Tutkituttateko rintanne gynekologilla? Kuinka usein?
Tutkin itse rintani joka kuukausi, mutta mietin pitääkö ne tutkituttaa esim.vuosittain gynellä?
Kommentit (8)
Mulla on ongelma: Gynekologini on mun kaveri (mua ei haittaa tippaakaan että se näkee mun alapään!) ja rintojen tutkiminen hänellä tuntuu jotenkin liian intiimiltä... mitä teen? Maksan 120€ jollekin toiselle yksityisgynelle rintojen tutkimisesta?
Gynet ei ole todellakaan mitään rinta-asiantuntijoita. Jos haluat rinnat tutkittavan, käy mammografiassa ja rintojen ultrassa. Itse tunnet omat tissisi paremmin kuin vieras gyne. Aivan turhaa kopelointia. (Tutkinut kymmeniä gynen turhaan "pattina" tuntemia löydöksiä rinnoista, yhdestäkään ei ole löytynyt syöpää).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ongelma: Gynekologini on mun kaveri (mua ei haittaa tippaakaan että se näkee mun alapään!) ja rintojen tutkiminen hänellä tuntuu jotenkin liian intiimiltä... mitä teen? Maksan 120€ jollekin toiselle yksityisgynelle rintojen tutkimisesta?
Vähän sama probleema...ja mun gynekaveri on mies vieläpä, mitä jos alkaa nännit nöpöttämään siinä! Niin noloo....
Mun gyne tutkii ne pyytämättä. Kuuluu rutiineihin. Tutkin itse kotona ja käyn joukkotarkastuksissa.
Tutkitutan ne erikseen vielä rakastajallani, pari kertaa kuussa. Tähän mennessä diagnoosi on ollut: hyvälaatuinen kasvain.