Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ei tarjoa ikinä ruokaa

Vierailija
19.01.2020 |

Meillä 2v ja 5v lapset. Matkaa mummolaan autolla yli tunti. Mummolassa ei ole ikinä tarjolla ruokaa, vaikka mennään useammaksi tunniksi kylään hänen pyynnöstä. Esim. kesähelteilläkin minun on otettava lapsille päiväruoka mukaan, aina keksittävä jotain mitä voi kuskata. Ei ole alkergioita/rajotteita. Monesti mennään suoraan kylään jos ollaan oltu asioilla kaupungissa, ja kaupan kautta täytyy aina mennä. Jos tulee extenpore reissu, kiva sitten jotain soppaa ottaa mukaan purkeissa.

Rahasta mummolla ei ole kiinni, mummo tienaa hyvin. Tarjolla on korkeintaan leipää kurkulla, viinirypäkeitä. Hän itse syö myöhään illalla hiiren annoksen, ja jotain pientä päivällä.

Onko teistä ihan ok? Itse laitan aina vieraille lämmintä ruokaa jos tulevat useaksi tunniksi. Tai edes suolaista piirakkaa tms. Minua rasittaa mummolareissut, kun aina saa olla ruokia viemässä. Sama jos lapsi/lapset menee hoitoon puoleksi päiväksi (1-2krt kk, mummon pyynnöstä) niin ei tarjoa mitään ruokaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsistani on niin ronkeli, että parempi viedä eväät. Ei syö mitään, jos eri ruoka-aineet koskettavat toisiaan. Rasittava on. Syö kaikkea, jos ovat erikseen.

En viitsi rasittaa mummoa näillä oudoilla tavoilla.

Vierailija
42/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joo hyvien tapojen mukaista tarjota ruoka pitkän matkan takaa tulleille ja jos pienet lapset tulee hoitoon, niin kyllähän se on perushoivaa ruokkia heidät, jos hoitoaika on useampi tunti. Mutta toisaalta ymmärrän, että kaikkia ei vain nappaa kokkaus, tai on jotenkin hyvät tavat hukassa tai ehkä hän on itse vain niin pieniruokainen, ettei ymmärtä, että muille tulee nälkä, tai sitten ajattelee teidän systeemin olevan hyvä eli niin, että tuotte aina omat syömiset mukana. Oletko koskaan jutellut tuosta hänen kanssaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin suoraan, että odotan lämmintä ruokaa itselleni ja lapsille. Jollei seuraavalla kerralla näin olisi, pakkaisin lapset samantien mukaan eikä seuraaviin kutsuihin noteerattaisi.

Tämä kuulostaa siltä, että usein mennään ihan itse itsenä kutsumana. 

"Monesti mennään suoraan kylään jos ollaan oltu asioilla kaupungissa, ja kaupan kautta täytyy aina mennä"

Vierailija
44/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin suoraan, että odotan lämmintä ruokaa itselleni ja lapsille. Jollei seuraavalla kerralla näin olisi, pakkaisin lapset samantien mukaan eikä seuraaviin kutsuihin noteerattaisi.

Tämä kuulostaa siltä, että usein mennään ihan itse itsenä kutsumana. 

"Monesti mennään suoraan kylään jos ollaan oltu asioilla kaupungissa, ja kaupan kautta täytyy aina mennä"

Ei kuulosta. Jos menen kutsumatta, en odota minkäänlaista tarjoilua. Jos pyydetään asiakseen pitkän matkan päähän, niin silloin odotan, että vähintään lapsille on evästä tarjolla. Sille, joka tuumasi, että mummo huokaa varmaan helpotuksesta: sittenhän se on win-win. Ei tarvitse minunkaan tuhlata aikaa joutavaan reissaamiseen.

Vierailija
45/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuu vieraita yli tunnin matkan takaa, on ilman muuta oletettava että vieraidenkin täytyy syödä. Varsinkin nyt omat lapsenlapset, herran jestas! Kylläpä on tomppeli mummo teillä. Mitäs jos teettekin niin että tunnin kyläilyn jälkeen toteatte että nyt on nälkä, pitää lähteä syömään ABC:lle ja sieltä sitten jatketaankin takaisin kotiin. Että heipat vaan.

Vierailija
46/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitenkään liian usein käydä, maks 2krt/kk. Ja monesti mummon pyynnöstä nämä kerrat. Takotin, että monsti ajetaan ensin tunti kaupunkiin täältä maalta, hoidetaan asioita pari tuntia ja mennään lopuksi mummolle. Eväiden kuskaus on vähän hankalaa kun lämpeävät autossa, ja lapset pitää kuitenkin ruokkia tossa vaiheessa. Olettaisin että mummolla on sn verran pelisilmää että tarjoaa jotain varsinkin kun tietää et ollaan oltu liikentessä.

T. Ap

Vierailija
47/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sieltä kaupungista löydy mitään ruokapaikkaa missä saisitte itsenne syötettyä?

Kyllä tuo kaksi kertaa kuussa on usein. Ei se toki liikaa ole, jos mummi pyytää kylään, mutta kyllähän se ruokintavastuu on viime kädessä lapsen vanhemmilla. Käykää jossain ruokapaikassa syömässä ja sitten kaupasta mukaan vain kahvipullat.

Vierailija
48/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mummo ymmärrä että teillä on nälkä. Luulisi että vaikkei tekisi ruokaa niin laittaisi tarjolle ruokatarvikkeita, että voitte itse ottaa. Tai vaikka valmisruokaa. Onko mummo nuuka, ei henno tarjota ruokaa. Sano seuraavan kerran että laittaa ruoan valmiiksi kun menette, että on nälkä. Tai jos ei tarjoa ni istukaa puoli tuntia ja sanokaa että nyt täytyy lähteä syömään, on niin nälkä.

Vierailija
49/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurimmassa osassa mummolia on täysin vastakkainen ongelma nimittäin se, että lapset ruokitaan aina paremmin kuin hyvin :D 

Vierailija
50/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suurimmassa osassa mummolia on täysin vastakkainen ongelma nimittäin se, että lapset ruokitaan aina paremmin kuin hyvin :D 

Juu. Meillä mummo lähinnä paheksuu jos vien kahvipullat ja annan lapsillekin. Mitään herkkua ei tohtisi lapsille antaa vaikka minusta olisi ok.

T. Ap.

Vierailija
51/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi olla monia syitä.  Mummo voi olla jo niin vanha, ettei laita itselleenkään enää mitään isotöisiä ruokia, syö vain voileipää ja eineksiä tai jotain velliä, vanha ihminen ei välttämättä tunne suurta nälkää, kun ei liiku eikä tee raskaita töitä enää.  Näin on juuri minun äitini kohdalla, ollut jo kauan eläkkeellä, eikä siellä hänen luonaan ole koskaan ns. oikeata ruokaa, kun sinne menee.  Hän itsekin sanoo, ettei osaa enää laittaakaan ruokaa eikä tiedä, minkä verran sitä pitäisi tehdä.  Joskus viedään hänelle joku itse tehty laatikko, niin sitä on jäljellä vielä viikonkin päästä, kun syö niin vähän.

Jos mummo pyytää ap:n perhettä tulemaan kaksi kertaa kuussa käymään, sehän on itse asiassa joka toinen viikko.  Ja tunnin ajomatka ja kaupunkiasiat siinä ensin, siitä tulee aikamoinen ruljanssi.  Onko sinne pakko mennä joka kerta, kun mummo pyytää?  Entä jos pyytää vain tavan vuoksi, mutta riittäisi hänelle vaikka harvemminkin kävisitte?

Mitä ruokaa itse asiassa odottaisitte siellä olevan?  Ihan tavallista perunaa ja kastiketta vai?  Muistan hyvin,. kun eräs tuttavani valitteli sitä, että kun mennään anopille ja siellä syödään, niin ruoka on aina vaan jotain perunaa ja kastiketta, tai jotain keittoa ja sellaista, ei mitään OIKEATA ruokaa.  Se oikea ruoka olisi ollut pastaa ja pastakastiketta, itse tehtyä pitsaa, jotain uunilohta ja uuniperunoita, jotain tällaista nykyaikaisempaa, mitä itse ovat tottuneet syömään ja lapset myös.  Mutta eivät siis yhtään ajatelleet, ettei se mummo osaa tuollaisia vaatimuksia enää täyttää, vanha ihminen.  Kuulemma pahinta oli kun saivat nakkikastiketta.

Minusta tuo oli täydellinen neuvo teille, kun sanottiin, että menkää siellä kaupungissa johonkin ruokapaikkaan syömään ennen kuin menette sinne mummolle.  Miten ette ole mukamas tuota itse hoksanneet?  Käykää vaikka mäkkärissä, kyllä siellä mahanne täyteen saatte ja lapsetkin varmasti tykkää.  Kyllä sitä pari kertaa kuussa voi sen ruuan ihan hyvin syödä siellä, vaikka kuinka olisi sen terveellisen kotiruuan kannattaja.

Mummoa ei kannata alkaa syyllistää teidän ruuistanne, niistä te olette itse vastuussa.  Eikä tuollaiset vihjaukset, että meillä on nyt nälkä ainakaan mummoa saa oivaltamaan, että teillehän pitäisi hänen hommata ruuat pöytään.  Hän ihmettelee samaa kuin muutkin, että miksi ette ole käyneet syömässä missään?  

Mummo voi olla sen verran huonokuntoinenkin, ettei jaksa seistä hellan ääressä teille ruokaa laittamassa.  

Vierailija
52/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen mummo on? Ja missä kunnossa hän on? Ruokien raahaaminen kaupasta voi olla hänelle ylivoimaista, samoin se ruuan laitto.

Vierailija
53/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Meillä mummo lähinnä paheksuu jos vien kahvipullat ja annan lapsillekin. Mitään herkkua ei tohtisi lapsille antaa vaikka minusta olisi ok.

T. Ap.

Eli aina väärin päin, kääntyipä miten päin tahansa.

Mummot tekee aina toisin, kuin tahdotaan.  Toivottavasti ne ei lue tätä palstaa, koska nehän tulee hulluiksi kun ei tiedä, miten pitää olla.  Jos antaa herkkuja, ei hyvä.  Jos ei anna, ei hyvä.  

Vierailija
54/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei taida olla ainakaan Karjasta kotoisin.

Yleensä tosin tiettyyn ikään mennessä ihmiset tajuavat elämän perusasioita, kuten sen, että vieraille ja varsinkin lapsivieraille on hyvä tarjota syötävää.

Kyllä lapset pari tuntia ilman ruokaa pärjää. Jos se onnistuu kaverisynttäreillä, niin miksi ei mummolassa.

Vierailija
55/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäinen mummo on? Ja missä kunnossa hän on? Ruokien raahaaminen kaupasta voi olla hänelle ylivoimaista, samoin se ruuan laitto.

Työssäkäyvä, hyvinkin aktiivinen alle kuusikymppinen. T. Ap.

Vierailija
56/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me mitenkään liian usein käydä, maks 2krt/kk. Ja monesti mummon pyynnöstä nämä kerrat. Takotin, että monsti ajetaan ensin tunti kaupunkiin täältä maalta, hoidetaan asioita pari tuntia ja mennään lopuksi mummolle. Eväiden kuskaus on vähän hankalaa kun lämpeävät autossa, ja lapset pitää kuitenkin ruokkia tossa vaiheessa. Olettaisin että mummolla on sn verran pelisilmää että tarjoaa jotain varsinkin kun tietää et ollaan oltu liikentessä.

T. Ap

Osta ne ruoat kaupungista viimeisenä tai käykää syömässä.

Vierailija
57/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Osta ne ruoat kaupungista viimeisenä tai käykää syömässä.

Näin ollaan tehtykin. Itse oon nyt kotihoidontuella ja raha tiukassa, ei juuri varaa käydä ulkona syömässä. Ikävä sanoa mummolle että pakko mennä kotiin syömään, jonka takia ei päästä kylään hänen pyynnöstä. Jos asioidaan kaupungilla 2h ja matkoihin menee yli 2h niin lapset ja minäkin ollaan nälkäisiä. Silti ei tajua laittaa pöytään muuta kun korkeintaan nuo mitä mainitsin.

Vierailija
58/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tarjolla ruokaa, vettä saa hanasta ja lasinkin tarjoan, mutta en mitään syötävää. Miniä piti minulle ennen lastenlasten syntymää sellaisen ripityksen kaikesta tarjoamisesta, että en ole sen jälkeen edes harkinnut kurkkuvoileivän tarjoamista. Minun sukupolveli ei ymmärrä ruuasta mitään, joten on parempi, että en edes yritä tarjota mitään. Kerran käydessään olin leipomassa sämpylöitä, mutta nekin miniä nakkasi pelliltä suoraa roskiin ja ilmoitti, että heillä ei hiilarihöttöä syödä.

Niin varmaan heitti roskiin 😂

Lapsille ei niitä sämpylöitä miniäsi anna, kun näki sinun leipovan sormukset sormissa, ja tietää ettet ihan joka kerta vessassa käydessä ”muista” pestä käsiä.

Vierailija
59/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi yksinkertaisesti sanoa, että lapsilla ja minulla nälkä, tarvitaan kunnon ruokaa!Itse olen 59v ja todellakin jaksan kokata joka päivä työpäivän jälkeen.Sanoisin että mummo on mukavuudenhaluinen eikä viitsi kokata.Onhan hänellä omia lapsia ollut niin kyllä tietää, että lapset tarvitsee oikeaa ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi