"Kuu, 25, on muunsukupuolinen ja panseksuaali"
Lue täältä Kuun voimaannuttava tarina! https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006376506.html
Kommentit (166)
Käyttäjä2731 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Itse sanon olevani panseksuaali, koska kumppanini on transmies ja pan kuvaa näin omaa seksuaalisuuttani paremmin kuin bi.
Lol 😂
Selitä toki vähän tarkemmin.
En ole aiempi, mutta minusta biseksuaalisuus kyllä sisältää binääriset transihmiset.
aika harva heteronainen voisi olla jonkun sellaisen kanssa jolla on esim vagina tai heteromies sellaisen kanssa jolla on penis.
Itse olen heteronainen, joka on ihastunut transmieheen. Ajattelin asiaa silloin ja totesin, että ei minulle ole niin väliä sillä, onko hänellä nyt penis vai ei, niin kauan kun seksielämä saataisiin jotenkin järjestymään. Hän ei kuitenkaan halunnut minua, joten ei päästy kokeilemaan, oltaisiinko sitä saatu järjestymään vai ei. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa miettii, että miksi nämä muun sukupuolisen pan-ihmiset on aina tosi erikoisen näköisiä. Miksi ei ihan peruspirkkopekkamikälie-ihminen verkkarit jalassa..? Vaatiiko tuo muunsukupuolisuus esim. ylikorostettua naisellisuutta kuten tässä tapauksessa, ainakin meikistä päätellen🤔
Aiheellista pohdintaa. Kyse lienee jostain sensuuntaisesta, että nämä "muu"-ihmiset rakentavat minuuttaan meikin, pukeutumisen ym. kautta. Samaa on tietysti kaikenlaisilla ihmisillä, mutta tässä ihmisryhmässä se oikein korostuu.
Useimmat muunsukupuolisiksi julistautujat ovat nuoria, ja nuoruudessahan tavallisuus on jotain ihan hirveää ja kamalan kammottavaa.
Miksi tavallinen ihminen ei voisi meikata tai pukeutua näyttävästi? Miksi tavallisella ihmisellä pitäisi aina olla ne verkkarit ja vaan hillitty meikki?
Niinhän tossa jutussa tavallinen ihminen on kilon pakkeleissa ja peruukeissa, kuka sen estää.
Hassua on että sitä varten tuon tavallisen ihmisen pitää väittää itseään erikoiseksi ja vallan sukupuolettomaksi olennoksi yms huomion saamiseksi.
Tyttö ei niinkään meikkaa kuin käsittelee kuvansa hyvin. Olisi jännä nähdä kuvat ilman filttereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kaunis, mutta mulle mitään muunsukupuolisuutta ei ole olemassa. Se on joko tai, halusit tai et.
Sinä et sukupuoltani päätä.
Muu29
Sinäkö sen päätät?! 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kaunis, mutta mulle mitään muunsukupuolisuutta ei ole olemassa. Se on joko tai, halusit tai et.
Sinä et sukupuoltani päätä.
Muu29
Sori mutta missä olit biologian tunnilla. Ei ole olemassa kuin heteroita. Mies ja nainen. Kaikki muu shaiba on joidenkin vinksahtaneiden keksimiä "sukupuolia". Palaa sinäkin maan pinnalle otus.
Ajatelkaa, että joku tutkija sai potkut kun meni sanomaan että biologinen sukupuoli on olemassa ja sitä ei voi muuttaa. Ja sitten JK Rowling sai järkyttävän määrän kakkaa niskaansa kun kehtasi kysyä että oliko tuo nyt ihan oikeasti syy antaa potkut. Tämä on kuin joku uskonto, ei saa kyseenalaistaa näitä susia ja kettuja ja heinäsirkkoja jotka identifioituvat ties miksi ja rakastuvat wtc-torneihin. Mitä ihmettä maailmassa oikein tapahtuu? Pitääkö tulla oikea sota tai kulkutauti tai joku ihan oikea ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ärsyttää, että nainen biologisesti ei näyttäisi perinteisesti käsitetyltä naiselta (pukeutumiseltaan, hiuksiltaan, meikkaamiseltaan yms.), ja taas biologinen mies, ei näyttäisikään perinteisesti ulkoisesti käsitetyltä mieheltä (vaatteet yms.) ? Mikä siinä ärsyttää niin paljon, että miesten on pukeuduttava kuin miehet ja naisten kuin naiset, ja muu on tyrmistystä?
Näitä "muusukupuolisia" ja "transsukupuolisia"han se tuntuu eniten ärsyttävän, kun pitää itselle fantasioida joku uusi sukupuoli että voi pukeutua miten haluaa.
Aika umpimielistä sakkia. Miksei esim mies voisi meikata tai pukea mekkoa, välttämättä itseään naiseksi, kun ei ole nainen? Aika säälittävää raukkamaisuutta ettei uskalla sanoa itseään mieheksi.
Kehodysforia on vakava asia. Otetaan nyt vaikka puolisoni, joka 38 vuotta eli naisen kehossa inhoten jokaista siihen liittyvää piirrettä; rintoja, karvattomuutta, korkeaa ääntä, vaginaa, kuukautisia, kaikki se muistutti häntä siitä että hän on syntynyt väärään kehoon. Jo pienestä lapsesta hän oli sanonut äidilleen, että hänelle on vahingossa tehty tytön vartalo vaikka hän on poika. Suihkussa hän kävi silmät kiinni, vaatteet valitsi peittävyyden mukaan, rinnat litisti liiveillä mahdollisimman tasaisiksi. Eihän tuo tervettä ole millään lailla ja jos hän olisi uskaltanut mennä hoitoihin heti kun mahdollista, hänen ei olisi vuosia tarvinnut kärsiä siitä. Ei siihen olisi auttanut pelkästään todeta että hei, olet vain maskuliininen nainen.
Mä en tiennyt mitä erikoista tyypissä on. Ihan tavis kun kuvia katsoo. Näitä meikkaavia on ollut aina. Ennen oli myös laajempi skaala punkkaria, goottia, hippiä mutta nyt on instabeibet muodissa. Ja kyseinen tyyppi on just mitä insta pullollaan, sateenkaarihiukset, voimakkaat meikit ja filtterit. Tosi spessua.
Tavallinen ylimeikattu muovinaama.
1 miljoonasta, näitähän riittää.
Sukupuoli määräytyy sukusolujen perusteella. Yksilö, joka tuottaa/on tuottanut/ilman sairautta tai vammaa tuottaisi pieniä sukusoluja on uros eli mies ja suuria sukusoluja tuottava on naaras eli nainen. Se mitä yksilö kokee pään sisällä tai mitä yhteiskunta häneltä odottaa, eivät vaikuta biologiseen sukupuoleen. Biologista sukupuolta ei myöskään voi vaihtaa.
Mistäs nämä muunsukupuoliset eläinrakkaat sitten tietää, minkäsukupuolisen lemmikin hommaavat? Vai menevätkö törkeästi olettamaan lemmikin sukupuolen sukuvärkkien perusteella? Hmmm?
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että joku tutkija sai potkut kun meni sanomaan että biologinen sukupuoli on olemassa ja sitä ei voi muuttaa. Ja sitten JK Rowling sai järkyttävän määrän kakkaa niskaansa kun kehtasi kysyä että oliko tuo nyt ihan oikeasti syy antaa potkut. Tämä on kuin joku uskonto, ei saa kyseenalaistaa näitä susia ja kettuja ja heinäsirkkoja jotka identifioituvat ties miksi ja rakastuvat wtc-torneihin. Mitä ihmettä maailmassa oikein tapahtuu? Pitääkö tulla oikea sota tai kulkutauti tai joku ihan oikea ongelma?
Tämä taitaa olla sitä kuuluisaa lopun alkua, ihmiskunta jatkaa sekoamistaan kunnes tulee se lopullinen romahdus. Vaikea ehkä kuvitella nyt turvallisissa kodeissamme köllötellessä, mutta niin se menee. Tämä hulluus vain lisääntyy ja syvenee.
"Kuu, 25, on muunsukupuolinen ja panseksuaali"
Onks tämä joku suolaseksuaali?
Siis voinhan minä sanoa että olen muunsukupuolinen mutta vaikea sanoa kun olen syntynyt naisen alapään kera. Miksei voi sanoa että on vain erilainen nainen tai mies? Vai onko muunsukupuolinen niin muodikas sana käyttää?
Taas tarina siitä kun on kasvatettu lapsi niin että tyttönä ei saisi leikkiä autoilla ja pelata jalkapalloa.
Minulla ei ole koskaan ollut
Sukupuolidysforiaa
Transsukupuolinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli määräytyy sukusolujen perusteella. Yksilö, joka tuottaa/on tuottanut/ilman sairautta tai vammaa tuottaisi pieniä sukusoluja on uros eli mies ja suuria sukusoluja tuottava on naaras eli nainen. Se mitä yksilö kokee pään sisällä tai mitä yhteiskunta häneltä odottaa, eivät vaikuta biologiseen sukupuoleen. Biologista sukupuolta ei myöskään voi vaihtaa.
Eikä kukaan ole väittänytkään, että _biologisen- sukupuolen voisi vaihtaa. Mutta ulkonäön voi muuttaa vastaamaan enemmän sukupuoli-identiteettiä. Ehkä jotkut eivät kokisi tarvetta muokata kehoaan, jos ihmiset eivät olettaisi identiteettiä pelkästä ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut
SukupuolidysforiaaTranssukupuolinen nainen.
Eli olet mies.
Miksi haluat valehdella sukupuolesi.
Tarkoitatko, että jos punk oli uusi juttu 40 vuotta sitten, niin enää nykyisin ei saisi käyttää mitään samantyylistä? Mitä se haittaa, jos joku juttu on "ajastaan jäljessä", ei kai aina tarvitse mitään pintamuotia noudattaa...?