Miksi jotkut jäävät kaupadda pakkaamaan tavroita siihen kulkuaukkoon
Kun järkevintä olisi pakata kassan päädyssä? Siitä ei sitten nimittäin mahdu seuraava asiakas menemään ohi kärrynsä kanssa.
Kommentit (59)
Jos menee sinne päätyyn pakkaamaan niin sieltä kestää älyttömän kauan sitten päästä takaisin maksamaan. Oletteko ikinä huomanneet kuinka se hidastaa?
Mä pakkaan siinä sivussa niin paljon kun ehdin ja vasta kun olen maksanut siirryn sinne päädymmäs.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaan, kun kassa antaa kapineet. Ne ovat kassissa jo ennen maksua. Lähden kotiin, kun seuraava vielä nostelee kamoja hihnalle,
Parempi olisi kaivaa kortti valmiiksi käteen, kun kassatyöntekijä piippailee viimeisiä ostoksia ja olla heti maksamassa, jotta seuraavan asiakkaan ostokset pääsevät piipattavaksi. Nyt odotutat kaikkia, kun haluat välttämättä pakata kaiken ensin. Sinulla on rutkasti pakkausaikaa sillä välin, kun kassatyöntekijä piippaa seuraavan asiakkaan ostoksia.
Minua ärsyttää kakarat, jotka seisoo tai istuu siellä päädyssä siinä tasolla niin ettei siihen mahdu pakkaamaan ostoksiaan. Ja mammat ei välitä ollenkaan vaan antaa Nico-Jannican heilua ja häiritä muita asiakkaita.
Kattelkaas mammat sen verran niitten vahinkojenne perään, ettei ne ole sorkkimassa toisten ostoksia siellä pakkauspäässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos menee sinne päätyyn pakkaamaan niin sieltä kestää älyttömän kauan sitten päästä takaisin maksamaan. Oletteko ikinä huomanneet kuinka se hidastaa?
Mä pakkaan siinä sivussa niin paljon kun ehdin ja vasta kun olen maksanut siirryn sinne päädymmäs.
Eiköhän aloittaja tarkoittanut niitä, jotka vielä maksamisen jälkeenkin jäävät siihen kulkuväylälle. Tuo sinun toimintasi ei haittaa ketään, kun eihän se seuraava asiakas ole tulossa ohitsesi ennen kuin olet maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aloittaja tarkoittanut niitä, jotka vielä maksamisen jälkeenkin jäävät siihen kulkuväylälle. Tuo sinun toimintasi ei haittaa ketään, kun eihän se seuraava asiakas ole tulossa ohitsesi ennen kuin olet maksanut.
Näin juuri. Tien tukkijat ovat kyllä jo maksaneet ja estävät jo seuraavan asiakkaan toimia.
He eivät myöskään kykene ajattelemaan sekä tuotteen hakemista, että muiden huomioimista, joten kärryt jää keskelle käytävää tai niitä raahataan pitkin poikin. Maailman hahmotushäiriö / vaikeuksia keskittymisessä.
Jos käyttää etukorttia, se tehdään heti ensimmäisen tuotteen rekisteröinnin jälkeen. Sitten voi pakata, kunnes huomaa että tuotteita on muutama kappale jäljellä, ja voi siirtyä tajkaisin. Jos lompakko on hankala ottaa kahdesti esille tai on kömpelö, voi tietysti tehdä juuri ennen maksamista. Pointti on vain se, että ennakointi hiukan pelaa.
Huonoin pelisilmä on niillä, jotka maksavat ostoksensa ja jäävät sitten seisoskelemaan maksupäätteen eteen kaikessa rauhassa.
Oikeasti en usko, että he tekevät sen tahallaan, vaan heillä on joku neurokognitiivinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitaat ei heitä takaisin kärryyn niitä tavaroita ja mene sinne syrjään pakkaamaan.
No miksi alapeukut ainoalle sujuvalle tavalle🤔
Mä tuuppaan ohimennessä ne kauemmas jääneet tavarat sinne päätyyn kun olen menossa pakkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupadda piti olla kaupassa, sormi osui viereen.
Arvaapa, mihin minun sormeni osui.
Ei ainakaan viereen. Osuiko ihan maaliin asti?
Vierailija kirjoitti:
miks aina kaikilla kiire joka paikassa?
Minulla ei ole aina kiire, mutta esim. kaupassa asiointi on sen verran tylsää että mieluummin hoidan sen sutjakkaasti ja menen tekemään jotain kiinnostavampaa. Suurin osa on varmaan samanlaisia kun useimmilla homma tuntuu sujuvan reippaalla rutiinilla, mutta aina joukkoon mahtuu niitä jotka mm. tukkivat väylät jättämällä kärryt poikittain tai kassalla toimivat kuin hidastetusta filmistä yhtään ennakoimatta (esim. pönöttävät kassan edessä patsaina ja alkavat vasta loppusumman kuultuuan kaivella jostain kassin syövereistä lompakkoa ja bonuskorttia ei kun plussakorttia, ja olikohan niitä kolikoita tarpeeksi jotta niillä voisi maksaa, ja ai niin oli tämä etukuponkikin, ai se oli mennyt vanhaksi jo kuukausi sitten...)
Vierailija kirjoitti:
Huonoin pelisilmä on niillä, jotka maksavat ostoksensa ja jäävät sitten seisoskelemaan maksupäätteen eteen kaikessa rauhassa.
Joo kerran häädin yhden mummon pois sen takia. Hitaus ei johtunut rollaattorista, vaan hän jäi tahallaan jutustelemaan siihen jonon pituudesta. Eli tiedosti muiden odottavan, mutta ei välittänyt siitä. Mulla oli jano, ja toinen olisi vaan halunnut lörpötellä ruuhkasta - ok jos tekisi sen sivuummalla. Ei varmaan tajunnut, että mä käytän etukorttia heti jne. (No en minäkään tosin tajunnut kysyä, haluaako apua pakkaamisessa, kun oli odotellut vaan maksamista. Tosin en olisi varmaan muutenkaan sekaantunut... häiritsi vaan se asenne "ai teillä on paljon jonoa, no minäpä olen TÄSSÄ vaan!)
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kakarat, jotka seisoo tai istuu siellä päädyssä siinä tasolla niin ettei siihen mahdu pakkaamaan ostoksiaan. Ja mammat ei välitä ollenkaan vaan antaa Nico-Jannican heilua ja häiritä muita asiakkaita.
Komppi tälle. Ja jos pyydät nätisti lasta siirtymään hieman kauemmas että pääset pakkaamaan ostoksiasi, pentu tuijottaa mykkänä ja jäätyy paikoilleen kuin suolapatsas. "Parhaassa" tapauksessa kersa heittelee ostoksiasi ja lähmii niitä räkäisillä käsillään yskien. Vanhemmille tästä ei tietenkään auta sanoa, koska he kiskaisevat raivarit päälle siitä että joku kehtaa heidän kasvatustapojaan kyseenalaistaa ja arvostella ja ketä edes oikeasti haittaa se jasu-jessican leikki ja näytät siltä ettet oo ite koskaa saanu v*tun tiukkapipo s**tana!
Pyrin tästä syystä aktiivisesti välttelemään jonoja joissa on ylivilkkaan näköisiä lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole aina kiire, mutta esim. kaupassa asiointi on sen verran tylsää että mieluummin hoidan sen sutjakkaasti ja menen tekemään jotain kiinnostavampaa. Suurin osa on varmaan samanlaisia kun useimmilla homma tuntuu sujuvan reippaalla rutiinilla, mutta aina joukkoon mahtuu niitä jotka mm. tukkivat väylät jättämällä kärryt poikittain tai kassalla toimivat kuin hidastetusta filmistä yhtään ennakoimatta (esim. pönöttävät kassan edessä patsaina ja alkavat vasta loppusumman kuultuuan kaivella jostain kassin syövereistä lompakkoa ja bonuskorttia ei kun plussakorttia, ja olikohan niitä kolikoita tarpeeksi jotta niillä voisi maksaa, ja ai niin oli tämä etukuponkikin, ai se oli mennyt vanhaksi jo kuukausi sitten...)
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin näyttää vaan vuodesta toiseen tulevan yllätyksenä, että ostokset tosiaan maksetaankin, ja se lompakon kaivelu alkaa siinä vaiheessa, kun ostokset on kaikki jo menneet kassasta läpi (eikä tietenkään yhtäkään pakattu vielä) ja kassa kertoo summan. Sitten ihmetellään, että missäs se lompakko onkaan ja kaivellaan jotain viiden sentin kolikoita tai syötetään kirjastokorttia laitteeseen tai jotenkin mystisesti se PIN-koodi ei toimi vaikka ihan satavarmasti laitoin sen oikein... Ikäihmisille mulla kyllä riittää kärsivällisyyttä näissä, mutta kun nämä ei useinkaan ole edes mitään ikääntyneempiä ihmisiä. Joskin nyt sanottakoon, että tätä näkee Suomessa paljon harvemmin kuin joissakin muissa maissa, joissa olen asunut. Suomalaiset on melko tehokasta porukkaa.