Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minulla add/ADHD?

Vierailija
18.01.2020 |

Siis en ole lapsena ollut mitenkään ylivilkas, pikemminkin päinvastoin, olin sellainen haaveilija. Olen aina ollut vähän kujalla kaikesta, minulla oli lievää puheenviivästymää. En ollut kömpelö, mutta nykyään aikuisena olen huomannut etten ole ketterä, teen hommia hirveällä kiireellä ja sähläilen, tiputtelen tavaroita, kolhin itseäni... nopean tällä tavalla itseni.

Kärsivällisyyttäkään ei ole paljoa, inhoan odottamista. Muistin kanssa ongelmia, saatan unohtaa heti jonkun asian jos keskittymiseni herpaantuu. Ei ole kiva siinä suhteessa kun nykyisellä työpaikallani muistettavaa on paljon. Jos on kamala kiire, minusta tulee kärsimätön sählääjä ja tulee tunne ettei päässä pysy mikään. Kannattaisiko minun mennä tutkimuksiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä tutkimuksiin JA jos jotain ongelmaa löytyy, yritä myös heti saada apua, minulla sen saaminen on siirtynyt - pelkkä diagnoosi kun toki helpottaa ja auttaa ymmärtämään itseään ja voi myös kertoa muille, miksi toimii kuin toimii, mutta vasta oikea apu (mitä sinun kohdallasi onkin) auttaa pitemmän päälle.

On myös olemassa alan suomenkielistä kirjallisuutta, jossa on myös itsehoito-ohjeita, suosittelen!

t. Addinainen

Vierailija
2/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään kunnon ruokaa, niin aivotkin toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdh/add on alusta asti, se ei ala esim. 15 tai 25 vuotiaana. Ilmeisesti olet aina ollut samanlainen? Hakeudu tutkimuksiin. Sehän on ominaisuus, ei vika. Sen kanssa on vai opeteltava tulemaan toimeen. Käy katsomassa adhd liiton sivuja.

Vierailija
4/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdh/add on alusta asti, se ei ala esim. 15 tai 25 vuotiaana. Ilmeisesti olet aina ollut samanlainen? Hakeudu tutkimuksiin. Sehän on ominaisuus, ei vika. Sen kanssa on vai opeteltava tulemaan toimeen. Käy katsomassa adhd liiton sivuja.

Ravinnon puutteesta johtuva vika se on.

Vierailija
5/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla lukisin tutkimuksia teoriasi pohjaksi😂

Vierailija
6/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi on IHAN selkee ADHD,kandee ihan ekaks vaan istuu alas,onks siin lähel ketää joka vois soittaa sulle ambulanssin?Muista,et mitä nopeemmin pääset hoitoon,sitä nopeemmin toi alkaa helpottaa,ei todellakaan oo naurun asia,jos saa paniikkihäiriökohtauksen ja on diagnosoimaton ADHD,voi kuolla!

Vierailija
7/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketteryys ei liity mitenkää adhdhen.

Mäki oon haaveilija mutta oon kyllä ketterä myös.

Vierailija
8/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kts ketju "aikuisten adhd"

Vierailija
9/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla lukisin tutkimuksia teoriasi pohjaksi😂

Mitä hiton tutkimuksia tarvitsee siihen, että ravinto vaikuttaa aivoihin?

Vierailija
10/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samanlaiselta mitä mulla on eli add. Ei kyllä ole diagnisoitu mullakaan. Säännölliset ruokailuajat auttaa, omega 3, b12, letisiini ja D vitamiini. Nuorena olisin päässyt tutkimuksiin mutta en käynyt koska pelkäsin leimaantumista ja niillä adhd/add lääkeillä mitä ne antaa concertat ym on ikäviä sivuvaikutuksia mm nihkeä olo.