IS: Iltasanomat paljasti Elisan kusettavan asiakkaitaan
Mitä hyötyä on nauhoittaa puheluita laaduntarkkailun vuoksi, kun tämä sai jatkua vuoden?
– On siitä se hyöty, että pääsemme kiinni tämän tyyppisiin caseihin.
Pääsitte, koska IS otti yhteyttä?
– Joo, saimme palautteen.
Huh mikä firma. Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä yrityksestä?
Kommentit (131)
Saivat palautteen julkisesti Iltasanomilta. Oikein hyvä.
Olisikohan muuten tullut mitään korjausta asiaan?
Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: ostin Saunalahden prepaid - liittymän R - kioskilta. Kaikki ongelmat loppuivat kerralla siihen. Kaikki.
Oli pelkkää ongelmaa ongelman perään muissa liittymissä, mukaan lukien Sonera ja DNA.
Ja rahaa pulitin loputtomiin. Paljastakaa kaikki kusetukset!
Suurkiitos Iltasanomille!
Tämä vinkki tuli muuten IT - alan ammattilaiselta. Olen hänelle todella kiitollinen.
Sama
Minulle tarjottiin minun käytölläni halvempaa liittymää.
Ja kappas, hinta oli vain kympin enemmän kuukaudessa kuin vanhassa.
Valittaa sai ihan vapaasti.
Koska nyt satun päättämän firman liitymistä vaihdoin ne sitten edullisempaan toiselle operaattorille.
Tulos telefooniyhtiölle +20 eur minulta ja -7000 firmalta.
Miten meni niinkuin omasta mielestä?
Aivan samanlaisia huijareita kaikki operaattorit. Itse jouduin vasta DNA:n höynäyttämäksi, ja jäi kyllä p--kan maku suuhun. Pitkä juttu, mutta saivat joskus myytyä puhelimeen 30 e/kk maksavan liittymän kun uskottelivat, ettei halvemmalla liittymällä saa pyöritettyä videoita tms. Maksoin vuosia tuota hintaa kunnes alkoi ottaa pattiin turha rahastus ja vaihdoin liittymän 12,90 e/kk maksavaan liittymään. Myyjä yritti kovasti saada pääni kääntymään ja selitteli, että halvempi liittymä tulisi olemaan niin hidas, että sillä voisi käydä vain verkkopankissa. En hoida pankkiasioita netissä, joten asia oli minulle samantekevä. Nyt halvempi liittymä ollut pari kuukautta, enkä ole havainnut mitään muutosta netin nopeudessa! Aivan yhtä nopea on kuin ennenkin, videot pyörii ja kymmeniä välilehtiä auki. Myös liittymätyypin vaihto halvempaan tehtiin mahdollisimman vaikeaksi, esim. tiedot liittymätyyppien hinnoittelusta hyvin vaikeasti löydettävissä ja sisältivät vanhentunutta tietoa (hinnat nousseet). Myyjä yritti vielä esittää, että he nyt tekisivät kanssani jonkun kertaluontoisen poikkeuksen, että kuulemma normaalisti tällaisia vaihtoja halvempiin liittymiin ei tehdä ja he voisivat perua tarjouksen milloin haluaisivat ellen hyväksy heti tarjousta! Tosiasiassa jokaisella DNA:n asiakkaalla on lainmukainen oikeus vapaasti vaihtaa liittymätyyppiä DNA:n sisällä, ja se lukee ihan heidän omissa selosteissaan selvällä suomen kielellä. Määräaikainenkaan sopimus ei sido DNA:n asiakasta mihinkään tiettyyn liittymätyyppiin. Tämän kun sanoin myyjälle, sain vastaukseksi samaa jankutusta. Ei DNA:ta minulle enää koskaan.
Elisa hidastaa verkkoyhteyksiä aina myyntikampanjoiden aikaan. Kestää noin 3 viikkoa ja muuttuu sitten taas normaaliksi. Hommat seisoo sitten sen aikaa.
Juu, ja Ilta Sanomat ei itse harrasta sikaa tietenkään?
Jos eiole "MAINSTREAM" kommentti niin roskikseen menee...
Ex-enialaisena en ihmettele yhtään että tapahtunut pohjois-suomen toimipisteissä. Siellä on kaikista moraalittomimmat esimiehet ja aina ollut koko Enian parhaimmat myyjät (kusettajat.)
Sama meno jatkuu kohta kunhan pöly laskeutunut. Ihan perusmeininki siellä.
Kummastelen kyllä miten kauppanauhoja ei ole kuunneltu, koska laadunvalvonta kuunteli ainakin ennen kaikki nauhat joihin tuli kauppa. Ja sitten sakotettiin myyjiä esim siitä jos kanavapaketista unohtui mainita että voi irtisanoa milloin vain KAHDEN viikon irtisanomisajalla. Ja ikinä en sitä tahallaan unohtanut, voissakin paketeissa sen pystyi irtisanomaan milloin vain ilman irtisanomisaikaa ja joissakin kahden viikon irtisanomisajalla. Ja kampanjat muuttui viikoittain.
Itse olin hetken tekemarkkinoinnissa töissä. Mutta tosiaan vain pari viikkoa. Perehdytyksessä annettiin malli, jossa suoraan kehoitettiin valehtelemaan asiakkaalle. Kyse ei ollut mistään valkoisesta valheesta vaan ihan suoraan valheesta. En tykkää valehdella, joten en jatkanut tässä pestissä. Lisäksi olin hommassa myös tosi huono. Sain siinä muutaman iltavuoron aikana ehkä kaksi sopimusta tehtyä. Ja niistäkin jäi huono omatunto. Kahden viikon yrittämisestä en saanut myöskään mitään palkkaa.
Oon vähän sitä mieltä että kyllä nuille firmoille on ihan se ja sama miten asiakkaita saadaan, kunhan saadaan. Hommaan palkataan siihen sopivaa porukkaa varta vasten. Sitten on hyvä lässyttää arvoista ym ja syyttää provikannälkäisiä ja ahneita nuoria myyjiä, kun jäädään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: ostin Saunalahden prepaid - liittymän R - kioskilta. Kaikki ongelmat loppuivat kerralla siihen. Kaikki.
Oli pelkkää ongelmaa ongelman perään muissa liittymissä, mukaan lukien Sonera ja DNA.
Sitten et käytä mitään modernia palveluakaan, koska tarvitsee rekisteröidä oma puhelinnumero joka paikkaan nykyään, tietysti jos on landepelle niin sehän on helppoa huudella kun ei muutenkaan käytä mitään.... ihmettelen tosin että olet palstalle löytänyt?
Elisan liittymistä peritään vääriä hintoja laskuissa. Kun on näytetty mustaa valkoisella, mikä hinta pitäisi olla, ei anteeksipyyntöä, ei pahoittelua. Täysi paska koko firma.
Anteeksi, kertokaa nyt tyhmälle, mitä tuossa on nyt ku se tettu? Siis joo, on sanottu, että on tullut valituksia hitaudesta, mutta eikö se asiakas silti saa tehdä päätöksen ihan itse perustuen omiin kokemuksiin sen yhteyden hitaudesta?
"Voiko saada rahansa takaisin?
– Totta kai meihin voi olla yhteydessä."
Eli kusetettuja rahoja ei saa edes automaattisesti takaisin. Tyypillistä Elisaa.
Terveillä ja nuorilla ihmisillä tuo nyt ei haittaa, mutta kuinkahan vain joku vanhus hoksaa alkaa selvittämään asiaa.
Valitettavasti minulla on kokemuksia siitä millaista on olla Elisan asiakas. Muistaakseni vuonna 2015 alkoivat vaikeudet, juurikin laajakaistan kanssa. Eli kun he saivat jonkun asiakkaakseen niin heidän "mahtava myyntitiiminsä" yritti ahkerasti kiristää ja naruttaa ja vehkeillä jotta saisivat asiakkaan maksamaan lisää paremmasta netistä. Ei kiitos enää niiden laajakaistaa.
Nyt olen käyttänyt niiden 4g nettiä. Senkin kohdalla Elisa vehkeilee.
Siis: Elisa systemaattisesti ja määrätietoisesti ja jatkuvasti sabotoi asiakastaan, pyrkii manipuloimaan asiakastaan, saadakseen asiakkaan maksamaan lisää.
Eli missään nimessä ei kannata ikinä ryhtyä Elisan asiakkaaksi. Elisa on siis yhtä totaalisen läpimätä korruptoitunut narsistinen firma kuin Posti, Fazer, Vapo, Finnair ja tuhannet muutkin firmat.
Itse olen Elisaan tyytyväinen ainakin niin kauan, kunnes minua kusettavat. Liittymät on toimineet ja siedettävissä hinnoissa ainakin toistaiseksi, ongelmat ratkenneet aina heti chatissa.
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et käytä mitään modernia palveluakaan, koska tarvitsee rekisteröidä oma puhelinnumero joka paikkaan nykyään, tietysti jos on landepelle niin sehän on helppoa huudella kun ei muutenkaan käytä mitään.... ihmettelen tosin että olet palstalle löytänyt?
Taidat olla asunut ikäsi landella? Tai oletko puhelinmyyjä?
Netti auki vuorokaudet läpeensä ja käytän sitä koko ajan.. Kaikki toimii nopeasti ja täysin moitteettomasti. Älä luule, että annan yksityisiä tietojani kaikkialle. Oletko sinisilmäinen finnjävel, joka uskoo että maailma on hyvä ja ihmiset hyviä? Jakeletko kaikki yks. tietosi kaikkialle?
Sinun pellefirmaasi en tosiaankaan liity, ne vedätykset on nyt nähty - vuosien ajan.
Elisa Saunalahti, prepaid, R - kioskilta. Ikävä paljastaa paras liittymä, keksivät silloin vedätyksen tähänkin.
Puhelinmyyjien valheita en enää kuuntele. Sekin hirveä stressi on poissa. Hävetkää.
Mulle Elisa lähettelee säännöllisesti mainostekstareita, aika rasittavaa. Liittymäni on firman eikä edes Elisan. Lapsellani on Elisan liittymä ja vain siksi, että se oli halvin. Siihen tuli myös tunnukset johonkin Elisa viihteeseen, jota yritin pari päivää sitten katsoa telkkarista. Ei onnistunut. Sovellus jumitti koko telkkarin ja oli niin tajuttoman hidas muutenkin, että ei siitä vaan tullut mitään. En saanut katsottua yhtään ohjelmaa.
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla on löytänyt joka paikkaan, mihin olen ikinä halunnut.
Sä et ehkä löytäisi. Kuulostat vähän yksinkertaiselta. Lisäksi luulet, että tämä trollipalsta on älykköjen palsta. Kuule, ei ole. Älä ota tosissasi näitä juttuja. Tämä ketju on hyvä, joten tähän viitsii sentään vastatakin. Nolla pistettä sulle boomer.
Vierailija kirjoitti:
Mulle Elisa lähettelee säännöllisesti mainostekstareita, aika rasittavaa. Liittymäni on firman eikä edes Elisan. Lapsellani on Elisan liittymä ja vain siksi, että se oli halvin. Siihen tuli myös tunnukset johonkin Elisa viihteeseen, jota yritin pari päivää sitten katsoa telkkarista. Ei onnistunut. Sovellus jumitti koko telkkarin ja oli niin tajuttoman hidas muutenkin, että ei siitä vaan tullut mitään. En saanut katsottua yhtään ohjelmaa.[/quote
Paljonko kuukausimaksu?
Moitteeton, nopea, rajaton nettiliittymä mulla 19, 90. R- kioski, Elisa Saunalahti.
I
JEP!
Työpaikkailmoitus, jossa on nuo kaikki adjektiivit, kierrän kaukaa.