Paljonko töistä saa palkkaa?
En ole ollut päivääkään töissä. Ikää 32 vuotta. Syrjäydyin kun en päässyt kouluihin ja aloin kerätä pulloja. Roskiksia olen penkonut ja erilaisia tapahtumia kierrellyt siitä lähtien. Lähes joka päivä vuodessa. En tiedä pystyisinkö enää mihinkään kunnon työhön mutta kai sitä pitäisi yrittää. Alkaa jo vähän tympiä tuo lenkin kiertäminen pimeässä talvipakkasessa tai vesisateessa. Kesällähän homma on usein ihan ok. Kohta on mummon perintörahatkin jo käytetty ettei ole sitäkään turvaa enää.
Kommentit (12)
Ei taida pullonkerääjän CV:llä päästä kauppiksiin eikä lääkiksiin.
Yleensä jos ei nuorena ole tottunut käymään töissä niin ei enää totukaan myöhemmin. Sama kuin minkä tahansa asian kanssa. Nuorena pystyy vielä opettelemaan mutta kun ikää tulee niin asia muuttuu aina vaikeammaksi.
Aina on mahdollisuus nousta kuopasta.
Kun tarpeeksi alhaalla, siitä on vain yksi tie ja se tie on ylöspäin.
Lähde liikenteeseen jostain työpajasta, hakeudu jonkin sosiaalineuvojan, sosiaaliohjaajan juttusille.
Jokin nopea aikuiskoulutus kurssi sopisi ehkä aluksi.
Rohkeasti eteenpäin. Tuo on jo hyvä alku, kun itse olet tiedostanut tilanteesi.
Tsemppiä !
Tilille rapsahtaa kerran kuukaudessa n. 2000 euroa. Teen kokopäivätyötä. Amk-tasoinen koulutus, mutta myös amiskoulutuksella on päässyt aiemmin samoihin hommiin.
Ai hitto, pitäiskö töistä saada palkkaakin?
Onko ruokalassa pöytiintarjoilu? En mene, jos joutuu itse jonottamaan. Rahvaanomaista.
Roskisten tonkiminen on sairasta hommaa. Varsinkin jos sitä pystyy vuosikaudet tekemään työkseen.
Todennäköisesti saisit saman mitä nytkin. Erona vain 40h viikossa vähemmän vapaa-aikaa ja työmatkakulut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko ruokalassa pöytiintarjoilu? En mene, jos joutuu itse jonottamaan. Rahvaanomaista.
Töissä syödään tietenkin omia eväitä.
Eväsleivät kuuluu olla käärittynä voipaperiin ja maito juodaan suoraan pullosta (vain kossu- tai vodkapullot sallittuja)
Ja työssä mustuneita käsiä EI saa pestä ennen syöntiä.
Saanko kysyä paljonko pulloja on löytynyt kun ilmeisesti aika pitkään olet kerännyt?
Rahishärät kehu Kauppiksessa että alkupalkka koulun jälkeen 8000e/kk + bonarit.