Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ei tarjoa ikinä ruokaa

Vierailija
19.01.2020 |

Meillä 2v ja 5v lapset. Matkaa mummolaan autolla yli tunti. Mummolassa ei ole ikinä tarjolla ruokaa, vaikka mennään useammaksi tunniksi kylään hänen pyynnöstä. Esim. kesähelteilläkin minun on otettava lapsille päiväruoka mukaan, aina keksittävä jotain mitä voi kuskata. Ei ole alkergioita/rajotteita. Monesti mennään suoraan kylään jos ollaan oltu asioilla kaupungissa, ja kaupan kautta täytyy aina mennä. Jos tulee extenpore reissu, kiva sitten jotain soppaa ottaa mukaan purkeissa.

Rahasta mummolla ei ole kiinni, mummo tienaa hyvin. Tarjolla on korkeintaan leipää kurkulla, viinirypäkeitä. Hän itse syö myöhään illalla hiiren annoksen, ja jotain pientä päivällä.

Onko teistä ihan ok? Itse laitan aina vieraille lämmintä ruokaa jos tulevat useaksi tunniksi. Tai edes suolaista piirakkaa tms. Minua rasittaa mummolareissut, kun aina saa olla ruokia viemässä. Sama jos lapsi/lapset menee hoitoon puoleksi päiväksi (1-2krt kk, mummon pyynnöstä) niin ei tarjoa mitään ruokaa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko sanonu asiasta? Ehkä ei tee ruokaa kun teillä aina mukana.

Vierailija
2/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vieraanvainen varmaan muutenkaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok.

Vierailija
4/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku anoppivihaketju ihmiseltä, joka ei osaa avata suutaan siellä missä pitäis.

Vierailija
5/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei muutenkaan kokkaa itselleen arjessa, niin ei varmaan ole tarvikkeitakaan valmiina.

Vierailija
6/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt että onko mummolla tukevampaa evästä lapsille. Silti joudun koukkaamaan kaupan kautta koska hänellä ei ole ikinä valmista ruokaa eikä käy mitään tekemäänkään.

Vierailija
7/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan vaan oo tajunnut, että joku muu voi haluta ruokaa, vaikka hänellä itsellään ei ole nälkä. Ja nyt kun olette jo pitkään vieneet omat ruoat, arvelee kaiken olevan ok.

Vierailija
8/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hyödyttää valittaa asiasta vauvapalstalle?

Vierailija
9/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pitää nyt vaan suu avata. Kyse siis omasta äidistäsi? Kerrot lasten ruoka-ajat ja että on hankalaa kuljettaa ruokia mukana. Ja lapset ei siis syö mitään nyt siellä hoidossa ollessaan? Huoh. Voit myös tehdä siellä joskus ruokaa ja laittaa pakkaseen esim. makaroonilaatikon annosrasioissa jos mummo ei kerta kaikkiaan pysty kokkaamaan. Kuitenkin on itsekin lapsen saanut ja varmasti syöttänyt jotain ruokaa päivittäin.

Vierailija
10/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ilmais-buffet ravintola sen mummolan on pakko olla?

Ota hyvät ruoat mukaan ja tarjoa mummolle samalla pöperöt kun menette!

Vierailija
11/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö aika usein ihan extempore? Mummo syö töissä eikä laita itselleen ruokaa, niinpä hänellä pitäisi olla teitä varten jatkuva valmius.

Vierailija
12/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää matkalla syömässä.

Vierailija
13/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puhua koko Suomen puolesta, mutta minusta ei ole ok. Minun mummo tarjosi aina, aina ruokaa. Siitä ei koskaan joustettu.

Vierailija
14/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kovin vieraanvarainen luonne. Mulla on ihanat appivanhemmat. Siellä on aina lämpöstä ruokaa ja kahviherkkuja tarjolla.

Ja anoppi viihdyttää aina pienintä että saan syödä ruuan rauhassa ja juoda kahvin kuumana. Jos tullaan lyhyellä varoitusajalla niin äkkiä kipasevat lähikaupasta jotain syötävää ja kahvipullaa.

Vierailija
15/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ilmais-buffet ravintola sen mummolan on pakko olla?

Ota hyvät ruoat mukaan ja tarjoa mummolle samalla pöperöt kun menette!

Kyllä minä näin oletan olevan, jos itse kylään kutsuu.

Vierailija
16/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko siellä niin usein ravata että siitä oikein ongelma muodostuu? Käykää harvemmin ja syökää valmiiksi kotona tai poiketkaa abc:llä syömässä.

Vierailija
17/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on helpointa ottaa eväät mukaan, ei mummon tarvitse meitä varten mitään varata. Jos en ota kotoa mukaan niin haemme kaupasta ja tarjoan aina mummollekin.

Vierailija
18/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pitää nyt vaan suu avata. Kyse siis omasta äidistäsi? Kerrot lasten ruoka-ajat ja että on hankalaa kuljettaa ruokia mukana. Ja lapset ei siis syö mitään nyt siellä hoidossa ollessaan? Huoh. Voit myös tehdä siellä joskus ruokaa ja laittaa pakkaseen esim. makaroonilaatikon annosrasioissa jos mummo ei kerta kaikkiaan pysty kokkaamaan. Kuitenkin on itsekin lapsen saanut ja varmasti syöttänyt jotain ruokaa päivittäin.

Kärsit varmaan varsin yleisestä rivinvälistälukusokeudesta. Mummo tienaa, eli on työkykyinen, joten varmasti on myös kokkauskykyinen. Opetelkaa taukit päättelemään asioita tekstistä.

Vierailija
19/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suoraan, että odotan lämmintä ruokaa itselleni ja lapsille. Jollei seuraavalla kerralla näin olisi, pakkaisin lapset samantien mukaan eikä seuraaviin kutsuihin noteerattaisi.

Vierailija
20/59 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä sun lapsena ollessa kuitenkin kunnon pöperöt? Voisko siltä pohjalta toivoa, että ai kun sais taas? Voihan olla, että mummon taloudellinen tilanne ei olekaan sitä miltä näyttää, syystä tai toisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä