Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooOoo Helminauha keskiviikkona ooOoo

21.06.2006 |

Huomenia kaikille!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkailin kelan sivuja ja yritin laskeskella äippäloman tuloja, mutta onko kellään jo varmaa tietoa, minkä vuoden verotuksesta meille helmikuisille lasketaan äitiysp.raha? 2oo4 vai 2oo5? tai sitten se 6kk tulotietojen mukaan.. miten toimii käytännössä? täytynee kai ens viikolla käyä siel ihan henk.koht. josko sais jotain osviittaa asiaan..

voikaahan paksusti ja jaksamista niille kanssa sisarille, jotka joutuvat hikoilemaan töissä.. mullakin seisoma työ ja jaksaminen on niillä rajoilla, että saa nähä joutuuko hakemaan sairaslomaa.. töissä reilu 30 astetta sisälämpötila ja ilmastoinnista ei tietoakaan!!!

Vierailija
22/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä jäikin mulla väliin, kun oli niin paljon töitä ja kiirettä.

Plus piti ravata lekurissa ihottuman takia, johon sainkin sitten antibiottikuurin =(

Samalla apteekista ostin vielä kolmannen testin, kun en meinaa uskoa tätä todeksi. Ja plussaahan se näytti sekin, joten kai tää on totta. (mies jo sanoi, että olet ihan hassu, kun et usko)

Edell. raskaudessa mullakin tuli vähän vuotoa, mutta enemmän vain sellaista ruskeaa tuhrua. Joten peukut pystyssä pidän teille, joilla nyt ollut vuotoa.

Vaikka eka synnytys oli aika erikoinen (-01), niin ei siitä kammoa jäänyt. Ennen synnytystä mulla meni polvilumpio paikoiltaan, synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia, poikamme sai lievän hermovaurion käteensä, mä sain puudutusaineesta allergisen reaktion joka kesti monta päivää ja silmän verkkokalvoon tuli reikä.

Silti en synnytystä pelkää, vaan pelkäsin/pelkään sitä kamalaa alkuraskauden pahoinvointia ja väsymystä sekä loppuraskauden närästystä.

Nyt ei vieläkään kuvota, mutta väsymys alkaa pilkistää päätään. Joskin heräsin tänä aamuna 04.30 siihen, kun mulla oli NÄLKÄ!! Ja sit ei enää uni tullut silmään, joten ehkä siksikin nyt tuntuu, että silmät on ristissä.

Hyviä vointeja kaikille!

kedelig1 rv 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, hieman yllätyksellisesti plussaa näyttää. Testasin toissa viikonloppuna, ja pahoinvointi alkoi viime viikonloppuna. Kauhulla odotan jatkoa.

Toista siis odotellaan, eka on jo kohta 3v. Ekan kanssa oli megalomaaninen pahoinvointi, jota pelkään toistuvaksi. Tällä erää pystyn olemaan töissä, mutta katsotaan tilanne päivä kerrallaan. Eilen oksensin ekan kerran.

La näyttäisi olevan 16.2., mutta eka meni reilusti yliaikaiseksi, joten oikeastaan tähtäilen tuonne helmikuun lopulle.

Vierailija
24/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia molemmille vuodon pelästyttämille, toivottavasti saatte nopeasti hyviä uutisia!

Eilisessä pinossa joku (0507?) mainitsi, että ei tuntenut (viime synnytyksessä) mahassa supistuksia ollenkaan. Sama täällä, mystiset selkäkivut vaan lisääntyivät synnytyksen käynnistyessä..

Ja jotkut miettivät, miten pärjäävät kun lasten ikäero on pieni (sori kun ei nämä nimet vielä pysy päässä). Meilläkin on pikkutyttö, 13 kk, ja samaa jännitetään. Kun ei tätä vilistäjää voi vielä hetkeksikään päästää silmistään kun se jo on työntänyt suuhun jotakin sopivan pientä tai pöllyyttää naapurien kukkaistutuksia.. ehtiväinen lapsi. Toki tässä on vielä 8 kk aikaa kasvaa ja rauhoittua, mutta silti mietityttää, miten selvitään.

Varasin seuraavan ultran heinäkuulle, silloin viikkoja 11. Pitkä aika odottaa varmuutta sille, että sydänkin on ja toimii, mutta onhan tuota tekemistä, ettei niin kovin ehdi murehtimaan. Pitänee tehdä hieman kotitöitä kun villikko nukkuu, mukavaa päivänjatkoa!

lenn & kupla

Vierailija
25/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ilmoittautuin mukaan joukkoon minäkin. Muutaman Kerran olen vaan lueskellut..ei olle ollut aikaa kirjoittaa tai tullut mieleen mitän kirjoitettavaa.

Viikkoja koossa vasta 6+3 ja tässä ollaan tosi jarruttelevassa mielentilassa miehen kanssa... jotenkin yritetään varautua siihen, että tässä alussa voi tapahtua km. Toisaalta osaako siihen varautua?

Kyseessä mulle eka lapsi ja miehelle toinen (miehellä on reipas 7-vuotias poika). Jos tää toukka isoksi asti pääsee tuleekin siitä pojasta sitten kaksinkertainen isoveli :)

Äidin puoleltaan hänellä siis on jo veli siis velipuoli ... ja toivottavasti saa sisaruksen sitten isän puoleltaan myös.

Viime perjantaista asti on ollut väsynyt ja välillä etova olo. Töissä pitäisi tehdä hommia täysillä vielä ennen lomaa ja ei oikein jaksaisi... sitä paitsi vaikka yrittää jarrutella kaikki vauvoihin liittyvä tahtoo kiinnostaa enemmän kuin työt.. ja sitten täällä töissä on vielä kuuma.

Äidille kerroin uutisen jo toissa viikonloppuna... pyysin ettei kerro kellekkään.. mutta äidiltä tiesin saavani tukea käy tässä hyvin tai huonosti. No appivanhemmille ei ollut tarkoitus kertoa vielä mutta arvasivat viikonloppuna, kun en juonut olutta ja en jaksanut sunnuntaina tulla syömään. En tiedä onko ilouutinen kerrottu jo kohta puolelle sukua vai ovatko malttaneet tässä alussa vielä.

Isällenikin aion nyt sitten kertoa... vähän jännittää että miten se asian ottaa... onko se ihan hölmistynyt ja ei tajua.. vai osaako iloita samantien.

Vierailija
26/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ISO kiitos kaikille jotka ovat päivän mittaan huojentaneet oloani!! (((hali))) Pääsky77, toivottavasti sulla on samanlaisia uutisia!

Olen kyllä lueskellut vuodosta ja huomannut että monella on sitä ollut ja monella se ei ole tarkoittanut mitään sen ihmeellisempää!

Kävin lääkärissä, joka totesi että tämä on aivan normaalia! Kohtu on kasvanut ja kohdun suu on kiinni. Ultraa sillä ei ollut joten sitä ei nyt sitten saatu tehtyä, sanoi että jos haluaa niin voi mennä yksityiselle ultraan parin viikon päästä! Se ois halunnu tehdä pissis testin siellä terveyskeskuksella, jotta oltais varmistuttu että olen raskaana... mutta kävin apteekista hakemassa testin ja teen sen heti kun vessattaa!!! :)

Olo on hieman parempi ja huojentuneempi! Mitenkähän hermostunut olisin ollut jos en olisi saanut tänne kirjotella.... KIITOS tuesta!

Nyt meen vähäksi aikaa lepäämään ennen kuin mies tulee töistä, on vähän väsy olo...

Kirjottelemisiin!

Vierailija
27/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa: Olin siis lääkärillä ja ultrakin tehtiin. Viikkoja on tosiaan vasta 5+4, eli ei siellä ultrassa juuri mitään tietenkään näkynyt. Kohdussa kuitenkin näkyi 7 mm:n ontelo, josta ei vielä selkeää sikiökaikua erottanut. Lääkärin mukaan tää on normaalia tässä vaiheessa. Viikon päästä pitäis sydämensykkeenkin jo näkyä, sikiö kasvaa tässä vaiheessa niin hurjaa vauhtia. Eli lääkäri ei pystynyt sanomaan juuta eikä jaata raskauden jatkumisen todennäköisyydestä. Jos alkaa enemmän vuotaa täytyy hakeutua päivystykseen. Nyt täytyy vaan odotella, mihin suuntaan kääntyy, kun " tilanne on vielä päällä" . No, ei se keskenmeno ainakaan vielä ollu tapahtunu kun jotain näkyi. Siitä ei tietenkään pystyny myöskään sanomaan onko kyseessä tuulimuna vai ei. Mulla ei kuitenkaan oo enää yhtään vuotoa tai vihlontoja alavatsalla, ehkä se on hyvä merkki. Nyt vaan odottelemaan...

Kivaa, että tällä palstalla on niin paljon porukkaa, ja tuntuu olevan oikein hyvä henki! Kiitos kaikille jotka jaksaa rohkaista!!

Vierailija
28/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ihana kuulla että kaikki oli hyvin!!! Kyllä me molemmat kyydissä pysytään :)

Vierailija
29/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa00: Täällä sitä nyt sit ollaan ja toivottavasti helmikuulle saakka!! :) bd bd Kuten kaikki muutkin!

Tsempitykset teille, joilla vuotoa on ollut. Toivottavasti saatte mielenrauhaa, kun käytte mahd. lääkärissä ja me täällä teitä jelpitään ja tsempataan eteenpäin! :)

Ottaisko joku ton listan päivittääkseen, kun Han_:ia ei ole näkynyt aikoihin? Tai minäkin voin must.valk. päivitellä... eli ilman värejä :)

).( Ei mitään. Väsy ja turvotus on säilyny. Nytkin pitkähkö, repaleinen työputki menos... Paikan vaihtelua, aamu- iltavuoroa jne. En vain uskaltanu sanoa esimiehelle, että kaipaisin vähän rauhaa työmaalle, kun ylimääräistä stressiä ei tarvitsisi... :( Siinä olis kai pitänyt perustella että miks, enkä halua raskauttani vielä paljastaa.

Muutto olis ens viikon lopulla, siitä meinaan päästä henk.koht. helpolla, en kantele kovin ym. Sit taitaa olla jo aika kertoa lähisuvulle, mikä meillä on tulossa ensi talvena. =) Toivottavasti vastaanotto on positiivinen. (no, miksei olisi...)

Nyt tekeen sapuskaa, porukka kohta kotiutuu. Hyvät voinnit kaikille!

KJ25 kera helmiäisen 7+1

Vierailija
30/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuret kiitokset, hyvin jaksoit vetää perässäsi munkin muhkean massan tälle puolelle! =D

Mä tuossa jo haikailinkin, että kovasti sormia syyhyttäis tuo listan päivitys, olo on niin tyhjä ilman, kun siihen puuhaan on tottunu! ;)

Sininpilvi ja Pääsky! Hienoja uutisia! Vielä se pääskynkin pikkuisen syke löytyy jahka pikkuinen hiukan kasvaa!

Mitä ihmettä mä täällä muuten roikun koko päivän.. tää on sit oikeesti siivoomista! ;)

Vierailija
31/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips kaikille!! tulin kertomaan aamun ultrakuulumisia, kun on niin onnellinen ja helpottunut olo :o)

eli siellä se pikkuinen näkyi, kokoa huimat 4mm eli oli viikon jäljessä laskelmista..huomenna olis pitänyt alkaa rv 7, mutta nyt taitaa olla täynnä vasta rv6... sydämen lyönnitkin näkyi, ihmeellistä, mutta totta..nyt sen on jo uskottava, että joku pieni tuolla mahassa kasvaa päivä päivältä isommaksi, ihanaa!!!

eikös jollain muullakin ollut tänään ultra?

onneksi vuodon kourissa kamppailevilla on ilmeisesti nyt kaikki hyvin ja voitte jatkaa odottamista onnellisin mielin!!!

tänään aamulla oli eka kerran paha olo niin, että sen todella huomasi..en oksentanut, mutta oli pakko ottaa rauhallisesti, muuten ehkä olisin...tuska hiki valui ja mitään ei tehnyt mieli syödä...tietysti aamuisella ultrajännityksellä voi olla osuutta asiaan...

täytyy nauttia vielä tästä lämpöisestä ilmasta, kun pian viilenee, toisaalta sitä jo odottaakin..mutta nyt näyttämään äidille maha-asukin kuvia :O)

pajuska ja tällä hetkellä aarre nimeä totteleva, ilmeisesti rv6+0

Vierailija
32/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että sullakin on kaikki hyvin... inhottava tunne kun on epävärma ja sitten tällästä vielä sattuu! No mut, ei auta muuta kun tsemppailla toinen toista, kyllä ne naperot kyydissä pysyy, uskotaan niin! :)

Mulle tosiaan ei tehty sitä ultraa kun siellä ei ollu koneita eikä se määränny mua eteenpäin just sen takia kun epäili että saatan hermostua jos ultrassa ei näykään sitten mitään. Ohjeeksi sain että menen sitten vaan tosiaan päivystykseen jos jotain tulee ja muuten täytyy ottaa rennosti ja nauttia tästä olottomasta olosta!

Pajuska83: Aivan ihanaa!!! Varmaan mahtava tunne kun saa konkreettista tietoa että siellä masussa on joku! Kaikista raskainta tässä alussa on varmaan just se että olo on vähän kun omenalla, mutta ei voi olla varma kuitenkaan... Mä odotan kyllä ihan tosi paljon sitä ultraa!!!

Ja tervehdys kaikille uusille, mukaan vaan, tää on hyvä porukka!

Mitens muuten se suljettu yhteisö, mikä sen osoite olikaan??? Onkos siellä paljon porukkaa?

Pääsky77:

Omaa napaa: Olin siis lääkärillä ja ultrakin tehtiin. Viikkoja on tosiaan vasta 5+4, eli ei siellä ultrassa juuri mitään tietenkään näkynyt. Kohdussa kuitenkin näkyi 7 mm:n ontelo, josta ei vielä selkeää sikiökaikua erottanut. Lääkärin mukaan tää on normaalia tässä vaiheessa. Viikon päästä pitäis sydämensykkeenkin jo näkyä, sikiö kasvaa tässä vaiheessa niin hurjaa vauhtia. Eli lääkäri ei pystynyt sanomaan juuta eikä jaata raskauden jatkumisen todennäköisyydestä. Jos alkaa enemmän vuotaa täytyy hakeutua päivystykseen. Nyt täytyy vaan odotella, mihin suuntaan kääntyy, kun " tilanne on vielä päällä" . No, ei se keskenmeno ainakaan vielä ollu tapahtunu kun jotain näkyi. Siitä ei tietenkään pystyny myöskään sanomaan onko kyseessä tuulimuna vai ei. Mulla ei kuitenkaan oo enää yhtään vuotoa tai vihlontoja alavatsalla, ehkä se on hyvä merkki. Nyt vaan odottelemaan...

Kivaa, että tällä palstalla on niin paljon porukkaa, ja tuntuu olevan oikein hyvä henki! Kiitos kaikille jotka jaksaa rohkaista!!

Vierailija
33/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meitä tosissaan aikamoinen pino täällä jo.

UUsille plussanneille tervetuloa, ja oikeastaan meille kaikille semppiä jotta masuasukit pysyvät matkassa mukana!!

Tässä ohessa on jälleen linkki sinne suljetulle ;) eli siis mukaan vain kaikki! Meitä on siellä jonkinverran, mutta alku hieman kangertelee. Kyllä me vauhtiin päästään jahka keretään ;)

Sinne siis tervetuloa kaikki

http://groups.msn.com/Helminauha2007

Mä en edes kehtaa myöntää, mutta mä en muista enkä siis osaa laskea mun raskausviikkoja. Tuo vauvalehden laskuri sanoo, että menossa on seitsemäs viikko. Tarkoittaako se siis, että olen menossa 6+jotain vai 7+jotain ?

Ankeeta ettei voi muistaa vaikka aiemminkin on ollut raskaana :/

Nyt sohvalle pötköön, on niin väsynyt kun koko päivän olen ollut menossa töissä.

miiwa

Vierailija
34/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen mutta se tulee nyt ihan ihan väärällä nimellä :(

Sopiiko että hylkäät sen ja laitan uuden tulemaan :)

Vierailija
35/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän (taas) aloitella tätä kirjoittelua. Monta kertaa tällä viikolla on tehnyt mieli kirjottaa tänne juttua, mutta ei vaan oo jaksanut. Oon ollu ihan puhki. Töissä on vähän kiirusta (työkaveri on lomalla) ja kun on näin lämmintäkin... Olen ollut ihan sekaisin tämän viikon. Vielä pitäisi huominen jaksaa.

Semmosta minun piti jossain vaiheessa kirjottaa, että miltä tuntuu sitten kun on sitä pahoinvointia ja etoo. Eipä tarvitse kysellä enää... Vielä viikonloppuna tosiaan mietin, että miltähän se sitten tuntuu kun tulee ne aamupahoinvoinnit ja hajut etoo jne. Enkä usko, että anopin viiko sitten sairastama mahatauti enää tällä viikolla voisi puhjeta minussa, joten tää on sitä itteensä.

Maanantai oli vielä suht normaali päivä (no nälkä vaivas, mutta en oikein ehtinyt töissä pitään taukoja, joten jäi välipalat väliin). Iltaa kohden alkoi semmoinen pieni huono olo muodostumaan kurkunpäähän, mutta ajattelin sen johtuvan ihan nälästä. No, tiistaiaamuna tuli ihan kirjaimellisesti huono olo. Meinasin oksentaa, kun en ihan heti syönyt mitään (touhusin aamun lehteä laatikosta yms). Ja koko loppupäivä oli semmoinen äklö olotila. Ja samat tuntemukset jatkuivat tänään. Koko ajan on semmoinen lähdenkö-okselle-vai-enkö-lähde -olotila. Pitää ottaa kaikki liikkeet rauhallisesti ja juoda usein (tuntuu helppaavan). Aamulla olin tosin viisaampi ja ennen aamurituaaleja join vajaan lasillisen piimää vatsan rauhoittamiseksi.

Sit vielä kun on näin kuumakin. Ei jaksais millään! No, eiköhän tämä tästä... Vuoden päästä on varmasti jo paljon helpompaa... Ainakin tämän etomisen suhteen...

Mites muiden elo? Olisiko teillä jakaa jotain hyviä vinkkejä? Mitä pitäisi syödä/juoda tai mitä pitäisi välttää (ettei tulisi huono olo)? Tuntuu siltä, että kaikki vinkit ovat tarpeen...

Vierailija
36/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnista ja etovasta olosta kärsivänä myös, mulla auttaa ku syö kaikenlaisia hedelmiä tai vihanneksia tai jotain raikasta ja mehukasta. Ja toisinaan kylmää. Mut sekin voi olla hyvin henk.koht mikä auttaa. Kannattaa kokeilla, jotain mitä ees hiukan tekee etovanakin mieli.

Vierailija
37/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen lähettänyt hakemuksen, enkä pääse sinne sisälle ilman, että joku hyväksyy minut sinne, niinkö sen pitääkin olla?! olisi vaan jo kova into päästä katsomaan kuinka paljon siellä jutustellaan :0)

ketä niitä sivuja pitää yllä?

ehkä maltan sitten vielä odotella...

Vierailija
38/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väsymystä, ruoka ei maistu. Mutta taitanee johtua ihan vaan helteestä.

Nyt onneksi viileämpää.

Selkä hajosi niin pahasti että tässäkin istuminen tekee todella pahaa.

Tuskin on edes raskauspahoinvointia, vaan ihan vaan kivusta johtuvaa :(

Paljon olisi kaikkea mihin sanoa vaikka mitä, mutta riennän (ryömin) esikoisen nukututuspuuhiin :)

* Kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja! *

En kerkeä kauheasti kirjoittelemaan, mutta lueskelen ahkerasti.

Ehkä siellä yhteisössä saisi jotain tolkkua - jos vaan ei haittaa että jos ei kauheasti kerkeä kirjoittelemaan..

Kauniita unia kaikille!

Vierailija
39/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähinnä nyt tuolla msn-sivulla kirjoitellut ja odottelen innolla et porukkakin alkaa aktiivisemmin kirjoittelemaan. Eiköhän se siitä piakkoin piristy kun porukkaakin on jo mukana kiitettävästi ;)

Mä olen siellä avustavana valvojana ja olen sitä mukaa hyväksynyt hakemuksia kun niitä on postiini tullut. Eli sinne vaan kirjoittelemaan!!!

Piipaa00lle onnea..mäkin muistan sun nikin tuolta kuumeilupuolelta!

Jaksuja kaikille vuodoista kärsiville!! Tiedän tunteen!! Mut eiköhän ne siitä lopu, aika yleistä nuo vuodot alussa tosiaan on..niin loppui mullakin ja alun epävarman löydöksen jälkeen löytyi vaavin alku ja syke :D

Nyt Diilin pariin ja nukkumaan!!

memmuli rv 7+6...jee huomenna 8rv täynnä :D :D