Muotivillitys, mitä et tajua etkä ymmärrä? Mä en ymmärrä, miten kukaan tykkää käyttää tällaisia valmiiksi revittyjä farkkuja:
Kommentit (762)
Revityt farkut ei kelpaa kierrätykseen. Ne heitetään roskiin. Eli täysin turha muoti.
Ripsienpidennykset/volyymiripset on asia, jota en edelleenkään ymmärrä. Mielestäni nämä pidennykset sopivat ainoastaan silloin, kun on muutenkin juhlava/hieno meikki mutta kevyen meikin tai meikittömän naaman kanssa näyttävät vain ja ainoastaan tunkkaiselta ja saavat silmät vaikuttamaan pieniltä. Toki olen muutaman naisen nähnyt, joille nämä pidennykset sopivat meikittömänäkin, mutta ehdottomasti suurimmalla osalla pidennykset näyttävät vain hyvin oudoilta. Muutenkin ripsien ylikorostaminen ilman, että se näkyy muussa meikissä, ei mielestäni ole kovin nättiä.
Sitten toinen on "alusvaatteet" arkikäytössä. Esimerkiksi pitkänmallinen kauluspaitamekko yhdistettynä sukkanauhoihin ja stay-up sukkiin. Ja tämä sukkanauha tietysti näkyy sen mekon alta. Jossain provokatiivisessa bilepukeutumisessa tämä on mulle ok, mutta kadulla en ymmärrä tällaista tyyliä. Samoin Bralette-mallisten toppien käyttäminen arkikäytössä.
minä en ymmärrä tatuointeja. mutta antaahan se kantajastaan jo ääliön kuvan en edes puhukkaan piirrellyn pellen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shokkivärjätyt hiukset. Siis siniset, vihreät, pinkit, violetit jne. Sekä ne moniväriset "merenneitohiukset"/"yksisarvishiukset" tyyliä Saara Sarvas.
Sopii korkeintaan teinille, ei niilläkään kyllä näytä hyvältä vaan tyhmältä, mutta aikuisella naisella varsinkin todella typerän näköistä. Hiukset ovat aina kauniimmat kun ovat luonnollisen väriset ja muutenkin sen sävyiset että sopivat ihmisen muuhun väritykseen.
Plus että automaattisesti tulee mielikuva mt-ongelmaisesta "ongelmanuoresta" tai äärifeminististä. Oon kuullutkin sanottavan, että nämä em. Tapaukset tunnistaa varoitusväristä pääs, ja tässä on hyvinkin perää. En itse tunne yhtäkään shokkivärejä päässään (muuten kuin kertakokeiluna) käyttävää, jolla ei olisi vähintäänkin pitkäaikaista masennusta tms. ongelmia. Itsekin teininä värjäsin tukan vihreäksi, ja olinkin masentunut ja kahteen kertaan osastolla. Nyt aikuisena ja hyvinvoivana naisena en ikinä vetäis päätä sen näköiseksi.
Plus ne näyttää aina ihan hirveiltä, koska
1. Väri kuluu niin äkkiä pois että pitäis värjätä melkein viikon välein ettei tukka näytä haalistuneelta tiskirätiltä.
2. Niitä väre varten pitää yleensä aina tukka ensin vaalentaa niin valkoiseksi, että siitä tulee kamalaa karrelle palanutta hamppua, joka shokkivärjättynä muistuttaa lähinnä trollipeikon tukkaa.
Vähän liikaa mt-juttujen soimausta tässä vaikka itsekin osastolla olet ollut. Minusta erilaiset hiusväri ovat ihania, riippuu mikä väri itselle sopii. Aikuisena käyttäisin persikan sävyä, tai vaaleanpunaista.
Sillä hän ne mt-jutut häviää että on avoin eikä häpeä, jos hiusväreillä mitään yhteyttä on.Nyt on muotia olla avoin.
Se että jokin on muotia, ei tarkoita että se olisi oikeasti hienoa tai fiksua, kuten tämä ketjukin on hyvin tuonut ilmi. Mielenterveysongelmissa ei ole mitään hienoa, ne ovat surullisia ja ikäviä asioita. Ei niitä minään tabuinakaan tarvitse pitää, mutta ei siitä mihinkään pääse että ei se hyvä asia ole jos niitä on ja miistä kannattaisi pikemminkin pyrkiä eroon kuin assosioida itseään entistä vahvemmin niihin.
Tässä muuten toinen muoti, jota en voi sietää, eli juurikin tuo mainitsemasi "avoimuus mielenterveysasioista", joka on "avoimuuden" sijaan mennyt siihen, että tietyis porukoissa on niin muodikasta olla jotenkin mt-ongelmainen että suorastaan keksitään itselle diagnooseja ja liioitellaan omia ongelmia että oltaisiin kivan edgyjä ja muodikkaita. Toisten ihmisten aidoista ongelmista kuten ahdistushäiriöstä ja pakko-oireista tehdään jopa hauskan mukavitsikkäitä t-paitoja ym, heti jos n hermostuttaa jokin niin on olevinaan "ocd". Joka ikinen youtubettaja puskee ulos näitä "my mental health story/my depression/my anxiety" jne videoita, kun haluaa hypätä trendijunaan.
Itse tosiaan mt-ongelmista kärsineenä ja niistä parantuneena/ylipäässeenä näen tämän trendin todella irvokkaana. Minun käsityksenk mukaan ne, joilla aidosti on ongelmia eivät halua hieroa niitä muiden naamaan vaan enemmänkin piiloutua/sulautua joukkoon. Nuo mt-ongelmillaan huomiota kerjäävät ovat ihan asia erikseen.
Täällä monilla patoumia tatuoituja kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljaat nilkat talvella. Sukat ja suihkusandaalit kaupunkikäytössä (myöhään syksylläkin näin näitä). Ylipäätään säähän sopimaton pukeutuminen, oli se sit pipo ja huppari helteellä tai takki auki pakkasella... ei Wanha ymmärrä.
Jonkun pitäisi selittää näille, että mitä vaivoja se aiheuttaa vanhempana.
Ei kylmettyminen tutkimusten mukaan aiheuta yhtään mitään vanhempana.
Ei niin. Toki muumiot luulevat niin, kun he yhdistävät iän tuomat normaalit niveltulehdukset ja palelun "vetoon" ja "kylmettymiseen" ja toistuvat virtsatietulehdukset "kylmässä istumiseen", kun kyse on yksilöllisestä alttiudesta ja/tai omasta tai kumppanin huonosta hygieniasta.
Ei tuota niin, munuaiset pitää pitää lämpiminä talvella. Ja kyllä voi virtsatietulehdus tulla palelluttamisesta.
Googlaa vaikka kidneys and cold weather, UTIs myös.
Kuka idiootti vieläkin luulee ettei kylmä vaikuta virtsarakkoon? Itse olen ainakin saanut tulehduksia jos alapää on kylmettynyt aivan sama mitä jotkut lääkärit höpisevät ettei kylmä muka vaikuta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tällä hetkellä teinit ja deegut pukeutuu ihan samalla tavalla. Värikkäät tuulitakit, mutsifarkut, rumat lenkkarit ja vyölaukku. Mun silmään törkyisen näköistä.
Minä luulin joutuneeni vahingossa aikavääristymästä ysärille kun vastaan tuli teinityttö hiivatin rumassa tuulitakissa, reisistä pussittavissa porkkanafarkuissa ja valkoisissa lenkkareissa, isot rillit päässä.
Pahoja kaikuja ysärin alusta. Nuo lapset eivät onnekseen muista sitä aikaa, kun eivät ole syntyneetkään vielä silloin.
Nenälävistykset kuten septum.
Hirveää miten ihmiset edes haluavat tuollaisen.
Kolmois-kaksois ja kaikki tuommoiset
Kamerat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shokkivärjätyt hiukset. Siis siniset, vihreät, pinkit, violetit jne. Sekä ne moniväriset "merenneitohiukset"/"yksisarvishiukset" tyyliä Saara Sarvas.
Sopii korkeintaan teinille, ei niilläkään kyllä näytä hyvältä vaan tyhmältä, mutta aikuisella naisella varsinkin todella typerän näköistä. Hiukset ovat aina kauniimmat kun ovat luonnollisen väriset ja muutenkin sen sävyiset että sopivat ihmisen muuhun väritykseen.
Plus että automaattisesti tulee mielikuva mt-ongelmaisesta "ongelmanuoresta" tai äärifeminististä. Oon kuullutkin sanottavan, että nämä em. Tapaukset tunnistaa varoitusväristä pääs, ja tässä on hyvinkin perää. En itse tunne yhtäkään shokkivärejä päässään (muuten kuin kertakokeiluna) käyttävää, jolla ei olisi vähintäänkin pitkäaikaista masennusta tms. ongelmia. Itsekin teininä värjäsin tukan vihreäksi, ja olinkin masentunut ja kahteen kertaan osastolla. Nyt aikuisena ja hyvinvoivana naisena en ikinä vetäis päätä sen näköiseksi.
Plus ne näyttää aina ihan hirveiltä, koska
1. Väri kuluu niin äkkiä pois että pitäis värjätä melkein viikon välein ettei tukka näytä haalistuneelta tiskirätiltä.
2. Niitä väre varten pitää yleensä aina tukka ensin vaalentaa niin valkoiseksi, että siitä tulee kamalaa karrelle palanutta hamppua, joka shokkivärjättynä muistuttaa lähinnä trollipeikon tukkaa.
Vähän liikaa mt-juttujen soimausta tässä vaikka itsekin osastolla olet ollut. Minusta erilaiset hiusväri ovat ihania, riippuu mikä väri itselle sopii. Aikuisena käyttäisin persikan sävyä, tai vaaleanpunaista.
Sillä hän ne mt-jutut häviää että on avoin eikä häpeä, jos hiusväreillä mitään yhteyttä on.Nyt on muotia olla avoin.
Se että jokin on muotia, ei tarkoita että se olisi oikeasti hienoa tai fiksua, kuten tämä ketjukin on hyvin tuonut ilmi. Mielenterveysongelmissa ei ole mitään hienoa, ne ovat surullisia ja ikäviä asioita. Ei niitä minään tabuinakaan tarvitse pitää, mutta ei siitä mihinkään pääse että ei se hyvä asia ole jos niitä on ja miistä kannattaisi pikemminkin pyrkiä eroon kuin assosioida itseään entistä vahvemmin niihin.
Tässä muuten toinen muoti, jota en voi sietää, eli juurikin tuo mainitsemasi "avoimuus mielenterveysasioista", joka on "avoimuuden" sijaan mennyt siihen, että tietyis porukoissa on niin muodikasta olla jotenkin mt-ongelmainen että suorastaan keksitään itselle diagnooseja ja liioitellaan omia ongelmia että oltaisiin kivan edgyjä ja muodikkaita. Toisten ihmisten aidoista ongelmista kuten ahdistushäiriöstä ja pakko-oireista tehdään jopa hauskan mukavitsikkäitä t-paitoja ym, heti jos n hermostuttaa jokin niin on olevinaan "ocd". Joka ikinen youtubettaja puskee ulos näitä "my mental health story/my depression/my anxiety" jne videoita, kun haluaa hypätä trendijunaan.
Itse tosiaan mt-ongelmista kärsineenä ja niistä parantuneena/ylipäässeenä näen tämän trendin todella irvokkaana. Minun käsityksenk mukaan ne, joilla aidosti on ongelmia eivät halua hieroa niitä muiden naamaan vaan enemmänkin piiloutua/sulautua joukkoon. Nuo mt-ongelmillaan huomiota kerjäävät ovat ihan asia erikseen.
Mutta senpä takia näiden avointen ihmisten ahdistuksen ja masennukset eivät purkitu niin että joutuvat osastolle asti. Jos pystyt tekemään OCD:sta t-paidan, tai masennuksesta, tai syömishäiriöstä, tai epävakaudesta, olet jo päässyt pitkälle.
Monica Lewinsky on ihmisten silmissä ihan huomionhakuinen ja epävakaa, joka yhä esiintyy julkisuudessa puhuen presidentistä ja siitä mekosta. Ikään kuin ei olisi oppinut mitään 25 vuodessa. Sen sijaan, jos se avoimesti puhuisi huomionhaustaan, niin tuntuisi että tyyppi on kasvanut ihmisenä.
Mustia farkkuja.
Oikeastaan en Ole ikinä tykännyt
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi, jossa on lapsen nimi ja syntymäaika jollain erikoisella fontilla. Havaintojeni mukaan näitä näkee vanhemmilla, joilla on kasvatus ja elämänhallinta vähän hukassa. Jos haluaa viestiä ympäristölle, miten tärkeitä lapset ovat, voisi mieluummin niiden lasten kanssa viettää aikaa ja tehdä asioita.
Minä jouduin kerran kassajonossa toljottamaan edellä seisseen naisen palanutta selkää jossa luki Aada ja Mio tai Nio. Pari kliseistä tähteä ympärillä.
Oletteko muuten huomanneet miten monella ripsipidennykset omaavalla naisella on silmäluomet turvoksissa? Ilmeisesti johtuu liimasta jolle voi pitkässä juoksussa tulla pahasti allergiseksi? Siitä on mun mielestä kauneus kaukana.
Läpikuultavat legginsit ilman että on pitkä paita päällä. Kivasti sitten kukkapikkarit näkyy läpi. Ja sitten taas toinen ääripää eli täti-ihmisillä farkut ja pitkä tunika/mekko siinä päällä. Siis täh?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljaat nilkat talvella. Sukat ja suihkusandaalit kaupunkikäytössä (myöhään syksylläkin näin näitä). Ylipäätään säähän sopimaton pukeutuminen, oli se sit pipo ja huppari helteellä tai takki auki pakkasella... ei Wanha ymmärrä.
Jonkun pitäisi selittää näille, että mitä vaivoja se aiheuttaa vanhempana.
Ei kylmettyminen tutkimusten mukaan aiheuta yhtään mitään vanhempana.
Ei niin. Toki muumiot luulevat niin, kun he yhdistävät iän tuomat normaalit niveltulehdukset ja palelun "vetoon" ja "kylmettymiseen" ja toistuvat virtsatietulehdukset "kylmässä istumiseen", kun kyse on yksilöllisestä alttiudesta ja/tai omasta tai kumppanin huonosta hygieniasta.
Ei tuota niin, munuaiset pitää pitää lämpiminä talvella. Ja kyllä voi virtsatietulehdus tulla palelluttamisesta.
Googlaa vaikka kidneys and cold weather, UTIs myös.Kuka idiootti vieläkin luulee ettei kylmä vaikuta virtsarakkoon? Itse olen ainakin saanut tulehduksia jos alapää on kylmettynyt aivan sama mitä jotkut lääkärit höpisevät ettei kylmä muka vaikuta mihinkään.
Olet oikeassa ja väärässä. Jos on täysin bakteeriton iho joka puolella, niin et saa kylmässä tulehdusta. Näin ei koskaan ole ja kylmä alentaa vastustuskykyä, jolloin ihan tavallinen ihon bakteeri voi alkaa lisääntyä ja aiheuttaa silloin tulehduksen.
T.tutkija
Missä nämä kaikki tunikoiden perään itkevät naisihmiset oikein asuvat? Asun itse Oulun seudulla ja olen töissä usean sadan henkilön yrityksessä, jossa valtaosa naisia. Toimitilamme sijaitsevat rakennuskompleksissa, jossa on myös muita naisvaltaisia työpaikkoja. Rehellisesti sanottuna en muista nähneeni yhtään tunikaan pukeutunutta naista vuosikausiin.
Sitä en myös ymmärrä, että miksi joku ns. muotivillitys tyrmätään täysin kokonaan. Esimerkiksi itse omistan parit crocsit ja ne ovat mökkiolosuhteissa eniten pitämäni jalkineet. Veneilemme paljon ja huolettomampia kenkiä löydy, kun välillä kahlaan polvia myöten rantavedessa. Converset taas ovat ykkösjalkineeni kaupunkilomilla. Ne vievät pienen tilan matkalaukkussa, sopivat jalalleni hyvin, ovat suhteellisen siistin näköiset ja pystyn kävelemään nillä vaikka 10 kilometriä (muitakin matalia kenkiä tennareista ballerinoihin ja Sketcherseihin olen kokeillut, mutta yhtä hyviä ei ole löytynyt).
Siilitukka pään sivuilla ja keko hiuksia päälaella. Järkyttävän näköistä sekä miehillä että naisilla.
Feikkicrocsit on parhaat mökillä kun käy pihalla ja ulkohuusissa tai muuten pitää saada nopeasti jalkineet. Tyylipisteitä ei siellä lasketa.
Sillä hän ne mt-jutut häviää että on avoin eikä häpeä, jos hiusväreillä mitään yhteyttä on.
Nyt on muotia olla avoin.