ooOoo Helminauha keskiviikkona ooOoo
Kommentit (39)
Mäkin nopsasti pistän pari riviä näin heti aamusta!
Mukavaa, että meitä on jo näin monta! Kovasti vauvaliimaa ja aurinkoisia ajatuksia kaikille, kohta ollaan varmemmilla vesillä ;)
Katara; hauskaa, että sulla saman ikäinen vipeltäjä kotona. Voidaan sit vaihtaa tuntoja ja kikkoja, kun masu alkaa olla tiellä.
Mä en ole vielä soitellut neuvolaan. Ajattelin odotella tonne heinäkuulle, ellei nyt mitään onelmia tule. Haluaisin mennä ekan kerran vasta sitten, kun doblerilla olis sydänäänet kuultavissa (varmimmin muistaakseni rv 12 etiäpäin). Saa nähdä maltanko odottaa...
Aurinkoista päivää kaikille! Nauttikaa helteestä, huomenna taitaakin jo sataa... mua ei kyllä yhtään haittaa, vaikka viilenisikin vähän. Tuntuu, että paha olo tuplaantuu näin kuumalla.
e75 ja " hippu" n.rv6
En huomannutkaan viestiäsi heti. Todennäköisesti toi vuotelu on ihan asiaankuuluvaa, mutta hyvä tietty käydä lääkärissä. Kettumaisintahan tässä alkuraskaudessa on juuri tämä apävarmuudessa odottelu! Kuten eilen jo kirjoittelinkin, mulla oli tytöstä tosi runsasta vuotoa ja kovia kipuja rv 5-7. Lääkäri ultrassa epäili joko kaksoisraskautta, joista toinen oli mennyt kesken tai ihan vaan verihyytymää, joka tuli ulos. Itse veikkaan jälkimmäistä, tosin varmuutta ei koskaan tullut.
Ilmoittelethan sitte lääkärikuulumisia?!
Paistetta, e75
Ensinnäkin Sinipilvi, tsemppiä, äläkä menetä toivoa!! Ja hyvä että pääset lääkäriin niin nopeasti, epätietoisuus on kaikkein pahinta.
Mulla on itselläni aika samanlainen tilanne, eilen alkoi töissä tulla kirkasta verta ja vessassa ihan pönttöön asti. Olin ihan varma keskenmenosta. Sen jälkeen ei oo tullu juuri mitään ja en kans tiedä mitä ajatella. Näiltä keskustelusivuilta oon lukenu tosi monesta tapauksesta, joissa on alkuraskaudessa tullu vuotoa ja kai joka kolmannella naisella tulee vuotoa ihan normaalisti kehittyvissä raskauksissa. Eli se on tosi tavallista. Sitä vaan pelästyy älyttömästi kun näkee verta kun ei odota sitä yhtään. Nyt kai pitäisi vaan levätä enemmän. Mäkin varasin ajan lääkäriin, joka on tänään 13.40. Saa nähdä miten käy, kai ne ultrallakin kattoo näkyykö mitään, vaikka näin aikasessa vaiheessa ei näy vielä syke. Alkuraskaus on epävarmaa aikaa, nyt sen saa kokea omissa nahoissaan. Vuodosta vielä sen verran, että keskenmenossa useimmiten vuoto on runsaampaa kuin normaali kuukautisvuoto ja kivut on kovat ja kramppimaiset.
Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon, voi olla ihan normaalia!
Kaikille muillekin rauhallista ja seesteistä kesäpäivää!
Pääsky rv 5+4
Ja moikka kaikille tutuille ja tuntemattomille!
10 kk yritystä, muutama toiminnallisen kystan aiheuttama kemiallinen raskaus/aikainen keskenemno takana ja nyt ollaan päästy näin pitkälle, että 5vk on täynnä, joten siksi päätin tänään uskaltautua tänne odotuspuolelle.
Tuon 5vk antoi gyne rajaksi, että jos siihen päästään niin kystan aiheuttama km-riski häviää, muutahan se ei tietty pois sulje, mutta anyway, nyt ollaan siis näin pitkällä!
Meillä on pikkukolmonen tilauksessa, ennestään perheessä on kaksi tyttöä, 09/03 ja 02/05 syntyneet.
Mies on merillä töissä ja me asustellaan Turun saaristossa.
Siinäpä ne tärkeimmät!
piipaa rv 5+0
Sininpilvi! Tsemppiä sulle, pidetään peukut pystyssä, että kaikki on hyvin!
Kerrankin olisin voinut nukkua pitempään, mutta miehen kuorsaus torpedoi sen ajatuksen kyllä täysin!
Muutamilla olikin aamu alkanut vähemmän mukavemmissa merkeissä, mutta onneksi pääsette lääkäriin heti niin ei sitten se oma mielikuvitus kerkeä ihan niin rauhattomia ajatuksia päähän pukkaamaan!
Tänään olisikin sitten iltavuoro edessä ja tarttee varmaan syödä kohtuullisen reippaasti, ettei töissä iske kauhea nälkä. Niin kuin normaalisti aina illalla tekee.
Onneksi tänään on pilvinen päivä ja tuulee. On niin paljon helpompi olla ulkona koiran kanssa, kun itse jaksaa myös kävellä vähän pitempiä lenkkejä ilman, että tuntuu hukkuvan hikilammikkoon.
huomenna olis eka neuvola. Silloin viikkoja 6+6 tai 7+6. On tää raskaus alkanu hyvin, kun hiivatulehdus on iskeny päälle jo vloppuna ja lääkkeitä saanen vasta huonenna kun viljelyn tulokset tulee. Kun ei ole ennen ollut tälläistä. Ei ole mukavaa tämä...
Muuten menee ihan hyvin, ei ole edes sitä etomista enää. Mut koko ajan saa rampata vessassa ja edelleenkin paleltaa. Mikä on melko outoa näillä helteillä.
kellekään ei olla vielä kerrottu tästä odotuksesta. Jos joku arvaa niin ok mut heinäkuun loppupuolessa vasta ajateltiin kertoa.
Kaikille vauvaliimaa ja onnellista odotusta.
-nelliina- 6+5/7+5
Iltavuorolla lähdetän.. oikeastaan ihan kiva mennä töihin.
Eilen käytiin ekaa kertaa uimassa =) kyllä oli pikku-ukkeli innoissaan rannassa leikkimässä =)
Olotila ei ole hirveästi muuttunut, eiköhän se Mujukin siellä kyydissä ole. Samaa toivon myös teille, ketkä olette masuasukistanne huolissaan. Tuntuu pahalta teidän puolesta, en edes voi käsittää mikä huoli vuodoista ym. voi olla. Mulla ei edes käynyt mielessä ekan raskauden aikana että se voisi mennä kesken.
sitten mun on aivan pakko kysäistä että miten ihmeessä te saatte värit yms teksteihin????!!!! Ja vielä pitää tietämättömyyttään osoittaa: Mitä tää bd tarkoittaa?
Tietämätön jethuu mujuineen 7+5
värit saat näin:
[ color = Red ] teksti [ / color ]
Kirjoita nuo kaikki ilman välilyöntejä ja ton Red tilalle voit laittaa minkä tahansa värin.
niin ja se bd tarkoittaa peukutusta =)
Sininpilvelle kamalasti pidän peukkuja!! Ja tietty muillekkin, joita epätietoisuus painaa tavalla tai toisella.
Itsellä eilen ja tänään kouristi aikalailla alamahaa. Voi kyllä johtua siitä, että vatsa ei oikein toimi. Isolla hädällä käyn vaan noin kerran viikossa =/ Jotain levolacia varmaan täytyis hommata. Tai sit nuo krampit on sitä kun huomenna nyt on taas ne ajat käsillä jolloin " normaalitilassa" pitäs menkkojen alkaa. Vuotoa ei ole. Kintut ristissä oon, ettei vaan tulekkaan =)
No, enempiä löpisemättä lähen syömään jotain.
Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!
Ihan ensimmäiseksi tsempit [b]Sininpilvi [/b]ja [b]Pääsky[/b]! Kunnon tarrasukat masuun pikkuisille [b][color=pink]bd bd bd [/color][/b]Hyvä juttu, että pääsette lääkäriin noin pian.
[color=pink][b](.) [/b][/color]Oma olo jatkuu samanlaisena. Viipotin kaupungilla asioilla ennen töihintuloa ja kyllä vei mehut. Yököttää ja pyörryttää - pitäisköhän alkaa huolestua shoppailukunnosta ;)
[b]Synnytyksestä [/b]jatkan vielä minäkin - ja positiivisella linjalla :) Synnytyskipu pysyi ihan siedettävänä (odottelin altaan vapautumista, mutta lopulta en enää jaksanut vaan sain epiduraalin - molempia ei olisi enää ehtinyt ja tuossa vaiheessa epiduraali tuntui huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta ;D). Ponnistuksen jälkeen kipu loppui heti, enkä enää huomannut mitä ympärillä tapahtui, kun sain pojan rinnalle. Kätilö tikkaili episiotomiahaavan (piece of cake) puudutuksessa. Pojan nukahdettua jätin hänet isänsä syliin ja kävin suihkussa (taivaallinen tunne pestä hiukset ja lutrata itsensä puhtaaksi - olin saanut vinkin ja varustautunut Body Shopin tuoksuvilla ihanuuksilla, luksusta!). Virtaa oli niin paljon ja ilmeisesti joku hormoni-high, että siivosin samaan syssyyn vielä synnytyssalinkin :D Osastolle kävelin itse poikaa sängyssä työntäen :) Ja istuin seuraavana päivänä ilman mitään renkaita, vähän toisella kankulla tosin. Miehen yllätin vokottelemalla seksiin 2 viikkoa synnytyksestä.
Synnytyksessä on isoa sen henkinen puoli: valtava muutos, jonka kokee sekä fyysisesti että henkisesti - ja usein yhden ainoan päivän aikana. Aamulla on vielä raskaana ja seuraava aamuna onkin pikkuvauvan äiti.
Mukavaa päivää kaikille ja suojelusenkeleitä masuasukeille!
- Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 7+4
Tervehdys!
Eli uusi odottaja esittäytyy. Meillä ennestään tyttö 08/04, ja viime syksystä asti odoteltu uutta pikku ihmistä. Minä 32v. ja mies 31v. Plussasin 12.6. ja lääkärin ja th:n mukaan viikkoja olisi siten 6+3. ( La omien laskujen mukaan 12.2.)Mulla siis sellainen tausta, että ennen tuota tyttöä ollut mahdollinen kohdun ulkopuolinen raskaus ja siksi tässä(kin) raskaudessa olen siis alussa aivan hermona, että olenko oikeesti raskaana vai onko taas jotain muuta...siksi olen jo kerran ehtinyt käymään lääkärillä, jos vaikka olisin saanut lähetteen NKL:lle ultraan. Mutta, jos mitään ongelmaa ei ole, niin ei sinne " turhaan" pääse. Pitää siis mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan.Mitään raskausoireita ei oikeestaan ole, mutta ei ollut muistaakseni tytöstäkään aivan alussa, jotenkin vaan jotain " oireita" toivoisi, ainahan se on hyvä merkki siitä että istukka toimii...No, pitää nyt odottaa ainakin ensi vkoon sen ultran kanssa. Tietääkö joku paljonko Kela korvaa tuosta ultrasta?
Nyt pitää jatkaa töitä, tsemppiä kaikille odottajille ja aurinkoista päivän jatkoa!
paljon peukutuksia ja voimahalauksia teille!! Olen kans lukenut (ja kuullut) monista lähteistä, että vuotelu on täysin normaalia kunhan sitä ei tule enempää ku menkoissa ja kivut ei oo kovat - mutta uskon, että olisin kyllä itse ihan kauhusta jäykkänä jos tulis pienikin tippa. Onneksi pääsette lääkäriin nopeasti, niin saatte mielenrauhan.
Muille en nyt kerkeä kommentoimaan, pitää lähteä töihin...VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ ENNEN LOMAA!!!
makkara
*halaus* ja bd. Toivottavasti kaikki hyvin. Tiedän tunteen..
Maaret(ti) & örppänä (rv?)
täälä uusi tulokas uskaltautuu mukaan.. 8 viikkoa raskautta tulee huomena täyteen, jippii!!!
tää alku on aina yhtäaikaa ihanaa ja silti pelottavaa.. eniten kai jännitän sitä viikon 12 ultraa.. sain onneks isännän puhuttua mukaan, ni ei tartte yksin mennä.
meille on tulossa " iltatähti" . eli kolmas lapsi. (edelliset synnytykset v. 99 ja 00)
täälä mä ihmettelen, miks mulla ei tuu mitään vuotoja, ku edellisten kanssa tuli " menkat" neljännelle kuulle asti. mutta muistaAKSENI JOKU SANOI, ETTÄ KAIKKI RASKAUDET ON ERILAISIA? mulla ei oo aikasemmin ollu synnytyspelkoa, eikä oo jääny traumoja, mut mulla on ollu nopeat synnytykset (eka 6h ja toka 1h) eli jotenki pelottaa kerkeenkö tän kanssa ees sairaalaan asti? no, sitä kerkee kai miettimään neuvolan tädin kanssa. eka neuvola on onneks ens viikolla.. ootteko ottamassa isukkeja mukaan jo neuvolakäynneille?
Kystista tuli mieleen, pitää sitä myös tänään neuvolassa kysyä...
Minulla oli tammikuussa -06 yksi iso kysta oikeassa munasarjassa, ja nestettä (verta tai vettä) vuotanut runsaasti mahaonteloon, lääkäri antoi silloin kaksi kuukautta aikaa että pitää odotella kuukautisia jotka eivät olleet alkaneet vielä synnytyksen jälkeen. Helmikuun lopussa sitten alkoivat, sen jälkeen ei ollut mitään kipua, ja lääkäri katsoi turhaksi mennä enää tarkistuttamaan tilannetta. MUTTA, onko minulla siis nyt keskenmenon riski suurempi???
Muita asioita:
Herätin varmaan koko kerrostalon eilisyönä... Olin lähdössä nukkumaan puolen yön paikkeilla ja kävelin eteisessä, huomasin että väliovi oli auki joten menin ja laitoin sen kiinni, se kuitenkin aukesi saman tien uudestaan ja oikein voimalla työnsin sen kiinni, samalla kuului no voi helvetti! Säikähdin niin kauheasti että huusin ja kiljuin kuin palosireeni! No, mieheni heräsi huutooni ja tuli eteiseen sanoen unisella äänellä että mitä perkelettä? säikähdin uudestaan ja kiljuin ja huusin ja olin pissata housuun! Väliovi aukeaa uudestaan ja mieheni vuorostaan säikähtää ja karjuu kuin leijona, minä juoksen kiljuen makkariin! Tyttö herää myös kauheaan huutoon ja eteisestä kuuluu että meinasitteko koko yön siinä huutaa vai päästättekö kotiin???
Se oli miehen poika jonka piti olla laavulla yötä, mutta sieltä oli löytynytkin ampiaispesä joten he ei voineetkaan olla kaverinsa kanssa siellä yötä! ;=)
Hei! Ei tuo kysta sinänsä lisää keskenmenoriskiä joten ole huoleti.
Mullahan tuo kysta oli siis toiminnallinen ja eritti hormoneita jotka rappeutti kohdun limakalvon jo alkukierrossa joten raskaus ei pystynyt jatkumaan alkua pidemmälle.Mutta onneks kolmas terokuuri teki tehtävänsä!
Monillahan tavallisia kystia huomataan ultrissa eikä niistä ole mitään haittaa, ne vaan tulevat ja menevät. Itsellänikin on molemmissa aiemmissa raskauksissa mokoma huomattu, mutta ei niitä ole silloin mitenkään edes seurattu ja lienevät hävinneet sittemmin.
Kävin eilen illalla lukemassa myöhään ja olin pyrstölleni lentää kun oli niin paljon luettavaa. Kivaa kivaa kun joukko kasvaa ja kaikille uusillekkin tervetuloa, minunkin puolesta ja toivottavasti kaikki pysymme täällä aina sinne helmikuulle asti. Eli onnea jo kaikille utrassa käyneille ja tsemppiä vielä sinne odottaville. Itse kuulun myös niihin, jotka odottavat vielä yli kuukauden jopa ekaa neuvolakäyntiä, mut kyl olo on sen verran ällöttävä et kyl tuol masussa jotain on pakko olla ja tapahtua. Nyt on alkanu muakin jo huippaamaan vähän ainaski aamusin jos seisoo pitkään, et on varmaan verenpaineet taas alhaalla. Eli siis salmiakki ja lakuostoksille nam nam.
Nyt tais vihdoin tulla ainakin joku mukaan ketä ilmeisesti synnyttää TYKS:ssä ymmärsinkö oikein, en vaan muista ketä???
Mäkin sen verran synnytyksestä, et mua alko pelottaa ekasta vasta viimisillä viikoilla, mut sit ajattelin ettei oo enää pakotietä ja kai se sitten ku sitä kipuu alkaa tuntee ni muuttuu sen verran konkreettiseksi et sitä vaan menee mukana ja niinhän siinä kävi. Ilman mitään ennakkovarotuksia alko suoraan säännöllisillä suppareilla 40+0 ja 4 tuntii kärvistelin kotoo kunnes en enää pystyny kävelee ja sit sairaalaan ja 4,5 cm auki ja sain epiduraalin (odotin 1 h, oli ruuhkaa) ja 1,5 h aivan taivaissa ilman kipuu ja sit jo alettiin ponnistelee ja ponnistusvaihe kesti 16 min ja kipu loppu ku seinää ku tyttö tuli ulos.
Eli synnytyksen kesto 8 h. Eppari tehtiin ja se oli kyl kipee vähän aikaa, mut siihen särkylääkkeitä. Välillä vaan pelottaa se, et ku eka meni niin helpol et jos se sit kostautuu toisessa. Mitä siit suomalaisten positiivisuudesta puhuttiinkaan. Mut meil kyl " kostautu" ei niin helpol vauval eli 3 kk vatsavaivat.
Mut siis jokainen tavallaan kokee synnytyksen ja toiset pääsee helpommalla kun toiset mut se on totta et niist ns. kauhusynnytyksistä puhutaan enemmän ku hyvin menneistä ja molempii on ihan varmaan yhtä paljon maailma täynnä.
Tsemppiä kaikille
terv. emylis 6+3
Kiitos tervetulotoivotuksesta! =D
Ja mulla ainakin on synnäri Tyks!
Mun ihan hirveesti sormet syyhyis ruveta päivittämään ja värittämään tuota Helminauha-listaa, mutta en missään nimessä halua astua kenenkään varpaille.. Mutta jos annatte luvan niin.. ?! =D
piti kysymääni et, kuinkas paljon siellä ns. suljetulla palstalla jo kirjottelee ja mikä se linkki sinne oli???
Olin eilen illalla menossa Ruotsi-Englanti pelin jälkeen nukkumaan ja kävin vessassa, multa tuli ihan älyttömän paljon vuotoa. Mitään kipua mulla ei ole ollut eikä ole vieläkään, mutta vuotoa tulee vieläkin. Eilen tosiaan ihan huomattavasti, tänään vaan sillä tavalla että pyyhkiessä huomaa. Siteen laitoin illalla, mutta ei siihen taas ole mitään tullut. Olen tosi huolissani että mitäs tässä nyt tapahtuu...
Varasin ajan lääkärille ja menenkin sinne tänään klo 14, sen jälkeen olen taas viisaampi.
Eilen itketti aikalailla, mutta tänään on sellanen tyhjä ja mitäänsanomaton olo. Mies oli tosi huolissaan, meinasi jäädä kotiin, mutta sain sen pään käännettyä.
Tästä tuli nyt tosi synkkä viesti, mietin pitkään kirjoitanko sitä edes tänne. Mulla vaan ei ole ketään kelle muulle kertoa, en ole kertonut tästä mun raskaudesta kellekään vielä. Täällä on niin paljon ihania ihmisiä että tiedän että voin tällaistakin kirjoittaa! Tuun sit kertomaan miten lääkärissä kävi.