Hyväpalkkaisia akateemisia töitä joiden tekijä voi käyttää reppua ainakin matkalla työpaikalleen ja ehkä työpäivänkin aikana?
Kommentit (66)
Jäi nyt epäselväksi onko reppu siis hyvä vai huono merkki? Tässä ihastusmielessä. Eikä puhuta siis mistään palstahullun "paskasista kånkeneista".
Meillä on kaupungin teknisen alan toimistossa ainakin omassa yksikössä useita lakimiehiä ja diplomi-insinöörejä jotka tulee reppu selässä töihin.
Ei reppu korreloi mitenkään akateemisuuteen tai hyväpalkkaisuuteen. Meillä noi tekniikan tohtorit niin kuin lakimiehetkin kulkee töihin fillarilla repun kanssa. Sisällä voi myös käyttää tietokonereppua siirtyessä neuvotteluihin tai muihin kokoustiloihin.
Puoluejohtaja. Eikös se Jussikin pyöräile reppu selässä töihin.
Ainakin tekniset alat. Varmaan lääkäritkin.
Olen energiayhtiössä töissä. Meidän toimitusjohtaja tulee joka päivä puku tai vähintään pikkutakki päällä töihin musta, siisti reppu selässä. Samoin moni muu firmasta, olipa koulutus sitten insinööri, kaupallinen, laki tms. Itsekin kuulun reppuihmisiin, sillä onhan se monta kertaa mukavampi kuin painava laukku olalla.
Pukkarilla vastaantulevista lääkäreistä isolla osalla on säähän sopiva urheiluasu, reppu tai pyörälaukku ja punaiset posket. Niilläkin, jotka tienaavat kuusinumeroisen summan vuodessa.
Itsekin kuljen pyörällä töihin: kun itse työ on liikkuvaa (työpäivän aikana täyttyy useimmiten 10 000 askelta) ja matkan taittaa fillarilla, ei tarvitse illalla murehtia ettei ole ehtinyt liikkumaan. Vanhan koiran kanssa käyn tepastelemassa muutaman kilometrin, mutta se ei ole kuntoa kohottavaa.
Reppu on paras. Kroppa tykkää kun ei väännä kumpaankaan puoleen vaan on mukavasti selässä paino. Sanon että kaikki fiksut käyttää reppua
Sossut, psykologit ja psykiatrit ainakin suosivat villapaitoja ja reppuja, saattaa olla rastatkin.
Siis onko ap nyt joku hullu, joka on nähnyt ihastuksensa reppu selässä ja pelästynyt ettei tyyppi ehkä olekaan akateeminen ja hyvätuloinen?! Niin omituinen on tämä keskustelu! Voin vain sanoa ettei kyllä yksikään hyvätuloinen akateeminen ihminen ole kiinnostunut sellaisesta, joka a) ei tiedä repun olevan ihan normaali käyttöesine ja b) kyselee näin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkin sortin tutkija.
Eiku nii se hyvä palkka.. sori ei mitää sittenkää.
No itse olen tutkija ja palkka on 6000+, mielestäni se on hyvä.
En tiedä lasketko insinöörit akateemisiksi tai hyväpalkkaisiksi, mutta reppua ainakin voi käyttää.
Ihan kuka tahansa voi tulla töihin reppu selässä. Töistä sain läppärin mukana läppärilaukun, minkä otan asiakastapaamisiin. Jos olisin saanut valita, olisin ottanut repun.
Minä käytän muovista kauppakassia tavaroidenin kuljettamiseen.
t. Proffa
Teollisuuden konsulttifirma, firman puolesta tulee läppärireput, joita iso osa käyttää.
Kaikki
En tosin ymmärrä kysymystä lainkaan. Jos ap jo tietää jostakusta (ihastuksestaan? Naapuristaan?) niin paljon, että hän on hyväpalkkainen, akateeminen ja käyttää reppua, niin luulisi ammatin olevan se pienin salaisuus jo ja tiedossa ajat sitten.
Ihan kuka vain, tietyt työtehtävät vaativat siistimpää ulkomuotoa, mutta on olemassa myös siistejä ja tyylikkäitä reppuja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lasketko insinöörit akateemisiksi tai hyväpalkkaisiksi, mutta reppua ainakin voi käyttää.
Ei AMK insinööri ole akateeminen. DI:t erikseen, mutta kyllä hekin voivat reppua käyttää:D
Tätä vähän toivoinkin ;) kiitos!