miksi nämä finalistibiisit paljastettiin jo nyt kun itse finaali on vasta maaliskuussa? Kaikki ehtii jo unohtaa kappaleet siihen mennessä :D
Tai no, M. Pudas varmaan tekee vähintään yhden Erikan voittoa hypettävän kirjoituksen per viikko. Maksettu sponsorisopimus Iltalehden kanssa, oletan?
Erikalle ei taida löytyä haastajaa näistä
Vierailija kirjoitti:
Onneksi joku valisti mulle, että Kuppilan valinta on usein ollut ihan eri mieltä, kuin suuri yleisö.
Ja noissa lehtien äänestyksissä varmaan monet äänestävät " vitsiä".
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä finalistibiisit paljastettiin jo nyt kun itse finaali on vasta maaliskuussa? Kaikki ehtii jo unohtaa kappaleet siihen mennessä :D
Tai no, M. Pudas varmaan tekee vähintään yhden Erikan voittoa hypettävän kirjoituksen per viikko. Maksettu sponsorisopimus Iltalehden kanssa, oletan?
No sitten tulee kisoja minkä aikana äänestellään.
Vierailija kirjoitti:
Bananas-biisistä tulee aivan liikaa mieleen Gwen Stefanin samanniminen kappale.
Zühlken kappale on ihan jees, mutta olisin toivonut häneltä jotain rockimpaa, johon äänensä sopii. Eternity muistuttaa vähän viime vuoden Australian oopperapoppia ja Umk:ssa aiemmin nähtyä Opera Skaalan ooppetatechnobiisiä. Ja ehkä myös sitä yhtä Venäjän balladia ja Ruotsin takavuosien viisua. Ei ole omaperäinen.
Olisipa Umk-finaaliin valittu edes yksi melodinen rock- tai metallibändi. Niissä on Suomen vahvuus.
Samaa mieltä, ettei yhtään Zuhlken tyylinen kappale ja sopisikin paremmin jonkun toisen esitettäväksi.
Zuhlken edellinen euroviisuehdokas Perfect Villain sopi hänelle huomattavasti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Aksel Kankaanranta, Tika, Sansa tai Catharina Zühlke parhaat. Äänestän luultavasti Akselia, koska hänellä on makein ääni ja persoona.
Lohdutuksena se, että on nämä tämän vuoden kappaleet ainakin viime vuoden Daruden ja Sebujen tekeleitä laadukkaampia.
Eikö muita yhtään häiritse, että Aksel laulaa "punaisia valoja päin hurjastelusta" ymv., vaikka hänen olemuksensa on kaikkea muuta kuin kuvatunkaltainen rämäpää.
Lisäksi Aksel on edelleen niin nuori ja lapsekkaan oloinen, ettei nuoruuden kaiholla muistelu tunnu muutoinkaan hänelle vielä yhtään ajankohtaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu Wiskarin sanoitus kosiskelee suoraan seksuaalivähemmistöjä, joita on huomattavan paljon viisufaneissa. Ja Kikka matkimisen on uskottu upppoavan muuhun kansaan. Se on ihan suoraan laskelmoitu juttu. Kuulostaa kieltämättä kulahtaneelta, itse biisinteko vähän niinku unohtunut matkasta.
Ei ole Wiskari ollut tekemässä tätä biisiä.
Nyt kun kaikki kappaleet on kuultu voi tyynesti todeta, että kiva kun on taas useampi ehdokas, mutta ei nyt taas tälläkään kertaa oikein lähde. Tikalla heittäisin Eurooppaa, koska kappaleensa on kaikkine heikkouksineenkin paras kokonaisuus ja näistä ainoa, joka vähän edes säväyttää. Jos siis live on kova. Sansa olisi kakkosvaihtoehtoni, mutta en usko sen valintaan. Zühlke olisi vahva laulaja, mutta valitettavasti kappaleensa on rasittava euroviisutekele. Looking Back jää liian valjuksi ja loput kaksi vaan ei ei ei.
Mutta vähän pitäisi ruoskia kaikkia, jotka olivat osallisena, kun Tikan on annettu laulaa cofFEEE ja numBEEER. Pientä kopion tynkääkin löytyy ym., joten en haluaisi kannattaa kyseistä laulua, mutta vaihtoehtoja on niukasti. Pahimpaan tässä joutuu kuitenkin varautumaan eli väärin lausuttuun Cicciolinaan.
Ite tykkään Akselin biisistä eniten. Moni on kritisoinut vähän tasaiseksi sitä, mutta kyllähän siihen ehtisi lisätä mahtipontisuutta. Erika taitaa kuitenkin viisuihin mennä. Itse en siitä kappaleesta pidä. Sekin tarvisi jotain lisäpotkua kyllä.
Akseli on paras! Upea ääni ja mies. Tätä oon odottanut! Lisää biisejä Akselille, myös suomenkielistä poppia+iskelmää.
Lehtien verkkokyselyissä ihmiset äänestää Erikaa, koska on ainoa nimi, jonka tunnistavat. Tuskin monikaan äänestäjä on edes kuunnellut kappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tuo Aksel oli niin ujo että meinasi pyörtyä jo tuonne lavalle Kristan ja Mikon kanssa.miten hän ikinä pärjäis Euroviisulavalla?
Hyvin laulaa, mutta jotenkin rauhallinen sekä ujo olemus on täysin ristiriidassa lyriikoiden kanssa:
"We were young and naive
Didn’t know what we need
We were in such a rush to grow upWe were restless, confused
Summer nights on the roof
Didn’t know what was in front of usChasing the high life
Stuck in the low lights
But we never know what we have
Until it’s over and we’re looking backSpeeding through red lights
We had a good ride
But we never know what we have
Until it’s over and we’re looking back"
Eikö rauhallinen voi katua sitä, ettei ottanut teininä elämästään kaikkea irti vaan menetti liian monta vuotta haaveilemalla aikuisuudesta? Moni teini ei tajua, että aikuisena vapauden kädessä kulkee myös vastuu.
Teinivuodet ovat monilla vielä ihania jos saa elää normaalissa kodissa, elää normaalia elämää ilman kotijoukkojen kriiseilyjä tai koulukiusaamista. Monet vanhemmat kun nauttivat teiniensä seurasta koska tajuavat heidän muuttavan pian pois. Sen vuoksi montaa harmittaa aikuisena kun jätti kysymättä vanhemmiltaan asioita, joita on sitten aikuisena vaikeaa kysyä.
Nuori aikuinen on juuri sopiva laulamaan tuollaista kappaletta.
Itselläni on omakohtaista kokemusta siitä, että teininä haaveilin vain täysi-ikäistymisestä ja kapakoihin pääsystä ja kohtelin tylystikin vanhempiani. Puolisen vuotta täysi-ikäistymiseni jälkeen minulla ei sitten ollutkaan enää vanhempia keneltä kysyä niitä asioita, jotka joskus jo teininä tulivat mieleen perheemme ja sukumme historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cicciolina on tarjoutunut esiintymään yhdessä Erikan kanssa : )
Vaikuttaa kyllä siltä, että hän on innostunut lähinnä ajatuksesta neuvotella itselleen tuntuva palkkio mahdollisesta esiintymisestä.
Mikäli päätyvät neuvottelemaan yhteistyöstä, toivottavasti saavat tuon halajamansa palkkion neuvoteltua kohtuulliseksi.
Cicciolina ei ole tainnut enää vuosiin olla julkisuudessa, kuten aikoinaan, joten jo pelkästä esiintymisestä hänelle olisi suuri hyöty saadessaan valtavan suuren yleisön itselleen, mikäli ja ilmeisesti kun julkisuuttakin edelleen halajaa.
Vikman maksakoon Cicciolinalle omasta lompsastaan. Ylen rahoja ei tarvi käyttää hänen kutsumiseensa.
Hoh-hoi-jaa.... olipas huonoja, ei ole kyllä kummonen raati ollu. Iso Dannyköhän se on manipuloinu viisukisan. Sehän se, Erikan manipuloi tangokunihgattereksi.
No niin, osallistujat on esitelty. Nyt kaikki äänestämään!