Turusta löytyi mies, joka oli asunut metsässä 1990-luvulta lähtien
Totta vai tarua ?
Kommentit (75)
Nii mun mielestä tuo metsä näyttäytyy nykyään jo aika kiinnostavana vaihtoehtona. Yhteiskunta ja ihmiset on mulle paljon ongelmia tuonut mä aloin vierastaa ihmisiä jo joskus esikoulussa ja se on siinä pahentunut matkan varrella. niin kauan kun muistan mulla on ollu sellanen fiilis et metsässä on turvassa ihmisiltä ja siellä ahdistus lakkaa mut siellä eläminen on mun taidoilla aika mahdotonta.
On mulla jo teltta tuol metsässä kamiinalla ja oon siellä paljon yöpynytkin tosin aina kun joku ihminen sen löytää se pitää siirtää.., ongelma on ruoka ja joskus tulenteko. on mulla toki tuluksia, paljon kalastusvälineitä, jousiaseita, loukkuja... vielä pitäis hankkia lisää tietoa että mitä kaikkea siellä metsässä voi syödä kyllä mä kaikki perus kesäruuat marjat, sienet, kalat pienriistat tms tiiän mut siellä on paljon muutakin kesällä on suht helppoo mut talvi on erittäin haastava. Pyydyksillä menestyminen olis helpointa mut aika huonosti noilla loukuilla mitää pienriistaa saa eli niitä pitäis olla paljon. Ja ehkä isoin ongelma on et ruuan hankkiminen riittävässä mittäkaavassa on laitonta ilman lupia ja luvat on liian kalliita. Viimevuonna suurin osa mun loukuista hävitettiin kun joku metsänvartija ne löysi. vapa ja verkkokalasttuskin on laitonta ilman lupaa... oikeaan ainoastaan mato onginta ja pilkkiminen on laillista vielä.
tai vois sanoa et metsässä on helppo asua mut se on laitonta.
Järkyttävän surullinen tuo 90-luvulta metsässä eläneen tarina, onneksi sai lopulta avun. "Et tule velkojesi takia koskaan saamaan asuntoa" voi olla joillekuille niin lannistava ennuste, ettei enää viitsi edes yrittää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
luxusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon välillä miettinyt, että paljonkohan autiotuvilla tässä maassa elää väkeä tämän tyylisesti? Siinä olisi oiva mahdollisuus saada katto pään päälle ainakin kovimmille pakkasille ja syrjäisimmillä tuvilla käy etenkin talvisin porukkaa tosi harvoin, jos tupien vieraskirjoja on uskominen. Monissa paikoin noissa on vielä kaivokin ym. luksusta. Viimeksi tämä kävi mielessä kun käytiin idän susirajalla Ilomantsin takakorvissa, siinä parin kilsan päässä rajasta yöpymässä tuvalla.
ruokaongelma tulee eteen ja jos riistalla/kalalla meinaa elää niin luotettava tulentekoväline
Ei sitä tultakaan tarvi jatkuvasti olla sytyttelemässä, hehkuvat hiilet säilyvät tuntikausia kun osaa hommansa.
Parit tulukset varalta ja tieto miten tehdään tulipora, niin ei pitäisi ihan heti tulla hätä.
hehkuvat hiilet pysyy korkeintaa tunnin hehkuvina pienessä kamiinassa. Ja lisäksi nuo retkikaminat palaa puhki muutamassa vuodessa aktiivikäytössä kokemusta on. eli se kaminakin pitäis oppia tekemään jostain kivistä ja savesta... ja kyllä se häätö tulee noista autiotuvista kun sana kietää ja joku mielensä pahoittaja ottaa sen raskaasti.
siis realistisesti suomessa ei ole riittävän suurta metsää minne vois rakentaa asumuksen ja riittävästi luokkuja, pyörivän lohiloukun lähijokeen jne jne
Faith kirjoitti:
Järkyttävän surullinen tuo 90-luvulta metsässä eläneen tarina, onneksi sai lopulta avun. "Et tule velkojesi takia koskaan saamaan asuntoa" voi olla joillekuille niin lannistava ennuste, ettei enää viitsi edes yrittää.
mut miksi näyttää et kaikki lapset tuolla afrikassa ja muuallakin "slummeissa" hymyilevät leveästi aina ?
ei lapset suomessa useinkaan hymyile.
Mikä hyvänsä poliittinen päätös. Meille kerrotaan kustannukset. Meille ei kerrota, mikä olisi hyvää ja oikein. Tälläiset puheet on vakava varoitus hirviökapitalismista ja katoavasta demokratiasta. Ihanne hyvinvointivaltiosta ja poliittisesta konsensuksesta on heitetty 1980-luvulla alkaneen talousliberalismin ja rahavallan voimalla romukoppaan.
Maailmaa ohjaa niskalenkin valtioista ottanut hirviökapitalismi, jossa rikkain prosentti imee vähitellen meidät muut kuiviin. Mitä tänä päivänä tarkoitetaan enään yhteiskunnalla? Onko yhteiskunta ihmisyhteisö vai rahavallan omistama ?
nyky yhteiskunta on rakennettu rahan ympärille. raha on mennyt ihmisarvon edelle , hirviökapitalismi ja äidinrakkaus on tormäyskurssilla lopulta raha tekee valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä on saanut ruokaa ja vaatteita, ehkä hänellä on kuitenkin ollut joku auttaja. Varmasti on myös sairautta ollut noin pitkän ajan kuluessa. Rankkaa elämää, onneksi hänellä on nyt mahdollisuus valita.
Edelleen: ruokaa saa esim. ruokajonosta. Kun olin Myllypurossa töissä, siellähän näitä ihmisraasuja näki ruokaa jonottamassa. Ruokajono on Suonessa pitkä kuin nälkävuosi. Ja toinen juttu, että esim. työkyvyttömyyseläke juoksee, eikä sitä tarvitse erikseen hakea, kun se on kerran myönnetty. Vaikka ihminen olisi koditon, hänellä voi olla pankkikortti. Olen siis itse sossu koulutukseltani ja työskennellyt urallani monenlaisten ihmisten kanssa. Tiedostan varsin hyvin, että sosiaalitoimi ei tavoita läheskään kaikkia yhteiskuntamme huono-osaisia. Osa ei edes halua tulla tavoitetuksi. Ihmisen sielu on vapaa.
aika harva pääsee enään työkyvyttömyyseläkkelle. Työkyvyttömyyttä aiheuttavat sairaudet tulkitaan nykyään hylkäävän eläkepäätösen jälkeen kelan toimesta työnvälttelyksi. Nämä ihmiset ajetaan lopulta tulottomiksi kaiken avun ulkopuolelle. Kelan virkailija vain toteaa lopulta että kun et pysty osallistumaan kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun et saa enään työmarkkinatukea silloin yksinasuva voi saada enään lopulta ehkä 40 prosentilla alennettua toimeentulotukea jos ei omista mitään Yhteistaloudessa asuva ei saa yleensä minkäänlaista tukea.
Toimeentulotuen alentamispäätöksiä tehtiin vuonna 2017 24 000 kappaletta.
Tiiä vaikka tää saanu täyttä toimeentulotukea under the radar nyt kun raahasivat sen asuntoon niin kelan tantat alkaa patistelemaan "kuntoutumaan" 9€ päivä sit kun rupee tarpeeks ketuttaa niin off we go
metsään joutuu ei sinne mennä. työkyvyttömän aktiivimalli
Vierailija kirjoitti:
Olis vähän kiusallinen olo jos olisin tuo joka oli sanonut ettei saa enää kämppää...
luulet sää et se narsisti joka on tuon suustaan päästänyt muistaa mitä on milloinkin sanonut. narsistit ei mieti sanomisiaan
kok kirjoitti:
mä vaan ihmettelen et mistä on saanut ruokaa talvella ja miten on ruokansa valmistanut talvella.
muuten mä kyllä muuttaisin metsään heti jos siellä selviytyisin..
ei suomessa voi elää niinkuin ennen se on kielletty lailla
Mitä tyypille nyt kuuluu? Lähtikö kevään lämmettyä takaisin metsään? Nyt on taas talvi tulossa.. pitäiskö löytää uudelleen ja korjata sisätiloihin?
Nyt pitää vain keksiä, että kenen muun syytä tämä on kuin ihmisen itsensä. #syypäätesiin