Tyttöjen äiti, toivoitko myös poikaa?
Toisinpäin on jo kysely.
Minulla on kaksi tytärtä ja olisin toivonut myös poikaa. Olen aina ajatellut, että tyttärien kanssa suhde jää etäisemmäksi, kuin pojan ja äidin suhde.
Kommentit (72)
Minulla on kaksi tyttöä ja hyvä niin. En toivonut poikaa.
Joo, kyllähän se pääsääntöisesti niin on että tytöt huolehtii ja viettää enemmän aikaa vanhenevien vanhempiensa kanssa. Pojat etääntyy ja pojan lapsiakin näkee vähemmän kuin tyttären lapsia.
Kaksi tytärtä on onnellisin perhe. En kaipaa poikaa, tytöt on ihana, sopuisa parivaljakko.
"Jos haluat maksimoida perheonnesi, synnytä kaksi tyttöä. Brittitutkimuksen mukaan vanhemmat, joilla on kaksi tytärtä, ovat onnellisempia kuin muut parit.
Salaisuus on kuulemma siinä, että tytöt leikkivät mielellään keskenään, auttavat kotitöissä ja käyvät toistensa tukkaan kiinni keskimääräistä harvemmin."
Esikoinen tyttö, toivoin että toinen olisi poika. Niinhän siinä sitten kävikin ja nyt on yksi molempia eli meidän perhe valmis.
En. Mulla on kaksi aivan ihanaa tytärtä, enkä muista, että missään vaiheessa olisin toivonut tiettyä sukupuolta.
Mies kertoi myöhemmin toivoneensa toisesta lapsestamme myös tyttöä, pelkäsi ettei osaisi olla tasapuolinen jos eri sukupuolta. Hän on tehnyt molempien kanssa ns. poikien juttuja, joten heillä on kokemusta eräilystä, puutöistä yms. sekä myös prinsessaleikit on läpi käyty. Meillä kaikilla on oikein hyvät ja läheiset välit ja viihdymme hyvin yhdessä.
Näin tämän pitikin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tytärtä on onnellisin perhe. En kaipaa poikaa, tytöt on ihana, sopuisa parivaljakko.
"Jos haluat maksimoida perheonnesi, synnytä kaksi tyttöä. Brittitutkimuksen mukaan vanhemmat, joilla on kaksi tytärtä, ovat onnellisempia kuin muut parit.
Salaisuus on kuulemma siinä, että tytöt leikkivät mielellään keskenään, auttavat kotitöissä ja käyvät toistensa tukkaan kiinni keskimääräistä harvemmin."
Mites sitten kun tutkimusten mukaan kuitenkin poikalasten vanhemmat eroavat harvemmin?
Kolmen tytön jälkeen tuo uusin tulokas on poika ja niin ihana siskojenkin mielestä ❤️️❤️️❤️️💙
Pojat pitävät välinsä äitiin hyvänä. Poikien ja äidin suhde on aina tasapainoisempi.
Eli jos saan lapsia, toivon poikia.
Tutkimusten mukaan rikkaat saavat enemmän poikalapsia, joten jo ihan status syistä toivon poikaa.
Olen tosissani.
Minusta tuntuu, että poikien välit äitiin on aina paremmat ja poikien kasvatus helpompaa. En tiedä, ei ole omia lapsia.
Kahden tytön jälkeen poika tulossa ja onhan tämä kieltämättä ihanaa <3
Mulle ei lasten sukupuolilla ole ollut koskaan väliä.
Kai poikia edelleen pidentään jotenkin parempina lapsina, mikä on surullista kai.. mulla on kaksi tyttöä ja hyvä näin.
Sukulaiset ja mies toivoivat meille ns poikaperhettä. Ei itselleni ole ole ollut väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin äiti on lapsenlapsillekin se läheisin.
Pojat jää etäisiksi. En ole koskaan toivonut poikalasta.https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/2682636/Vaitos+idinaiti+on+lapsenlaps…
Kai ne nyt jää etäisiksi, kun te äidit itse suositte tyttöjä ja pidätte tyttöihin enemmän yhteyttä, jolloin pojat jää vähemmälle huomiolle.
Nojaa, esim. omat vanhempani tulee aina jouluksi luoksemme mutta ei heidän miniänsä heitä ottaisi. Usein se vaan menee niin että perheessä nainen pitää sukulaissuhteita yllä ja päättää enemmän siitä keitä kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai poikia edelleen pidentään jotenkin parempina lapsina, mikä on surullista kai.. mulla on kaksi tyttöä ja hyvä näin.
Ei pidetä länsimaissa. Tytöt pärjää paremmin koulussa ja elämässä muutenkin. Ns genderselection-klinikoillakin tyttö on selvästi suositumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin äiti on lapsenlapsillekin se läheisin.
Pojat jää etäisiksi. En ole koskaan toivonut poikalasta.https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/2682636/Vaitos+idinaiti+on+lapsenlaps…
Kai ne nyt jää etäisiksi, kun te äidit itse suositte tyttöjä ja pidätte tyttöihin enemmän yhteyttä, jolloin pojat jää vähemmälle huomiolle.
Nojaa, esim. omat vanhempani tulee aina jouluksi luoksemme mutta ei heidän miniänsä heitä ottaisi. Usein se vaan menee niin että perheessä nainen pitää sukulaissuhteita yllä ja päättää enemmän siitä keitä kutsutaan.
No pitäisköhän miniän sitten katsoa vähän peiliin?
Itse olemme joka toinen vuosi miehen vanhempien ja joka toinen vuosi omien vanhempieni luona jouluna, ihan tasapuolisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että poikien välit äitiin on aina paremmat ja poikien kasvatus helpompaa. En tiedä, ei ole omia lapsia.
Veli hakkasi kasvuiässä äitiäni (ja minua myös), nyt aikuisena ottaa yhteyttä vain kun haluaa rahaa.
Vanhempiin kohdistuvat väkivallanteot ovat miltei pelkästään poikien tekemää.
Se, että toivoo saavansa kumpaakin sukupuolta on täysin vanhempien itsekästä ajattelua.
Samaa sukupuolta olevista sisaruksista tulee lähes poikkeuksetta läheisempiä toisillensa ja se suhde jos mikä on elämässä suuri rikkaus.