Jumalan vastuualueet
Eli mietin nyt tässä uskovaisia ja sitä ymmärtävätkö he kuinka suuri universumi on? Onko jumala vastuussa kaikesta vai pelkästään tästä maapallosta tai aurinkokunnasta? Samalla kun jumala loi maapallon, tekikö hän samalla loputtoman avaruuden jossa on varmasti muutakin elämää?
Kommentit (76)
"Jumalahan ne nekin on luonut."
Mutta ku me ollaan arvokkaampia kuin ne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Raamatusta ymmärtänyt, että Jumala on luonut koko maailmankaikkeuden. Hän ylläpitää kaikkea. Hän loi myös ihmisen, jota Hän rakastaa. Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen vastaa valinnoistaan Jumalalle, lähimmäisille ja itselleen. Koska ihminen teki ja tekee syntiä, niin Jumala syntyi Pojassaan maailmaan ja kuoli syntiemme takia ristillä. Pelastut ja pääset yhteyteen Jumalan kanssa, jos otat tämän Hänen valmistamansa pelastuksen lahjan vastaan.
Jos Raamattuun haluat tutustua, niin kannattaa aloittaa Uudesta testamentista esim. evankeliumit. Luomisesta kerrotaan Vanhan testamentin alussa 1. Mooseksen kirjassa. Siunausta Sinulle!
Miksi jumala ei sit mainitse mitään maapallon ulkopuolisista asioista? Miten jumalan sanaa on viety eteenpäin avaruuteen muille lajeille? Toivottavasti joku heitti raamatun avaruuteen niin heilläkin on mahdollisuus pelastukseen...
Ei Jumala pelasta muita lajeja kuin ihmisiä. Ihmiset ovat ne, jotka hän haluaa rakastetukseen. Loi ne sitä varten. Siksi avaruuden mahdollisilla olioilla ei ole merkitystä.
Voi poikani nimi tuota omahyväisyyden määrää. Älä luule että sinä olisit tärkeämpi kuin mikään muukaan. Kaikella ja kaikilla on merkitystä eikä millään ole mitään merkitystä. Näistä asioista on aivan turhaa puhua rajallisen ymmärryksen olennoille. Todellisesti lemmikki eläimet ovat minulle rakkaimpia. Niitähän te ihmisetkin palvelette.
T. jumala
Lähi-idän vuohipaimenien (jotka ajankulukseen runoilivat) mielikuvitus ei alieneihin asti yltänyt. Annetaan tämän siis olla.
Hyvä kysymys! Jospa se on enemmin semmonen hallinnollinen jumala.
Vierailija kirjoitti:
"Jumalahan ne nekin on luonut."
Mutta ku me ollaan arvokkaampia kuin ne...
Ai niinku millä perustein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ota vastuuta mistään. Eikä muuten kukaan pysty pakottamaan vastuuseen. Huomautan taas kerran että annoin myös ihmisille vapaan tahdon.
T. jumala
Miten muka, kun kaikkitietävänä ja kaiken näkevänä tiedän jo ennalta kaikkien valinnat?
Minä annan vain mahdollisuuden. En puutu siihen mitä kukakin valitsee tehdä. Nuo kaikkitietävä ja ennalta näkevä ovat ihmisten luuloja. Huomautan taas se vapaa tahto. Ei minulla ole aikaa eikä kiinostusta vedellä miljardien olentojen langoista.
T. jumala
Vierailija kirjoitti:
Lähi-idän vuohipaimenien (jotka ajankulukseen runoilivat) mielikuvitus ei alieneihin asti yltänyt. Annetaan tämän siis olla.
Kohta ilmestyy raamattu 3.0, ni siinä on jo alienitkin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ota vastuuta mistään. Eikä muuten kukaan pysty pakottamaan vastuuseen. Huomautan taas kerran että annoin myös ihmisille vapaan tahdon.
T. jumala
Miten muka, kun kaikkitietävänä ja kaiken näkevänä tiedän jo ennalta kaikkien valinnat?
Minä annan vain mahdollisuuden. En puutu siihen mitä kukakin valitsee tehdä. Nuo kaikkitietävä ja ennalta näkevä ovat ihmisten luuloja. Huomautan taas se vapaa tahto. Ei minulla ole aikaa eikä kiinostusta vedellä miljardien olentojen langoista.
T. jumala
Kerrotko vielä että missä kohtaa Raamattua tarkalleen ottaen tuosta vapaasta tahdosta mainitsit?
Vierailija kirjoitti:
Jokuhan on myös luonut jumalan.
Jumala on luonut kasvin/rikkaruohon josta jumala on saanut jumalallisuutensa. Ihminen on kasvattanut rikkaruohoa josta ihminen on saanut tajunnan tilan nähdääkseen mitä se on ihmiselle jotta jumala olisi olemassa ja jokaiselle tulisi mahdollisuus olla sitä mitä jokainen yksilö on nähnyt ja työstänyt. Ihminen syntyy ihmiseksi ja jumala syntyy jumalaksi. Tälläistä läpinäkymätöntä organismiä kuin jumala ei olisi jos alkujaan ei oltaisi varastettu päästääkseen tähän pisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. jumala
T. jumala
Kerrotko vielä että missä kohtaa Raamattua tarkalleen ottaen tuosta vapaasta tahdosta mainitsit?
Minä en ole kirjoittanut sitäkään kirjaa. Itse pidän paljon enemmän aku ankasta. Sellainen ihan kiva ihmisten luomus. Usko tai ole uskomatta että sinullakin on vapaa tahto. En minä siitä välitä uskotko vai et. Siinä raamatussa on muitakin virheitä. En oikeasti tarvitse kenenkään palvomista. En ole sillä tapaa pinnallisen turhamainen.
Foinikian. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on luonut kasvin/rikkaruohon josta jumala on saanut jumalallisuutensa. Ihminen on kasvattanut rikkaruohoa josta ihminen on saanut tajunnan tilan nähdääkseen mitä se on ihmiselle jotta jumala olisi olemassa ja jokaiselle tulisi mahdollisuus olla sitä mitä jokainen yksilö on nähnyt ja työstänyt. Ihminen syntyy ihmiseksi ja jumala syntyy jumalaksi. Tälläistä läpinäkymätöntä organismiä kuin jumala ei olisi jos alkujaan ei oltaisi varastettu päästääkseen tähän pisteeseen.
Wikipediassa näytetään valhe tietoa foinikialaisten salassa pidetyssä menetelmästä tehdä violettiä kangasta.
Foinkialaiset tekivät violetin kankaan violetistä chilistä, he olivat ekonomisia ja ilmastonmuutosta vastaan, he eivät tehneet violettiä kangasta kotiloiden rauhasista, he olivat sellaista ilmastonmuutosta vastaan jota oikeasti iKreikkalaiset ovat luoneen medialla, propagandalla ja fakenewsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ainakaan ota vastuulleen kantaa huolta maapallon hädästä ja tuskasta. Pieniä lapsia kuolee sairauksiin ja saavat kokea hirvittäviä kipuja. Murhia ja rais kauksia tapahtuu syyttömille ihmisille. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon.
Täytyy sanoa, ettei kristittynäkään kaikkea ymmärrä. Monet näistä kauheuksista on ihmisen tekemiä, eli ihmisellä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa. Tämä on se synnin ongelma, minkä takia Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan pelastamaan meidät.
Silti, vaikka olisi kristittykin, voi joutua kärsimään paljon - omaakin kokemusta on. Se on Jumalan sallimaa mutta sitä voi joutua käsittelemään aika paljon.
Jumalan tiet ovat tutkimattomat. Silti Hän on täydellinen rakkaus ja Hänen tahtonsa ihmistä kohtaan on aina hyvä. Kuten kudottu seinävaate - näemme itse ehkä tämän elämämme aikana vaan nurjan puolen solmut ja sotkun. Mutta kuoleman jälkeen taivaassa saamme nähdä sen oikealla puolella muodostuvan kauniin kuvan.
Ei se ole ihmisen tekemää jos vastasyntynyt vauva sairastuu verisyöpään - kuolee hirveiden kipujen saattelemana.
Mikään ihmisen synti ei ole tämän arvoista.
Phoenicia tellfone kirjoitti:
Foinikian. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipediassa näytetään valhe tietoa foinikialaisten salassa pidetyssä menetelmästä tehdä violettiä kangasta.
Foinkialaiset tekivät violetin kankaan violetistä chilistä, he olivat ekonomisia ja ilmastonmuutosta vastaan, he eivät tehneet violettiä kangasta kotiloiden rauhasista, he olivat sellaista ilmastonmuutosta vastaan jota oikeasti iKreikkalaiset ovat luoneen medialla, propagandalla ja fakenewsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ainakaan ota vastuulleen kantaa huolta maapallon hädästä ja tuskasta. Pieniä lapsia kuolee sairauksiin ja saavat kokea hirvittäviä kipuja. Murhia ja rais kauksia tapahtuu syyttömille ihmisille. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon.
Täytyy sanoa, ettei kristittynäkään kaikkea ymmärrä. Monet näistä kauheuksista on ihmisen tekemiä, eli ihmisellä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa. Tämä on se synnin ongelma, minkä takia Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan pelastamaan meidät.
Silti, vaikka olisi kristittykin, voi joutua kärsimään paljon - omaakin kokemusta on. Se on Jumalan sallimaa mutta sitä voi joutua käsittelemään aika paljon.
Jumalan tiet ovat tutkimattomat. Silti Hän on täydellinen rakkaus ja Hänen tahtonsa ihmistä kohtaan on aina hyvä. Kuten kudottu seinävaate - näemme itse ehkä tämän elämämme aikana vaan nurjan puolen solmut ja sotkun. Mutta kuoleman jälkeen taivaassa saamme nähdä sen oikealla puolella muodostuvan kauniin kuvan.
Ei se ole ihmisen tekemää jos vastasyntynyt vauva sairastuu verisyöpään - kuolee hirveiden kipujen saattelemana.
Mikään ihmisen synti ei ole tämän arvoista.
Kyllä, on totta, ettei se vauvan verisyöpä johdu ihmisen synnistä. Se on ihan kauheaa ja surullista ja vaikka länsimaissa on tehokasta kivunlievitystä niin kaikissa kehitysmaissa ei ole. Kaikkea kärsimystä ei ymmärrä ja sitä, miksi Jumala sallii sen.
Osaa ihmiskunnan kärsimystä, nälänhätää, rikollisuutta (jossa voi olla taustalla altistavia tekijöitä) ym. ihminen voisi vähentää, jos haluaisi ja osin näin tapahtuukin. Mutta monesti oma itsekkyys menee edelle. Tässä Jumala haluaa vaikuttaa meihin rakkaudellaan, että toimisimme epäitsekkäämmin, vaikkei se aina helppoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Saisipa ensin vastauksia ihan pieniin kysymyksiin.
Minä kysyin tällä palstalla muutama kuukausi sitten sitä, osaavatko Jeesus ja Jumala puhua kaikkia eläviä ja kuolleita kieliä, esimerkiksi savon murretta.
Sain nelisen sivua mielenkiintoisia ja perusteltuja kommentteja, joista yksikään ei koskettanut kysymystäni millään tavalla. Kun totesin tämän ja yritin palata alkuperäiseen kysymykseen, ketju poistui. Voisiko Jumala nyt pitää tämän ketjun elossa niin pitkään, että saamme selvän vastauksen?
Kyllä osaa. Jumala on kaikkitietävä ja -näkevä. Hän osaa kaikkia menneitä, nykyisiä sekä tulevia kieliä ja murteita. Hän on Rakkaus ja haluaa kommunikoida kanssamme esim. Raamatun kautta ja rukouksessa. Hän on ihana.
Ja olikohan se Jumala vai ehkä joku muu, joka poisti ketjun :)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin tällä palstalla muutama kuukausi sitten sitä, osaavatko Jeesus ja Jumala puhua kaikkia eläviä ja kuolleita kieliä, esimerkiksi savon murretta.
Sain nelisen sivua mielenkiintoisia ja perusteltuja kommentteja, joista yksikään ei koskettanut kysymystäni millään tavalla. Kun totesin tämän ja yritin palata alkuperäiseen kysymykseen, ketju poistui. Voisiko Jumala nyt pitää tämän ketjun elossa niin pitkään, että saamme selvän vastauksen?
Kyllä osaa. Jumala on kaikkitietävä ja -näkevä. Hän osaa kaikkia menneitä, nykyisiä sekä tulevia kieliä ja murteita. Hän on Rakkaus ja haluaa kommunikoida kanssamme esim. Raamatun kautta ja rukouksessa. Hän on ihana.
Mitäs Jumala tekee silloin, kun kuulemassa on lauma ihmisiä, joilla ei ole yhteistä kieltä? Puhuuko hän muuten nykysuomea vai esimerkiksi kolmensadan vuoden takaista suomea? Miten hän varmistaa sen, että kuulijoiden kielitaidon puutteet ja erilaiset käsitteet eivät estä viestin perillemenoa?
Äläs kuule epäile jumalasi kaikkivaltiutta. Jos viesti poistuu, se poistuu Jumalan hyväksynnän kautta. Jos iskee rutto, satiainen, vararikko tai tsunami tai muuten vain joutuu sarjamurhaajan uhriksi, Jumalan suunnittelema juttu se on. Jumalahan ei ole pariin tuhanteen vuoteen liannut käsiään itse, vaan on pannut kätyrinsä asialle.
Suomi24 kuninkaalliset. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs Jumala tekee silloin, kun kuulemassa on lauma ihmisiä, joilla ei ole yhteistä kieltä? Puhuuko hän muuten nykysuomea vai esimerkiksi kolmensadan vuoden takaista suomea? Miten hän varmistaa sen, että kuulijoiden kielitaidon puutteet ja erilaiset käsitteet eivät estä viestin perillemenoa?
Äläs kuule epäile jumalasi kaikkivaltiutta. Jos viesti poistuu, se poistuu Jumalan hyväksynnän kautta. Jos iskee rutto, satiainen, vararikko tai tsunami tai muuten vain joutuu sarjamurhaajan uhriksi, Jumalan suunnittelema juttu se on. Jumalahan ei ole pariin tuhanteen vuoteen liannut käsiään itse, vaan on pannut kätyrinsä asialle.
Se on teidän "mentaliteettinne".
Te ette kyllä käytä aivoja. Kyllä huomaa mitä jumalattoman ilkeää syöpäläisten skeidaa pukkaa sarvista.
Kerro lisää. :)
911 tuli supertietokoneesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi24 kuninkaalliset. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on teidän "mentaliteettinne".
Te ette kyllä käytä aivoja. Kyllä huomaa mitä jumalattoman ilkeää syöpäläisten skeidaa pukkaa sarvista.Kerro lisää. :)
En paneudu teidän mentaliteettinne kuten te teette esim. puerh cha.
Teepolussa ihminen sanoi herrasmiesmäisesti että hän ei ottaisi teetä hevosen suusta mitä te teette. Te kasvatatte mentaliteettiänne itsensä rikastuttamiseen ja egoon jotta voisitte mädällä "aivoillanne" syödä muiden sanat suusta. Minä en harrasta tuollaista mikä on teidän syöpämäisen syyttämisen organisaation elämän työ näköjään kun katson missä vankilassa olen elännyt koko elämäni, nyt tuntuu siltä. "Kiitos demokratia ja sensuuri".
Kiitos. Olen erittäin hyvä kirjoittaja, kouluttautunut ammattilainenkin, ja silti olen aina kadehtinut joidenkin ihmisten kykyä suoltaa silmittömästi tekstiä, jossa ei ole päätä eikä häntää, muotoa eikä rakennetta. Tuleeko tuo sinulle luonnostaan vai otatko joltakulta mallia?
Jumalahan ne nekin on luonut.