Hyväpalkkaisia akateemisia töitä joiden tekijä voi käyttää reppua ainakin matkalla työpaikalleen ja ehkä työpäivänkin aikana?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen luullut että akateemikot on just sitä persaukista porukkaa joilla kaikilla on kånkenit olalla 🙄 Kaupankassoilla ja siivoojilla on Guessit, wt juu nou 😅
Akateemikko on eri asia kuin akateeminen. Ka tiesitkö että esim. juristit, ekonomit, hallintotieteilijät ja lääkärit ovat akateemisia?
Kai tiesit, että akateemikko kuuluu av:n vakiintuneeseen kielenkäyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä ”voi käyttää” ajatustasi
Näet ihastuksesi, ja hänellä on reppu, mitähän työtä tekee?
Ymmärrätkö nyt?
😂🤣😂🤣😂🤣
Katsoitko myös kenkiä, housuja ja hanskoja? Tiesitkö, että niistä voisi päätellä myös, minkälaisessa maastossa hän on kävellyt ja mihin hän on koskettanut!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen luullut että akateemikot on just sitä persaukista porukkaa joilla kaikilla on kånkenit olalla 🙄 Kaupankassoilla ja siivoojilla on Guessit, wt juu nou 😅
Akateemikko on ihan eri asia kuin akateeminen.
Pyöräilen töihin reppu selässä. Olen ylilääkäri yliopistollisessa keskussairaalassa.
Mä oon DI ja mulla on läppäri ja sen virtalähde ihan kahdessa Prisman muovipussissa - kaksi pussia sisäkkäin ettei repeä. Myös papereita ja muita sekä eväät on samassa pussissa.
Olen käyttänyt reppua järjestölakimiehenä ja käräjätuomarina, mutta kieltämättä asianajopuolella en varmaan käyttäisi, jos siellä olisin, en ainakaan asiakkaiden nähden. Tai ehkä tämä on vain minulla oleva alansisäinen ennakkoluulo? Jotkut AA:t tosin tulevat saliin läppärirepun kanssa, nyt kun tarkemmin mietin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö nyt?
Repun perusteella ei voi ammattia tai työtehtävää päätellä. Jos asut Helsingissä, niin ajapa joskus aamuruuhkassa metrolla Ruoholahteen ja katso kuinka paljon pukumiehiä ja kynähame+lenkkarit -yhdistelmään sonnustautuneita ihmisiä matkustaa siellä reput selässä Mm. isojen konsulttiyhtiöiden duuneihin. Paljon.
Läppärin kantaa mieluummin repussa kuin laukussa. Myyjät ja konsultit käyttävät laukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemikko on ihan eri asia kuin akateeminen.
No shit Sherlock
Eiköhän nykyään missä vaan voi käyttää.
Helppoa kuin heinänteko:
-reppu, jos haluaa ratkaista todellisen ongelman
-salkku, jos haluaa ratkaista näennäisen ongelman
En ole koskaan ajatellut, että minun arvoani alentaisi että käytän reppua. Olen psykologi. Reppu on ergonomisesti paras ratkaisu, kun en kulje autolla. Jos käytän läppärilaukkua (olkalaukku), niin hartiat ovat ihan jumissa.
Mä olen mennyt perustuslakivaliokunnan kuultavaksi reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö nyt?
Repun perusteella ei voi ammattia tai työtehtävää päätellä. Jos asut Helsingissä, niin ajapa joskus aamuruuhkassa metrolla Ruoholahteen ja katso kuinka paljon pukumiehiä ja kynähame+lenkkarit -yhdistelmään sonnustautuneita ihmisiä matkustaa siellä reput selässä Mm. isojen konsulttiyhtiöiden duuneihin. Paljon.
Mun nähdäkseni ne oikeasti hyvätuloiset (=johtajataso) eivät kyllä ensinnäkään matkusta metrolla. Heillä on omat parkkihallit, ajavat autolla töihin eikä todellakaan reppua vaan silitetty kauluspaita ja puku päällä duuniin. Urheilut sitten vapaa-ajalla.
Salkku ei ole enää samalla tavalla tyylikäs tai menestyksestä kertova kuin ennen. Omalla alallani tärkeää on kehitys ja innovointi. Luulen että joku salkkua käyttävä olisi jopa vanhahtavan ja jämähtäneen oloinen. Reppu on about kaikilla, johtajasta lähtien.
Tietojenkäsittely + rahoitus
Minusta on jotenkin lapsellista jos aikuinen ihminen kulkee reppu selässä. Siitä tulee koululainen mieleen.
Liikun tavallisesti jalan tai polkupyörällä ja pyrin kuljettamaan mukana mahdollisimman vähän tavaraa, niin että ne mahtuvat takin taskuihin kuten lompakko ja kännykkä. Jos olen menossa töihin, niin yleensä ne firman laitteet kuten pöytätietokone on valmiina siellä työpaikkalla. Korkeintaan kuljettaisin mukana jotain USB-muistitikkua.
Kauppareissua varten minulla voi olla mukana pieneksi taiteltu muovipussi, jotta ei tarvitsi välttämättä ostaa joka kerta uutta muovipussia.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa kuin heinänteko:
-reppu, jos haluaa ratkaista todellisen ongelman
-salkku, jos haluaa ratkaista näennäisen ongelman
Jos on pakko kuljettaa mukana jotain tärkeitä papereita, niin semmoinen A4-kokoinen kapea suljettava kansio ajaa saman asian. Salkku painaa tyhjänkin turhan paljon ja repusta tulee mieleen että joku lähdössä jonnekin matkalle.
Miten kumpikaan noista voisi estää repun käytön?
Tää ketju on taas näitä mysteeriaivoituksia. Reppu nyt voi olla kenellä tahansa nykyään. Itse naisena ajattelen repun trendikkäämmäksi ja nuorekkaammaksi kun jonkun salkun. Näitä nyt näkee niin yliopistotyypeillä kuin it-hemmoilla.
Yliopistolla ihan kuka vain voi käyttää reppua, aina tutkimusavustajasta dekaaniin... Minä olen tutkijatohtori ja käytän reppua. Nykyään on hyvin tyylikkäitä läppärireppuja, joita kannetaan ihan siellä missä käsilaukkuakin.