Hallitus suunnittelee ”aktiivimalli kakkosta-– rikkeestä voisi menettää työttömyysturvan kuukaudeksi
Tällaista hallitus suunnitelee työttömien pään menoksi.Eli sieltä on tulossa ilmeisesti aktiivimalli kakkonen. Arvasihan tuon kun aktiivimalli 1 lopetettiin, niin että sieltä tulee sitten jotain muuta tilalle.
Iltalehden tietojen mukaan valmistelussa on malli, jota kutsutaan aktiivimalli kakkoseksi tai yksilöllisen työnhaun malliksi.
Siinä työttömäksi jääneelle ihmiselle laadittaisiin henkilökohtainen työllistymissuunnitelma. Työttömällä olisi velvoite hakea tiettyä määrää avoimia työpaikkoja ja paikallisen TE-toimiston hänen haettavikseen osoittamia avoimia työpaikkoja.
Lisää linkistä https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ded0f6e9-5fe1-4c42-95c1-d53572bd9…
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se ykkönen piti lopettaa, jos samaa tuubaa laitetaan tilalle?
Poliittisten irtopisteiden takia.
no kun demariaktiivimalli on aina parempi kuin Sipilän malli
Vuodesta toiseen hyväosaiset päättämässä mutu-meinigillä eikä mitään todellista käsitystä pitkäaikaistyöttömien kamppailuista ja haasteista työmarkkinoilla. Monilla perhe elätettävänä.
Ollaan ihan pihalla ja tehdään yhtä surkeita höttö-päätöksiä niinkuin ennenkin vaikka pelkkää haittaa luvassa eikä mitään todellista nostoa työllistymisen suhteen. Mitään ei opita virheistä.
Miksi ei perehdytä asioihin kunnolla jos on avustajat ja kaikki tieto käytössä?
Silti lopputulos on : "kyllä sitä keppiä pitää aina jonkin verran olla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka moni työttömistä haluaa töitä, osa aivan tahallaan lorvii kotona koska ei tarvitse tehdä mitään ja tähän ei ole enää varaa. Miten missään on enää tämmöinen järjestelmä missä osa kansasta hakee seinästä rahaa eikä m i t ä ä n tarvitse tehdä sen eteen? Täysin päästä syötyjä ja lamaantuneita ihmisiä, tekosyitä tekosyiden perään miksi ei voi tehdä töitä. Sairaat ovat eri juttu mutta kyllä osa tarvitsee potkun persauksiin. Jos ei ole koulutusta vastaavaa työtä, pitää tehdä jotakin muuta. Tilanne on kestämätön, meidän maa menee konkurssiin!
Se vaan on niin, että kaikki toimet millä lusmuja yritetään potkia perseelle, kohdistuu vain heihin jotka oikeasti haluaisivat töihin ja luultavasti ovat pitkään olleetkin. Lusmut sen sijaan hakevat yhteiskunnalta saman rahan eri nimikkeellä ja jatkavat makaamistaan.
Toimeentulotukeahan voidaan alentaa jopa 40% jos toistuvasti kieltäytyy työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punakaarti ajaa Suomeen samaa ilmais-/halpatyövoimaan perustuvaa palkansaajaväestöä kuin sekoomuskin. Ei tässä taida olla enää muita vaihtoehtoja kuin perussuomalaiset tai anarkia.
kertokaapa nyt mulle että miten muka persut ajaa työttömien etuja?
Viron yritysveromallilla ja veronalennuksilla saadaan oikeita työpaikkoja sekä perumalla kotitalousvähennyksen leikkaus. Hallituksella ei ole yhtään oikeaa työllisyyskeinoa jolla LUODAAN uusia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä töitä hakea jatkuvasti muutenkin.
Ja koskaan ei tiedä, milloin saattaakin sitten tärpätä.
Ketä te oikein olette, siis te, jotka pelkäätte työnhakemista ja jopa töihin pääsemistä tai joutumista?
Suurin osa ihmisistä yleensä haluaa käydä töissä ja ansaita itse oman elatuksensa ja elättää lapsensa.
Minä: saan työttömyyskorvausta, vaikka olen työkyvytön enkä pääse eläkkeelle. Eläkkeeni on hyväksytty kerran vuodeksi, sen jälkeen hylätty 3 kertaa b-lausunnosta huolimatta, luoja tietää minkä takia.
Ei olisi työnantajankaan etu, että menisin töihin. Pelkään siis sitä että saan työpaikan, en pärjää, saan potkut ja karenssin, vaikka alun pitäenkään minun ei olisi pitänyt yrittää olla kys työssä.
Nykyään ei saa eläkettä jos ei ole työpaikkaa. Sillä ei ole työtä josta voisi jäädä eläkkeelle.
Eläkettä ei myöskään jos on työpaikka ja joskus onnistunut tekemään ihan töitäkin. Työhistoria osoittaa, että työkykyä on jäljellä.
Sain itse tuon jälkimmäisen perusteen eläkehakemuksen hylkäämiselle 😆
Vissiin mun pitää mennä aikakoneella töihin. Siis siihen aikaan jolloin työkykyä oli jäljellä.
Suomi on kypsä perustuloon.
Nykymeininki höttö-työllisyyspolitiikallaan kaatuu mahdottomuuteensa ja kalleuteensa.
Kontrollointiin ja kyttäykseen sekä sanktioiden jakamiseen ja arviointeihin ja selvityspyyntöihin menee aikaa ja rahaa ilman mitään työllistävää vaikutusta.
Haatainen lupaa kymmeniä tuhansia uusia työpaikkoja? Ei mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Loisilla on jo tavarat puntissa, pelko on valtava, että joutuu tekemään jotain elatusta vastaan.
Vois sanoo, että NAUTIN TÄSTÄ.
NAUTI ihan rauhassa vaan. :)
Sen ei varsinaisesti tarvitse haitata ketään. Huvinsa sekin, nauttia siitä, että jollain menee huonosti. Häiriöitä on niin monenlaisia.
Älä kuitenkaan unohda, että työkyvyn tai työpaikan menetys voi koskea itseäsi samalla tavalla kuin muitakin. Kirjoitustyylistä päätellen suurellisuuden- ja paremmuuden tunteet eivät ihan osu yksiin realiteettien kanssa. Toivon silti, että sulla alkaa parempi kausi - luulisin että toi on aika kuluttavaa. Tsemppiä.
(Jaa, lisään vielä että työpaikka mulla on, ja osaan laskea ettei töitä riitä kaikille. Sen verran olen myös elämää nähnyt, että tiedän ettei kaikilla työnhakijoilla ole samanlaisia edellytyksiä työllistyä tai opiskella.
Siitähän tässä meuhkataan, että töissä pitäisi olla vaikka työtä ei anneta, tai työhön ei enää pysty vaikka kuinka keppiä tulisi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punakaarti ajaa Suomeen samaa ilmais-/halpatyövoimaan perustuvaa palkansaajaväestöä kuin sekoomuskin. Ei tässä taida olla enää muita vaihtoehtoja kuin perussuomalaiset tai anarkia.
Persut ihan itse sanovat suoraan kannattavansa aktiivimallia ja haluavansa leikata sosiaalimenoja. He eivät edes väitä muuta.
En ymmärrä mistä joku on saanut päähänsä sellaista, että persut olisivat työttömän tai huono-osaisen asialla.
Kotihoidontukea samalla leikataan ettei kukaan vaan jää sen varassa kotiin makaamaan vaan lapsi nopeasti päiväkotiin ja vanhempi töihin.
Mitä hyötyä on hypyttää ihmisiä luukulta luukulle? Luokaa nyt ensi niitä työpaikkoja joilla on tarkoitus älkääkä antako oppilaitosten kouluttaa kaikenmaailman media-assistentteja, joille ei löydy mitään töitä. Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ihan itse sanovat suoraan kannattavansa aktiivimallia ja haluavansa leikata sosiaalimenoja. He eivät edes väitä muuta.
En ymmärrä mistä joku on saanut päähänsä sellaista, että persut olisivat työttömän tai huono-osaisen asialla.
tätä minäkin ihmettelen
persut haluavat eroon ulkomaisista 'halpatyöntekijöistä' vain siksi että he haluavat tilalle kotimaisia halpatyöntekijöitä
Oon kyllä niin kyllästyny te-toimistoon. HEIDÄN mokansa takia minua uhkaa jopa 5 vuoden karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle lätkäistäisiin karenssi, en pystyisi maksamaan vuokraa ja jäisin kodittomaksi. Kodittomaksi jääminen hankaloittaisi sitten entisestään työnhakua. Mikä järki tässä siis on?
Metsään muutto alkaa olla yhä useammalle suomalaiselle ainoa realistinen vaihtoehto. Saas nähdä, miten sitten suu laitetaan, kun näitä hökkelikyliä alkaa nousemaan pitkin kaupunkien laitamia.
Olen aina joka talvi miettinyt kodittomia ja nyt on ollut aika lempeä talvi heitä ajatellen.
Suomessa on silti kovaa nukkua ulkona etenkin tähän aikaan vuodesta. Ei sitä halua kenellekään.
Viimeviikolla meidän rappukäytävässä nukkui koditon. Oli päässyt ovesta sisään.
Kun muistelen niin viimeksi sellaiseen törmäsin 90-luvun laman aikaan.
Äitini säikähti kovaan ääneen rapussa kun näki miehen jalat pilkistävän rappujen alta.
Jotenkin surullinen olo tulee. Katsoin eilen ajankohtaisohjelmaa hoitajien palkkavaatimuksista, niin kovasti ne herrat vaan haluaa kurjuutta ja ettei työ kannata. Tuli huono mieli.
Tuli ihan osviittaa siitä miten paljon humaanimpi maa Ruotsi on.
Miksi täällä on ahneutta niin paljon ja halutaan painostaa ihmisiä töihin joita ei edes ole olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka moni työttömistä haluaa töitä, osa aivan tahallaan lorvii kotona koska ei tarvitse tehdä mitään ja tähän ei ole enää varaa. Miten missään on enää tämmöinen järjestelmä missä osa kansasta hakee seinästä rahaa eikä m i t ä ä n tarvitse tehdä sen eteen? Täysin päästä syötyjä ja lamaantuneita ihmisiä, tekosyitä tekosyiden perään miksi ei voi tehdä töitä. Sairaat ovat eri juttu mutta kyllä osa tarvitsee potkun persauksiin. Jos ei ole koulutusta vastaavaa työtä, pitää tehdä jotakin muuta. Tilanne on kestämätön, meidän maa menee konkurssiin!
Se vaan on niin, että kaikki toimet millä lusmuja yritetään potkia perseelle, kohdistuu vain heihin jotka oikeasti haluaisivat töihin ja luultavasti ovat pitkään olleetkin. Lusmut sen sijaan hakevat yhteiskunnalta saman rahan eri nimikkeellä ja jatkavat makaamistaan.
Esimerkiksi jos Alajärvellä asuva kolmen lapsen yksinhuoltaja ei ota vastaan Levillä sijaitsevaa 3kuukauden osa-aikaista hotellisiivouskeikkaa, niin se on karenssi.
Sori siittä.
Kristilliset arvot siitä että kovalla työllä sinun pitää leipäsi ansaitseman, on vanhentunut.
Teknologia teki sen ja emme voi mennä ajassa taaksepäin 100-vuotta.
Tämä on kestämätön tosiasia.
Ei ole enää töitä kaikille. Eli perustulo tarvitaan.
Loppuu tämä ikuinen hyvän ja pahan taistelu vastikkeettomuudesta ja vastikkeellisesta tuesta.
Tulee vain perustulo.
Ihan joutavia arvoja tässä ajassa jossa on automaatiota ja jatkuvasti työpaikkoja häviää, myös se tosiseikka pitää hyväksyä että jos ympäristöasiat on tärkeitä ja ilmastonlämpeneminen, niin ei me ihmiset voida painaa samaan tahtiin duunia.
Työkultuuri on yksi tärkein syy miksi ilmasto on pilattu ja saastutettu.
Sitäkö halutaan jatkaa?
Samalla pistää ihmisiä pakkaseen koditta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ainakaan aja feminismiä eivätkä muuta miesvihaa joten iso plussa siitä ja heillä on keinot miten LUODAAN uusia työpaikkoja toisin kuin hallituksessa. Ne oli muuten siniset ketkä kannattivat. Persut vastustivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työstä tarvitse kieltäytyä. Riittää, että menee työhaastatteluun velton, rähjäisen ja krapulaisen näköisenä, antaa katseen harhailla ja vastailee vähän hitaasti ja yhdellä murahduksella kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos Alajärvellä asuva kolmen lapsen yksinhuoltaja ei ota vastaan Levillä sijaitsevaa 3kuukauden osa-aikaista hotellisiivouskeikkaa, niin se on karenssi.
Sori siittä.
Jeps.
Jos työnteko on pyhälehmä ja jokaisen pitää tehdä jotain, niin asioita voi kyllä varmasti jotenkin järjestellä, että ihminen on lähiympäristössään hyödykäs.
Toki jokainen on automaattisesti hyödykäs omalle perheelleen ja ystävilleen jos on terve. Tämä on selviö.
Ehkä joku mummelin auttaminen kauppareissussa voisi olla sitten se juttu, jos kuljetaan tällä luterilaisella kristillisellä pohjalla leivän ansaitsemisessa.
Se oman kerrostalon mummo, tai jotain lastenvahtihommaa.
Asiaa voi valvoakin, kun meillähän olisi täydelliset laitteet kyttäysyhteiskuntaan nykyään.
DDR ei olisi ikinä hajonut nykyisillä nettivälineillä ja älypuhelimilla.
Eli voitaisi kyllä valvoa työttömiä että he haravoivat oksia lähimetsistä sen parituntia aamusta, koska oksat ovat tuottavaa ja haluttua materiaalia maailmalla.
Oksat ja risut ovat uusi menestys.
Työttömien risuilla voisimme tienata paljon täysiä lavoja. Nythän on paljon tyhjiä lavoja jouten.
Sääli kun sade piiskaa yksinäistä tyhjää lavaa. Näyttäisi paremmalta jos se olisi täynnä risuja.