Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen äiti, toivoitko myös poikaa?

Vierailija
19.01.2020 |

Toisinpäin on jo kysely.

Minulla on kaksi tytärtä ja olisin toivonut myös poikaa. Olen aina ajatellut, että tyttärien kanssa suhde jää etäisemmäksi, kuin pojan ja äidin suhde.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin äiti on lapsenlapsillekin se läheisin.

Pojat jää etäisiksi. En ole koskaan toivonut poikalasta.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/2682636/Vaitos+idinaiti+on+lapsenlaps…

Kai ne nyt jää etäisiksi, kun te äidit itse suositte tyttöjä ja pidätte tyttöihin enemmän yhteyttä, jolloin pojat jää vähemmälle huomiolle.

Nojaa, esim. omat vanhempani tulee aina jouluksi luoksemme mutta ei heidän miniänsä heitä ottaisi. Usein se vaan menee niin että perheessä nainen pitää sukulaissuhteita yllä ja päättää enemmän siitä keitä kutsutaan.

Aivan ja näissä tapauksissa miehenä heillä on täysi lapanen.

Vierailija
42/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai poikia edelleen pidentään jotenkin parempina lapsina, mikä on surullista kai.. mulla on kaksi tyttöä ja hyvä näin.

Ei pidetä länsimaissa. Tytöt pärjää paremmin koulussa ja elämässä muutenkin. Ns genderselection-klinikoillakin tyttö on selvästi suositumpi.

Koska vain naiset kehittää näitä pakkomielteitä tytöstä niin siksi niillä klinikoilla tehdään enemmän tyttöjä. Jos mies sanoo naiselle, että käytetään 10 000e siihen, että hankitaan se kauan toivottu poika

niin eihän naiset sellaiseen suostu ikimaailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tytärtä on onnellisin perhe. En kaipaa poikaa, tytöt on ihana, sopuisa parivaljakko.

"Jos haluat maksimoida perheonnesi, synnytä kaksi tyttöä. Brittitutkimuksen mukaan vanhemmat, joilla on kaksi tytärtä, ovat onnellisempia kuin muut parit.

Salaisuus on kuulemma siinä, että tytöt leikkivät mielellään keskenään, auttavat kotitöissä ja käyvät toistensa tukkaan kiinni keskimääräistä harvemmin."

Mites sitten kun tutkimusten mukaan kuitenkin poikalasten vanhemmat eroavat harvemmin?

Johtuu juuri siitä että äidit kokevat pärjäävänsä tyttöjen kanssa yksinkin. Poikien kanssa on rankempaa, ei uskalleta erota.

Ehdoton valtaosa eroista tapahtuu juuri vaimon aloitteesta.

Vierailija
44/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tytärtä on onnellisin perhe. En kaipaa poikaa, tytöt on ihana, sopuisa parivaljakko.

"Jos haluat maksimoida perheonnesi, synnytä kaksi tyttöä. Brittitutkimuksen mukaan vanhemmat, joilla on kaksi tytärtä, ovat onnellisempia kuin muut parit.

Salaisuus on kuulemma siinä, että tytöt leikkivät mielellään keskenään, auttavat kotitöissä ja käyvät toistensa tukkaan kiinni keskimääräistä harvemmin."

Mites sitten kun tutkimusten mukaan kuitenkin poikalasten vanhemmat eroavat harvemmin?

Johtuu juuri siitä että äidit kokevat pärjäävänsä tyttöjen kanssa yksinkin. Poikien kanssa on rankempaa, ei uskalleta erota.

Tai sitten poikaperheissä isät ovat sitoutuneempia lastenhoitoon, joten siksi ei haluta erota..

Vierailija
45/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin äiti on lapsenlapsillekin se läheisin.

Pojat jää etäisiksi. En ole koskaan toivonut poikalasta.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/2682636/Vaitos+idinaiti+on+lapsenlaps…

Kai ne nyt jää etäisiksi, kun te äidit itse suositte tyttöjä ja pidätte tyttöihin enemmän yhteyttä, jolloin pojat jää vähemmälle huomiolle.

Nojaa, esim. omat vanhempani tulee aina jouluksi luoksemme mutta ei heidän miniänsä heitä ottaisi. Usein se vaan menee niin että perheessä nainen pitää sukulaissuhteita yllä ja päättää enemmän siitä keitä kutsutaan.

Aivan ja näissä tapauksissa miehenä heillä on täysi lapanen.

Ei vaan miehet ei pidä sukulaissuhteiden ylläpitoa niin tärkeänä.

Vierailija
46/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se pojankin äitiys ollut ihan mukava kokea mutta en koskaan erityisemmin toivonut poikaa. Enemmän on loukannut joidenkin sukulaisten poikapuheet perhettämme koskien. Meillä on kolme tyttöä.

Vierailija
47/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten poikaperheissä isät ovat sitoutuneempia lastenhoitoon, joten siksi ei haluta erota..

Osa eroista tapahtuu isän epäsopivan käytöksen vuoksi, miltei kaikki insesti tai irstaat puheet/ahdistelu on juuri isän tyttäreen kohdistamaa.

Vierailija
48/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa eroista tapahtuu isän epäsopivan käytöksen vuoksi, miltei kaikki insesti tai irstaat puheet/ahdistelu on juuri isän tyttäreen kohdistamaa.

No nyt on jo aika kaukaa haettua.

Naisissahan ei toki ole mitään osaa eikö arpaa eroihin vaan ne on miesten aiheuttamia.

Vierailija
49/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, jotka toivovat tyttöä ovat epäonnistuneita elämässään. Tytön kautta he kokevat voivansa paikata omat epäkohdat muokkaamalla tyttärensä sellaiseksi, kun itse haluaisivat olla.

Vierailija
50/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaalliset saavat enemmän poikia ja aivan taatusti ovat maksaneet siitä, että sikiö on poika.

Itse en niin ole osannut poikaa kaivata.

Vierailija
51/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joka raskaudessa toivoin poikaa. Olen kuitenkin onnellinen neljästä tyttärestäni ja hyvä näin.

Vierailija
52/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta Suomessa on todella tyttöjä ja naisia paapova. Naiset saavat tehdä mitä vaan ja heitä säälitään ja miehet ja pojat joutuvat ottamaan heti vastuun pienestäkin jutusta aivan eri tavalla.

Siksi toivon tyttöä.

Vierailija
53/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin lapsen, niin ehkä toivoisin poikaa hieman enemmän..

Vierailija
54/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toivoin ja viides oli poika.

Vierailija
55/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nykyään molempia. Pitkään oli kaksi ihanaa tyttöä ja kun kolmatta aloin odottaa, toivoin kyllä että olisi poika. Ja pojan sainkin. Mutta se ei tarkoita ettenkö olisi ollut tytöstä onnellinen myös. Kiva silti, kun on kumpiakin.

Vierailija
56/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kaksi tyttöä. Emme voisi olla onnellisempia ja kiitollisempia. Kumpikaan meistä ei ole koskaan kaivannut poikaa. Ei sillä olisi elämämme ja arkemme kannalta mitään merkitystä.

Yllättää on ollut se, että ystävämme, joilla on poikia, pitävät meitä onnekkaina.

Isovanhemmat ovat olleet pettyneitä....nimi ei jatku tai jotain. He ovat saattaneet sanoa "jatkakaa yrittämistä..."

Joskus olen pohtinut, että haluaisin vielä kolmannen tytön, mutta kun siihen ei pahemmin voi itse vaikuttaa, niin....jätetään väliin :) 

Vierailija
57/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisiä ollaan, niin en toivonut poikaa.

Minulla ei ollut muuta toivetta kuin että saisin edes yhden tytön. Esikoinen oli tyttö, joten seuraavan sukupuolella ei olisi pitänyt olla väliä. Kuitenkin nyt tässä raskaudessa, jos ihan rehellisiä ollaan, toivoimme molemmat mieheni kanssa toista tyttöä.

Rakenneultrassa paljastui että toinen lapsemme tulee olemaan poika. Nyt ajattelen että juuri näin sen kuuluukin olla. Olen onnellinen että pian meillä on molempia yksi. :)

Vierailija
58/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se eroaminen kuitenkaan useimmiten ole hyvä juttu vaan altistaa lapset mm. mielenterveysongelmille. Nykyajan aikuiset eivät vaan halua nähdä eron vaikutuksia lapseen/lapsiin, koska se oma napa on tärkein. Ei ymmärretä, että se lapsien turvallisuudentunne kärsii kun heidän elämänsä pysyvin asia hajoaa eli perhe.

Joskus ero on oikea vaihtoehto todellakin, mutta monesti ei vaan ne samat ongelmat kulkee suhteesta seuraavaan ja lapset kärsivät.

Vierailija
59/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai poikia edelleen pidentään jotenkin parempina lapsina, mikä on surullista kai.. mulla on kaksi tyttöä ja hyvä näin.

Ei pidetä länsimaissa. Tytöt pärjää paremmin koulussa ja elämässä muutenkin. Ns genderselection-klinikoillakin tyttö on selvästi suositumpi.

Länsimaissa? Monissa häissä esim. Italiassa kuullut ’ Auguri e figli maschi!’- toivotuksia tuoreelle hääparille..

Vierailija
60/72 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa ja jostain syystä moni pitää meitä jotenkin todella onnekkaina. Saadaan paljon sellaista positiivista huomiota, kun meillä nimenomaan on poikia. Siskollani taas on kolme tyttöä ja heiltä kysytään usein, tuleeko vielä poika taloon ja kolmannen tytön kohdalla onnittelut olivat luokkaa "no ei se mitään. Pääasia kun on terve".

Mulle ei sukupuolella ole koskaan ollut väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi