Hyväpalkkaisia akateemisia töitä joiden tekijä voi käyttää reppua ainakin matkalla työpaikalleen ja ehkä työpäivänkin aikana?
Kommentit (66)
Ihana ketju :) "Ihastuksella reppu, kannattaako olla ihastunut vai ei?"
Puoluejohtaja ja kansanedustaja. Jussi H.
Missä ei voisi? Olen asianajaja, ja pyöräilen reppu selässä toimistolle. Toki oikeudenkäynteihin salkku, koska asiallisuus (tai ainakin pukuleikit).
Se on enemmän ehkä iästä kiinni. Keski-ikäiset käyttää reppuja mutta nuoret miehet ovat nykyään hyvin tarkkoja tyylistään, istuvat puvut, laatukengät ja -salkut kuuluu heillä univormuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä ”voi käyttää” ajatustasi
Näet ihastuksesi, ja hänellä on reppu, mitähän työtä tekee?
Ymmärrätkö nyt?
Repun perusteella ei voi ammattia tai työtehtävää päätellä. Jos asut Helsingissä, niin ajapa joskus aamuruuhkassa metrolla Ruoholahteen ja katso kuinka paljon pukumiehiä ja kynähame+lenkkarit -yhdistelmään sonnustautuneita ihmisiä matkustaa siellä reput selässä Mm. isojen konsulttiyhtiöiden duuneihin. Paljon.
Mun nähdäkseni ne oikeasti hyvätuloiset (=johtajataso) eivät kyllä ensinnäkään matkusta metrolla. Heillä on omat parkkihallit, ajavat autolla töihin eikä todellakaan reppua vaan silitetty kauluspaita ja puku päällä duuniin. Urheilut sitten vapaa-ajalla.
Höpöhöpö. Meidän firman porukkaa oli verotaulukoiden ekan parinkymmenen parhaiten tienaavan joukossa Suomessa. Pyöräilee töihin. Käyttää reppua. Kun meille tulee vierailemaan ulkomailta johtotason vieraita, hekin on liikkuneet metrolla toimistolle töihin aamulla. Eikä todellakaan vuosipalkka jää alle miljoonan.
Olen tutkimusosastolla lääketeollisuudessa kansainvälisissä hommissa. Palkka yli 8 tuhatta. Ihan repussa kyllä kuljetan läppäriä ja tablettia, kun tuolla pitkin lentokenttiä ja sairaaloita eri maissa reissaan. Mulla on mukavuussyistä mukana myös käsilaukku, mutta saisin tarvittaessa sopimaan kaiken reppuunkin. Ainiin ja olen akateeminen, tehnyt väitöskirjan molekyylibiologian alalta.