Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhetyö käy meillä teini-ikäisen pojan ongelmien vuoksi

Vierailija
19.01.2020 |

Ei siis mitään lastensuojelua varsinaisesti, mutta kouluongelmien vuoksi olen toivonut että tulisivat meille aamuisin, kun itse olen töissä ja katsoisivat että poika herää ja lähtee kouluun. Ei onnistu, haluavat tulla iltapäivisin. No, ei siinä mitään, tulkoot, mutta en ymmärrä miten se auttaa poikaa lähtemään kouluun. Istuvat tunnin sohvalla ja juovat kahvia. Mikä virka näillä on?!

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa ettet enää halua heitä teille.

Vierailija
2/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit. Mitäs ne nyt osaisivat? On kivempaa kaffetella illalla teillä, teini tuskin keittää kahvia jos aamulla tulisivat. Saattaisivat joutua töihin, peräti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne haluavat nähdä miten perhe toimii yhdessä?

Vierailija
4/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ne haluavat nähdä miten perhe toimii yhdessä?

Ovat nähneet jo. Meillä on siis kaksi muutakin lasta. Käydään töissä ja poika on ainoa jolla on ongelmia koulun suhteen. Ollaan tavallinen perhe, joka asuu omakotitalossa ja vanhemmat käy töissä. En vain tajua että jos tarkoitus on auttaa niin eikö kannattaisi kuunnella mitä apua perhe on vailla?!

Millaisia kokemuksia muilla on perhetyöstä?

Vierailija
5/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Ota yhteys kunnan nuorisotoimeen. Saattaa löytyä aamuherättäjiä...

Vierailija
6/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöltä kuulostaa tuo. Luulisi että tukisivat juuri siinä koulunkäynnissä kun se kerran on ongelma.

Vierailija
7/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tarvinnut tällaista apua teininä, mutta koska minulla ei diagnosoitu mitään sitä ei saatu. Vanhemmat uupuivat, minä sairastun vaikeaan masennukseen josta seurasi 15 vuoden mielialalääkekierre. 

Vierailija
8/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs onneton tunari siellä on vanhempana, kun ei saa itse motivoitua lasta siirtymään kouluun. Mene peilin eteen, kuluerä.

Vierailija
9/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin tarvinnut tällaista apua teininä, mutta koska minulla ei diagnosoitu mitään sitä ei saatu. Vanhemmat uupuivat, minä sairastun vaikeaan masennukseen josta seurasi 15 vuoden mielialalääkekierre. 

Ai sitä että joku kahvittelee iltaisin teidän sohvalla?

Vierailija
10/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs onneton tunari siellä on vanhempana, kun ei saa itse motivoitua lasta siirtymään kouluun. Mene peilin eteen, kuluerä.

Tämä onneton tunari menee itse töihin kuudeksi, en ole herättelemässä ketään. Mies on paljon reissutyössä.

Vierailija
11/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarvittaisiin täsmälleen samanlaista aamuapua esiteinin kouluun saamiseksi. Koulussa kysyivät, tarvitsenko apua ja kerroin, että juuri tuollaista apua tarvitsisin, mutta sellaista ei taida tämä yhteiskunta tarjota. Eivät ehdottaneet enää muuta, koska ongelmana on juurikin se, miten saada esiteini lähtemään aamuisin kouluun. Minä olen silloin töissä, enkä voi sieltä käsin häntä patistella kouluun.

Vierailija
12/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa siis sossutkaan lasta kouluun?

Vierailija
13/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ei saa jos lintsaileva nuori kuitenkin pärjää koulussa kuten minä, kympin tyttö. Totuus oli aivan toinen, olin sisältä hajalla. 

Vierailija
14/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asiakkuus nuorten psykiatrisella. Hoitava taho päätti, että koulunkäynti on parasta "hoitoa" ja sairaanhoitaja kävi kolmen viikon ajan aamulla hakemassa pojan kouluun. Valitettavasti se ei poistanut ongelmia, mutta ainakin yrittivät normalisoida pojan elämää ja olin siitä hyvin kiitollinen.

Vierailija
15/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulee armeijassa pärjäämään jos ei edes kouluun pääse??

Vierailija
16/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko teillä ketään isovanhempia, kummeja, naapuria tai vaikka jotain vähän vanhempaa koululaista joka tulisi esim pientä maksua vastaan lähettämään kouluun?

Millaiset ovat pojan nukkumistavat? Menee oikeasti nukkumaan? Vai snäppääkö kaiken yötä?

Kannustan lämpimästi selvittämään miksi pojan on vaikea päästä aamuisin sängystä ylös. Tiedän nimittäin useammankin tapauksen jossa tälläisen aamuisen heräämisvaikeuden ja siitä seuraavan lintsaamisen takaa on paljastunut ihan sairauksia.

Yhdeltä lapselta löytyi niin vaikea uniapnea että tarvitsee cpap-laitetta.

Toiselta hoitamaton epilepsia, sai kohtauksia nukkuessaan ja oli aamulla niiden takia niin väsähtänyt ettei kertakaikkiaan kyennyt kouluun.

Kolmannella oli psykoottistasoinen depressio jota oli peitellyt kaikin keinoin. Ei pystynyt peloiltaan nukkumaan mutta aina jossain vaiheessa aamuyötä uni vei sen verran mukanaan että nukahti ja myöhästyi koulusta.

Vierailija
17/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla ollut kasvatuksessa rajat??

Vierailija
18/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko se perheentyö aikanaan hakemaan myös töihin aamuisin nuo lapsoset?

Vierailija
19/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelit, töllöt ja puhelimet illalla ajoissa pois. Myös itseltä tarvittaessa.

Vierailija
20/221 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataanko sitä koulussa ja ei siksi halua mennä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme