Kuinka monta "kemiaa" ja oikeaa kolahdusta ootte kokeneet elämänne aikana?
Mä sanoisin, että niitä on ollu ehkä viis, maksimissaan kymmenen ja olen jo 50. Kaikista mun tapaamista ihmisistä vaan noin vähän. Osasta on tullut rakkaustarinoita ja osasta ei. Yksi oli vaan tuntematon kassahenkilö, mutta kolahdus oli kovin vahva, molemminpuolinen ja niin ilmiselvä, että jopa mukana ollut aviomieheni huomasi sen.
Tässä muutama fakta näihin liittyen: ovat kaikki olleet miehiä, ei mitään hajua ammatista tai rahoista, iällä ei ole ollut väliä ja ovat olleet ihan erinäköisiä.
Erikoista hommaa.
Kommentit (798)
Kaksi kertaa olen ollut aivan huumaantunut toisesta, korviani myöten rakastunut. Nämä siis kerroista, jolloin on päädytty suhteeseen. Muista ihastumisista en ole pitänyt lukua. N36.
Koen juuri nyt huumaa kolahtamisesta. Koemme toisemme voimakkaasti fyysisesti viehättäviksi, olemme myös fyysisesti erittäin yhteensopivia. Näppejä on täysin mahdotonta pitää toisesta erossa. Ja se samalla aaltopituudella oleminen, jotain mitä en ole koskaan aiemmin kokenut. Molemmat luovat toisilleen täydellisen turvallisuuden tunteen. Kuin viettäisit aikaa parhaan kaverisi kanssa ja plussana siihen se että ajattelette kiimaisesti toisistanne tämän tästä.
Harmi että elämäntilanteet ei kohtaa oikein yhtään. Minulla on silti toive että tästä tulee elämänmittainen ystävyys ja romanttinen suhde.
Minulla jotkut ystävät ovat aiheuttaneet kolahduksia, joista on seurannut ystävyyssuhteita. Jotain telepatian tyylistä jopa.
Parisuhteeseen olen mennyt periaatteella kenelle kelpaan. Joskus olen luullut, että joku on ollut ihastunut, mutta se on ollut taktikointia tai haihtuva harhakuva.
Olen tosi hyvä ihastumaan takaisin ja erityisesti ihastumaan yksipuolisesti. Se ei ole mikään luonteiden sopivuus. Tuntuu, että se on jotain ainetta, mitä hengitän sisään ilmasta jonkun lähellä. Hormoneja. Ihastusia on seuraavat luokat:
- opportunisti, ei kuitenkaa ihastu takaisin tai ihastus loppuu lyhyeen
- ei muuten vain ihastu takaisin
- varatut ja muut sopimattomat
En usko kolahduksiin parisuhdemielessä. En ainakaan omalla kohdalla.
Yhden. Mutta mitään ei tapahtunut, sääli sinänsä. Ei ole koskaan niin hyvin telepatia toiminut kuin tämän työkaveriin kanssa.
Älä nyt, itelläkin tällainen kohtaaminen kassalla tänään. Tytskä hymyili jne. se vaan kolahti ja kun lähdin siitä tavaroitteni kanssa pudistelin päätä että mitä juuri tapahtui.. tuli positiivinen olo kun nyt sinkkunakin. m26
Olen nelikymppinen nainen, ja elämässäni kahdesti kohdannut miehen, joista olen vahvasti tuntenut, että "minä tunnen sinut". Molempiin olen ihastunut ihan eri tavalla kuin muihin ihastuksiini. Jotenkin sillä tavalla, että ensimmäisellä näkemisellä tuli ajatus, "sinä se olet, sinua olen kaivannut koko ikäni" ja että kaikki heissä on kovin tuttua.
Molemmista olen nähnyt niin erikoisia unia, että jos uskoisin johonkin entisiin elämiin, sielunkumppaneihin tai telepatiaan, nuo unet olisivat vahvistusta sille uskolle. Nämä kaksi ovat myös ainoat ihmiset, joiden kanssa olen käynyt unissani pitkiä keskusteluita. Kaipa osa minusta haluaisi uskoa, että kyseessä on jotain telepatiaa... (Erikoisia sattumia niihin liittyy: yhdestä uneksin vuosia viimeisen tapaamisemme jälkeen. Unessa keskustelimme, en muista mitä. Sen unen jälkeen sain häneltä kirjeen. Tähän päivään asti mietin, mahtoikohan hänkin nähdä unta minusta - ajoitus oli niin erikoinen.)
Ensimmäinen (se jolta sain tuon kirjeen) saattoi olla jollain tasolla minustakin kiinnostunut useita vuosia aiemmin, mutta tämän uuden tutustumisen aikaan hän oli tietämättäni parisuhteessa, joten ei se tuttavuus edennyt mihinkään muuhun kuin pitkään kestäneeseen menetyksen tunteeseen minun taholtani. Tuntui jotenkin nololta tuntea jopa surua sellaisesta ihmisestä, jota hädin tuskin tunsin.
Toinen ei edes tiedä että olen olemassani, ja koska hän on naimisissa, ei tule minun puolestani sitä tietämäänkään. Mutta järkytyin silti siitä, että täsmälleen samanlainen tuntemus iski päälle toisen kerran elämässä. Tuosta ensimmäisestä on siis jo 15 vuotta aikaa. Tästä toisesta näin viimeksi viime yönä sellaista unta, missä keskustelimme.
No, "hauska" kokemus tällainen oman pään sisällä deittailukin kai sitten. Parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen nainen, ja elämässäni kahdesti kohdannut miehen, joista olen vahvasti tuntenut, että "minä tunnen sinut". Molempiin olen ihastunut ihan eri tavalla kuin muihin ihastuksiini. Jotenkin sillä tavalla, että ensimmäisellä näkemisellä tuli ajatus, "sinä se olet, sinua olen kaivannut koko ikäni" ja että kaikki heissä on kovin tuttua.
Molemmista olen nähnyt niin erikoisia unia, että jos uskoisin johonkin entisiin elämiin, sielunkumppaneihin tai telepatiaan, nuo unet olisivat vahvistusta sille uskolle. Nämä kaksi ovat myös ainoat ihmiset, joiden kanssa olen käynyt unissani pitkiä keskusteluita. Kaipa osa minusta haluaisi uskoa, että kyseessä on jotain telepatiaa... (Erikoisia sattumia niihin liittyy: yhdestä uneksin vuosia viimeisen tapaamisemme jälkeen. Unessa keskustelimme, en muista mitä. Sen unen jälkeen sain häneltä kirjeen. Tähän päivään asti mietin, mahtoikohan hänkin nähdä unta minusta - ajoitus oli niin erikoinen.)
Tuli mieleeni, että tämä ei varmaan kuulu varsinaisesti "kemiaa" käsittelevään ketjuun, koska vain ensimmäisestä minulla on ylipäätään mitään todisteita siitä, että tunne olisi ollut molemminpuolinen.
Mutta silti, vain kaksi kertaa elämässäni on joku ihminen tuntunut "järisyttävältä", vaikka olen ihastunut ollut noin 1000 kertaa.
Joskus kolahtaa mutta lähinnä se on niin että ihastunut siihen, että joku on persoonallisen viehättävä. Tai ihan vaan viehättävä.
Enempi kolahtaa sitten jos ihminen on viehättävä ja fiksu ja ystävällinen. Olen hieman epävarma joten ystävällisyys, etenkin lämmin hymy, merkitsee minulle usein sitä "kolahdusta".
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Jos jotain onkin ollut, se on päättynyt (yksipuolisesti) heti kun on yrittänyt edes vähän toiseen tutustua. Se toinen perääntyy saman tien. Ja vieläpä väittää, ettei mitään kemiaa ikinä ollutkaan.
Pelkureita ja luusereita olette kaikki
Jospa se tunne on todellisuudessa ollut yksipuolista, koska kiinnostunut ihminen erittäin harvoin antaa pakit ellei nyt satu olemaan varattu.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa
Pitkiä ja (hyvinkin) lyhyitä suhteita ollut yli 150 kertaa mutta vain 2 olleet niitä "oikeita"
Ensimmäinen näistä halusi erota 7 vuoden jälkeen ja toinen kuoli sairauteen aivan liian nuorena.
Yli 150!? Eikö yhtään kaduta?
Vierailija kirjoitti:
Yhden. Mutta mitään ei tapahtunut, sääli sinänsä. Ei ole koskaan niin hyvin telepatia toiminut kuin tämän työkaveriin kanssa.
Minäkin ajattelen yhä sinua, aina silloin tällöin. Harmi että olit varattu, muuten meistä olisi voinut tulla jotain paljon enemmän.
3 kertaa sellaisen "katson silmiin, muu maailma menettää merkityksensä" ja ne on sitten kestänyt valitettavasti 2 kanssa kauemmin kuin itse suhde. 3 on naimisissa olevaan (olen itsekin naimisissa). 2 pitkää suhdetta on ilman tuota vaihetta alussa.
Kerran on kolahtanut niin kovasti että se menikin jo fysiikan puolelle. Eukko kolautti paistinpannulla päähän kun vähän ruokaa kritisoin.
Kaksi kertaa, kummastakaan ei tullut mitään ja kumpikin oli mun syytä, etten tehnyt aloitetta kun muut asiat (ensin oma työ ulkomailla ja sitten kolahduksen vaimo) olivat tärkeämpiä.
Nykyinen suhde on kestänyt 15v ja meillä on lapsi, vaan ei kolahdusta.
3 kertaa. Olen 40 v. Yhden kanssa päädyin seurustelemaan, mutta suhde päättyi. Toinen oli naimisissa ja en siksi kertonut tunteistani. Kolmannelle en kerennyt kertoa ja nyt en saa häneen enää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran on kolahtanut niin kovasti että se menikin jo fysiikan puolelle. Eukko kolautti paistinpannulla päähän kun vähän ruokaa kritisoin.
🤍💚🧡
Naurahdin ääneen.
.
Enempiä en avaudu tähän ketjuun.
n 40+
.
🧡💚🤍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤍💚🧡
Naurahdin ääneen.
.
Enempiä en avaudu tähän ketjuun.
n 40+
.
🧡💚🤍
Mikäköhän pointti tälläkin kommentilla oli? Kiitos tiedosta, että et aio avautua.
Noin kymmenen kertaa. Olen 49 v.