Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumalan vastuualueet

Vierailija
19.01.2020 |

Eli mietin nyt tässä uskovaisia ja sitä ymmärtävätkö he kuinka suuri universumi on? Onko jumala vastuussa kaikesta vai pelkästään tästä maapallosta tai aurinkokunnasta? Samalla kun jumala loi maapallon, tekikö hän samalla loputtoman avaruuden jossa on varmasti muutakin elämää?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

911 tuli supertietokoneesta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi24 kuninkaalliset. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisipa ensin vastauksia ihan pieniin kysymyksiin.

Minä kysyin tällä palstalla muutama kuukausi sitten sitä, osaavatko Jeesus ja Jumala puhua kaikkia eläviä ja kuolleita kieliä, esimerkiksi savon murretta.

Sain nelisen sivua mielenkiintoisia ja perusteltuja kommentteja, joista yksikään ei koskettanut kysymystäni millään tavalla. Kun totesin tämän ja yritin palata alkuperäiseen kysymykseen, ketju poistui. Voisiko Jumala nyt pitää tämän ketjun elossa niin pitkään, että saamme selvän vastauksen?

Kyllä osaa. Jumala on kaikkitietävä ja -näkevä. Hän osaa kaikkia menneitä, nykyisiä sekä tulevia kieliä ja murteita. Hän on Rakkaus ja haluaa kommunikoida kanssamme esim. Raamatun kautta ja rukouksessa. Hän on ihana.

Ja olikohan se Jumala vai ehkä joku muu, joka poisti ketjun :)?

Mitäs Jumala tekee silloin, kun kuulemassa on lauma ihmisiä, joilla ei ole yhteistä kieltä? Puhuuko hän muuten nykysuomea vai esimerkiksi kolmensadan vuoden takaista suomea? Miten hän varmistaa sen, että kuulijoiden kielitaidon puutteet ja erilaiset käsitteet eivät estä viestin perillemenoa?

Äläs kuule epäile jumalasi kaikkivaltiutta. Jos viesti poistuu, se poistuu Jumalan hyväksynnän kautta. Jos iskee rutto, satiainen, vararikko tai tsunami tai muuten vain joutuu sarjamurhaajan uhriksi, Jumalan suunnittelema juttu se on. Jumalahan ei ole pariin tuhanteen vuoteen liannut käsiään itse, vaan on pannut kätyrinsä asialle.

Se on teidän "mentaliteettinne".

Te ette kyllä käytä aivoja. Kyllä huomaa mitä jumalattoman ilkeää syöpäläisten skeidaa pukkaa sarvista.

Kerro lisää. :)

En paneudu teidän mentaliteettinne kuten te teette esim. puerh cha.

Teepolussa ihminen sanoi herrasmiesmäisesti että hän ei ottaisi teetä hevosen suusta mitä te teette. Te kasvatatte mentaliteettiänne itsensä rikastuttamiseen ja egoon jotta voisitte mädällä "aivoillanne" syödä muiden sanat suusta. Minä en harrasta tuollaista mikä on teidän syöpämäisen syyttämisen organisaation elämän työ näköjään kun katson missä vankilassa olen elännyt koko elämäni, nyt tuntuu siltä. "Kiitos demokratia ja sensuuri".

Kiitos. Olen erittäin hyvä kirjoittaja, kouluttautunut ammattilainenkin, ja silti olen aina kadehtinut joidenkin ihmisten kykyä suoltaa silmittömästi tekstiä, jossa ei ole päätä eikä häntää, muotoa eikä rakennetta. Tuleeko tuo sinulle luonnostaan vai otatko joltakulta mallia?

Älluonosta. Anteeks. Luonnostaan. Kiitos.

Vierailija
62/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken poltin tupakan "ruskeassa talossa"

ja tupakan tuhka sytytti pihavalon koska ketju on toistaiseksi pysynyt näkyvänä.

Silloin kuin viellä aikaisemmin ketjussa pidettiin jumalaa syöpätekijänä niin nippasin tupakantuhkan pihavalon ohi eikä se syttynyt.

Nyt toisella kerralla kuin äsken poltin tähän ketjun luonteeseen niin se tuhka osui ränniin ensin ja se tuhka oli heikompi pihavalon edessä.

Antaako jumala merkkiä mikä on valo ja mikä ei, tai toisin sanoen antaako hän symboliikkaa esim. kuten aurinkoa jota oli tänään kalalla ja hevosilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako jumala totuuden merkit?

Eikö teksti tee mitään?

Vierailija
64/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nihilistikristityn näkökulma: nykyihminen haluaa vastuuttaa Jumalaa kaikesta samalla kun haluaa vallan kaikesta itselleen. Loogiset ihmiset ymmärtävät, että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Eli jos haluat ottaa ohjat käsiisi, otat vastuun käsiisi. Nykyihminen on naiivi tässä eikä halua kantaa tätä varjopuolta asioissa itsellään. Helpompaa vain sylkeä Jumalan päälle.

Miten ihminen voisi ottaa vastuun maailman luomisesta, jos se on jo luotu? Kai siinä tekijällä on vastuu.

No eihän pöydän tekijäkään ota määrättömästi vastuuta sen pöydän käytöstä? Jos vaikka sinun siippasi pettää sinua sen pöydän päällä, vastuutat pöydän valmistajaa? Idari.

Riippuu siitä että onko pyhähenki mukana tai jopa syyllinen.

Vierailija
65/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän tuntema Jumala oli aikoinaan joku pikku-tekijä maailmankaikkeudessa, sai tehtäväkseen asuttaa raja-seutuja ja loi meidän aurinkokuntamme. Sai ilmeisesti myöhemmin ylennyksen ja häipyi, siksi täällä on asiat aiovan päin helvettiä.

Vierailija
66/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ainakaan ota vastuulleen kantaa huolta maapallon hädästä ja tuskasta. Pieniä lapsia kuolee sairauksiin ja saavat kokea hirvittäviä kipuja. Murhia ja rais kauksia tapahtuu syyttömille ihmisille. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon.

Pahuus tässä ajassa on ihmisten aiheuttamaa. Emme ole vielä paratiisissa. Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon.

Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon koko ajan, niin kuuluu ollakin.

Vierailija
67/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ainakaan ota vastuulleen kantaa huolta maapallon hädästä ja tuskasta. Pieniä lapsia kuolee sairauksiin ja saavat kokea hirvittäviä kipuja. Murhia ja rais kauksia tapahtuu syyttömille ihmisille. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon.

Pahuus tässä ajassa on ihmisten aiheuttamaa. Emme ole vielä paratiisissa. Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon. HYVIN NÄHTY.

Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon koko ajan, niin kuuluu ollakin. HUONOSTI NÄHTY. Anna nyt vähän parempi kuva itsestäsi.

Vierailija
68/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaako jumala totuuden merkit?

Eikö teksti tee mitään?

No minäpä annan sinulle oikein selkeän ohjeen sen merkin sijasta. Tee jokin mikä tahansa hyvä teko jolla et aja omaa etuasi. Totuus on hyvin monimutkainen asia. Teillä ihmisillä on vaikeuksia erottaa edes subjektiivinen ja objektiivinen. Jos onnistutte kehittymään niin voidaan keskustella vakavista aiheista kuten totuus.

T. jumala

Vierailija
69/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahuus tässä ajassa on ihmisten aiheuttamaa. Emme ole vielä paratiisissa. Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon. HYVIN NÄHTY.

Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon koko ajan, niin kuuluu ollakin. HUONOSTI NÄHTY. Anna nyt vähän parempi kuva itsestäsi.

Tarkoitat että minun pitäisi vahtia kaikkia kuin vanhemman pientä lasta. Estää joka ikinen vääryys mitä tapahtuu. Pitää varmaan vielä harjata ja langata jokaisen hampaat että hammaslääkärit jää työttömiksi. Kaikkea ei voi saada. Haluatko olla naruista vedeltävä vai haluatko itse päättää? Aikuiset ihmisetkin on viineistään aamuyöstä pikkulapsia. Pelätään mörköä ja varsinkin vastuuta. Bouhou ja yhyhyy.

T. jumala

Vierailija
70/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olen erittäin hyvä kirjoittaja, kouluttautunut ammattilainenkin, ja silti olen aina kadehtinut joidenkin ihmisten kykyä suoltaa silmittömästi tekstiä, jossa ei ole päätä eikä häntää, muotoa eikä rakennetta. Tuleeko tuo sinulle luonnostaan vai otatko joltakulta mallia?

Älä vastaa tuolle umpihullulle, ilmoita vaan ne viestit poistoon. Ehkä se siitä vielä pääsee hoitoon.

Vierailija
71/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat että minun pitäisi vahtia kaikkia kuin vanhemman pientä lasta. Estää joka ikinen vääryys mitä tapahtuu. Pitää varmaan vielä harjata ja langata jokaisen hampaat että hammaslääkärit jää työttömiksi. Kaikkea ei voi saada. Haluatko olla naruista vedeltävä vai haluatko itse päättää? Aikuiset ihmisetkin on viineistään aamuyöstä pikkulapsia. Pelätään mörköä ja varsinkin vastuuta. Bouhou ja yhyhyy.

T. jumala

Olet pelle etkä mikään jumala.

Vierailija
72/76 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahuus tässä ajassa on ihmisten aiheuttamaa. Emme ole vielä paratiisissa. Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon.

Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon koko ajan, niin kuuluu ollakin.

Mitä pahaa se vastasyntynyt lapsi on voinut tehdä ansaitakseen kivuliaan kuoleman sairauden kourissa? Ei sitä voi selittää ihmisen syntisyydellä.

Vierailija
73/76 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä oli ennen kuin Jumala loi?

Ja miten Jumala itse syntyi?

Vierailija
74/76 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä oli ennen kuin Jumala loi?

Ja miten Jumala itse syntyi?

Jumala on ollut aina ja tulee aina olemaan. Hän on ikuinen. Kukaan ei ole Häntä luonut. Mutta Hän loi meidät ihmiset rakkautensa kohteeksi. 

Vierailija
75/76 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ilahdutan maksaani viinilläsi

T. jumjumsetä

Vierailija
76/76 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa et voi tästä syyttää. Nämä ovat ihmisten vastuulla. Sinä valitset, toimitko Jumalan tahdon mukaan.

Olet valintojen edessä koko ajan. Mieti tarkkaan sitäkin, mitä vastaat tähän. Ajattele vilpittömän rehellisesti, vastaa sen jälkeen kuten koet olevan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan