Mitä tekisit, jos olisit tarpeeksi rohkea?
Itse haaveilen aina ajoittain tästä oravanpyörästä pois hyppäämisestä. Ostettaisii n pieni hirsimökki jostain Pohjois-Suomesta, järven rannalta. Kasvatettaisiin lapset luonnonrauhassa ja ruoka omassa pellossa..sitten todellisuus tulee aina vastaan. Lapsilla ei olisi kavereita, miten koulut ym.ym.
Kommentit (277)
Kissamies kirjoitti:
Irtisanoutuisin työpaikastani ja heittäytyisin yhteiskunnan elätiksi. Keskittyisin hemmottelemaan kissojani.
Ei siihen rohkeutta tarvita.
Jättäisin kontrollifriikin muijan hoitamaan yksin adhd-pentuja.
Irtisanoutuisin enkä tekisi enää ikinä palkkatyötä.
Ei ole uskalluksesta tai rohkeudesta kiinni mitä tekee tai mihin heittäytyy. Taloudellinen tilanne pitää paikoillaan ja estää lähes kaikki yritykset muuttaa elämänsuuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kissamies kirjoitti:
Irtisanoutuisin työpaikastani ja heittäytyisin yhteiskunnan elätiksi. Keskittyisin hemmottelemaan kissojani.
Ei siihen rohkeutta tarvita.
Ei siihen rohkeutta tarvita, mutta ymmärtääkö alkuperäisen kommentin kirjoittaja millaista kökköä se yhteiskunnan tuilla eläminen on? eri
Kävisin tapaamassa itäisen maan miestä ja kysyisin miksi hän tekee tekojaan.
ryhtyisin musuksi ja menisin naimisiin nuoren tytön kanssa kuten proteetta itse
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin vastaan jos saisin minkä tahansa sijaisuuden jostakin pikkupaikasta ja muuttaisin vain pelotta enkä miettisi, mitä tapahtuu työsuhteen jälkeen. Nyt olen jumittunut kotisohvalle kaupunkiin, josta en 30 vuoden jälkeenkään oikeastaan pidä. En vain saa enää kerätyksi voimia muuttoon. Olen liian vanha ja peloissani.
Täältä sympatiat. Olen itse lähellä 60 ikävuotta. Olen nyt yksinjääneenä (lapsillakin omat kodit) tehnyt kolme muuttoa ihan mieleni mukaan. Muutama vuosi metsämökissä (kanto vesi ja uunissa lämpö puilla), muutama vuosi pikkukylässä, nyt lähiössä kerrostalossa. Katselen taas vaatimatonta mökkiä.. Että rohkeutta vaan, jos tiedät olevasi ahkera ja sinnittelet myös vaatimattomissa oloissa.
Tämä on siis vain rohkaisu, ei arvostelu. Ja kyllä se minunkin rohkeuteni voi olla hiipumaan päin.
Älä kuitenkaan ajattele muiden, esim sukulaisten mielipidettä. Minuakin pidetään hulluna, kun teen rohkeita siirtoja. Mutta so what?
Vierailija kirjoitti:
Sanoutuisin irti raskaasta hoitotyöstäni, myisin asuntoni ja muuttaisin toiselle paikkakunnalle Etelä-Suomeen. Inhoan tätä paikkakuntaa ja huonoa työilmapiiriä työpaikallani. Mikä estää on ikä. Olen lähes 60.
60-vuotias saa kyllä töitä hoitoalalta Etelä-Suomesta ihan helposti. Etenkin vanhustyössä ikä ja elämänkokemus on hyvä asia. Muillakin hoitoalan sektoreilla kokemusta arvostetaan. Hanki ensin se uusi työ ja irtisanoudu ja myy asunto vasta sen jälkeen. Onhan sulla melkein 10 vuotta vielä työuraa jäljellä!
Sanoisin itseni irti ja alkaisin taiteilijaksi.
Veisin jätesäkin olohuoneesta pois. En kehtaa kun mulla on naurettava ajatus et jos vien sen niin joku kuvaa musta nolon tiktok videon missä liukastun, tai vaikka en liukastuisi niin kannan isoa jätesäkkiä roskia. En vaan pysty . Tossa se on ollut vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Ottasin tota lähikaupan hyväperseistä likkaa vyötäröltä kiinni. Veisin jonnekin hiljaiseen nurkkaan ja
vetäsin siltä ne tiukat farkut ja kenties alla olevat pikkarit alas ja painasin pitkän jäykän kyrvän sinne sen perseeseen!
Sinä olet varmaan niitä, jotka toisessa ketjussa valittavat miten eivät saa seksiä. Voi voi kyllä elämä voi olla raskasta.
Laittaisin säästöt likoon ja kävisin Himalajalla kiipeämässä jonkin korkean harvinaisen "ei turisti" vuoren, esim. Nanga Parbatin. Uskallusta tuossa vaatii lähinnä tuo rahapuoli joka on useampi kymppitonni.
Nousisin kaikissa mahdollisissa paikoissa pää pystyssä ja kovaan ääneen esiin puolustamaan heikompia ja alistettuja. Jos olisin oikein rohkea, voisin tarvittaessa vaikka rikkoa joitakin lakeja yhdenvertaisuuden edistämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nousisin kaikissa mahdollisissa paikoissa pää pystyssä ja kovaan ääneen esiin puolustamaan heikompia ja alistettuja. Jos olisin oikein rohkea, voisin tarvittaessa vaikka rikkoa joitakin lakeja yhdenvertaisuuden edistämiseksi.
Ajanhukkaa. Luuletko että he ovat sinulle kiitollisia?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me teemme just sitä mitä me halutaan tehdä. Et sinä oikeasti halua muuttaa pohjoiseen, haluat haaveilla ja ehkä valittaa elämästäsi mutta keksit selityksiä sille ettei mitään tarvitse tehdä koska oikeasti et jaksaisi edes yrittää. Ei se ole rohkeuden puutetta. Se on tahdon puutetta.
Että kannattaa vaan jättää ne haaveet ja elää elämäänsä.[/quote
Haaveilin monta vuotta ulkomaille muutosta. No sitten muutin. Että f*ck you
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskisin (yrittäisin) erään nuoren kassaneidin.
Miksi tämä saa alapeukkua?
Aiempi kommentti sai yläpeukkua jossa nainen toivoi seksiä nuoremmilta miehiltä.
Taas irvokasta kaksinaamaisuutta.
Koska tuo on tuo kassaneitihullu
Ottaisin vastaan jos saisin minkä tahansa sijaisuuden jostakin pikkupaikasta ja muuttaisin vain pelotta enkä miettisi, mitä tapahtuu työsuhteen jälkeen. Nyt olen jumittunut kotisohvalle kaupunkiin, josta en 30 vuoden jälkeenkään oikeastaan pidä. En vain saa enää kerätyksi voimia muuttoon. Olen liian vanha ja peloissani.