Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 62-vuotias mielestäsi vanhus? MTV uutiset kirjoittaa niin olevan.

Vierailija
19.01.2020 |

"Järkyttävä välikohtaus tallentui kameraan: Mies pahoinpiteli 62-vuotiaan metrossa yllättäen – vanhus sai verta vuotavat vammat päähänsä"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-valikohtaus-tallentui-ka…

Jos ei, minkä ikäinen on mielestäsi vanhus?

Onko 62-vuotias mielestäsi vanhus? MTV uutiset kirjoittaa niin olevan.

Vaihtoehdot

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62-vuotiashan on vielä työikäinen.

Ei kai työssä käyminen määrittele asiaa, vai onko 8-kymppinen nuori, jos on töissä?

Vierailija
82/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

55 vuotta alkaa olemaan jo sellainen ikä, että haudassa sen olettaisi jo olevan.

50vuotta voi olla ok, jos on elännyt terveellisesti (Ei tupakoinnut, käyttänyt liikaa alkoholi, sporttinen) ja omaa hyvät geenit.

Taidalla ite pentu vielä. Mäkin ajattelin 16-vuotiaana, että nelikymppinen on vanha ja kuusikymppinen jo tosi vanha. Yllätys yllätys: ei ole. Tuut huomaamaan säkin kun vanhenet. Siihen asti: kasva ja kehity rauhassa :)

Kai jokainen saa itse päättää, mitä pitää vanhana. Sinulla on selväsi pelko vanhenemisesta, etkä hyväksy tosiasioita, jos jatkuvasti siirrät vanhuuden käsitystä eteenpäin sitä mukaa kun itse saat vuosia lisää. Et ole tainnut itse kasvaa, ainakaan henkisesti. Säälittää kaltaisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankala sana täsmentää tiettyyn ikään mutta joku 75v ja siitä yli voisi ehkä olla vanhus. Yli 70v iäkäs. Keski-ikäinen noin 40-55. Mitä nuo väliin menevät sitten mahtavat olla, siis 55-69 vuotiaat?

Ovat työikäisiä!

Vierailija
84/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työssä käyminen määrittele asiaa, vai onko 8-kymppinen nuori, jos on töissä?

Kuka puhui työssä KÄYMISESTÄ - ei ainakaan AP, joten mistä keksit tuon kommenttisi?

Vierailija
85/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 62 -vuotias vanhus tappelemaan - Immukin alkoi puhua 14 sekunnin nukutuksensa jälkeen että onkin vanha mies ja on luonnollista että Stagala veti turpaan.  Ennen kehää Immu oli mielestään vielä nuori mies ja päihittäisi pikkuruipelon helposti.

Ja Immu on vasta 54. Vankila vanhentaa.  (tai no väitetysti nuorentaa manneja)

Vierailija
86/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankala sana täsmentää tiettyyn ikään mutta joku 75v ja siitä yli voisi ehkä olla vanhus. Yli 70v iäkäs. Keski-ikäinen noin 40-55. Mitä nuo väliin menevät sitten mahtavat olla, siis 55-69 vuotiaat?

Ikääntynyt. Virallisesti keski-iän ylittänyt on ikääntynyt. Keski-ikä on Suomessa nykyään korkeampi, ainakin 60 vuoteen saakka. Ehkä ikääntyneiden sijaan voisi puhua myös myöhäiskeski-ikäisistä 65 vuoteen saakka, tai jatkossa pitempäänkin, eli eläkeikään saakka. 

Vierailija
87/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne olevani vanhus, hoidan vanhuksia, joista osa on yli 30v minua vanhempia, osa tosin vain 10-15v, mutta heille vanhuus on tullut alkoholin myötä.

63v

Vierailija
88/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että vanhukset tulee pätemään kuinka elämä on ihanaa vielä 60 jälkeen. Mitä jos sitten kerrotte mikä on paremmin fyysisesti kuin esim 40vuotiaalla

No okei, kerron.

40-vuotiaana olin ylipainoinen ja stressaantunut. En jaksanut liikkua kotiin tultua ja kaikki oli harmaata ja masentavaa. Kun olen nyt pois tyoelamasta niin olen taas normaalipainoinen ja jaksan lenkkeilla. Kolotukset ja nivelkivut on poissa kun paino on reippaasti laskenut ja olen fyysisesti aktiivinen. Puhumattakaan miten onnellinen olen kun saan puuhastella omia juttujani. Eli kunto ja mielialaon oikeasti kohonnut vaikka sen olisi kai "kuulunut" heikentya ja minun kuuluisi olla raihnainen. 

Ja olenko vanhus? No juu, oikein mieluusti jos saan vanhusalennusta uimahallissa tai kaupoissa ja junissa :)

Nuoret ihan turhaan kauhistelee vanhenemista, ei se aina ole ollenkaan hassumpaa.

65v

Vierailija
89/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 60v on vanhus, miksi eläkeikää nostetaan ?  Kuka meiitä vanhuksia palkkaa? Päästäkää kaikki 60+ eläkkeelle,  miksi meitä kuitenkin roikotetaan te- toimiston listoiila, jos olemme liian vanhoja työelämään? 

Vierailija
90/93 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas ole 62 v vanha. Minä olen iloinen reipas 76 v vanhus.

Vierailija
91/93 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Vanhukset ovat eläkkeellä 

Vierailija
92/93 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 60v on vanhus, miksi eläkeikää nostetaan ?  Kuka meiitä vanhuksia palkkaa? Päästäkää kaikki 60+ eläkkeelle,  miksi meitä kuitenkin roikotetaan te- toimiston listoiila, jos olemme liian vanhoja työelämään? 

Siksi, koska eläkevakuutusyhtiö tekee tiliä sillä, että sunkin eläkekarttumasi pienenee työttömyyden edetessä 

Laillinen ryöstö 

Vierailija
93/93 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, joku voi olla tuossa iässä vanhus, mutta harvempi on. En minä ainakaan ollut silloin, enkä ole vieläkään. Olen 74, kävelen ripeästi pitkiä matkoja ohittaen monet nuoremmat, tanssin, uin avannossa, käyn kuntosalilla, opiskelen ja matkustan. Haluatteko tietää mitä muuta vielä harrastan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi