Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 62-vuotias mielestäsi vanhus? MTV uutiset kirjoittaa niin olevan.

Vierailija
19.01.2020 |

"Järkyttävä välikohtaus tallentui kameraan: Mies pahoinpiteli 62-vuotiaan metrossa yllättäen – vanhus sai verta vuotavat vammat päähänsä"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-valikohtaus-tallentui-ka…

Jos ei, minkä ikäinen on mielestäsi vanhus?

Onko 62-vuotias mielestäsi vanhus? MTV uutiset kirjoittaa niin olevan.

Vaihtoehdot

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankala sana täsmentää tiettyyn ikään mutta joku 75v ja siitä yli voisi ehkä olla vanhus. Yli 70v iäkäs. Keski-ikäinen noin 40-55. Mitä nuo väliin menevät sitten mahtavat olla, siis 55-69 vuotiaat?

Siinä vaiheessa kun olet 75v jos olet suht terve, et pidä itseäsi vanhuksena.

Vierailija
42/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62-vuotias ja varhaiseläkkeellä vapaaehtoisesti. En koe olevani vanhus, olen hyväkuntoinen ja terve. Ajattelen tällä hetkellä, että olen vanhus 75-vuotiaana, vaikka olisinkin silloin vielä hyvässä kunnossa, niin iän puolesta minua voisi kutsua vanhukseksi.

Setäni vielä kahdeksankymppisenä vaihtoi autoonsa öljyt, maaten siis auton alla tallissaan laskiessaan öljyt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas idiootti päästää aivopieru jaan. Ei 30v ole vanhus vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa, kun taas 60v on vanhus vaikka olisi hyvässä kunnossa.

Eräs kaveri sanoi, että kun hän oli 30 vaimo sanoi, ettei sitä nyt joka viikko tarvitse seksiä kinuta, Nyt kun hän on 75 vaimo sanoo, ettei sitä nyt joka päivä tarvitse seksiä kinuta.

Vierailija
44/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiinnitetään huomiota tähän räikeään ihmisoikeusrikkomukseen, että Suomessa käytetään vanhus-työvoimaa sumeilematta hyväksi? Eläkeikä itsellänikin on 68-vuotta, jolloin ainakin 6 vuotta tästä on vanhustyövoiman hyväksikäyttöä!

Enemmän saisi kiinnittää huomiota siihen, että Suomessa on vuosikausia haukuttu vanhoja ihmisiä mediassa, somessa  ja työpaikoilla. Kuitenkin harvoin kukaan vanhempi henkilö tekee mityään kauheita rikoksia tms, joka vahingoittaa yhteiskuntaa.

Vierailija
45/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika villejä kettuja kyllä ovat.

Vierailija
46/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 on uusi 50.

Vierailija
47/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuokin vanhus vielä kypsyy jotain parikymmentä vuotta, voisi USAssa alkaa presidentiksi.

Vierailija
48/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli60v ovat vanhuksia ja jos muuta väittävät ovat jo dementoituneita. Kyllä niin vituttaa jos ei pysty myöntämään itselleen että elämä oli jo.

Ompa kumma että meidät vielä pakotetaan olemaan töissä kun jo 60 vuotta täyttäneet voisivat mennä eläkkeelle ja takana tuleva sukupolvi maksaa kaiken. Jippii ai JEEE

Vierailija
49/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan jutun kirjoittanut nuori toimittaja? Ikä on aika suhteellinen asia, lapsen tai teinin näkökulmasta jo kolmekymppinen voi vaikuttaa vanhalta.

Vierailija
50/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli60v ovat vanhuksia ja jos muuta väittävät ovat jo dementoituneita. Kyllä niin vituttaa jos ei pysty myöntämään itselleen että elämä oli jo.

Päinvastoin, monille alkaa se ihan paras elämän aika, kun pääsee eläkkeelle!

Se on aivan ihanaa - ei enää koskaan raskasta työtä, joka vie kaikki mehut, ei enää ikinä tympeitä työtovereita ihmissuhdepeleineen. 

Vierailija
51/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

På basen av den korta texten kunde där ha varit flera personer. En 62 år gammal misshandlades och i samma veva fick en åldring hål i huvudet. Sådant händer stup i kvarten då det inte längre är ordning på något.

Vierailija
52/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v, eli tilastojen valossa lähempänä kuolemaa kuin syntymää. Kyllä minuakin voi sanoa vanhukseksi.

Vierailija
53/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän syksyllä 62 mutta olenkin jo yli vuoden sanonut että olen kuudenkympin ja kuoleman välillä.

Ei vaiskaan en ole vahus  vielä fyysisesti (hiihtokilometrejä tänä talvena takana 370 km) enkä kyllä henkisestikään. Työelämässä olen vielä mukana monta monta vuotta.

Vierailija
54/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli nelikymppinen on mummo ja vaari -ikäinen.

Jo alle kaksikymppisenä minua ärsytti vanhukset, jotka kuvittelivat olevansa teini-ikäisiä. Ja nimenomaan niitä huonosti käyttäytyviä - esim. joku neljäkymppinen vaari kourii alle kaksikymppistä lasta tai teini-ikäistä ja mummotkin syyllistyvät samaan, vaikka ehkä vähemmässä määrin kuin vaarit.

Miksi se oman ikänsä tunnustaminen ja sen mukaisesti käyttätyminen on joillekin niin ylivoimaista?

Vierailija
55/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa 100-vuotiaatkin ovat töissä. Eli ei 100-vuotias ole vanhus.

Vierailija
56/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brad Pitt on siis vanhus. 

Vierailija
57/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75 enkä ole vieläkään vanhus.  Ei ole lääkkeitä eikä kolotuksia. En ajattele milloin loppuu elämä, päivä kerrallaan.

Vierailija
58/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu eläkeläiseksi ensimmäisen kerran jo alle 60-vuotiaana. Kyllä ihmiset ikääntyvät eri tahtiin. Toisaalta olen puhunut puhelimessa hyvin nuorekkaiden 8-kymppisten kanssa.

Vierailija
59/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhukset sitten joutuvat käymään töissä? Oma eläköitymisikäni on 64,5 vuotta, jolloin pääsen vanhuuseläkkeelle. Tämähän tarkoittaa ettei 62-vuotias voi vielä olla vanhus.

Mulla on niin terveet elämäntavat että uskoisin eläväni vielä 95-vuotiaanakin. Päihteiden käyttäjillä elämä on ohi jo 45-vuotiaana.

Vierailija
60/93 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62 vuotiaalla on vielä monta vuotta työvuosia, ei ole vanhus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi