Mummo ei tarjoa ikinä ruokaa
Meillä 2v ja 5v lapset. Matkaa mummolaan autolla yli tunti. Mummolassa ei ole ikinä tarjolla ruokaa, vaikka mennään useammaksi tunniksi kylään hänen pyynnöstä. Esim. kesähelteilläkin minun on otettava lapsille päiväruoka mukaan, aina keksittävä jotain mitä voi kuskata. Ei ole alkergioita/rajotteita. Monesti mennään suoraan kylään jos ollaan oltu asioilla kaupungissa, ja kaupan kautta täytyy aina mennä. Jos tulee extenpore reissu, kiva sitten jotain soppaa ottaa mukaan purkeissa.
Rahasta mummolla ei ole kiinni, mummo tienaa hyvin. Tarjolla on korkeintaan leipää kurkulla, viinirypäkeitä. Hän itse syö myöhään illalla hiiren annoksen, ja jotain pientä päivällä.
Onko teistä ihan ok? Itse laitan aina vieraille lämmintä ruokaa jos tulevat useaksi tunniksi. Tai edes suolaista piirakkaa tms. Minua rasittaa mummolareissut, kun aina saa olla ruokia viemässä. Sama jos lapsi/lapset menee hoitoon puoleksi päiväksi (1-2krt kk, mummon pyynnöstä) niin ei tarjoa mitään ruokaa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin suoraan, että odotan lämmintä ruokaa itselleni ja lapsille. Jollei seuraavalla kerralla näin olisi, pakkaisin lapset samantien mukaan eikä seuraaviin kutsuihin noteerattaisi.
Taitaa mummo huokaista helpotuksesta. Vai ihan odotat. Siinähän odotat.
Miksi sen pitäs sun kakarat ruokkia?? Ota eväät.
Ei oo mummon asia syöttää sun lapsia. Eiköhän se ole niin, että tarjoaa mummo mitä tahansa, joku haukkuu kuitenkin.
Seuraavan kerran, kun pyytää, sano ettette taida viitsiä, kun pitää ottaa aina ruuat mukaan noin pitkälle kyläilyreissulle.
No miks meette nälkäsenä kylään ku tiedätte että ruokaa ei ole sielä tarjolla? Ottakaa eväät, syökää matkalla tai älkää menkö ollenkaan.
Itse en mennyt koskaan kylään ilman ruokaviemisiä, kun menimme mummolaan. Joskus tein kastikkeen kotona niin perillä ei tarvinnut kuin keittää perunat ja muut vihannekset. Lisäksi vein aina kahvipaketin ja leivonnaisia.
No miks meette sinne kylään ku valitatte vaan?
Mielestäni kyläkustu pitkän matkan takaa tarkoittaa sitä, että jotain tarjottavaa pöydästä löytyy kun vieraat saapuvat. Kaikki muu on käytöstapojen puutetta.
Ei niitä eväitä lämpöisessä autossa niin vaan mukana kuljetella. Vastavuoroisessa tapaamisessa toiset näkee kulkemisen vaivan ja toinen osapuoli tarjottavan vaivan. Vin-vin.
Harmi Ap, että lastesi mummo on moukka.
Meillä ei ole tarjolla ruokaa, vettä saa hanasta ja lasinkin tarjoan, mutta en mitään syötävää. Miniä piti minulle ennen lastenlasten syntymää sellaisen ripityksen kaikesta tarjoamisesta, että en ole sen jälkeen edes harkinnut kurkkuvoileivän tarjoamista. Minun sukupolveli ei ymmärrä ruuasta mitään, joten on parempi, että en edes yritä tarjota mitään. Kerran käydessään olin leipomassa sämpylöitä, mutta nekin miniä nakkasi pelliltä suoraa roskiin ja ilmoitti, että heillä ei hiilarihöttöä syödä.
Mitä h*ttoa varten halutaan epä-hygieenisen vanhuksen pöperöitä?!? Minä ainakin haluan välttää vanhusten sapuskoja! Yökkkkkkk!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kyläkustu pitkän matkan takaa tarkoittaa sitä, että jotain tarjottavaa pöydästä löytyy kun vieraat saapuvat. Kaikki muu on käytöstapojen puutetta.
Ei niitä eväitä lämpöisessä autossa niin vaan mukana kuljetella. Vastavuoroisessa tapaamisessa toiset näkee kulkemisen vaivan ja toinen osapuoli tarjottavan vaivan. Vin-vin.
Täysin samaa mieltä. Ihan epäuskoinen että muka joku ei pidä täys moukkana. Tai provojahan taitaa suurin osa täällä olla. Ei tulisi mieleenkään että en tarjoaisi ruokaa tai hoitaisin lapsenlapsia ja en ruokkisi heitä.
Mun äiti antoi rahaa ja käski käydä kaupassa. Ei tehnyt meille ruokaa. Joskus teki lämpimiä voileipiä kun pyysin.
Äitini teki tosi hyvää ruokaa mutta sitten vaan lopetti ruuan tekemisen.
15v. oli jo piikomassa ja työtodistuksissa aina maininta että tekee erinomaista ruokaa.
Nykyään on jo hoivakodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä h*ttoa varten halutaan epä-hygieenisen vanhuksen pöperöitä?!? Minä ainakin haluan välttää vanhusten sapuskoja! Yökkkkkkk!
Voihan se mummo olla parhaimmillaan vaikka alle nelikymppinen.
Menette kylään kuin menisitte kahville ja 1.5-2 h päästä toteatte, että pitääkin lähteä kotiin, kun lapsilla on ruoka-aika.
Vierailija kirjoitti:
Kylmälaukut on keksitty, ja matkan kesto oli vain reilu tunti.
Miksi minun kommenttini poistettiin? Totesin vain, että minun mummolla ei olisi ikinä mennyt läpi tämä ruoan tarjoamattomuus. Aina oli ruokaa, aina oli varauduttu vieraisiin. #finnishdignity
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se mummo olla parhaimmillaan vaikka alle nelikymppinen.
Joojoo!
Soitat tietty etukäteen ja sanot että teetkö ruoan valmiiksi klo Xx, jolloin ollaan tulossa.Mainitset ettet ala kotoa asti kuskaamaan ruokia vierailulle.meillä mummo kysyy aina mitä ruokaa on toiveissa ja aina on ruoka odottamassa.Samoin sitten kun tulee meille ruokahuolto pelaa täällä päässä.
Mummo ei taida olla ainakaan Karjasta kotoisin.
Yleensä tosin tiettyyn ikään mennessä ihmiset tajuavat elämän perusasioita, kuten sen, että vieraille ja varsinkin lapsivieraille on hyvä tarjota syötävää.
Jos olisi kyse yksin asuvasta ukista, niin varmaan aloittaja veisi ruoat mukana. Jännästi ne vanhat kuuluneet sukupuoliroolit jyllää.