Miesystävän eksän sisko vielä yhteydessä mieheen
Keksii yhteistä tekemistä yms. tää jotenkin häiritsee mua en haluaisi että mies on enää millään tavalla yhteyksissä eksäänsä tai hänen perheeseensä.. Tiedostan kyllä että monille tää saattaa kuulostaa jotenkin liian mustasukkaiselta ja omistavalta siksi en tästä miehellekään ehkä vielä ainakaan aio sanoa...
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletetaan, että joku pariskunta on yhdessä 20 vuotta, sitten tulee ero. Niistä 20 vuotta tuttuina olleista on voinut tulla hyvinkin läheisiä ihmisiä. Sitten joku vuoden ajan nyksänä ollut vaatii, että kumppani katkaisee kaikki välinsä eksänsä sukulaisiin. Siis se ero otetaan siitä puolisosta, eikä niistä muista ihmisistä.
Ollaan molemmat vielä suht nuoria eli ei todellakaan noin pitkästä suhteesta ollut kyse, enkä missään kohtaan ole sanonut että vaatisin häntä katkaisemaan yhteydenpidon enhän vielä ole koko asiasta hänelle maininnut
Ihan sama kuinka pitkästä suhteesta oli kyse. Jos mies ja sisko ehtivät ystävystyä, niin sitten ehtivät. Jos hän on hyvissä väleissä entisen tyttöystävän perheen kanssa, niin sitten on. Ei kuulu sinulle. Ällöttävää tuollainen vahtaaminen kenen kanssa saa olla tekemisissä. Polta vaan omat siltasi takanasi. Älä sekaannu muiden ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttää minua tuo että vaadit ihmissuhteita katkaistaviksi. Kamalaa.i. Olet liian mustasukkainen. Ero näkyvissä jo.
Mun serkku pojan uusi vaimo oli samanlainen, Suuttui kun kyselin miten exä voi. Exää ei oli saanut edes nimeltä mainita vaikka yhteisiä lapsia ja yhteishuoltajuus.
Liian vaikeaksi meni ja serkku jätti tuon mustasukkaisen naisen. Nyt jo uusi, joustava ja ymmärtäväinen.No tuo nyt on hyvin erilainen tilanne jos on yhteisiä lapsia :D ei oikeen edes voi verrata.. ja vähän outoa jos kyselit miehen silloiselta kumppanilta miten miehen eksä voi 🤔 ja missä sanoin että vaadin että suhde katkaistaan :D enhän miehelle ole edes vielä puhunut koko asiasta
en haluaisi että mies on enää millään tavalla yhteyksissä eksäänsä tai hänen perheeseensä.
Etköhän sä tee jollain tavalla selväksi, mitä haluat.
Niin no minä en haluaisi, mutta se ei tarkoita ettäkö sitä vaatisin mieheltä ymmärrän kyllä jos ollaan useampi vuosi oltu yhdessä niin on voinut kehittyä joku kaverisuhde heidän välilleen, mutta mä en voi sille mitään että koen tämän hieman häiritsevänä :D
Tiedätkö. Toista ihmistä ei omista, ei milloinkaan. On myös aivan turha vaivata näinollen päätään puolison ystävistä, oli ne sitten mitä tahansa. Totuus on, että jos se mies haluaa mennä, niin se menee, ihan riippumatta sinun mielipiteestäsi. Samoin jos mies haluaa olla sinun kanssasi, hän on, riippumatta ystävistä tai mistään muustakaan. Parisuhde kun on vapaaehtoista ihan aina ja se kestää tasan niin pitkään kunnes toinen päättää toisin.
Ymmärrän kyllä, että voi häiritä ja tuntua ikävältä. Ymmärrän myös, että joidenkin mielestä tuo vaikuttaa ylimustasukkaiselta. Tiedätkö siis yhtään, millaisista asioista keskustelevat kun pitävät yhteyttä? Onko yhteydenpito jatkuvaa vai vaan silloin tällöin kuulumisten vaihtoa?
Mun ex-miesystävä oli ihan täys pska, näin suoraan sanottuna. Hän petti minua, oli toinen suhde selkäni takana ja tuo suhde kesti kuukausia. Veljensä oli häntä hieman vanhempi, ihan toista maata; rento ja mukava tyyppi jolla kiero mutta hyvä huumorintaju. Hänen kanssaan minulla ei koskaan mennyt välit kokonaan, vaihdamme edelleen kuulumisia silloin tällöin, soittelemmekin joskus vaikka viime kerrasta onkin yli vuosi aikaa jo. Nykyiselle miehelle tuo ei ole koskaan ollut ongelma, olen toisinaan puhunut puheluita kaiuttimella miehen läsnäollessa ja hän on mukana naureskellut jutuillemme ja myös sitä mieltä, että exän veli vaikuttaa hyvältä tyypiltä jonka hänkin mielellään joskus tapaisi jos meillepäin eksyy. Myös exän sisko on edelleen Facebook-kaverini, mutta hänen kanssaan en ole jutellut melkein kahteen vuoteen. Exä onnistui kääntämään monet yhteiset tuttumme minua vastaan eron tullessa; ilmeisesti käänsi kaiken minun syykseni enkä usko että myönsi edes pettäneensä. On ihan kiva, että jotkut osaavat ajatella omilla aivoillaan enkä ole kaikkia silloin siihen aikaan luotuja kaverisuhteita menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että voi häiritä ja tuntua ikävältä. Ymmärrän myös, että joidenkin mielestä tuo vaikuttaa ylimustasukkaiselta. Tiedätkö siis yhtään, millaisista asioista keskustelevat kun pitävät yhteyttä? Onko yhteydenpito jatkuvaa vai vaan silloin tällöin kuulumisten vaihtoa?
Mun ex-miesystävä oli ihan täys pska, näin suoraan sanottuna. Hän petti minua, oli toinen suhde selkäni takana ja tuo suhde kesti kuukausia. Veljensä oli häntä hieman vanhempi, ihan toista maata; rento ja mukava tyyppi jolla kiero mutta hyvä huumorintaju. Hänen kanssaan minulla ei koskaan mennyt välit kokonaan, vaihdamme edelleen kuulumisia silloin tällöin, soittelemmekin joskus vaikka viime kerrasta onkin yli vuosi aikaa jo. Nykyiselle miehelle tuo ei ole koskaan ollut ongelma, olen toisinaan puhunut puheluita kaiuttimella miehen läsnäollessa ja hän on mukana naureskellut jutuillemme ja myös sitä mieltä, että exän veli vaikuttaa hyvältä tyypiltä jonka hänkin mielellään joskus tapaisi jos meillepäin eksyy. Myös exän sisko on edelleen Facebook-kaverini, mutta hänen kanssaan en ole jutellut melkein kahteen vuoteen. Exä onnistui kääntämään monet yhteiset tuttumme minua vastaan eron tullessa; ilmeisesti käänsi kaiken minun syykseni enkä usko että myönsi edes pettäneensä. On ihan kiva, että jotkut osaavat ajatella omilla aivoillaan enkä ole kaikkia silloin siihen aikaan luotuja kaverisuhteita menettänyt.
No itseasiassa on hyvinkin mahdollista että heillä on samankaltainen ”suhde” mies joskus ihan alkuaikoina kun puhuttiin entisistä suhteista mainitsi että tuo ero oli aika myrksyinen ja eksä oli kohdellut huonosti joten 🤔 mutta enpä taida tuosta hänelle mitään mainita 😄 täälläkin niin kova vastarinta
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö. Toista ihmistä ei omista, ei milloinkaan. On myös aivan turha vaivata näinollen päätään puolison ystävistä, oli ne sitten mitä tahansa. Totuus on, että jos se mies haluaa mennä, niin se menee, ihan riippumatta sinun mielipiteestäsi. Samoin jos mies haluaa olla sinun kanssasi, hän on, riippumatta ystävistä tai mistään muustakaan. Parisuhde kun on vapaaehtoista ihan aina ja se kestää tasan niin pitkään kunnes toinen päättää toisin.
Jep ja samalla lailla aplla on valtaa päättää haluaako hän jatkaa miehen kanssa joka liikaa veljeilee eksän suvun kanssa
Ihmettelen näitä jotka täällä vaahtoavat sitä, miten toista ei voi omistaa eikä määräillä kenen kanssa on tekemisissä ja kenen ei. Mielestäni tässä(kään) ei ollut kyse kummastakaan, vaan pelkästään siitä että yhteydenpito tuntuu AP:sta epämukavalta ja se on ok. Minulle ei tullut vaikutelmaa, että yrittäisikään määräillä toisen kaverisuhteita. On ihan ok tuntea tuosta kuten AP tuntee ja asiasta saa ja voi sanoa ääneen, ei se tarkoita että yrittäisi määräillä toista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yhteydessä siskoni exään. Syystä että hän on minulle kuin veli. Kasvoin aikuiseksi niin että hän kuului perheeseemme.
Me myös kutsumme siskon exän kaikkiin perhejuhlien ja hän tulee kyläänkin usein ihan omasta aloitteestaan ja yllättäen. Kuuluu sukuun siinä missä siskon nykyinenkin. Istuvat vierekkäin ja juttelevat innokkaasti , nykyiset ja exät.
Kuulumisten vaihto, "halataan jos tavataan", jne. : ok, ihan normaalia
"Yhteisen tekemisen keksiminen" : miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja samalla lailla aplla on valtaa päättää haluaako hän jatkaa miehen kanssa joka liikaa veljeilee eksän suvun kanssa
Tottakai ap:llä on kyseinen valta. Jokaisella on ne huonot puolet, myös ap:llä. Parisuhteessa ollessa pitää miettiä hyväksyykö ne kumppanin huonot puolet vai ei. Ja jos ei hyväksy, niin kumppani on väärä. Ei kai kukaan tosissaan kuvittele, että sitä toista ihmistä voi muuttaa ? Puoliso kun ei ole mikään koulutettava koira. Kannattaisi jo siinä vaiheessa kun tapailee, miettiä onko huonot puolet niin huonoja, että niitä ei kestä.
Jos miehesi haluaa pitää vielä takaportti auki pitämällä yhteyttä ex vaimonsa siskoon. Ei halua päästää vielä kokonaan irti menneestä vaan ajatus yhteenpaluusta on vahvasti taustalla. Pitämällä yhteyttä exän siskoon saa miehesi kuulla exän kuulumisia. Minä en tykkäisi jos siskoni kaveeraisi ex mieheni kanssa. Voihan myös olla että miehesi haluaa tahallaan ärsyttää ex vaimoaan kaveeraa alla tämän siskon kanssa.
Kyllä huomaa, että täällä on mitättömän itsetunnon omaavia naisia, kun joka ikisestä asiasta väännetään, että mies pitää takaporttia auki. Mitä jos vaikka hankkisitte sen itsetunnon, niin ei tarvitse kaikesta miehen tekemisistä epäillä heti sitä, että pettää tai huseeraa muuten.
Se on myös aika mielenkiintoista, että niitä eksiä pelätään niin jumalattomasti, että ovat vallan hirveitä syöjättäriä ja vievät miehen takaisin heti kun silmä välttää. Oletan, että miehillä on ihan omat aivot ja osaavat ihan itse päättää. Pitäisi myös muistaa, että suurin osa eroista lähtee siitä naisihmisestä, niin miksi ihmeessä te kuvittelette, että se kerran heivattu ukko enää kelpaisi takaisin ?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, että täällä on mitättömän itsetunnon omaavia naisia, kun joka ikisestä asiasta väännetään, että mies pitää takaporttia auki. Mitä jos vaikka hankkisitte sen itsetunnon, niin ei tarvitse kaikesta miehen tekemisistä epäillä heti sitä, että pettää tai huseeraa muuten.
Se on myös aika mielenkiintoista, että niitä eksiä pelätään niin jumalattomasti, että ovat vallan hirveitä syöjättäriä ja vievät miehen takaisin heti kun silmä välttää. Oletan, että miehillä on ihan omat aivot ja osaavat ihan itse päättää. Pitäisi myös muistaa, että suurin osa eroista lähtee siitä naisihmisestä, niin miksi ihmeessä te kuvittelette, että se kerran heivattu ukko enää kelpaisi takaisin ?
Tai sitten emme vain omalta osaltamme kokisi tarpeelliseksi keksimällä keksiä tekemistä ex-kumppanin veljen kanssa, vaikka vaihtaisimmekin tarvittaessa kuulumisia kuin normaalit vanhat tuttavat.
Ainoat järkevät syyt aktiivisesti ylläpitää suhdetta voisivat olla jokin yhteinen harvinainen harrastus tai jos osapuolilla on samaa ikäluokkaa olevia lapsia, joiden välistä ystävyyttä halutaan tukea.
Itse en tässä mitään outoa näe. Tiedänkin tälläisen tapauksen. Exä päätti erota ja exän sisko ei ymmärrä miksi, koska oli miehen kanssa hyvissä väleissä ja on edelleen.
Sama se joku lapseton pariskunta eroaa, niin joskushan sitä pidetään yhteyttä vielä entiseen anoppiehdokkaaseen miniä ehdokkaan puolesta, koska sitä jo ystävystyttiin, vaikkei juttu luistanut anoppiehdokkaan pojan kanssa.
Tiedän myös tapauksia, joissa kontrolloidaan toista parisuhteessa ja sanotaan ketä saa tavata ja ketä ei.
Ja kun sanot, niin huomaat olevasi seuraava eksä. Sinä et voi päättää kenen kanssa miehesi on ystävä, et todellakaan. parempi tajuta se heti, niin voit oikeasti saadakin itsellesi pitempiaikaisen puolison.