Kuinka monta "kemiaa" ja oikeaa kolahdusta ootte kokeneet elämänne aikana?
Mä sanoisin, että niitä on ollu ehkä viis, maksimissaan kymmenen ja olen jo 50. Kaikista mun tapaamista ihmisistä vaan noin vähän. Osasta on tullut rakkaustarinoita ja osasta ei. Yksi oli vaan tuntematon kassahenkilö, mutta kolahdus oli kovin vahva, molemminpuolinen ja niin ilmiselvä, että jopa mukana ollut aviomieheni huomasi sen.
Tässä muutama fakta näihin liittyen: ovat kaikki olleet miehiä, ei mitään hajua ammatista tai rahoista, iällä ei ole ollut väliä ja ovat olleet ihan erinäköisiä.
Erikoista hommaa.
Kommentit (798)
Kemiaa, eli käsitän sen voimakkaaksi fyysiseksi vetovoimaksi, varmaan lähemmäs kolmisenkymmentä. Oikeita ihastumisia näistä vajaa kymmenen ja rakastumisia muutama.
Ei ole kyllä ikinä kolahtanut.
T. 34 vee
Vierailija kirjoitti:
Kemiaa, eli käsitän sen voimakkaaksi fyysiseksi vetovoimaksi, varmaan lähemmäs kolmisenkymmentä. Oikeita ihastumisia näistä vajaa kymmenen ja rakastumisia muutama.
Siis suurimman osan kanssa näistä en ollut missään suhteessa, koin vain sen tunteen, kun sitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain 1 henkilö, jonka kanssa oli vahva yhteys heti alusta asti tunnetasolla. Tavattiin nuorina alle 20-vuotiaina matkalla, mutta asuttiin eri paikkakunnilla. Pidettiin yhteyttä jonkun aikaa, jäi hyvä muisto hänestä.
Nykyisen puolison kanssa on kyllä kipinää ja hyvä keskusteluyhteys ja rakkautta. Ollaan oltu jo monta vuotta yhdessä.
Huomaan vain sen, että kun kerran on kokenut tuollaisen kohtaamisen, että tuntuu kuin kaikki asiat olisivat kohdallaan, sitä hetkeä ja tunnetta on vaikea unohtaa.
Tämä on totta, kun on sen kerran kokenut, tietää että on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
KakSi sellaista, jotka on ollu molemminpuolisista. Kolahdus on naisilla monesti vain yksipuolista kiinnostusta. Mies katselee monia naisia samaan aikaan ja ajattelee kohtaamisista eri tavalla.
Sepä sinä onkin kun kolahdus voi olla vain molemminpuolista. Nyt ei ole kyse mistään yksipuolisesta haaveilusta, vaan siitä että sähkön rätinä on ilmeistä ulkopuolisillekin. Sen tietää kun sen kokee.
Itse en uskonut koko juttuun kunnes 36-vuotiaana kolahti kuin metrinen halko. Siinä rytäkässä meni koko elämä uusiksi, asuinmaata ja ammattia myöten.. Yhdessä ollaan edelleen, kohta 15 vuotta ja kipinät sinkoilee edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kolahtamisjuttu ei vaan avaudu mulle yhtään. Ymmärrän kyllä ihastumisen, seksuaalisen vetovoiman ja yhteenkuuluvuuden tunteen, mutta en kolahtamista ja kemiaa.
En minäkään muutoin kuin jonain käsiterajoitteisten sönkötyksenä.
Suoraansanoen ahdistaa, että 20-40-vuotiaiden äidinkielen sanasto on noin suppeaa. Eivätkö ne ole ikinä lukeneet kirjoja?
Heti tulee mieleen kaksi, kummankaan kanssa ei kuitenkaan syntynyt mitään sutinaa, kun elämäntilanteet eivät sitä sallineet. Mutta voi siskot, miten vieläkin lämmittää vatsanpohjaa, kun muistelee, miten hyvin näiden miekkosten kanssa ajatukset, huumori, kiinnostuksenkohteet ja elämänarvot loksahtivat yhteen. Saatanpa aina silloin tällöin nähdä vähän levottomia uniakin. Toinen näistä kemisteistä on ikävä kyllä jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kolahtamisjuttu ei vaan avaudu mulle yhtään. Ymmärrän kyllä ihastumisen, seksuaalisen vetovoiman ja yhteenkuuluvuuden tunteen, mutta en kolahtamista ja kemiaa.
En minäkään muutoin kuin jonain käsiterajoitteisten sönkötyksenä.
Suoraansanoen ahdistaa, että 20-40-vuotiaiden äidinkielen sanasto on noin suppeaa. Eivätkö ne ole ikinä lukeneet kirjoja?
Olen mieluummin käsiterajoitteinen sönköttäjä kuin elän koko elämäni niin, että saan suurimmat elämykseni siitä että halveksin muiden sanavalintoja kun he kuvailevat kokemuksiaan.
Toivon sinulle isoa kolahdusta mutta valitettavasti ankeuttajille harvoin tapahtuu mitään niin jännittävää.
Yksi. Tänä vuonna tulee 10v täyteen.
Haluan kokea kolahduksen. Määritelläänkö kolahdus varmuuden tunteeksi vai hormonihumalaksi?
Yksi ihan tulivuorikemia, ei ollut mitään mahdollisuutta estellä sitä. Muutamia vahvoja ihastuksia, joista osasta kehittyi tapailua tai seurustelusuhde. Kyllähän tähän ikään on jo ehtinyt. 3 vakavaa, pitempää suhdetta, joista yhdestä 2 lasta. Ikää jo 70.
En ole edes tyyppiä, johon miehet erityisesti kiinnittäisivät huomiota, joten ihan riittävä saldo näillä markkinoilla. Yksi näistä suhteista jatkuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
0 molemminpuolista, muutaman vahvaa yksipuolista ihastusta, jossa mies ei kiinnostunut minusta.
Ikäni 43.
Sama. Voimakas kemia on ollut aina yksipuolista ja ne ovat poikkeuksetta johtaneet jopa vuosien kituuttamiseen rakkauden toivossa, järjettömiin yrityksiin tulla huomatuksi ja katkeraan stalkkaamiseen.
3. Eka oli katastrofaalinen alkoholisti mies, toinen ihan ok oltiin yhdessä monta vuotta ja saatiin lapsia. Erosta 12 vuotta ja olen suhteessa taas, tosi kiltin miehen kanssa.
Kaksi kertaa, tunne on vienyt jalat alta heti. Kummastakaan ei ole tullut mitään.
Monta, mutta rakastumiseen johtaneita: ensirakkaus lukiossa, lasteni isä ja nyt 4v eron jälkeen miesystäväni
Nolla, en koe kummempia tunteita, vaikka olen ollut saman naisen kanssa kohta 20 vuotta ja kolme lastakin.
Miltähän sellainen kolahdus tuntuu?
Mulla kolahti ihan hulluna yksi mies. Luulin, että oli molemminpuolista. Hän kaikin puolin vaikutti siltä ja hänkin sanoi, että heti tavatessa olisi jo halunnut suudella jne. (jännitettä oli, muttei tapahtunut vielä sillä kerralla mitään). Oli todella kiihkeää muutama kuukausi. Mulle oli ihan käsittämätöntä, että mies pystyi vaan ignooraamaan sen, että meillä meni niin hyvin yksiin. Aivan varmasti oli siitä samaa mieltä, kun vietti niin pitkiä yhtäjaksoisia aikoja mun seurassa. Lopulta selvisi, että tyypillä lauloi Tinder kokoajan ja lopettikin meidän jutun sitten. Vieläkään ole päässyt kunnolla yli, kun jotenkin en vieläkään voi käsittää koko juttua.
Tyyppi oli kyllä ollut Tinderissä jo vuosia, että taisi olla sellainen kuuluisa pelimies, kellä on kemiaa kaikkien kanssa ja vaihtaa naista vähintään puolen vuoden välein. En vaan silti voi käsittää, miten onnistuin ilmeisesti kuvittelemaan kaiken sen keskinäisen kemian.
Yhden, eka ja ainoa kolahdus, 90-luvulla tapahtui. Olemme edelleen yhdessä.
2, olen 55 -vuotias. Suhteita on ollut enemmänkin, mutta siis sellaisia joita voisi kuvailla että maailma pyörähtää, menee luihin ja ytimiin yms. Ensimmäinen oli 14-15-v teininä ja viimeinen v. 2000. viimeisen kanssa vieläkin.