Meillä menee vesilaskua
35€ per hlö. Onko paljon?
Tuohon hintaan meillä käy 3 hlö suihkussa 5x viikossa 15 min. ja yksi hlö 3 x vko, 15 min.
Astianpesukone 1-2 päivässä ehkä n. 12 krt vko.
Pesukone 10 krt vko.
Stemmaako?
Kommentit (26)
Aika paljomta kuulostaa. Minulla menee 16€ kuukaudessa, päivittäin suihkussa ja koneet pyörii tarvittaessa. Koneet eivät itse asiassa kovin paljon vettä vie
Mä en ajasta kuka meillä käy millon suihkussa ja kauan on. 4 hengen talous. Meillä menee n. 13e henkilö kuukaudessa vesimaksua. Ja mulla on niin paljon viherkasveja, et kerta kastelulla niille menee lähemmäs 30litraa vettä. Isoihin ruukkuihin mahtuu kerralla 4 litraa per ruukku. Ja autot pestään omalla pihalla sään salliessa. Kolmelta henkilöltä teillä tulee aika paljon pyykkiä. Mä pesen keskimäärin kaks konetta viikossa. Tiskikone joka toinen päivä.
En tiedä, onko paljon tai vähän.
Itselläni kerrostalossa saunallinen kämppä ja vesiennakko 25€ (per hlö).
Aika tasan on mennyt kulutuksen kanssa.
Riippuu tietysti vesikuution hinnasta, mutta kolmekymppiä on varsin tavallinen, eikä tuolla käyttömäärällä muuta voi olettaa.
Meilläpä menee n. 25 €/kk/2 hlö (laskutettu euromäärä, ei ennakko). Ennen vesimittareita meni 25 €/kk/hlö eli yhteensä 50 €/kk. Siinä maksettiin muiden veden kulutusta.
Meillä on vesilasku 22e/ asukas nykyään. Pari vuotta sitten oli 25e mutta alensivat sitten. Perustunee tode!!iseen keskimääräiseen kulutukseen. Ainakaan meillä ei säästellä eikä tuhlata. No tiskikonetta ei käytetä vaan pestään astiat juoksevalla vedellä samantien käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
älyttömästi pyykkiä
Ja tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljomta kuulostaa. Minulla menee 16€ kuukaudessa, päivittäin suihkussa ja koneet pyörii tarvittaessa. Koneet eivät itse asiassa kovin paljon vettä vie
Kuuluuko lämminvesi?
Mulla 26€ kiinteä, ei omaa mittaria. Kaukolämpö rivari, lämminvesi kuuluu samaan hintaan.
Meillä vesilasku on 250eur 2 kuukaudelta ja 4 henkilöä.
Hgissä
lämmin 9,9500 / m3
kylmä 3,8000 / m3
näyttääpi menevän molempaa suunnilleen saman verran
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä menee n. 25 €/kk/2 hlö (laskutettu euromäärä, ei ennakko). Ennen vesimittareita meni 25 €/kk/hlö eli yhteensä 50 €/kk. Siinä maksettiin muiden veden kulutusta.
Meillä nostettiin 29 euroon, mutta kun vuokralais perhe muutti pois niin laski takaisin 25€/hlö. 10 huoneiston yhtiö. En tiedä mihin saivat niin reilusti menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älyttömästi pyykkiä
Ja tiskiä.
Ei minusta, meillä suunnilleen sama määrä ja ehkä enemmänkin, tiskikone päällä 2-4 kertaa päivässä. Tietty jos asuu vaikka Hesassa kerrostalossa yksin tai kaksin ja syö paljolti ulkona ettei tiskiä niin tule ruoanlaitosta niin ei tiskikonekaan pyöri koko aikaa. Ja jos ei ole lapsia niin ei tule 4 sängystä vuodevaatteita ja kaikki vaatepyykki ja urheiluvaatepyykki harrastuksissta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko lämminvesi?
Mulla 26€ kiinteä, ei omaa mittaria. Kaukolämpö rivari, lämminvesi kuuluu samaan hintaan.
Kuuluu, ja on erillisellä mittarilla
Miksi joku käy suihkussa 15 minuuttia päivässä? Sinähän täyttäisit jo kylpyammeen tuossa ajassa. Suihkun tarkoitus on säästää vettä, eikä tuhlata sitä.
Noin 130eur kuussa menee vesilaskuun ja 4 henkilöä, pyykki ja tiskikone pyörii koko ajan.
Aloittaja on kyllä aivan holtiton. Melkein tunnin seisottaa perhettä lämminvesisuihkussa päivittäin, pesee yli koneellisen pyykkiä päivittäin. Pyörittää astianpesukonetta kahdesti päivässä jne.
Opetelkaa peseytymään ja sulkemaan sitä hanaa saippuoinnin jne. aikana. Hommatkaa muovinen pesuvanna aikuisille, jonne laskette vettä, jos tahdotte vaan lämmitellä siellä vedessä.
Ostakaa enemmän kuin kaksi vaatekertaa ja enemmän kuin ne yhdet astiat kaikille, niin ei tarvitse pyöritellä vajaita koneellisia.
Järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla? Pesettekö tekin koivuja pihalla, niinkuin meidän entinen naapuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla? Pesettekö tekin koivuja pihalla, niinkuin meidän entinen naapuri?
Ei pestä, kunnassa kallis vesi.
Menee? Minne se lasku menee?
Oma kaivo ja kukaan ei laskuta, pumppu toki vie sähköä ja veden lämmittäminen.