Ujo ja introvertti sai hanttihomman, jossa pitää olla ystävällinen ja ekstrovertti
Hän halusi tienata omaa rahaa samalla kun käy lukiota. Haki ihan kaikkia sopivia paikkoja. Ei päässyt hampurilaisravintolan vaikka on suorittanut hygieniapassin.
Sitten sai tuollaisen otsikon työpaikan ja ihan omilla avuillaan. Ei osanne näytellä eli on ollut omana itsenään työpaikkahaastattelussa ja on ollut riittävän ystävällinen ja ulospäinsuuntautunut päästäkseen asiakaspalvelutyöhön.
Hänen vahvuutensa on halu ratkaista eri ongelmia olipa sitten kyse heikkokätisen apuvälineestä purkin avaamista varten tai opiskelusioista. Ilmeisesti tuo innostus ongelmien ratkaisuun oli tärkeä tekijä työntekijää valitessa koska työhän on tavallaan asiakkaiden ongelmien ratkaisua. Ensin pitää malttaa kuunnella heitä eikä tuoda itseään täysillä esiin.
Hämmentää, miksi työpaikkailmoituksissa haetaan ekstrovertteja kun itse työ ei varsinaisesti vaadi muuta kuin kohteliaisuutta ja avuliaisuutta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
No minä olen introvertin lisäksi ihan järkyttävän ujo, sosiaalisesti ahdistunut ja melkein puhumaton ja vähän Asperger-henkinen (ei diagnoosia). Olen löytänyt alan, jossa ei ole pakko olla esillä ja työpaikan jossa hyväksytään kaikenlaiset ihmiset. Työnantaja pitää minusta, luottaa ammattitaitooni ja on kertonutkin sen. Itsetuntoni on noussut pikku hiljaa. Luulin nuorena, etten tule pärjäämään koskaan elämässäni. Olisipa joku kertonut jo silloin, että riitän tällaisena.
Kiinnostaisi aina tällaisten viestien kohdalla tietää, mistä alasta on kyse 🤔 Itsekin olen ujo, ahdistunut, stressaaja ja vaikka mitä, enkä ole löytänyt itselleni sopivaa alaa.
Sama homma! mäki haluun sinne töihin!
Hieno saavutus. Onnea jälkikasvullesi(?) Hyvin tehty.