Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuu, 25, on muunsukupuolinen ja panseksuaali"

Vierailija
19.01.2020 |

Lue täältä Kuun voimaannuttava tarina! https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006376506.html

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisiä ärsyttää, että nainen biologisesti ei näyttäisi perinteisesti käsitetyltä naiselta (pukeutumiseltaan, hiuksiltaan, meikkaamiseltaan yms.), ja taas biologinen mies, ei näyttäisikään perinteisesti ulkoisesti käsitetyltä mieheltä (vaatteet yms.) ? Mikä siinä ärsyttää niin paljon, että miesten on pukeuduttava kuin miehet ja naisten kuin naiset, ja muu on tyrmistystä?

Noin yleisesti ottaen ei se ärsytä ketään, varsinkin me vanhemmat ihmiset ollaan kasvettu täysin sukupuolinetraalisti, esim. 70-luvulla kaikilla oli jotkut kamalat pottakampaukset ja sukupuolineutraalit vaatteet.

Se mikä ärsyttää ihmisiä on vaatimus osallistua muiden identiteetin rakentamiseen, ihmiset ei ole kiinnostuneita muista vieraista ihmisistä melkein yhtään.

"Noin yleisesti ottaen ei se ärsytä ketään, varsinkin me vanhemmat ihmiset ollaan kasvettu täysin sukupuolinetraalisti"

Uskotko tuohon itsekään?

En usko, että te nuoremmat tiedätte meidän elämästä paljon mitään, siitä miten me on eletty ja kasvettu.

Te luulette jonkun veganisminkin olevan jotain jännittävää ja uutta, esim. 90-luvulla oli paljon isompi vegaaniliike meneillään.

Itse vietin nuoruusvuoteni lontoon lgbt piireissä, luuletko, että ärsyynnyn jostain sukupuolineutraaliuudesta?

Minä, kuten muutkin ikäiseni, emme vain pidä siitä, että meiltä vaaditaan osallisuutta muiden identiteettiin, se on se syy miksi joku itkevä gretakin ärsyttää, sen vanhemmat on vastuussa sen tänne tekemisestä, ei kukaan normaali ole tehnyt tänne lapsia nyt yli 20 vuoteen.

Vierailija
42/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS-sedät kiimassa kun näkevät noita meikattujen kundien kuvia.

Siksi ne tuohtuneina runkkaavat oikein vihaisesti ja suu auki luettuaan tuon artikkelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö tuo panseksuaalisuus ole sama kuin bi-seksuaalisuus?

Panseksuaali vissiin ihastuu myös transihmisiin jne. 

Sitä tarkoitti myös biseksuaali ennen. Ei mulla ole ketään vastaan mitään, mutta termit välillä uuvuttaa.

T. Bi, eli nykykielellä pan

No eikä tarkoittanut. Jos on biseksuaali, voi ihastua tai olla ihastumatta transsukupuolisiin.

T: Bi, eli nykykielellä bi

Vierailija
44/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisiä ärsyttää, että nainen biologisesti ei näyttäisi perinteisesti käsitetyltä naiselta (pukeutumiseltaan, hiuksiltaan, meikkaamiseltaan yms.), ja taas biologinen mies, ei näyttäisikään perinteisesti ulkoisesti käsitetyltä mieheltä (vaatteet yms.) ? Mikä siinä ärsyttää niin paljon, että miesten on pukeuduttava kuin miehet ja naisten kuin naiset, ja muu on tyrmistystä?

Noin yleisesti ottaen ei se ärsytä ketään, varsinkin me vanhemmat ihmiset ollaan kasvettu täysin sukupuolinetraalisti, esim. 70-luvulla kaikilla oli jotkut kamalat pottakampaukset ja sukupuolineutraalit vaatteet.

Se mikä ärsyttää ihmisiä on vaatimus osallistua muiden identiteetin rakentamiseen, ihmiset ei ole kiinnostuneita muista vieraista ihmisistä melkein yhtään.

"Noin yleisesti ottaen ei se ärsytä ketään, varsinkin me vanhemmat ihmiset ollaan kasvettu täysin sukupuolinetraalisti"

Uskotko tuohon itsekään?

En usko, että te nuoremmat tiedätte meidän elämästä paljon mitään, siitä miten me on eletty ja kasvettu.

Te luulette jonkun veganisminkin olevan jotain jännittävää ja uutta, esim. 90-luvulla oli paljon isompi vegaaniliike meneillään.

Itse vietin nuoruusvuoteni lontoon lgbt piireissä, luuletko, että ärsyynnyn jostain sukupuolineutraaliuudesta?

Minä, kuten muutkin ikäiseni, emme vain pidä siitä, että meiltä vaaditaan osallisuutta muiden identiteettiin, se on se syy miksi joku itkevä gretakin ärsyttää, sen vanhemmat on vastuussa sen tänne tekemisestä, ei kukaan normaali ole tehnyt tänne lapsia nyt yli 20 vuoteen.

Ok Boomer.

Vierailija
45/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö tuo panseksuaalisuus ole sama kuin bi-seksuaalisuus?

Panseksuaali vissiin ihastuu myös transihmisiin jne. 

Kyllä biseksuaalikin voi ihastua transihmisiin. Oikeasti ero on se, että panseksuaali ei kai ajattele niitä ihmisiä sukupuolen kautta, tai sukupuoli ei ole seksuaalisessa halussa olennainen tekijä.

Itse olen biseksuaali, ja minulle kyllä sukupuoli (oli sitten nainen, mies tai joku muu) on ihastuksessani ja halussani olennainen asia.

Vierailija
46/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun ilkeät kommentit kertovat että vielä menee sata vuotta ennen kuin jokainen saa olla mikä on.

Vierailija
47/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa miettii, että miksi nämä muun sukupuolisen pan-ihmiset on aina tosi erikoisen näköisiä. Miksi ei ihan peruspirkkopekkamikälie-ihminen verkkarit jalassa..? Vaatiiko tuo muunsukupuolisuus esim. ylikorostettua naisellisuutta kuten tässä tapauksessa, ainakin meikistä päätellen🤔

Vierailija
48/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas näitä taas. Kyllä olemme nyt tietoisia muunsukupuoisuudestasi ja panseksuaalisuudestasi, kiitos informaatiosta, moving on.

Vierailija
49/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut on sitä mieltä hyvin vahvasti, että biologinen sukupuoli täsmää aina päänsisäiseen kokemukseen omasta sukupuolesta???

Ja me kaikki muutkin ei-setahörhöt.

Vierailija
50/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa, jos sanon ett on olemassa vain 2 sukupuolta ja muu on ihmisten keksimiä sukupuolia niin olenko vihaaja ja suvaitsematon? No olen koska en hyväksy näitä sukupuolettomuus juttuja, eli kaikki ne jotka haluaa että naiset on naisia ja miehet miehiä ja sanoo et on vain 2 sukupuolta on vihaajia

Vierailija
51/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko tuohon itsekään?

Ok Boomer.

Eh, me ollaan ns. x-sukupolvi ja xenniaaleja, meidän vanhemmat on niitä sun pelkäämiä boomereita.

Omatkin boomer vanhempani elivät muuten vuosia mm. pariisissa, amsterdamissa ja intiassa (voit varmaan arvata niiden elämäntyylin), luuletko niidenkään oikein tutisevan jostain sukupuolineutraaliudesta? 

Vierailija
52/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kaunis, mutta mulle mitään muunsukupuolisuutta ei ole olemassa. Se on joko tai, halusit tai et.

Sinä et sukupuoltani päätä.

Muu29

Etkä sinäkään.

Vierailija
53/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Musta Aukko ja olen identiteetiltäni persejalkainen, olen vanseksuaali, rakastelen vain pakettiautoja.

En halua huomiota. Olen somevaikuttaja, haluatko haastattelun?

Vierailija
54/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa miettii, että miksi nämä muun sukupuolisen pan-ihmiset on aina tosi erikoisen näköisiä. Miksi ei ihan peruspirkkopekkamikälie-ihminen verkkarit jalassa..? Vaatiiko tuo muunsukupuolisuus esim. ylikorostettua naisellisuutta kuten tässä tapauksessa, ainakin meikistä päätellen🤔

Aiheellista pohdintaa. Kyse lienee jostain sensuuntaisesta, että nämä "muu"-ihmiset rakentavat minuuttaan meikin, pukeutumisen ym. kautta. Samaa on tietysti kaikenlaisilla ihmisillä, mutta tässä ihmisryhmässä se oikein korostuu. 

Useimmat muunsukupuolisiksi julistautujat ovat nuoria, ja nuoruudessahan tavallisuus on jotain ihan hirveää ja kamalan kammottavaa. 

Vierailija
55/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi käyttää verkkareita (siis urheiluharrastuksen ulkopuolella)? Veikkaan, että vastaus kysymykseesi on se, että koska muunsukupuoliset kokevat jo olevansa erilaisia, ei heillä ole mitään paineita noudattaa sitä peruspirkkopekkamikälie-ihmisen verkkarinormia, joten he voivat vapaammin toteuttaa muita tyylejä. Ehkä se peruspirkkopekkakin tykkäisi välillä pukeutua ja olla vähän näyttävämmin, mutta kun ei voi, kun heti toiset peruspirkkopekat alkavat tuijottaa, naapurit juoruilla jne - kun aika monen mielestä kaikki peruspirkkopekka-tyylistä poikkeava koetaan vääränlaiseksi itsensä esiin tuomiseksi.

Vierailija
56/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheellista pohdintaa. Kyse lienee jostain sensuuntaisesta, että nämä "muu"-ihmiset rakentavat minuuttaan meikin, pukeutumisen ym. kautta. Samaa on tietysti kaikenlaisilla ihmisillä, mutta tässä ihmisryhmässä se oikein korostuu. 

Useimmat muunsukupuolisiksi julistautujat ovat nuoria, ja nuoruudessahan tavallisuus on jotain ihan hirveää ja kamalan kammottavaa. 

Miksi tavallinen ihminen ei voisi meikata tai pukeutua näyttävästi? Miksi tavallisella ihmisellä pitäisi aina olla ne verkkarit ja vaan hillitty meikki?

Vierailija
57/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näistä pitää tehdä juttuja? Siksikö ettei friikkiä pidettäisi enää friikkinä?

Koska aihe kiinnostaa ihmisiä - kuten teitäkin kaikkia, jotka nyt keskustelette suu vaahdossa tässä ketjussa.

Vierailija
58/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä että aina suurin osa naisia jotka hurahtaa yksisarvisiin ja itsekeksittyihi nimiin yms

Vierailija
59/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hurja.

Hohhoijaa.

Vähän huvittaa kun nämä nuoret luulevat olevansa jotain uutta ja hurjaa sinisissä peruukeissaan ja punk meikeissään, olette n 40 vuotta aikaamme jäljessä.

Ainoa mikä on uutta, on tämä että tavoitellaan huomiota keksimällä olemattomia sukupuolia.

Vierailija
60/166 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näistä pitää tehdä juttuja? Siksikö ettei friikkiä pidettäisi enää friikkinä?

Koska aihe kiinnostaa ihmisiä - kuten teitäkin kaikkia, jotka nyt keskustelette suu vaahdossa tässä ketjussa.

Mikä aihe?

Ihmiset ovat perin kyllästyneitä näihin tyrkkyihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän