Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nightwish Human :II: Nature

Vierailija
19.01.2020 |

Odottavatko tätä albumia? Eilinen keskustelu on poistettu jostain syystä, en ymmärrä miksi. Nightwishin oma forumikaan ei näytä toimivan.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla! Tässä tuo eiliseenkin keskusteluun liitetty linkki levyn kuuntelutilaisuudesta. Aika hehkutusta! 😻

https://www.inferno.fi/uutiset/nightwish-soitti-infernolle-tulevan-albu…

Vierailija
2/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki odotan. En tosin tiedä mitä ajatella siitä instumentaalipuoliskosta. Kyllä Nightwishiin kuuluu laulu olennaisesti mun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa piti siis lukea ”odotatko” eikä ”odottavatko”. Kiitos taas automaattiselle tekstinkorjaukselle 💕

Ap

Vierailija
4/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki odotan. En tosin tiedä mitä ajatella siitä instumentaalipuoliskosta. Kyllä Nightwishiin kuuluu laulu olennaisesti mun mielestä.

Samaa mieltä! Ekan kerran kun kuulin tästä kokonaisen levyn mittaisesta kappaleesta, olin innoissani, sillä Nightwishin mammuttibiisit ovat suosikkejani (Beauty of the Beast, Ghost Love Score, Poet and the Pendulum, Greatest Show on Earth), mutta kuultuani että se on pelkkää instrumentaalia (yleensä skippaan pelkät instrut) petyin. Miksi tehdä mammuttikipale ja jättää hyödyntämättä siinä Floorin tasoinen laulaja? Ja vielä koko bändi ☹️ Mutta ehkä se yllättää iloisesti, pahoin kuitenkin pelkää että kakkoslevy jää mulla yhteen kuunteluun.

Mulla on tunne, että tämä tulee olemaan Nightwishin tokavika levy, ja seuraava on se paluu nuotiotunnelmiin, akustiseen.

Ap

Vierailija
5/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset ovat korkealla. Ja lehdessä hehkutettiin kunnolla. Tuota noin. Nightwish on tehnyt levynsä paremmuusjärjestyksessä: seuraava levy on ollut edeltäjäänsä parempi. Viimeisin levy on todella kova. On kova juttu tehdä yhtä hyvä seuraavaksi - saati parempi. Paineita varmasti Holopaisella ja kumppaneilla.

Faneilla, kuten minulla, odotukset ovat korkealla. Minun on vaikea odottaa edellistä levyä parempaa, mutta olen tyytyväinen jos tulee melkein yhtä hyvä. (Jos tulee parempi, korotan Holopaisen rokkijumalaksi.)

Vierailija
6/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotukset ovat korkealla. Ja lehdessä hehkutettiin kunnolla. Tuota noin. Nightwish on tehnyt levynsä paremmuusjärjestyksessä: seuraava levy on ollut edeltäjäänsä parempi. Viimeisin levy on todella kova. On kova juttu tehdä yhtä hyvä seuraavaksi - saati parempi. Paineita varmasti Holopaisella ja kumppaneilla.

Faneilla, kuten minulla, odotukset ovat korkealla. Minun on vaikea odottaa edellistä levyä parempaa, mutta olen tyytyväinen jos tulee melkein yhtä hyvä. (Jos tulee parempi, korotan Holopaisen rokkijumalaksi.)

Holopaiseen voi kyllä luottaa. Ja tuon infernon artikkelin mukaan Floorin lauluosuudet on sen verran kovia, etten usko niiden tuottavan pettymystä. Floor itsekin totesi osuuksien olleen todella vaativia! Ainostaan tuo kakkoslevy on kysymysmerkki kohdallani.

Vierailija
7/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Ekan kerran kun kuulin tästä kokonaisen levyn mittaisesta kappaleesta, olin innoissani, sillä Nightwishin mammuttibiisit ovat suosikkejani (Beauty of the Beast, Ghost Love Score, Poet and the Pendulum, Greatest Show on Earth), mutta kuultuani että se on pelkkää instrumentaalia (yleensä skippaan pelkät instrut) petyin. Miksi tehdä mammuttikipale ja jättää hyödyntämättä siinä Floorin tasoinen laulaja? Ja vielä koko bändi ☹️ Mutta ehkä se yllättää iloisesti, pahoin kuitenkin pelkää että kakkoslevy jää mulla yhteen kuunteluun.

Mulla on tunne, että tämä tulee olemaan Nightwishin tokavika levy, ja seuraava on se paluu nuotiotunnelmiin, akustiseen.

Ap

Nightwish loppuu ainakin sitten kun Marko on liian vanha kiertämään. Mahdotonta korvata häntä. Voi kyllä jatkaa vielä kauan. Hyväkuntoinen 54v. tällä hetkellä 💪

Vierailija
8/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nightwish loppuu ainakin sitten kun Marko on liian vanha kiertämään. Mahdotonta korvata häntä. Voi kyllä jatkaa vielä kauan. Hyväkuntoinen 54v. tällä hetkellä 💪

Samaa mieltä, Markoa olisi hankala korvata. Hänestä on tullut niin tärkeä osa bändiä!

Vierailija
9/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nightwishin nykyinen musiikki alkaa olemaan liian eeppistä ja rasittavaa kuultavaa suurina annoksina. Tuntuu että kuunteluväsymys on läsnä koko ajan. Toivon silti bändille kaikkea hyvää ja menestystä.

Vierailija
11/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nightwishin nykyinen musiikki alkaa olemaan liian eeppistä ja rasittavaa kuultavaa suurina annoksina. Tuntuu että kuunteluväsymys on läsnä koko ajan. Toivon silti bändille kaikkea hyvää ja menestystä.

Tämähän on se nykyajan ilmiö. Kaiken pitää olla helppoa kuunneltavaa pieninä paloina. Siihen vastaa Cheek ja jvg.

Vierailija
12/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole samaa mieltä ainakaan viimeisimmän studioalbumin osalta. Mielestäni Dark Passion Play on paljon raskaampi tai melankolisempi albumi. Elan ja Edema Ruh esim. ovat kevyttä kuunneltavaa siihen verrattuna.

Vierailija
13/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan innolla myös tuota instrumentaaliosuutta. Pidän kovasti elokuvamusiikista ja myös Tuomaksen Roope Ankka-levystä. Elokuvamusiikin "pilaa" musiikkina se, että sen on sovittava elokuvaan ja siksi usein vähän himmailtava joissain kohdissa. Jos taas tehdään elokuvamusiikin tyylistä musiikkia ilman elokuvaa, voi tehdä mitä tahansa. Tää tulee satavarmasti olemaan hyvä.

Lauluosuudet ovat varmasti upeita, Floor on käsittämättömän taitava ja tunteikas, ihan ehdottimasti maailmanluokan laulaja ja ääni on kaunein naisääni, joka tulee äkkiseltään mieleen ja Marko ja Troy vetävät myös ihan kivasti, ei siinäkään valittamista. Nyt kun lauluja on ajan kanssa sävelletty Floorin ääneen sopivaksi niin odotukset on kyllä korkealla. Tuomas on loistava säveltäjä, aina ollut, ei mitään pelkoa että levy olisi huono, kaverit ovat varmasti sen verran itsekriittisiä ettei mitään kakkosluokan lätinää lähde käsistä.

Kova luotto näihin tyyppeihin.

Vierailija
14/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole samaa mieltä ainakaan viimeisimmän studioalbumin osalta. Mielestäni Dark Passion Play on paljon raskaampi tai melankolisempi albumi. Elan ja Edema Ruh esim. ovat kevyttä kuunneltavaa siihen verrattuna.

Samaa mieltä. Äänellisesti eeppisimpiä olivat Imaginaerum ja DPP. EFMB oli jo riisutumpi - ja tällä uutuuslevyllä ilmeisesti orkesteri ei ole ykköslevyllä juurikaan.

Suosikkejani ovat silti nostalgiasyistä Oceanborn (mulle the NW levy, eka jonka kuulin) ja CC (sen synkkä tunnelma ja sanoitukset tuntuivat puhuttelevilta ja kolahtivat syvälle tietyssä elämänvaiheessa).

Vierailija
15/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroohh... pyyhhh... kroohh - hmhm?

Joo, ei kiinnosta nämä pappabändit.

Vierailija
16/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vaan kuvitelko, että tuo Infernon hehkutus on jotain objektiivista ja puolueetonta. Nightwishiä hehkutetaan, vaikka siellä olisi tulossa tunti muoviämpärien kolinaa. Suomen musiikkimediaskenessä on semmoinen sääntö.

Vierailija
17/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NW ei ole Oncen jälkeen tehnyt yhtään mitään kiinnostavaa, joten en todellakaan odota. Kolme viimesitä tuotosta kun ovat olleet kaikki pettymyksiä.

Eläkkeelle joutaisivat. Olisivat joutaneet jo 10 vuotta sitten. 

Vierailija
18/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on se nykyajan ilmiö. Kaiken pitää olla helppoa kuunneltavaa pieninä paloina. Siihen vastaa Cheek ja jvg.

Olen eri, mutta olipas alentuva kommentti. Niin kuin maailmassa olisi vaihtoehdot jvg-turboahdettu överioksennussinfoniaähkymetalli. 

Itse kuuntelen musiikkia monipuolisesti ja olen mm. klassisen ja progen suuri ystävä. NW:tä en ole kuitenkaan jaksanut kuunnella enää sen jälkeen, kun orkestrointi karkasi käsistä joskus DPP:n aikoihin. Sävellykset, riffit ja soitto laiskistuivat, ja tätä alettiin peittämään kaikenmaailman kilkatikilkatilla ja töttörööllä.

Tylsää. Tylsää ja mautonta. 

Vierailija
19/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NW ei ole Oncen jälkeen tehnyt yhtään mitään kiinnostavaa, joten en todellakaan odota. Kolme viimesitä tuotosta kun ovat olleet kaikki pettymyksiä.

Eläkkeelle joutaisivat. Olisivat joutaneet jo 10 vuotta sitten. 

Jännä. Minusta taas Once on yksi bändin tylsimmistä levyistä.

Ap

Vierailija
20/178 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä mennä livenä heti 10.4. kuuntelemaan.